Padło Sprzęgiełko :(

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
szyman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: śr mar 07, 2007 6:36 pm
Lokalizacja: słupsk

Padło Sprzęgiełko :(

Post autor: szyman » wt wrz 23, 2008 3:04 pm

witam
w moim misku padło sprzęgiełko a mianowicie wykazuje ono brak ząbka na wewnętrznym pierścieniu, co powoduje nie rozłączanie napendu i probe zalaczenia drugiego kola w trakcie jazdy co powoduje straszliwe grzechotanie:/, tymczasowo zdjalem sprzegielko i wydaje mi sie ze juz nie bedzie zgrzytac ale pozostaja pytania:
1) gdzie znalezc ten pierscien? gdzie dorobić? jesli istenieje jako czesc zamienna moze ktos dysponuje kodem? gdzie tego szukac? sprawa jest dosc pilna bo wiadomo ida kiepskie pogody a bez przodu mis sobie nie radzi, kupno manuali czy tez uzywki wiadomo wchodzi w gre ale sam pierscien pewnei bylby tanszy
2) co sie stanie jak wlacze teraz naped 4x4? czy jedno przednie kolo bedzie cos ciagnac a drugie nie? czy lepiej tego nie robic ?

na forum jest wiele in. na ten temat ale bez szczegolow, moze ktos bardziej zaglebial sie w ten temat, sory za interpunkcje brak znakow i inne niedociagniecia, z gory dziekuje za wszelkie slowa otuchy i pozdrawiam:D
Obrazek
Pajero 3.0 V6 (LPG)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Padło Sprzęgiełko :(

Post autor: Adas » wt wrz 23, 2008 3:32 pm

szyman pisze:witam
w moim misku padło sprzęgiełko a mianowicie wykazuje ono brak ząbka na wewnętrznym pierścieniu, co powoduje nie rozłączanie napendu i probe zalaczenia drugiego kola w trakcie jazdy co powoduje straszliwe grzechotanie:/, tymczasowo zdjalem sprzegielko i wydaje mi sie ze juz nie bedzie zgrzytac ale pozostaja pytania:
1) gdzie znalezc ten pierscien? gdzie dorobić? jesli istenieje jako czesc zamienna moze ktos dysponuje kodem? gdzie tego szukac? sprawa jest dosc pilna bo wiadomo ida kiepskie pogody a bez przodu mis sobie nie radzi, kupno manuali czy tez uzywki wiadomo wchodzi w gre ale sam pierscien pewnei bylby tanszy
2) co sie stanie jak wlacze teraz naped 4x4? czy jedno przednie kolo bedzie cos ciagnac a drugie nie? czy lepiej tego nie robic ?

na forum jest wiele in. na ten temat ale bez szczegolow, moze ktos bardziej zaglebial sie w ten temat, sory za interpunkcje brak znakow i inne niedociagniecia, z gory dziekuje za wszelkie slowa otuchy i pozdrawiam:D
Obrazek
odp. 1 majcher Ci pomoże , można to wytoczyć , napawanie nie polecam

odp.ic się nie stanie , dyferencjał rozłączy napęd, gdybyś miał blokade dyfa przedniego ciągnęłoby jedno koło :wink:

Awatar użytkownika
1darek1
 
 
Posty: 216
Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Re: Padło Sprzęgiełko :(

Post autor: 1darek1 » wt wrz 23, 2008 5:47 pm

szyman pisze:witam
w moim misku padło sprzęgiełko a mianowicie wykazuje ono brak ząbka na wewnętrznym pierścieniu, co powoduje nie rozłączanie napendu i probe zalaczenia drugiego kola w trakcie jazdy co powoduje straszliwe grzechotanie:/, tymczasowo zdjalem sprzegielko i wydaje mi sie ze juz nie bedzie zgrzytac ale pozostaja pytania:
1) gdzie znalezc ten pierscien? gdzie dorobić? jesli istenieje jako czesc zamienna moze ktos dysponuje kodem? gdzie tego szukac? sprawa jest dosc pilna bo wiadomo ida kiepskie pogody a bez przodu mis sobie nie radzi, kupno manuali czy tez uzywki wiadomo wchodzi w gre ale sam pierscien pewnei bylby tanszy
2) co sie stanie jak wlacze teraz naped 4x4? czy jedno przednie kolo bedzie cos ciagnac a drugie nie? czy lepiej tego nie robic ?

na forum jest wiele in. na ten temat ale bez szczegolow, moze ktos bardziej zaglebial sie w ten temat, sory za interpunkcje brak znakow i inne niedociagniecia, z gory dziekuje za wszelkie slowa otuchy i pozdrawiam:D
Obrazek
To narmalne ;) Ja zmielilem kilka pompletow i zakupilem manuale.
Ostatnio zmieniony wt wrz 23, 2008 11:22 pm przez 1darek1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt wrz 23, 2008 8:42 pm

coś ostatnio ktos w serwisie kupował i wcale drogie nie były
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt wrz 23, 2008 9:15 pm

w serwisie komplet dwóch pierscieni (ten z ząbkiem i wspólpracujacy z nim) ma numer MB290569 i aso podawłao koszt rzedu 700 PLN - sam nie występuje jako częśc zamienna

natomiast ten sam zestaw w usa (nie mam namiarów w domu) z transportem i vatem wychodził coś około 200-250 PLN
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt wrz 23, 2008 9:40 pm

tylko manuale i zapominasz o problemach z 4x4
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr wrz 24, 2008 7:24 am

Fazi pisze:tylko manuale i zapominasz o problemach z 4x4
owszem - ale jesli codziennie musisz dwa razy włąćzyc i wyłaczyć 4x4 to uwierz mi ze zaczynasz doceniać posiadanie automatycznych sprzęgiełek

tu mozna w stanach zanabyć - ale trzbea pokombinowac z wysyłka etc
http://www.trademotion.com/partlocator/ ... eid=213934
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr wrz 24, 2008 8:01 am

ale manuali ne trzeba rozpinac jeśli często zachodzi potrzeba 4x4

jak jedziesz w trasę to rozpinasz...

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » śr wrz 24, 2008 8:17 am

Genialnym rozwiązaniem byłyby sprzęgiełka jak w Trollu posiadające 2 tryby - automat i manula :), ale jeszcze do miśków takich nie robią
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr wrz 24, 2008 8:20 am

A na czym polega ich genialność względem manualnych zwyczajnych w przytaczanej sytuacji?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » śr wrz 24, 2008 8:21 am

TomaszRT pisze:A na czym polega ich genialność względem manualnych zwyczajnych w przytaczanej sytuacji?
Na codzień jeżdzisz na automatach, a jak trzeba to zapinasz na sztywno jak manuale
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr wrz 24, 2008 8:34 am

TomaszRT pisze:A na czym polega ich genialność względem manualnych zwyczajnych w przytaczanej sytuacji?
opcje manual zapinasz na radzie i masz sztywno spięte sprzęgiełka , na co dzień jeździsz na trybie auto i jak ugrzęźniesz w kałuży to nie musisz wysiadać ,żeby zapiać przód

Awatar użytkownika
szyman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: śr mar 07, 2007 6:36 pm
Lokalizacja: słupsk

Post autor: szyman » śr wrz 24, 2008 2:25 pm

a nie posiada ktos wymiarów tego pierścienie, takich dokladniejszych, bo wtedy moglbym jakos moze to dotoczyc??
Pajero 3.0 V6 (LPG)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr wrz 24, 2008 5:32 pm

szyman pisze:a nie posiada ktos wymiarów tego pierścienie, takich dokladniejszych, bo wtedy moglbym jakos moze to dotoczyc??
takie rzeczy to tylko w erze ... no i majcher ma w swoim notesiku zapisane :)21 :)21

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr wrz 24, 2008 5:56 pm

Adas pisze:
szyman pisze:a nie posiada ktos wymiarów tego pierścienie, takich dokladniejszych, bo wtedy moglbym jakos moze to dotoczyc??
takie rzeczy to tylko w erze ... no i majcher ma w swoim notesiku zapisane :)21 :)21
tego nie mam
a raczej frezowac niż toczyć

pozostaje pytanie w jakim stanie masz drugi pieścień - jeżeli jest za bardzo wytarty to i tak dupa i prawdopodobna przyczyna wyłamania ząbka
złozone razem muszą mieć określoną grubosć
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

dafvonqpa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 9:55 pm

Post autor: dafvonqpa » ndz wrz 28, 2008 9:12 pm

Witam,

Jestem nowy, i mam podobny problem. Moje sprzegielka zawiodly w nieodpowiednim momencie, teraz kiedy probuje zalaczyc naped nie zaskakuja. Czy jest jakas mozliwość naprawy, czy odrazu kupować nowe. Szczerze mówiąć mysle o manualach , bo juz raz niespodziewanie samochod zakopal sie i nie moglem cofnac w celu wlaczenia tego patentu.


Dawid

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pn wrz 29, 2008 6:25 pm

dafvonqpa pisze:Czy jest jakas mozliwość naprawy, czy odrazu kupować nowe.
Dawid
w tym poście zdaje sie jest zawarta odpowiedź na twoje pytanie...
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

dafvonqpa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 9:55 pm

Post autor: dafvonqpa » śr paź 01, 2008 6:17 pm

WITAM,

Znacie kogoś w 3 miescie, kto potrafi dokonać naprawy, regeneracji sprzegiełka? Czy jest możliwość, że doszło do jakiegoś zawieszenia? Dzień wczesniej wszystko działa, a natepnego dnia nic, mimo, ze samochód nie był katowany w terenie?

Pozdrawiam

Dawid

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw paź 02, 2008 10:31 am

animaldziobak pisze:
TomaszRT pisze:A na czym polega ich genialność względem manualnych zwyczajnych w przytaczanej sytuacji?
Na codzień jeżdzisz na automatach, a jak trzeba to zapinasz na sztywno jak manuale
Tomek zdaje się wie jak one działają ;) Problemem jest to, że te sprzęgiełka posiadają te same bebechy co automaty, czyli po pewnym czasie następuje sru, cyk, pęg i sprzęgiełka ni ma :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » czw paź 02, 2008 10:46 am

Nie znam konstrukcji tego patentu, ale jeśli zapinam go na stałe jak manuala to raczej nic się nie powinno "sru, puk, bęc" , chyba, że się mylę :)
Jak do tej pory to zmęczyłem tylko jednego automata przez głupotę, ale niestety wraz z rozwojem zaczynam się na nie wqqq...., jak zamiast R, D but to R powoli, D( powoli aż stuknie zapięcie, D but
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw paź 02, 2008 10:57 am

ja automata też zamęczyłem z głupoty
głupoty jego konstruktorów ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
pawkajg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
Lokalizacja: jelenia góra
Kontaktowanie:

Post autor: pawkajg » wt paź 07, 2008 3:10 pm

Kolego kup manuale, i zapomnisz o nich na dobre.Nie musisz ciągle wysiadac i ich załączać czy rozłączać.Ja przejezdzam cały rajd na załączonych ( rozłączasz napędy reduktorem ) mozesz jezdzic na załączonych jedyna wada to fakt,że przedni most bedzie cały czas pracował .Ale nie słyszałem żeby miało to jakis wpływ na awaryjność.Wyłaczam je tylko jak jade w trasę po czarnym.Pozdrawiam
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » wt paź 07, 2008 3:18 pm

a jak jest z dostepnoscia manuali do P I ? szukam po allegro ale nikt nie ma chwilowo. Jaka jest srednia cena ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » wt paź 07, 2008 3:42 pm

Albert_N pisze:a... ale nikt nie ma chwilowo. ....?
błądzisz kolego... nawet w tutejszym sklepie kupisz
Ostatnio zmieniony wt paź 07, 2008 3:45 pm przez Fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt paź 07, 2008 3:42 pm

Albert_N pisze:a jak jest z dostepnoscia manuali do P I ? szukam po allegro ale nikt nie ma chwilowo. Jaka jest srednia cena ?
np.
http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... pSt=1&p=47

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość