kontrolka ciśnienia oleju - świeci
Moderator: Kosiarz
kontrolka ciśnienia oleju - świeci
Drodzy koledzy,
mam dość dziwny (a może i nie) problem. Mianowicie, od czasu do czasu (~raz na kilka dni) zaświeca mi się podczas jazdy kontrolka ciśnienia oleju (ta czerwona). Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu gaśnie i nie zapala się ponownie (tzn. przez parę dni). Zauważyłem również, że rano podczas odpalania silnika, kontrolka ta również świeci przez ~5sek. po odpaleniu (kiedyś tak nie było). Dodam jeszcze, że mam olej 10W40 Castrol Magnatec i przez 10.000 km od poziomu MAX, poziom oleju spadł zaledwie o 3mm.
Czy macie może przypuszczenia co to może być? Czy to symptom czegoś poważnego?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Sławek
mam dość dziwny (a może i nie) problem. Mianowicie, od czasu do czasu (~raz na kilka dni) zaświeca mi się podczas jazdy kontrolka ciśnienia oleju (ta czerwona). Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu gaśnie i nie zapala się ponownie (tzn. przez parę dni). Zauważyłem również, że rano podczas odpalania silnika, kontrolka ta również świeci przez ~5sek. po odpaleniu (kiedyś tak nie było). Dodam jeszcze, że mam olej 10W40 Castrol Magnatec i przez 10.000 km od poziomu MAX, poziom oleju spadł zaledwie o 3mm.
Czy macie może przypuszczenia co to może być? Czy to symptom czegoś poważnego?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Sławek
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
Re: kontrolka ciśnienia oleju - świeci
1 ) jaki był wcześniej lany olejBigYeti pisze: Dodam jeszcze, że mam olej 10W40 Castrol Magnatec i przez 10.000 km od poziomu MAX, poziom oleju spadł zaledwie o 3mm.

2 ) czy te objawy pojawiły sie po wymianie oleju

zgaduje że wcześniej był mineralny, nowy syntetyk czyszcząc motor z nagaru zrobił syf w motorze

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Nie stresujcie chłopa czarnymi wizjami tak od razu
Jak masz możliwość to zmierz ciśnienie oleju, jak nie to wymień czujnik ciśnienia oleju i sprawdź czy kabel do czujnika nie ma zwarcia do masy. To na początek najtaniej, najprościej.
Zakładam że silnik nie wydaje jakiś dziwnych dźwięków (stuków) przy zapalonej kontrolce?
Jeśli nie jest to regularne zapalanie lampki sądzę ze to będzie wina czujnika ciśnienia oleju.

Jak masz możliwość to zmierz ciśnienie oleju, jak nie to wymień czujnik ciśnienia oleju i sprawdź czy kabel do czujnika nie ma zwarcia do masy. To na początek najtaniej, najprościej.
Zakładam że silnik nie wydaje jakiś dziwnych dźwięków (stuków) przy zapalonej kontrolce?
Jeśli nie jest to regularne zapalanie lampki sądzę ze to będzie wina czujnika ciśnienia oleju.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Widać przedobrzyłeś z olejem czasem lepsze jest wrogiem dobrego. Ale jak olej jest, filtr jest po wymianie to albo kablun od czujnika zwiera Ci do masy albo popsuł się czujnik i wymiana wszystko rozwiąże. Jeżeli silnik chodzi cicho (a na pewno chodzi głośniej po wlaniu 10W40 niż jak byłby 15W40) to spoko.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
Re: kontrolka ciśnienia oleju - świeci
Pierwsze symptomy powolnej lub już nadchodzącej śmierci czujnikaBigYeti pisze:Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu gaśnie i nie zapala się ponownie (tzn. przez parę dni). Zauważyłem również, że rano podczas odpalania silnika, kontrolka ta również świeci przez ~5sek. po odpaleniu (kiedyś tak nie było)

BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
a czemu nie olej 15w40 ?
ten magnatec to podobno oszczędza paliwo znaczy ma obniżona lepkość to i pewnie cisnienie łatwiej spada
albo zawalony filtr oleju? czy był wymieniany z olejem?
czujnik zdaje sie mierzy ciśnienie za filtrem i jak filtr zawalony to może pokazywac dziwnie nieskie wartosci a w rzeczywistosci cisnienie jest ok
ja bynajmniej mialem tak w swoim mietku ale czy w misku jest identycznie to nie jestem pewien
ten magnatec to podobno oszczędza paliwo znaczy ma obniżona lepkość to i pewnie cisnienie łatwiej spada
albo zawalony filtr oleju? czy był wymieniany z olejem?
czujnik zdaje sie mierzy ciśnienie za filtrem i jak filtr zawalony to może pokazywac dziwnie nieskie wartosci a w rzeczywistosci cisnienie jest ok
ja bynajmniej mialem tak w swoim mietku ale czy w misku jest identycznie to nie jestem pewien
ernil pisze:scood74 pisze:(...) ten magnatec to podobno oszczędza paliwo znaczy ma obniżona lepkość to i pewnie cisnienie łatwiej spada(...)
Podejrzewam, ze to przez magnetyzer na przewodach olejowych...
najprawdopodobniej BigYeti niewystarczająco ortograficznie pisze, może wystarczy jakoś przecinek albo spacja i kontrolka sama zacznie prawidlowo pracować
znaczy sie dzialaEskapada pisze:-siła sciemy mrketingowej potrafi zaskoczyć.

no to teraz milosnicy tego cudownego panaceum na wszystko mnie zagryzom

PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Nie wiem, ale Castrol to BP w tej chwili.
Natomiast Castrol GTX3 15W/40 powodowal ze silnik M40, od BMW pracowal najciszej z olejow ktore uzywalem: ELF Sporti, Texaco, Valvoline.
Z drugiej strony syntetyk, czy polsyntetyk do silnika 4D56 to zbytek laski dla tej zasluzonej konstrukcji.
Natomiast Castrol GTX3 15W/40 powodowal ze silnik M40, od BMW pracowal najciszej z olejow ktore uzywalem: ELF Sporti, Texaco, Valvoline.
Z drugiej strony syntetyk, czy polsyntetyk do silnika 4D56 to zbytek laski dla tej zasluzonej konstrukcji.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Zgadzam się z przedmówcą 15W40 wycisza, a jedna duża zaleta to to że jest gęstszy i tam gdzie przeciśnie się 10W tam możne nie wypłynie. Zbytek laski ..... ja bym powiedział ze to nawet szkodliwe dla silnika z większą ilością kilometrów niż 100 000 200 000 tysięcy.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
to juz jest zwykla propaganda... sprawny, regularnie serwisowany i eksploatowany zgodnie ze zdrowym rozsądkiem silnik moze pracowac na polsyntetyku i po 500 tys km jesli na tym polsyntetyku pracowal od nowosci. Co to jest za przebieg 100 tys dla niewysilonego silnika?? czy nawet 200 tys?? To zaden przebieg dla regularnie serwisowanego auta.UAZ4x4 pisze:Zbytek laski ..... ja bym powiedział ze to nawet szkodliwe dla silnika z większą ilością kilometrów niż 100 000 200 000 tysięcy.
Nie wiem co to za wydumka jest z tymi zmianami na "gorsze" oleje, jesli mam auto od nowosci albo wiem co jest do niego lane i wiem jak je eksploatuje to jezdze ciągle na tym samym oleju.
Szkodliwe to dla silnika jest nieuzasadnione przechodzenie na inny srodek smarny.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Swego czasu Castrol wywalczył sobie w USA prawo do nazywania badziewnego hydrokrakowanego minerała (RS Formula mu chyba było) olejem syntetycznymVidelec pisze:znaczy sie dzialaEskapada pisze:-siła sciemy mrketingowej potrafi zaskoczyć.polityka strategiczna castrola wlasnie na tym jest oparta. Castrol w swojej karierze nigdy nie wyprodukowal ani kropli oleju, zleca to podwykonawcom, celem jest produkowac, tanio, szybko i ... nawet z g....na, za to uderzyc w marketing i robic dobrą scieme do choojwego produktu.

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Dzięki wszystkim za liczne odpowiedzi. Co do oleju to obecnie jestem tuź przed trzecią wymiana, zawsze lałem ten sam olej i taki sam był wlany gdy go kupiłem (rok temu). Filtr wymieniam przy każdej wymianie oleju. Silnik chodzi cicho (o ile można w ogóle o tym silniku tak powiedzieć
). Z racji, że właśnie rozpoczął mi się 11tys km po wymianie, być może coś jest z filtrem. Sprawdzę też przewód, ostatnio lutowałem ten od blokady mostu, może więc po prostu następny prosi się o pieszczotę.
Jeszcze raz dzięki
Pozdrawiam
Sławek

Jeszcze raz dzięki
Pozdrawiam
Sławek
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości