kontrolka ciśnienia oleju - świeci

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

kontrolka ciśnienia oleju - świeci

Post autor: BigYeti » wt lip 15, 2008 3:59 pm

Drodzy koledzy,
mam dość dziwny (a może i nie) problem. Mianowicie, od czasu do czasu (~raz na kilka dni) zaświeca mi się podczas jazdy kontrolka ciśnienia oleju (ta czerwona). Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu gaśnie i nie zapala się ponownie (tzn. przez parę dni). Zauważyłem również, że rano podczas odpalania silnika, kontrolka ta również świeci przez ~5sek. po odpaleniu (kiedyś tak nie było). Dodam jeszcze, że mam olej 10W40 Castrol Magnatec i przez 10.000 km od poziomu MAX, poziom oleju spadł zaledwie o 3mm.

Czy macie może przypuszczenia co to może być? Czy to symptom czegoś poważnego?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Sławek
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » wt lip 15, 2008 4:08 pm

W srajtku działo się podobnie, tylko jeszcze gorzej. Kontrolka nie gasla przez 5 min. U mnie przyczyną było zastosowanie moto-doktora, który zawalił filtr oleju.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: kontrolka ciśnienia oleju - świeci

Post autor: Eskapada » wt lip 15, 2008 6:17 pm

BigYeti pisze: Dodam jeszcze, że mam olej 10W40 Castrol Magnatec i przez 10.000 km od poziomu MAX, poziom oleju spadł zaledwie o 3mm.
1 ) jaki był wcześniej lany olej ??
2 ) czy te objawy pojawiły sie po wymianie oleju ??

zgaduje że wcześniej był mineralny, nowy syntetyk czyszcząc motor z nagaru zrobił syf w motorze :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » wt lip 15, 2008 8:42 pm

Nie stresujcie chłopa czarnymi wizjami tak od razu :)21

Jak masz możliwość to zmierz ciśnienie oleju, jak nie to wymień czujnik ciśnienia oleju i sprawdź czy kabel do czujnika nie ma zwarcia do masy. To na początek najtaniej, najprościej.

Zakładam że silnik nie wydaje jakiś dziwnych dźwięków (stuków) przy zapalonej kontrolce?

Jeśli nie jest to regularne zapalanie lampki sądzę ze to będzie wina czujnika ciśnienia oleju.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » wt lip 15, 2008 9:35 pm

Widać przedobrzyłeś z olejem czasem lepsze jest wrogiem dobrego. Ale jak olej jest, filtr jest po wymianie to albo kablun od czujnika zwiera Ci do masy albo popsuł się czujnik i wymiana wszystko rozwiąże. Jeżeli silnik chodzi cicho (a na pewno chodzi głośniej po wlaniu 10W40 niż jak byłby 15W40) to spoko.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: kontrolka ciśnienia oleju - świeci

Post autor: UAZ4x4 » wt lip 15, 2008 9:37 pm

BigYeti pisze:Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu gaśnie i nie zapala się ponownie (tzn. przez parę dni). Zauważyłem również, że rano podczas odpalania silnika, kontrolka ta również świeci przez ~5sek. po odpaleniu (kiedyś tak nie było)
Pierwsze symptomy powolnej lub już nadchodzącej śmierci czujnika :)
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » śr lip 16, 2008 8:40 am

a czemu nie olej 15w40 ?
ten magnatec to podobno oszczędza paliwo znaczy ma obniżona lepkość to i pewnie cisnienie łatwiej spada

albo zawalony filtr oleju? czy był wymieniany z olejem?
czujnik zdaje sie mierzy ciśnienie za filtrem i jak filtr zawalony to może pokazywac dziwnie nieskie wartosci a w rzeczywistosci cisnienie jest ok
ja bynajmniej mialem tak w swoim mietku ale czy w misku jest identycznie to nie jestem pewien

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr lip 16, 2008 9:09 am

scood74 pisze:(...) ten magnatec to podobno oszczędza paliwo znaczy ma obniżona lepkość to i pewnie cisnienie łatwiej spada(...)
:)20
Podejrzewam, ze to przez magnetyzer na przewodach olejowych... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » śr lip 16, 2008 11:02 am

ernil pisze:
scood74 pisze:(...) ten magnatec to podobno oszczędza paliwo znaczy ma obniżona lepkość to i pewnie cisnienie łatwiej spada(...)
:)20
Podejrzewam, ze to przez magnetyzer na przewodach olejowych... :)21

najprawdopodobniej BigYeti niewystarczająco ortograficznie pisze, może wystarczy jakoś przecinek albo spacja i kontrolka sama zacznie prawidlowo pracować

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr lip 16, 2008 2:34 pm

ernil pisze:
scood74 pisze:(...) ten magnatec to podobno oszczędza paliwo znaczy ma obniżona lepkość to i pewnie cisnienie łatwiej spada(...)
:)20
dobre :)20

-siła sciemy mrketingowej potrafi zaskoczyć . To jak z King of desert. Pogromca Dakaru :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr lip 16, 2008 2:47 pm

Eskapada pisze:-siła sciemy mrketingowej potrafi zaskoczyć.
znaczy sie dziala :)2 polityka strategiczna castrola wlasnie na tym jest oparta. Castrol w swojej karierze nigdy nie wyprodukowal ani kropli oleju, zleca to podwykonawcom, celem jest produkowac, tanio, szybko i ... nawet z g....na, za to uderzyc w marketing i robic dobrą scieme do choojwego produktu.

no to teraz milosnicy tego cudownego panaceum na wszystko mnie zagryzom :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr lip 16, 2008 3:15 pm

Nie wiem, ale Castrol to BP w tej chwili.

Natomiast Castrol GTX3 15W/40 powodowal ze silnik M40, od BMW pracowal najciszej z olejow ktore uzywalem: ELF Sporti, Texaco, Valvoline.

Z drugiej strony syntetyk, czy polsyntetyk do silnika 4D56 to zbytek laski dla tej zasluzonej konstrukcji.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » śr lip 16, 2008 3:44 pm

Zgadzam się z przedmówcą 15W40 wycisza, a jedna duża zaleta to to że jest gęstszy i tam gdzie przeciśnie się 10W tam możne nie wypłynie. Zbytek laski ..... ja bym powiedział ze to nawet szkodliwe dla silnika z większą ilością kilometrów niż 100 000 200 000 tysięcy.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr lip 16, 2008 4:35 pm

UAZ4x4 pisze:Zbytek laski ..... ja bym powiedział ze to nawet szkodliwe dla silnika z większą ilością kilometrów niż 100 000 200 000 tysięcy.
to juz jest zwykla propaganda... sprawny, regularnie serwisowany i eksploatowany zgodnie ze zdrowym rozsądkiem silnik moze pracowac na polsyntetyku i po 500 tys km jesli na tym polsyntetyku pracowal od nowosci. Co to jest za przebieg 100 tys dla niewysilonego silnika?? czy nawet 200 tys?? To zaden przebieg dla regularnie serwisowanego auta.

Nie wiem co to za wydumka jest z tymi zmianami na "gorsze" oleje, jesli mam auto od nowosci albo wiem co jest do niego lane i wiem jak je eksploatuje to jezdze ciągle na tym samym oleju.

Szkodliwe to dla silnika jest nieuzasadnione przechodzenie na inny srodek smarny.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr lip 16, 2008 4:45 pm

Videlec pisze:
Eskapada pisze:-siła sciemy mrketingowej potrafi zaskoczyć.
znaczy sie dziala :)2 polityka strategiczna castrola wlasnie na tym jest oparta. Castrol w swojej karierze nigdy nie wyprodukowal ani kropli oleju, zleca to podwykonawcom, celem jest produkowac, tanio, szybko i ... nawet z g....na, za to uderzyc w marketing i robic dobrą scieme do choojwego produktu.
Swego czasu Castrol wywalczył sobie w USA prawo do nazywania badziewnego hydrokrakowanego minerała (RS Formula mu chyba było) olejem syntetycznym :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

Post autor: BigYeti » śr lip 16, 2008 7:42 pm

Dzięki wszystkim za liczne odpowiedzi. Co do oleju to obecnie jestem tuź przed trzecią wymiana, zawsze lałem ten sam olej i taki sam był wlany gdy go kupiłem (rok temu). Filtr wymieniam przy każdej wymianie oleju. Silnik chodzi cicho (o ile można w ogóle o tym silniku tak powiedzieć :D ). Z racji, że właśnie rozpoczął mi się 11tys km po wymianie, być może coś jest z filtrem. Sprawdzę też przewód, ostatnio lutowałem ten od blokady mostu, może więc po prostu następny prosi się o pieszczotę.

Jeszcze raz dzięki
Pozdrawiam
Sławek
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » śr lip 16, 2008 8:17 pm

Jak miałbym się zakładać postawiłbym na czujnik.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości