Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: Adas » wt maja 06, 2008 8:18 am

Przerobiłem mocowanie alternatora , jest on teraz na wysokości pokrywy zaworów , jestem w fazie testów i na razie :)2
Wyeliminowałem najbardziej drażniącą Mnie wadę konstrukcyjną w Pajero 2,5 TD

foty niebawem
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 1:58 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » wt maja 06, 2008 8:21 am

:)2

Czekamy na foty.
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 9:02 am przez Kajen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt maja 06, 2008 8:55 am

krótki opis :
- wakupompa została na miejscu w starym alternatorze , alternator ten wybebeszyłem , została sama ośka i koło pasowe do napędu pompy wody
- uchwyt od nowego alternatora zaadoptowałem z uchwytu pompy wspomagania
- pompę wspomagania obniżyłem , zostawiając ją w tym samym miejscu , zbiorniczek płynu przeniosłem na błotnik koło akumulatora , wężyki przedłużyłem
- nowy alternator pochodzi z vw, (audi, skoda ,seat ) 90A
- pasek nowy dłuższy 13x975

foty z przygotowań , końcowe popołudniu ( przepraszam za brudny silnik :)21 )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 10:23 pm przez Adas, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt maja 06, 2008 9:35 am

a masz brudny silnik :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt maja 06, 2008 6:46 pm

kolejne fotki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » wt maja 06, 2008 8:01 pm

:)2

Fajnie, ze sie udalo, tez nad tym myslalem ale nie mialem za bardzo koncepcji jak to ugrysc.

Bedzie ok :)

Awatar użytkownika
bartv20
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:26 am
Lokalizacja: gda

Post autor: bartv20 » wt maja 06, 2008 8:44 pm

a silnik nadal brudny :wink:
v20-ogień

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr maja 07, 2008 8:56 am

fakt nadal brudny

Adaś - a dojście do wymainy filtru oleju zostawiłeś?
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » śr maja 07, 2008 9:57 am

Zadam jeszcze jedno pytanie bo widzę, że dołożyłeś intercooler. Jak rozwiązałeś kolektor? No i czy ta operacja coś dała bo klapę masz dalej bez wlotu.

Zazdroszczę suchego silnika. Walczę z wyciekami i dupa. Ciągle się leje.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr maja 07, 2008 2:54 pm

acinski pisze:Zadam jeszcze jedno pytanie bo widzę, że dołożyłeś intercooler. Jak rozwiązałeś kolektor? No i czy ta operacja coś dała bo klapę masz dalej bez wlotu.

Zazdroszczę suchego silnika. Walczę z wyciekami i dupa. Ciągle się leje.
wlot niebawem wytnę , interkooler i turbina jest dołożony z silnika 2,8 , kolektor jest od silnika 2,5 za interkoolerem , a różnica jest :wink:

Majcher dostęp do filtra jest super, lepszy niż był , trzeba tylko wyjąć silnik :D , żarty na bok jest dostęp od nadkola , trzeba tylko podnieść auto albo zdjąć koło . Majcher wiesz co to oznacza , że mam wyżej alternator :)21 wjazd do wody powyżej jaj :)21

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr maja 07, 2008 4:09 pm

Adas pisze: Majcher wiesz co to oznacza , że mam wyżej alternator :)21 wjazd do wody powyżej jaj :)21
taaa
rozglądam sie za spodniobutami zamiast woderów
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr maja 07, 2008 6:36 pm

majcher pisze:
Adas pisze: Majcher wiesz co to oznacza , że mam wyżej alternator :)21 wjazd do wody powyżej jaj :)21
taaa
rozglądam sie za spodniobutami zamiast woderów
ja na twoim miejscu szukałbym w sklepie dla płetwonurków , pianka i maska sie przyda no i rurka do oddychania :)21 :)21 bo mały majcher może zrobić się jeszcze mniejszy a może tylko półpiersie zostanie :)21

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw maja 08, 2008 7:50 am

pianke mam narturalnie wychodowaną
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw maja 08, 2008 10:53 am

majcher pisze:pianke mam narturalnie wychodowaną
no i mocher też masz , to tylko się wysmarować łojem coby sierść nie piła wody :)21 i będzie git

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw maja 08, 2008 3:24 pm

Adas pisze:
majcher pisze:pianke mam narturalnie wychodowaną
no i mocher też masz , to tylko się wysmarować łojem coby sierść nie piła wody :)21 i będzie git
wystarczy ze sie pod twoje wycieki podsunę - pięc minut i bede zaimpregnowany jak kaczuszka
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw maja 15, 2008 7:36 am

test wyszedł pomyślnie , alternator działa ok, przejechałem jakieś 600km i nic, polecam taką przeróbkę, mniej stresu w jeździe w terenie i koszty nie duże bo koło 300zł

kilka fotek z efektu końcowego

http://picasaweb.google.com/adam.babkie ... LGvRpEXmWY

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » czw maja 15, 2008 8:50 am

Adas pisze:
acinski pisze:Zadam jeszcze jedno pytanie bo widzę, że dołożyłeś intercooler. Jak rozwiązałeś kolektor? No i czy ta operacja coś dała bo klapę masz dalej bez wlotu.

Zazdroszczę suchego silnika. Walczę z wyciekami i dupa. Ciągle się leje.
wlot niebawem wytnę , interkooler i turbina jest dołożony z silnika 2,8 , kolektor jest od silnika 2,5 za interkoolerem , a różnica jest :wink:

Majcher dostęp do filtra jest super, lepszy niż był , trzeba tylko wyjąć silnik :D , żarty na bok jest dostęp od nadkola , trzeba tylko podnieść auto albo zdjąć koło . Majcher wiesz co to oznacza , że mam wyżej alternator :)21 wjazd do wody powyżej jaj :)21

Adas jak to wszystko grac Ci przelozenie gratow z 2,8 a pompe jak przestawiałes? Ja caly czas wlasnie mysle o jakies dodatkowej mocy i na mysleniu sie nrazie konczy.... kiedys taki temat zalozylem ale tylko to co z niego sie dowiedzialem to ze komus po roku czasu taki silnik odmowil posluszenstwa... ale co konkretnie sie z nim stalo to nie wiem....
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw maja 15, 2008 3:59 pm

no i silnik wreszcie umyty :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Post autor: Wczasowicz » czw maja 15, 2008 4:11 pm

A ja się tak zastanawiam, czy nie masz lęków na trawersach w związku z podniesieniem środka ciężkości 8)

Jak sobie z tym radzisz ?



Dobra robota.

Wielu myślało żeby zrobić, jeden zrobił. :)2 :)2 :)2

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw maja 15, 2008 4:47 pm

majcher pisze:no i silnik wreszcie umyty :)21
wyczyszczony bo normalnie chory byłem , że taki brudny :)21
A ja się tak zastanawiam, czy nie masz lęków na trawersach w związku z podniesieniem środka ciężkości
Jak sobie z tym radzisz ?
Dobra robota.
Wielu myślało żeby zrobić, jeden zrobił.
służę pomocą , prościzna nie wiem dlaczego fabryka tego tak nie zrobiła :o

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pt maja 16, 2008 7:38 am

Wczasowicz pisze:A ja się tak zastanawiam, czy nie masz lęków na trawersach w związku z podniesieniem środka ciężkości 8)

Jak sobie z tym radzisz ?

Adaś unika trawersów :)21 Bo nie może dzidy zrobić :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I

Post autor: Balu-Balu » pt maja 16, 2008 12:38 pm

Adas pisze:Przerobiłem mocowanie alternatora , jest on teraz na wysokości pokrywy zaworów , jestem w fazie testów i na razie :)2
Wyeliminowałem najbardziej drażniącą Mnie wadę konstrukcyjną w Pajero 2,5 TD

foty niebawem
Czekam i czekam a tu podziękowania za pomysł nie ma :(

Za patent z "elektrownią" stawiasz..........................................kawę. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I

Post autor: Adas » pt maja 16, 2008 3:17 pm

Balu-Balu pisze:
Czekam i czekam a tu podziękowania za pomysł nie ma :(

Za patent z "elektrownią" stawiasz..........................................kawę. :)21 :)21
Chciałem z tego miejsca podziękować Balusiowi z pomoc w pomyśle , bez Ciebie całej operacji by nie było :)2
a na kawę zaproszę się do Ciebie :)21

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I

Post autor: Balu-Balu » pt maja 16, 2008 3:45 pm

Adas pisze:
Balu-Balu pisze:
Czekam i czekam a tu podziękowania za pomysł nie ma :(

Za patent z "elektrownią" stawiasz..........................................kawę. :)21 :)21
Chciałem z tego miejsca podziękować Balusiowi z pomoc w pomyśle , bez Ciebie całej operacji by nie było :)2
a na kawę zaproszę się do Ciebie :)21
No............. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt maja 20, 2008 4:49 pm

No i kolejny szczęśliwy posiadacz pajero 2,5 z podniesionym alternatorem :D
Wczasowicz :)2 , 5 godzin niedzielnego popołudnia i gotowe , napisz po Magamie jak się spisał --- wrażenie bezcenne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości