kolumna kierownicza

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

kolumna kierownicza

Post autor: Przemy » sob maja 31, 2008 8:01 am

mama problem chyba z kolumna gdyz lata mi kierownica tj moge ja posnies ok 1cm w gore i na boki tak samo jest czy myslcie ze to wina lozyska czy jakos inaczej jest tam to zbudowane ?

Obrazek
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » sob maja 31, 2008 10:29 am

albo na regulacji wysokości coś jest nie halo, albo sama kolumna się odkręciła, zerknij pod plastiki
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob maja 31, 2008 11:59 am

kudlaty_bytom pisze:albo na regulacji wysokości coś jest nie halo, albo sama kolumna się odkręciła, zerknij pod plastiki
mam to samo , luz na zębach od regulacji pionowej , skręć na cham śruboprowadnicę trochę pomoże , tylko z regulacji już będą nici , najlepiej to chyba zaspawać

Awatar użytkownika
sopociak
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SOPOT
Kontaktowanie:

Post autor: sopociak » ndz cze 01, 2008 8:57 am

Ja do wczoraj tez mialem duzy luz na boki i po rozebraniu kolumny okazalo sie ze wysunelo sie jedno z lozysk igielkowych.Troche rozkrecania bylo ale skonczylo sie bez wydatkow.Umocowalem lozysko na nowo i jest wszystko ok.
Tylko ze u mnie nie bylo luzu poosiowego.
pozdrawiam
Waldek


Terrano II 3,0 DI LONG ze spaniem ;)

601 611 510

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pn cze 02, 2008 2:58 pm

panowie latwo wam kierownica zeszla? bo mi zacholere nie che wyjsc moze jakis inny sciagacz trzeba?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » pn cze 02, 2008 3:03 pm

kierownica po odkręceniu nakrętki/śruby powinna zejść lekko
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn cze 02, 2008 3:07 pm

Kierownice trzeba ruszyc sposobem.

Tzn: nawalasz szybkimi ciosami z liscia raz w jedna raz w druga strone kola kierownicy,w miejscach styku szprych z kolem. Jesli ktos ma delikatne dlonie, moze zrobic rowerek stopkami :D

Trzeba tak tluc az sie kierownik obruszy, dosc dlugo, czasem nawet minute ile pary w lapach :evil:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn cze 02, 2008 5:29 pm

Misiek Cypr pisze:Kierownice trzeba ruszyc sposobem.

Tzn: nawalasz szybkimi ciosami z liscia raz w jedna raz w druga strone kola kierownicy,w miejscach styku szprych z kolem. Jesli ktos ma delikatne dlonie, moze zrobic rowerek stopkami :D

Trzeba tak tluc az sie kierownik obruszy, dosc dlugo, czasem nawet minute ile pary w lapach :evil:
można też pociągnąć z bańki :)21

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pn cze 02, 2008 6:59 pm

aaa to taki sposób :D:D czyli najlepiej ja zdejmować jak mnie dziewczyna zdenerwuje? :lol: :lol: :lol: :lol:
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
piotr_popiel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotr_popiel » pn cze 02, 2008 8:38 pm

w tedy to pewnie zajmie ci to doslownie chwile w stanie takiej furi i podwyzszonego cisnienia jakie zwykle wystepuje w takiej sytuacji,poczekaj jeszcze na moment jak tesciowa doda swoje pare groszy :P

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pn cze 02, 2008 8:59 pm

Ufff jak dobrze ze nie mam tesciowej :D jeszcze :D
a wracając do tematu to muszę to odpuścić bo jutro rano sie wyjazd szykuje zatem do czwartku bedzie jak jest ... no i chyba przed zdjęciem kobitkę trzeba czymś zdenerwować :)21
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
piotr_popiel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotr_popiel » pn cze 02, 2008 9:05 pm

podrzuc jakies czerwone stringi na kanape oczywiscie nie jej jak znajdzie to sama wyrwie kiere :P

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pn cze 02, 2008 9:08 pm

piotr_popiel pisze:podrzuc jakies czerwone stringi na kanape oczywiscie nie jej jak znajdzie to sama wyrwie kiere :P
a może zaplącze wokół kierownicy :lol: :lol: :lol: :lol:
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » czw cze 05, 2008 9:52 am

Adas pisze:
kudlaty_bytom pisze:albo na regulacji wysokości coś jest nie halo, albo sama kolumna się odkręciła, zerknij pod plastiki
mam to samo , luz na zębach od regulacji pionowej , [b]skręć na cham [/b]śruboprowadnicę trochę pomoże , tylko z regulacji już będą nici , najlepiej to chyba zaspawać
skrecilem tak jak mowiles i oto efekt

Obrazek

Obrazek

brak dojscia aby rozwiercic i chyba sie pozbede juz regulacji i trzeba uzyc spawarki :x :x :x :x
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Post autor: asgaz » czw cze 05, 2008 1:39 pm

witka.
Apropos kolumny czy ktos mnie powie czy wspornik drążka kolumny kierowniczej, ten po lewej stronie auta sie reguluje ( dokręca) bo mam luz poprzeczny i to samo czy sie reguluje z prawej strony we wsporniku kolumny bo tez jest luz bluz??
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw cze 05, 2008 3:43 pm

asgaz pisze:witka.
Apropos kolumny czy ktos mnie powie czy wspornik drążka kolumny kierowniczej, ten po lewej stronie auta sie reguluje ( dokręca) bo mam luz poprzeczny i to samo czy sie reguluje z prawej strony we wsporniku kolumny bo tez jest luz bluz??
luz na przekładni mozesz lekko korygowac dokręcajac z góry ale powoduje to prace przekładni z wiekszym oporem

luz na wsporniku po prawej mozesz próbowac zmniejszyc dociagajac od spodu nakrętkę jeżeli ci si poluzowała - jak nie to wymień wspornik
można kombinowac z tulejkami wewnatrz wspornika ale gra nie warta swieczki chyba - raz próbowałem dobrac orginalne i nie pasowały
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw cze 05, 2008 4:52 pm

Przemy pisze:
Adas pisze:
kudlaty_bytom pisze:albo na regulacji wysokości coś jest nie halo, albo sama kolumna się odkręciła, zerknij pod plastiki
mam to samo , luz na zębach od regulacji pionowej , [b]skręć na cham [/b]śruboprowadnicę trochę pomoże , tylko z regulacji już będą nici , najlepiej to chyba zaspawać
skrecilem tak jak mowiles i oto efekt
(...)
brak dojscia aby rozwiercic i chyba sie pozbede juz regulacji i trzeba uzyc spawarki :x :x :x :x
no nie źle , nie wiedziałem , że tyle masz sił :o , wstaw zwykłą śrubę ,np długi gwint z dwoma nakrętkami kontującymi i skręć z użyciem mniejszej siły niż poprzednio tylko jakoś musisz rozwiercić to co zostało w środku . Kolumnę łatwo sie demontuje. Odkręć 4 śruby na grodzi i z przekładni wychodzi z wieloklina . Porusza i zobacz gdzie się rusza , u mnie to się ruszało na zębach regulacji , góra, dół

Awatar użytkownika
asgaz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 03, 2004 11:27 am
Lokalizacja: JURA

Post autor: asgaz » czw cze 05, 2008 8:18 pm

majcher pisze:
asgaz pisze:witka.
Apropos kolumny czy ktos mnie powie czy wspornik drążka kolumny kierowniczej, ten po lewej stronie auta sie reguluje ( dokręca) bo mam luz poprzeczny i to samo czy sie reguluje z prawej strony we wsporniku kolumny bo tez jest luz bluz??
luz na przekładni mozesz lekko korygowac dokręcajac z góry ale powoduje to prace przekładni z wiekszym oporem

luz na wsporniku po prawej mozesz próbowac zmniejszyc dociagajac od spodu nakrętkę jeżeli ci si poluzowała - jak nie to wymień wspornik
można kombinowac z tulejkami wewnatrz wspornika ale gra nie warta swieczki chyba - raz próbowałem dobrac orginalne i nie pasowały
Najlepiej bedzie chyba jak kupie nowy wspornik ...ale gdzie to zrobić najlepiej, czytaj:najtaniej?!
2,8 TD`96 GLS AMD,aut.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pt cze 06, 2008 7:30 am

temat wsporników wałkowany miedzy innymi w zamiennikach chyba
ja brałem z jappartsu i nie narzekam - fakt ze smietnik długi jako wycieczkowy nie jest extremalnie traktowany ale w krótkim śmietniku po klku imprezach nadal trzyma
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pt cze 06, 2008 7:35 am

a wiec tak:
rozkręciłem

Obrazek

i rozwierciłem urwana śrubę

dorobiłem nowa wraz z tulejka

Obrazek

i tak wygląda to skręcone

Obrazek


Ale to nie jest to jak był luz tak i jest. Ściągnąłem kierownice dostałem sie do łożyska i tam niby wsio ok i luz jest wyczuwalny gdzieś głębiej tj gdzieś w kolumnie. Powiedzcie mi czy tam są 2 łożyska?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pt cze 06, 2008 7:56 am

Obrazek

45133 -> to jest oznaczenie może łożyska tzn ze tam jest? Bo 45276 widzę ze jest dobre a luz gdzieś właśnie jest w okolicach 45133 :o :o
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » wt cze 10, 2008 5:43 pm

luz zlikwidowany!! okazało sie po rozbiórce kolumny ze winne temu bylo łożysko w takiej gumowo-plastikowej obudowie po prostu sie wysunęło :x

Obrazek

o to winowajca

Zatem temat uważam za zamknięty
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw cze 26, 2008 8:00 am

pytanie posrednio związane z tematem:

co moze byc przyczyną wystepowania wyczuwalnych "stuków" w kolumnie kierowniczej?? tzn czuc je pod reką na kierownicy, takie "pukniecia" jak gdyby wzdluz osi kolumny, prostopadle do koła kierownicy, wystepują na nierownościach ale raczej nie pochodzą od zawieszenia bo cale zawieszenie bylo sprawdzone na szarpakach i wszelkie luzy usuniete, pozostaly mi tylko wlasnie te stuki.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: kolumna kierownicza

Post autor: KML1 » sob lut 14, 2009 4:07 pm

Przemy wielkie dzięki za info, dotyczące naprawy, u mnie było dokładnie to samo, też ta tuleja się wysuneła.
Już naprawione i jeździ się o niebo lepiej :wink: :)2
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re:

Post autor: acinski » sob lut 14, 2009 10:34 pm

Videlec pisze:pytanie posrednio związane z tematem:

co moze byc przyczyną wystepowania wyczuwalnych "stuków" w kolumnie kierowniczej?? tzn czuc je pod reką na kierownicy, takie "pukniecia" jak gdyby wzdluz osi kolumny, prostopadle do koła kierownicy, wystepują na nierownościach ale raczej nie pochodzą od zawieszenia bo cale zawieszenie bylo sprawdzone na szarpakach i wszelkie luzy usuniete, pozostaly mi tylko wlasnie te stuki.
Coś mi się kołacze po łbie, że ktoś miał podobny problem i wina leżała po stronie wahacza górnego. Miał luz i stukał o ramę na mocowaniu a niosło aż na kierownicę ale tylko przy jakichś większych ruchach nadwozia. Może coś takiego?
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości