Strona 1 z 1

Czy warto kupić Pajero II 3,5i z manualną skrzynią?

: wt kwie 08, 2008 3:07 pm
autor: Jakub PAJERO 2.5TD
Czy takie Pajero nada się do ścigania? Czy poradzi sobie na OS-ach?

Re: Czy warto kupić Pajero II 3,5i z manualną skrzynią?

: wt kwie 08, 2008 3:43 pm
autor: gebels
Jakub PAJERO 2.5TD pisze:Czy takie Pajero nada się do ścigania? Czy poradzi sobie na OS-ach?
znaczy czu co podoła ??

silnik jesli zroby to zajebisty, 208 koni jak przeprogramujesz kompa deko wiecej, a jak wymienisz wałki rozrządu to masz 300


a zawias jak to zawias, na katowanie w RMPST niewiem jak długo wytrzyma, kiedyś w RMPST takim jeździł podajrze Piotr Baupre (nie wiem czy nie przekręciłem nazwiska), może ktoś pamięta jak to dawało rade

: wt kwie 08, 2008 4:40 pm
autor: Eskapada
Piotr Beaupre

Dawać radę to każde auto będzie ,pytanie winno brzmieć jak długo przedni zawias i inne będą dawać rade :)21

: wt kwie 08, 2008 4:48 pm
autor: Jakub PAJERO 2.5TD
jeśli chodzi o zawieszenie, to zainstalowałbym OME

: wt kwie 08, 2008 4:49 pm
autor: bartas 4x4

: wt kwie 08, 2008 4:57 pm
autor: Jakub PAJERO 2.5TD
bartas 4x4 pisze:http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=2
to takie coś miało by być ?? :D
mniej więcej tak, tylko ładniejszy egzemplarz :P

: wt kwie 08, 2008 5:23 pm
autor: Eskapada
Jakub PAJERO 2.5TD pisze:jeśli chodzi o zawieszenie, to zainstalowałbym OME
czyli co i dla czego ??

: wt kwie 08, 2008 7:04 pm
autor: ernil
Zadalem sobie troche trudu i znalazlem temat, w ktorym cos niecos moglo juz byc wyjasnione...
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=48822
Pozdrawiam.

: śr kwie 09, 2008 6:01 am
autor: kw99
Eskapada napisał
Dawać radę to każde auto będzie ,pytanie winno brzmieć jak długo przedni zawias i inne będą dawać rade
To jest najlepsze pytanie :)2 Miałem okazje jechac taką furką autko naprawde wymiata, soczyscie wkręca sie na obroty jest przyjemność z jazdy 8)

: śr kwie 09, 2008 12:50 pm
autor: Damian
ze względu na specyfikę tras rempstowych: zawieszenie, zawieszenie i jeszcze raz zawieszenie
i nie chodzi mi o standardowe OME...

: czw kwie 10, 2008 9:14 am
autor: Jakub PAJERO 2.5TD
rozumiem, że skoro ome się nie nada to mam sam nawinąć sprężyny na tokarce, jak i drążki dotoczyć z dobrej stali :lol:

: czw kwie 10, 2008 11:42 am
autor: Eskapada
Jakub PAJERO 2.5TD pisze:rozumiem, że skoro ome się nie nada to mam sam nawinąć sprężyny na tokarce, jak i drążki dotoczyć z dobrej stali :lol:
problem nie tkwi w sprężynach ba w amatorskim ściaganiu moim zdaniem nie tkwi nawet tylnej osi jesli chodzi o Pajero, problem to przednia oś.

Zawieszenia rodem z Australii idealnie sie sprawdzają do tego do czego zostały zaprojektowane. A zostały zaprojektowane do jazdy po bezdrożach, do pokonywania przeszkód terenowych ale nie do rajdów szybkościowych.

Do rajdów szybkościowych zawieszenie wygląda tak :)21

http://www.ralliart.com/06topics/06news ... n-sus.html

: czw kwie 10, 2008 11:48 am
autor: poreb
wydaje mi sie ze IFS z zalozenia nie jest zawieszeniem odpowiednim do RMPST nawet po przerobkach

: czw kwie 10, 2008 11:59 am
autor: Eskapada
poreb pisze:wydaje mi sie ze IFS z zalozenia nie jest zawieszeniem odpowiednim do RMPST nawet po przerobkach
a do Dakaru IFS sie nadaje i auta takie jak Pajero III i VW Touareg z nie zależnym zawieszaniem 4 kół sie nadają ??

: czw kwie 10, 2008 1:16 pm
autor: Jakub PAJERO 2.5TD
rzeczywiście wygląda trochę inaczej niż drążki, rozumiem że drążki nie wytrzymają zbyt długo bez względu na producenta? Ponadto na razie niechciałbym przerabiać drążków na sprężyny zaproponaowane przez Eskapadę.

: czw kwie 10, 2008 2:50 pm
autor: Eskapada
Jakub PAJERO 2.5TD pisze:rzeczywiście wygląda trochę inaczej niż drążki, rozumiem że drążki nie wytrzymają zbyt długo bez względu na producenta? Ponadto na razie niechciałbym przerabiać drążków na sprężyny zaproponaowane przez Eskapadę.
Nie do końca sie rozumiemy Jakubie :wink: - Moze to mój błąd bo to akurat jest KIT do L200 2006+ gdzie drążki zostały zastąpione sprężynami. Nie mniej jednak wymiana drążków oraz amortyzatorów na HD obojętnie czy to OME TJM Dobinsons Iron Man do szybkiej jazdy do szybkiego pokonywania wyjebóww nie wystarczy. Wiem bo mam i wiem że bez rempstowych figur potrafi zawiesznie dobić. Moim zdaniem bez dobrych COILCOVER’ow czyli amortyzatorów ze sprężyną się nie obejdzie – nie wspominając o wahaczach i innych elementach przedniej zawiechy…
Zwróć uwagę na zdjęcia aut do szybkościówek w ostatnim numerze Wyprawy 4x4 gdzie jest foto relacja a Australii – zwróć uwagę jakim modyfikacją podlega IFS

: pt kwie 11, 2008 11:50 am
autor: Damian
Jakub PAJERO 2.5TD pisze:rzeczywiście wygląda trochę inaczej niż drążki, rozumiem że drążki nie wytrzymają zbyt długo bez względu na producenta? Ponadto na razie niechciałbym przerabiać drążków na sprężyny zaproponaowane przez Eskapadę.
Eska dobrze prawi. Największym problemem będzie dobijanie oraz nie trzymanie się kół na podłożu podczas szybkiej jazdy po wyjebach, co zaskutkuje brakiem kontroli nad autem.

Można spróbować pozostać przy wzmocnionych drążkach (jakiś TJM) i porządnych (to podstawa) amortyzatorach (np. OME LTR z dodatkowym zbiornikiem). Żeby tylko nie okazało się, że wydasz kasę, a efekt będzie w połowie zadowalający.

Najlepiej motać coil-over. Przecież dacie radę :)

: sob kwie 12, 2008 4:53 pm
autor: Jakub PAJERO 2.5TD
właściwie damy rade zrobić wszystko, jak będzie trzeba to zainstalujemy po 4 amorki i sprężyny na koło, ale narazie chciałem się dowiedzieć, czy jakieś ome (lub podobne) na początek wystarczą. gr długi na seryjnych sprężynach zaskakująco dobrze radzi sobie przy 100km/h po szutrze (rzadko dobija), niechce startować w rmpst tylko tak mniej więcej wokół komina.

: ndz kwie 13, 2008 8:22 am
autor: Eskapada
Jakub PAJERO 2.5TD pisze:właściwie damy rade zrobić wszystko, jak będzie trzeba to zainstalujemy po 4 amorki i sprężyny na koło, ale narazie chciałem się dowiedzieć, czy jakieś ome (lub podobne) na początek wystarczą. gr długi na seryjnych sprężynach zaskakująco dobrze radzi sobie przy 100km/h po szutrze (rzadko dobija), niechce startować w rmpst tylko tak mniej więcej wokół komina.
To potwierdza tylko to co Damian i Ja piszemy. Z tylną osią w Pajero nie będzie problemu -. Trzeba coś zrobić z przodem. Byc moze cos w ten deseń

http://www.afn.pt/v2/resize_file.php?ti ... T/3872.jpg

To jest zestaw na specjalne zamówieni do Terrano II made by AFN Niestety dom Pajero niet

: czw kwie 17, 2008 9:30 am
autor: Jakub PAJERO 2.5TD
a gdzie można dostać taki zestaw jak w tym terano II ? ładnie przerobione. Jak natomiast wygląda sytuacja z silnikiem, czy wiadomo coś o nim? Czy wystarczająco szybko oddaje moc? Czy jest awaryjny? Czy lubi wilgoć?

: czw kwie 17, 2008 1:06 pm
autor: gebels
Eskapada pisze:
Jakub PAJERO 2.5TD pisze:właściwie damy rade zrobić wszystko, jak będzie trzeba to zainstalujemy po 4 amorki i sprężyny na koło, ale narazie chciałem się dowiedzieć, czy jakieś ome (lub podobne) na początek wystarczą. gr długi na seryjnych sprężynach zaskakująco dobrze radzi sobie przy 100km/h po szutrze (rzadko dobija), niechce startować w rmpst tylko tak mniej więcej wokół komina.
To potwierdza tylko to co Damian i Ja piszemy. Z tylną osią w Pajero nie będzie problemu -. Trzeba coś zrobić z przodem. Byc moze cos w ten deseń

http://www.afn.pt/v2/resize_file.php?ti ... T/3872.jpg

To jest zestaw na specjalne zamówieni do Terrano II made by AFN Niestety dom Pajero niet

a do którego to rocznika TII ??