Strona 1 z 2
Kilka pytań natury technicznej
: sob cze 28, 2008 11:56 am
autor: Rozwad
Witam,
mam kilka pytań odnośnie miśka, pierwsze z nich dotyczy problemu z alternatorem, tzn jakiś czas temu cale podswietlenie srodka, swiatla itp zaczely pulsowac, zacza wariowac obrotomierz, ciagle falowal, opadal, pokazywal czesto 0 tys obrotów itp, po wymianie alternatora na nowy problem pulsowania swiatel znikna, naomiast problem z obrotomierzem zostal, co prawda jego wariacje sie nieco zmniejszyly, jednak ciagle pozostaja. Mial ktoś juz taki problem lub ma pomysl jak to rozwiazac?
Drugie pytanie to jakiej pojemności jest bak w pajero 2 generacji w krótkiej budzie? No i jakie macie spalanie przy silniku 2,5 tdi? bo u mnie na baku przejezdza maksymalnie 500 km po miescie i to przy obchodzeniu sie z gazem jak z jajkiem. Jak jest u was?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

: sob cze 28, 2008 12:19 pm
autor: harcownik1979g
pajero 2 krótki jak sie nie myle ma okolo 75-80 litrów mi sie udało tyle nalać (momijajac przekłamania dystrybutorów na naszych poslkich stcjach) no mi pali tak okolo 10 -11 litrów na 100 ale ja mam werskie skandynawsko z dogrzewaniem swiec
: sob cze 28, 2008 12:45 pm
autor: Rozwad
to w takim wypadku powinien przezjezdac okolo 700 km na baku, moze mi licznik klamie? musze cos z tym zrobic bo przeraza mnie spalanie mojego motoru, aha i jeszcze jedno, macie tzw żyda u was w pajero? bo u mnie albo niema albo nigdy niemialem tak malo paliwa zeby sie zapalil, chociarz zawsze jezdza az wskazówka sie oprze o zero

: sob cze 28, 2008 12:50 pm
autor: harcownik1979g
u mnie wskaznik niskigo poziomu paliwa zapala sie praktycznie na zero i jeszcze idzie nim potem zrobic okolo 60 km bez ryzyka zapowietrzenia
: sob cze 28, 2008 12:58 pm
autor: Rozwad
o wiec jednak jest

a z którego roku masz pajero? i jezeli mozesz przyblizyc w którym dokladnie miejscu sie znajduje?
: sob cze 28, 2008 3:58 pm
autor: zangief
zyd jest na srodku panelu z zegarami, tak gdzie masz kontury auta narysowane i gdzie sie napedy swieca, na dole po lewej stronie.
: sob cze 28, 2008 8:05 pm
autor: Misiek Cypr
Zbiornik krotkiego ma 60l a dlugiego 95l.
Pali krotki 10 do 13l 100
: ndz cze 29, 2008 2:49 pm
autor: kabbbatunio
a mi sie jakos nie zapalił żyd nigdy
nawet jak po odwiedzinach na stacji został płacz bo weszło cos kolo 55l
wiec tak sie zastanawiam .....
: ndz cze 29, 2008 9:55 pm
autor: harcownik1979g
55l niemozliwe jak nic wchodzi okolo 70 l
: pn cze 30, 2008 5:25 am
autor: scood74
mam ten sam problem z tym ze niezapala mi sie rezerwa
jezdze az wskazuwka opadnie zupelnie na koniec czerwonego pola i jeszcze mi ani razu nawet nie błyknela
choć z obliczen przy tankowaniu do pelna po takiej sytuacji wynika ze mialem jeszcze teoretycznie 15 litrów w baku?!?! bo podobno długi misiek ma 93 litry pojemnosci
zatankowanie dziada do pełna wyciska łzy przy kasie
jak sprawdzic czy kontrolka rezerwy dziala bez wysuszania samochodu do zera?
: pn cze 30, 2008 6:45 am
autor: Paweł_4x4
scood74 pisze:
...jak sprawdzic czy kontrolka rezerwy dziala bez wysuszania samochodu do zera?
Otworzyć zbiornik od góry (zdjąć pokrywę tam gdzie ssie paliwo i są przewody do wnętrza) ręką wcisnąć pływak w dół a ktoś niech obserwuje czy się pali.
U mnie jak kupowałem auto to świeciła rezerwa, teraz jak dotankowałem (wskazówka też była na czerwonej kresce) to się nie świeciła.
Tam musi być chyba naprawdę mało aby się zaświeciła. Jak zostawicie miśka na wolnych obrotach na równym terenie tak około 3min to zawsze się trochę podniesie. U mnie z wartości 1/2 zbiornika potrafi się podnieść na górną żółtą kreskę - nawet w połowie jej wysokośći.
: pn cze 30, 2008 7:13 am
autor: kabbbatunio
: pn cze 30, 2008 8:08 am
autor: Eskapada
być moze sa rózne typy zbiorników bo mi wchodzi max 60 litrów jak w baku są opary a nie ciecz ..
Pajero to sztrucel wysko nie ekonomiczny w porównaniu do audi A2 1.4 TDI

ale i tez do konkurencji np Land Rover Discovery Isuzu ... Mając opony w rozmiarze 31x10,50, zejście poniżej 10 litrów jest wręcz nie możliwe. Kupując Pajero 2.5 D zakładac trzeba srednią 12 litów z plusem
: pn cze 30, 2008 8:09 am
autor: scood74
kurna a bez rozkrecania calego auta sie nie da sprwadzic czy dziala rezerwa?
bede musial jezdzic z kanistrem w bagazniku az zacznie mi sie dlawic bestia
i wtedy bede wiedzial ba bank chyba ze zaswieci sie coś wcześniej
: pn cze 30, 2008 8:23 am
autor: Kabal
mi do krótkiego Pajero max weszło 61l, wskazówka była już w najniższym możliwym położeniu, kontrolka rezerwy się nie świeciła. Spalanie na 31x10.5 to ok 11-13 l na trasie i 13-15 w mieście. Ale ja mam ciężką nogę.
: pn cze 30, 2008 8:24 am
autor: kabbbatunio
scood74 pisze:kurna a bez rozkrecania calego auta sie nie da sprwadzic czy dziala rezerwa?
bede musial jezdzic z kanistrem w bagazniku az zacznie mi sie dlawic bestia
i wtedy bede wiedzial ba bank chyba ze zaswieci sie coś wcześniej
to najlepiej lataj w koło stacji az padnie to bedziesz wiedział co i jak
: pn cze 30, 2008 8:24 am
autor: Paweł_4x4
Ja jak kupiłem swoje któtkie Pajero świeciła rezerwa, nalałem 40l ON i zrobiłem 100km (50km pierwsze próby w terenie lekkim [trawy, łąki, pola asfalt i 50km asfalt - wszystko bez butowania). Po tych 100km dolałem mu 52l ON i paliwo się dopiero pokazało we wlewie (pod tą rurką co ją widać z boku po odkręceniu korka). Chciałem wlać pod korek ale mi kuzyn krzyknął, że mi paliwo kapie na rurę wydechową i na ziemię. Wniosek - zonk ze zbiornikiem, spuściłem ok. 12l żeby przestało kapać. Nadal nie wiem ile mi tak naprawdę pali ale napewno ponad 10.
Napewno aby zobaczyć jaki jest stan faktyczny trzeba po zatrzymaniu postać na wolnych obrotach na równym terenie a (u mnie tak jest) wskazówka się podniesie. Tylko ruszysz autem ON się zakołysze a juz wskazówka leci w dół.
Podczas spokojnej jazdy po równym asfalcie też się podnosi.
: pn cze 30, 2008 8:29 am
autor: kabbbatunio
: pn cze 30, 2008 8:30 am
autor: Paweł_4x4
Właśnie zauważyłem i poprawiłem

: pn cze 30, 2008 8:35 am
autor: kabbbatunio

czasem tak jakos bywa

: pn cze 30, 2008 1:00 pm
autor: harcownik1979g
no krótki krutki ale musze sie do czegoś przyznac zaraz po zakupie auta rozebrałem polowe deski rodzilczej bo m po wyjeciu kluczyka nie chiało spasc paliwo do zera mi myslałem ze coś nie robi a potem okazało sie ze tak mam być
: pn cze 30, 2008 2:27 pm
autor: kabbbatunio
no ja tez tak mam, ale wydawało mi sie ze spadało po wyjeciu, a teraz nie spada,
ogolnie mi ten temat nie przeszkadza, ale nóż widelec ktos obluka i mnie wypompuje
: pn cze 30, 2008 2:35 pm
autor: Misiek Cypr
Rezerwa zapala sie jak wskaznik paliwa spadnie ponizej wszystkich kresek. Mialem tak w krotkim, jest tak i w dlugim. Zaznaczam jednak, ze w zadnym z nich nie mialem pogietego zbiornika. Pogiac go jest dosc latwo.
Pojarka krotka miala zbiornik wg papierow 60ltr i nigdy nie udalo mi sie wlac powyzej 52ltr.
Do dlugiej wlazlo mi kiedys 82litry a podobno ma 95 ltr. Wlazlo jakies 30km po zapaleniu sie rezerwy.
Udalo mi sie zejsc do 9ltr/100km ale to bylo raz, tak to nigdy ponizej 11.
: pn cze 30, 2008 3:07 pm
autor: orzeh77
Do krótkiej u mnie weszło ok 55 litrów, spalanie spisuje od początku roku i mniej niż 10 nie wychodzi

Wskaźnik jak u kolegów. Na rezerwie udalo mi się przejechać ok 60km - dalej się bałem i dolałem
: pn cze 30, 2008 3:29 pm
autor: Videlec
Misiek Cypr pisze:Rezerwa zapala sie jak wskaznik paliwa spadnie ponizej wszystkich kresek
rezerwa zapala sie jak wskazówka wchodzi na czerwone pole.