
kolumna kierownicza
Moderator: Kosiarz
kolumna kierownicza
mama problem chyba z kolumna gdyz lata mi kierownica tj moge ja posnies ok 1cm w gore i na boki tak samo jest czy myslcie ze to wina lozyska czy jakos inaczej jest tam to zbudowane ?


# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
- kudlaty_bytom
-
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
mam to samo , luz na zębach od regulacji pionowej , skręć na cham śruboprowadnicę trochę pomoże , tylko z regulacji już będą nici , najlepiej to chyba zaspawaćkudlaty_bytom pisze:albo na regulacji wysokości coś jest nie halo, albo sama kolumna się odkręciła, zerknij pod plastiki
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Ja do wczoraj tez mialem duzy luz na boki i po rozebraniu kolumny okazalo sie ze wysunelo sie jedno z lozysk igielkowych.Troche rozkrecania bylo ale skonczylo sie bez wydatkow.Umocowalem lozysko na nowo i jest wszystko ok.
Tylko ze u mnie nie bylo luzu poosiowego.
Tylko ze u mnie nie bylo luzu poosiowego.
pozdrawiam
Waldek
Terrano II 3,0 DI LONG ze spaniem
601 611 510
Waldek
Terrano II 3,0 DI LONG ze spaniem

601 611 510
- kudlaty_bytom
-
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Kierownice trzeba ruszyc sposobem.
Tzn: nawalasz szybkimi ciosami z liscia raz w jedna raz w druga strone kola kierownicy,w miejscach styku szprych z kolem. Jesli ktos ma delikatne dlonie, moze zrobic rowerek stopkami
Trzeba tak tluc az sie kierownik obruszy, dosc dlugo, czasem nawet minute ile pary w lapach
Tzn: nawalasz szybkimi ciosami z liscia raz w jedna raz w druga strone kola kierownicy,w miejscach styku szprych z kolem. Jesli ktos ma delikatne dlonie, moze zrobic rowerek stopkami

Trzeba tak tluc az sie kierownik obruszy, dosc dlugo, czasem nawet minute ile pary w lapach

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
można też pociągnąć z bańkiMisiek Cypr pisze:Kierownice trzeba ruszyc sposobem.
Tzn: nawalasz szybkimi ciosami z liscia raz w jedna raz w druga strone kola kierownicy,w miejscach styku szprych z kolem. Jesli ktos ma delikatne dlonie, moze zrobic rowerek stopkami![]()
Trzeba tak tluc az sie kierownik obruszy, dosc dlugo, czasem nawet minute ile pary w lapach

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- piotr_popiel
- jestem tu nowy...
- Posty: 72
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
- Lokalizacja: olsztyn
- piotr_popiel
- jestem tu nowy...
- Posty: 72
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
- Lokalizacja: olsztyn
skrecilem tak jak mowiles i oto efektAdas pisze:mam to samo , luz na zębach od regulacji pionowej , [b]skręć na cham [/b]śruboprowadnicę trochę pomoże , tylko z regulacji już będą nici , najlepiej to chyba zaspawaćkudlaty_bytom pisze:albo na regulacji wysokości coś jest nie halo, albo sama kolumna się odkręciła, zerknij pod plastiki


brak dojscia aby rozwiercic i chyba sie pozbede juz regulacji i trzeba uzyc spawarki




# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
luz na przekładni mozesz lekko korygowac dokręcajac z góry ale powoduje to prace przekładni z wiekszym oporemasgaz pisze:witka.
Apropos kolumny czy ktos mnie powie czy wspornik drążka kolumny kierowniczej, ten po lewej stronie auta sie reguluje ( dokręca) bo mam luz poprzeczny i to samo czy sie reguluje z prawej strony we wsporniku kolumny bo tez jest luz bluz??
luz na wsporniku po prawej mozesz próbowac zmniejszyc dociagajac od spodu nakrętkę jeżeli ci si poluzowała - jak nie to wymień wspornik
można kombinowac z tulejkami wewnatrz wspornika ale gra nie warta swieczki chyba - raz próbowałem dobrac orginalne i nie pasowały
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
no nie źle , nie wiedziałem , że tyle masz siłPrzemy pisze:skrecilem tak jak mowiles i oto efektAdas pisze:mam to samo , luz na zębach od regulacji pionowej , [b]skręć na cham [/b]śruboprowadnicę trochę pomoże , tylko z regulacji już będą nici , najlepiej to chyba zaspawaćkudlaty_bytom pisze:albo na regulacji wysokości coś jest nie halo, albo sama kolumna się odkręciła, zerknij pod plastiki
(...)
brak dojscia aby rozwiercic i chyba sie pozbede juz regulacji i trzeba uzyc spawarki![]()
![]()
![]()

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Najlepiej bedzie chyba jak kupie nowy wspornik ...ale gdzie to zrobić najlepiej, czytaj:najtaniej?!majcher pisze:luz na przekładni mozesz lekko korygowac dokręcajac z góry ale powoduje to prace przekładni z wiekszym oporemasgaz pisze:witka.
Apropos kolumny czy ktos mnie powie czy wspornik drążka kolumny kierowniczej, ten po lewej stronie auta sie reguluje ( dokręca) bo mam luz poprzeczny i to samo czy sie reguluje z prawej strony we wsporniku kolumny bo tez jest luz bluz??
luz na wsporniku po prawej mozesz próbowac zmniejszyc dociagajac od spodu nakrętkę jeżeli ci si poluzowała - jak nie to wymień wspornik
można kombinowac z tulejkami wewnatrz wspornika ale gra nie warta swieczki chyba - raz próbowałem dobrac orginalne i nie pasowały
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.
a wiec tak:
rozkręciłem

i rozwierciłem urwana śrubę
dorobiłem nowa wraz z tulejka

i tak wygląda to skręcone

Ale to nie jest to jak był luz tak i jest. Ściągnąłem kierownice dostałem sie do łożyska i tam niby wsio ok i luz jest wyczuwalny gdzieś głębiej tj gdzieś w kolumnie. Powiedzcie mi czy tam są 2 łożyska?
rozkręciłem

i rozwierciłem urwana śrubę
dorobiłem nowa wraz z tulejka

i tak wygląda to skręcone

Ale to nie jest to jak był luz tak i jest. Ściągnąłem kierownice dostałem sie do łożyska i tam niby wsio ok i luz jest wyczuwalny gdzieś głębiej tj gdzieś w kolumnie. Powiedzcie mi czy tam są 2 łożyska?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
pytanie posrednio związane z tematem:
co moze byc przyczyną wystepowania wyczuwalnych "stuków" w kolumnie kierowniczej?? tzn czuc je pod reką na kierownicy, takie "pukniecia" jak gdyby wzdluz osi kolumny, prostopadle do koła kierownicy, wystepują na nierownościach ale raczej nie pochodzą od zawieszenia bo cale zawieszenie bylo sprawdzone na szarpakach i wszelkie luzy usuniete, pozostaly mi tylko wlasnie te stuki.
co moze byc przyczyną wystepowania wyczuwalnych "stuków" w kolumnie kierowniczej?? tzn czuc je pod reką na kierownicy, takie "pukniecia" jak gdyby wzdluz osi kolumny, prostopadle do koła kierownicy, wystepują na nierownościach ale raczej nie pochodzą od zawieszenia bo cale zawieszenie bylo sprawdzone na szarpakach i wszelkie luzy usuniete, pozostaly mi tylko wlasnie te stuki.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: kolumna kierownicza
Przemy wielkie dzięki za info, dotyczące naprawy, u mnie było dokładnie to samo, też ta tuleja się wysuneła.
Już naprawione i jeździ się o niebo lepiej

Już naprawione i jeździ się o niebo lepiej


Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re:
Coś mi się kołacze po łbie, że ktoś miał podobny problem i wina leżała po stronie wahacza górnego. Miał luz i stukał o ramę na mocowaniu a niosło aż na kierownicę ale tylko przy jakichś większych ruchach nadwozia. Może coś takiego?Videlec pisze:pytanie posrednio związane z tematem:
co moze byc przyczyną wystepowania wyczuwalnych "stuków" w kolumnie kierowniczej?? tzn czuc je pod reką na kierownicy, takie "pukniecia" jak gdyby wzdluz osi kolumny, prostopadle do koła kierownicy, wystepują na nierownościach ale raczej nie pochodzą od zawieszenia bo cale zawieszenie bylo sprawdzone na szarpakach i wszelkie luzy usuniete, pozostaly mi tylko wlasnie te stuki.
Dziadek 2,5TD `98
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości