koło dwumasowe cd.
Moderator: Kosiarz
koło dwumasowe cd.
Witam ponownie,
dziś w warsztacie powiedzieli, że w moich rocznikach nie było koła dwumasowego i że silnik jest z roku 2000. Faktem jest, że silnik był wymieniany przez poprzedniego właściciela.
Czy to możliwe by silnik z 2000 pasował do 1993? Wiem, ze to podobne silniki, ale te z 2000 to już chyba 115km miały więc jakaś różnica jest.
I drugie, czy faktycznie w starszych pajero (<2000) nie było kół dwumasowych?
Ostatecznie Pan z warsztatu zaproponował tzw. regeneracje koła poprzez jego zablokowanie (zespawanie), zmianę tarczy na tę ze sprężynkami... Czy ktoś już coś takiego robił?
Nie wiem dlaczego ale do poprzedniego wątku nie mogę wysłać odpowiedzi.
dziś w warsztacie powiedzieli, że w moich rocznikach nie było koła dwumasowego i że silnik jest z roku 2000. Faktem jest, że silnik był wymieniany przez poprzedniego właściciela.
Czy to możliwe by silnik z 2000 pasował do 1993? Wiem, ze to podobne silniki, ale te z 2000 to już chyba 115km miały więc jakaś różnica jest.
I drugie, czy faktycznie w starszych pajero (<2000) nie było kół dwumasowych?
Ostatecznie Pan z warsztatu zaproponował tzw. regeneracje koła poprzez jego zablokowanie (zespawanie), zmianę tarczy na tę ze sprężynkami... Czy ktoś już coś takiego robił?
Nie wiem dlaczego ale do poprzedniego wątku nie mogę wysłać odpowiedzi.
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
Możliwe jest że motor pasuje z 2000 roku do auta z 1993 - wszak motor 2,5 turbo diesel intercololer o oznaczeniu 4D56 był montowany w Mitsubishi L200 w Galoperze który produkowany był od 1991 do 2003 roku. Pajero II produkowane było do 1999 nie mniej jednak sprzedawane było i 2000 roku równolegle z modelem III jako Pajero Classic. Wiec motor do auta z 1993 roku można wsadzić nawet z L200 z 2005 roku. Nie mniej jednak L200 nie miało koła wielomasowego. Miało za to to więcej mocy poprzez zmodyfikowaną pompę wtryskową.......
Panu który proponuje Ci zespawanie tzn regeneracje podziękuj pięknie za współprace tym bardziej że proponuje Ci regeneracje czegoś czego nie ma no chyba że w innym warsztacie powiedzieli Ci że koła 2 masowego w tym roczniku nie było.
BTW zamontuj sprzęgło - że tak powiem normalne z klasycznym dociskiem łożyskiem oporowym zgodne z rocznikiem auta.
Panu który proponuje Ci zespawanie tzn regeneracje podziękuj pięknie za współprace tym bardziej że proponuje Ci regeneracje czegoś czego nie ma no chyba że w innym warsztacie powiedzieli Ci że koła 2 masowego w tym roczniku nie było.
BTW zamontuj sprzęgło - że tak powiem normalne z klasycznym dociskiem łożyskiem oporowym zgodne z rocznikiem auta.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
coś krecisz
albo te twoje mechaniki kręcą
nie sądze zeby ktoś przy zdrowych zmysłach wymieniał silnik na nowy w 7 letnim aucie??
takie rzeczy to tylko w erze
taki silnik bedzie droższy od auta (mówimy o nowym silniku z serwisu a nie powypadkowym)
z twojego opisu wynika dla mnie jasno ze to padla tarcza sprzęglowa a dokładnie jej tłumik drgań z tymi spreżynkami i nic innego
miałem taka wlasnie awarię z identycznymi objawami
a sama tarcza bedzie kosztowała w porywach do 500 PLN
czy te mechaniory rozebrali to wogóle??
czy tylko teoretyzują
albo te twoje mechaniki kręcą
nie sądze zeby ktoś przy zdrowych zmysłach wymieniał silnik na nowy w 7 letnim aucie??
takie rzeczy to tylko w erze
taki silnik bedzie droższy od auta (mówimy o nowym silniku z serwisu a nie powypadkowym)
z twojego opisu wynika dla mnie jasno ze to padla tarcza sprzęglowa a dokładnie jej tłumik drgań z tymi spreżynkami i nic innego
miałem taka wlasnie awarię z identycznymi objawami
a sama tarcza bedzie kosztowała w porywach do 500 PLN
czy te mechaniory rozebrali to wogóle??
czy tylko teoretyzują

z tego co wiem to zwykłe sprzęgło ma sprężynki w tarczy, docisk jest ten sam, ale czym zastąpić koło dwumasowe, podobno gdy się kupuje kompletne sprzęgło to jest tam wszystko tylko nie ta część która zastępuje koło dwumasowe (nie wiem jak to się nazywa). Dlatego zaproponowali zespawanie koła dwumasowego, a reszta części to po prostu sprzęgło typowe dla mojego rocznika.
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
scood74, sam widziałem rozebrane sprzęgło i faktycznie jest to koło dwumasowe, tarcza bez sprężynek i docisk. Koło dwumasowe, a właściwie jedna jego część obracała się drugiej wydając przy tym dziwne dzięki. Co do silnika, poprzedni właściciel zatarł oryginalny silnik (jazda bez oleju) i zakupił inną używkę za 5000 zł. Rocznika silnika nie znam, poprzedni właściciel również (kobieta, koleżanka
).

było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
auto jest z 1993 roku , a silnik jest z 2000rscood74 pisze:coś krecisz
albo te twoje mechaniki kręcą
nie sądze zeby ktoś przy zdrowych zmysłach wymieniał silnik na nowy w 7 letnim aucie??
(...)

Koło dwumasowe wiem , że jest w silniku 3,2 DID , a w silnikach 4D56 jest dwumasowe ale koło pasowe .
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
No to masz problem , nie kupuj regenerowanego u mnie wytrzymało 5 msc . a też trzeba dać ok 1000 zł , póżniej i tak musisz kupić orginał w przypadku Y 61 nie ma podruby koszt ok 5000 zł nie licząc wymiany .BigYeti pisze:scood74, sam widziałem rozebrane sprzęgło i faktycznie jest to koło dwumasowe, tarcza bez sprężynek i docisk. Koło dwumasowe, a właściwie jedna jego część obracała się drugiej wydając przy tym dziwne dzięki. Co do silnika, poprzedni właściciel zatarł oryginalny silnik (jazda bez oleju) i zakupił inną używkę za 5000 zł. Rocznika silnika nie znam, poprzedni właściciel również (kobieta, koleżanka).
Dla ty co mogą kiedyś mieć podobny problem do mojego.
Rozwiązanie okazało się proste i w sumie nie tak drogie, czyli te co sugerował wcześniej Eskapada.
Zakup używanego koła zamachowego (zamiast dwumasowego) - 150zł
Zakup nowego kompletu sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko oporowe) - 450zł
Suma: 600zł + robota
Jeśli jednak ktoś by bardzo chciał mieć koło dwumasowe, to:
Nowe: nowego raczej się nie uda zakupić (przynajmniej ja do takiej oferty nie dotarłem). Wszystkie dwumasówki na rynku są do silnika 3.2 DID.
Regeneracja: to koszt ~900zł
Używka: trudno dostać acz pojawiły się oferty ~1000zł
plus oczywiście robota.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za zaangażowanie i rady
Pozdrawiam
Sławek
Rozwiązanie okazało się proste i w sumie nie tak drogie, czyli te co sugerował wcześniej Eskapada.
Zakup używanego koła zamachowego (zamiast dwumasowego) - 150zł
Zakup nowego kompletu sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko oporowe) - 450zł
Suma: 600zł + robota
Jeśli jednak ktoś by bardzo chciał mieć koło dwumasowe, to:
Nowe: nowego raczej się nie uda zakupić (przynajmniej ja do takiej oferty nie dotarłem). Wszystkie dwumasówki na rynku są do silnika 3.2 DID.
Regeneracja: to koszt ~900zł
Używka: trudno dostać acz pojawiły się oferty ~1000zł
plus oczywiście robota.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za zaangażowanie i rady
Pozdrawiam
Sławek
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość