Czy warto kupić Pajero II 3,5i z manualną skrzynią?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Czy warto kupić Pajero II 3,5i z manualną skrzynią?

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » wt kwie 08, 2008 3:07 pm

Czy takie Pajero nada się do ścigania? Czy poradzi sobie na OS-ach?
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Czy warto kupić Pajero II 3,5i z manualną skrzynią?

Post autor: gebels » wt kwie 08, 2008 3:43 pm

Jakub PAJERO 2.5TD pisze:Czy takie Pajero nada się do ścigania? Czy poradzi sobie na OS-ach?
znaczy czu co podoła ??

silnik jesli zroby to zajebisty, 208 koni jak przeprogramujesz kompa deko wiecej, a jak wymienisz wałki rozrządu to masz 300


a zawias jak to zawias, na katowanie w RMPST niewiem jak długo wytrzyma, kiedyś w RMPST takim jeździł podajrze Piotr Baupre (nie wiem czy nie przekręciłem nazwiska), może ktoś pamięta jak to dawało rade
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt kwie 08, 2008 4:40 pm

Piotr Beaupre

Dawać radę to każde auto będzie ,pytanie winno brzmieć jak długo przedni zawias i inne będą dawać rade :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » wt kwie 08, 2008 4:48 pm

jeśli chodzi o zawieszenie, to zainstalowałbym OME
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » wt kwie 08, 2008 4:49 pm

student

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » wt kwie 08, 2008 4:57 pm

bartas 4x4 pisze:http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=2
to takie coś miało by być ?? :D
mniej więcej tak, tylko ładniejszy egzemplarz :P
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt kwie 08, 2008 5:23 pm

Jakub PAJERO 2.5TD pisze:jeśli chodzi o zawieszenie, to zainstalowałbym OME
czyli co i dla czego ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt kwie 08, 2008 7:04 pm

Zadalem sobie troche trudu i znalazlem temat, w ktorym cos niecos moglo juz byc wyjasnione...
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=48822
Pozdrawiam.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » śr kwie 09, 2008 6:01 am

Eskapada napisał
Dawać radę to każde auto będzie ,pytanie winno brzmieć jak długo przedni zawias i inne będą dawać rade
To jest najlepsze pytanie :)2 Miałem okazje jechac taką furką autko naprawde wymiata, soczyscie wkręca sie na obroty jest przyjemność z jazdy 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr kwie 09, 2008 12:50 pm

ze względu na specyfikę tras rempstowych: zawieszenie, zawieszenie i jeszcze raz zawieszenie
i nie chodzi mi o standardowe OME...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » czw kwie 10, 2008 9:14 am

rozumiem, że skoro ome się nie nada to mam sam nawinąć sprężyny na tokarce, jak i drążki dotoczyć z dobrej stali :lol:
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw kwie 10, 2008 11:42 am

Jakub PAJERO 2.5TD pisze:rozumiem, że skoro ome się nie nada to mam sam nawinąć sprężyny na tokarce, jak i drążki dotoczyć z dobrej stali :lol:
problem nie tkwi w sprężynach ba w amatorskim ściaganiu moim zdaniem nie tkwi nawet tylnej osi jesli chodzi o Pajero, problem to przednia oś.

Zawieszenia rodem z Australii idealnie sie sprawdzają do tego do czego zostały zaprojektowane. A zostały zaprojektowane do jazdy po bezdrożach, do pokonywania przeszkód terenowych ale nie do rajdów szybkościowych.

Do rajdów szybkościowych zawieszenie wygląda tak :)21

http://www.ralliart.com/06topics/06news ... n-sus.html
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » czw kwie 10, 2008 11:48 am

wydaje mi sie ze IFS z zalozenia nie jest zawieszeniem odpowiednim do RMPST nawet po przerobkach
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw kwie 10, 2008 11:59 am

poreb pisze:wydaje mi sie ze IFS z zalozenia nie jest zawieszeniem odpowiednim do RMPST nawet po przerobkach
a do Dakaru IFS sie nadaje i auta takie jak Pajero III i VW Touareg z nie zależnym zawieszaniem 4 kół sie nadają ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » czw kwie 10, 2008 1:16 pm

rzeczywiście wygląda trochę inaczej niż drążki, rozumiem że drążki nie wytrzymają zbyt długo bez względu na producenta? Ponadto na razie niechciałbym przerabiać drążków na sprężyny zaproponaowane przez Eskapadę.
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw kwie 10, 2008 2:50 pm

Jakub PAJERO 2.5TD pisze:rzeczywiście wygląda trochę inaczej niż drążki, rozumiem że drążki nie wytrzymają zbyt długo bez względu na producenta? Ponadto na razie niechciałbym przerabiać drążków na sprężyny zaproponaowane przez Eskapadę.
Nie do końca sie rozumiemy Jakubie :wink: - Moze to mój błąd bo to akurat jest KIT do L200 2006+ gdzie drążki zostały zastąpione sprężynami. Nie mniej jednak wymiana drążków oraz amortyzatorów na HD obojętnie czy to OME TJM Dobinsons Iron Man do szybkiej jazdy do szybkiego pokonywania wyjebóww nie wystarczy. Wiem bo mam i wiem że bez rempstowych figur potrafi zawiesznie dobić. Moim zdaniem bez dobrych COILCOVER’ow czyli amortyzatorów ze sprężyną się nie obejdzie – nie wspominając o wahaczach i innych elementach przedniej zawiechy…
Zwróć uwagę na zdjęcia aut do szybkościówek w ostatnim numerze Wyprawy 4x4 gdzie jest foto relacja a Australii – zwróć uwagę jakim modyfikacją podlega IFS
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt kwie 11, 2008 11:50 am

Jakub PAJERO 2.5TD pisze:rzeczywiście wygląda trochę inaczej niż drążki, rozumiem że drążki nie wytrzymają zbyt długo bez względu na producenta? Ponadto na razie niechciałbym przerabiać drążków na sprężyny zaproponaowane przez Eskapadę.
Eska dobrze prawi. Największym problemem będzie dobijanie oraz nie trzymanie się kół na podłożu podczas szybkiej jazdy po wyjebach, co zaskutkuje brakiem kontroli nad autem.

Można spróbować pozostać przy wzmocnionych drążkach (jakiś TJM) i porządnych (to podstawa) amortyzatorach (np. OME LTR z dodatkowym zbiornikiem). Żeby tylko nie okazało się, że wydasz kasę, a efekt będzie w połowie zadowalający.

Najlepiej motać coil-over. Przecież dacie radę :)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » sob kwie 12, 2008 4:53 pm

właściwie damy rade zrobić wszystko, jak będzie trzeba to zainstalujemy po 4 amorki i sprężyny na koło, ale narazie chciałem się dowiedzieć, czy jakieś ome (lub podobne) na początek wystarczą. gr długi na seryjnych sprężynach zaskakująco dobrze radzi sobie przy 100km/h po szutrze (rzadko dobija), niechce startować w rmpst tylko tak mniej więcej wokół komina.
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz kwie 13, 2008 8:22 am

Jakub PAJERO 2.5TD pisze:właściwie damy rade zrobić wszystko, jak będzie trzeba to zainstalujemy po 4 amorki i sprężyny na koło, ale narazie chciałem się dowiedzieć, czy jakieś ome (lub podobne) na początek wystarczą. gr długi na seryjnych sprężynach zaskakująco dobrze radzi sobie przy 100km/h po szutrze (rzadko dobija), niechce startować w rmpst tylko tak mniej więcej wokół komina.
To potwierdza tylko to co Damian i Ja piszemy. Z tylną osią w Pajero nie będzie problemu -. Trzeba coś zrobić z przodem. Byc moze cos w ten deseń

http://www.afn.pt/v2/resize_file.php?ti ... T/3872.jpg

To jest zestaw na specjalne zamówieni do Terrano II made by AFN Niestety dom Pajero niet
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Jakub PAJERO 2.5TD
Posty: 313
Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jakub PAJERO 2.5TD » czw kwie 17, 2008 9:30 am

a gdzie można dostać taki zestaw jak w tym terano II ? ładnie przerobione. Jak natomiast wygląda sytuacja z silnikiem, czy wiadomo coś o nim? Czy wystarczająco szybko oddaje moc? Czy jest awaryjny? Czy lubi wilgoć?
K 260 2,8TD na Sprężynkach oraz Y60 2,8TD Long

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw kwie 17, 2008 1:06 pm

Eskapada pisze:
Jakub PAJERO 2.5TD pisze:właściwie damy rade zrobić wszystko, jak będzie trzeba to zainstalujemy po 4 amorki i sprężyny na koło, ale narazie chciałem się dowiedzieć, czy jakieś ome (lub podobne) na początek wystarczą. gr długi na seryjnych sprężynach zaskakująco dobrze radzi sobie przy 100km/h po szutrze (rzadko dobija), niechce startować w rmpst tylko tak mniej więcej wokół komina.
To potwierdza tylko to co Damian i Ja piszemy. Z tylną osią w Pajero nie będzie problemu -. Trzeba coś zrobić z przodem. Byc moze cos w ten deseń

http://www.afn.pt/v2/resize_file.php?ti ... T/3872.jpg

To jest zestaw na specjalne zamówieni do Terrano II made by AFN Niestety dom Pajero niet

a do którego to rocznika TII ??
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości