Wskaźnik poziomu paliwa nie działa - Pajero I V6

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Świętowit
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr cze 11, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Wskaźnik poziomu paliwa nie działa - Pajero I V6

Post autor: Świętowit » śr wrz 24, 2008 10:09 am

witam, szukałem na forum ale nie znalazłem, mam taki problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Wskaźnik leży na samym dole poniżej czerwonej kreski i ani drgnie, mam tak od kupna, sprawdzałem kable i nie widziałem żadnych przetarć itp... nie wiem czy może się gdzieś na przyłączu przy baku utleniły czy coś? mam pytanko do szanownego grona jako że nie znam się na elektryce a staram się poznać auto i wszystko sam naprawiać, w jaki sposób sprawdzić czy wskaźnik się wychyli, czyli czy jest jakiś sposób jak podać napięcie na kable przy baku i sprawdzić przepływ prądu przez wiązkę? jak to zrobić i co użyć? i dodatkowo nie działa czujnik rezerwy, jakiś czas temu działał a kontrolka teraz się nie zapala, czujnik w baku wygląda bardzo dobrze, czy można to też sprawdzić tak jak wyżej w przypadku wskaźnika? z góry dziękuję i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr wrz 24, 2008 10:39 am

Moim zdaniem to pływak Ci się utopił. Pod kanapą pod dywanikami znajdziesz otwór i przez niego dostaniesz się do baku.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » czw wrz 25, 2008 8:44 am

Wykręć zespół wsakźnika z baku i sprawdź, czy nie masz luźnej wtyczki. Następnym felerem może być rozlutowanie się w wskaźniku styku przy potencjometrze. W tym celu należy odgiąć te metalowe zaczepy przy części ruchomej i sprawdzić wewnątrz czy wszystko styka (ja tak miałem, lutowanie pogoło), Pytanie, czy ci się rezerwa zapala, bo na tym sztywnym patyku na końcu jest opornik zanurzeniowy
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
piotr_popiel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotr_popiel » czw wrz 25, 2008 10:32 am

witam skorzystam i podepne sie pod temet. u mnie jest tak ze jak zatankuje do pelna to mi wskaznik pokazuje polowe jak mam pół baku to pokazuje ze pusto. rezerwa sie zapala we wlasciwym momencie.teraz mam pytanie czy to wina samego wskaznika czy cos przy baku

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » czw wrz 25, 2008 10:51 am

mogły się wyrobić blaszki w rzeczonym wskaźniku :) jest ich tam baaardzo dużo i nie stykają przy pełnym baku, lub przestawił się styk o pół obrotu.
Albo masz tak bak sklepany, że to nie jest jak w moim longu 90 l tylko 45 :)
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
piotr_popiel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotr_popiel » czw wrz 25, 2008 11:09 am

u mnie w krotkim wchodzi gdzies 60 litrow.i tak musze odwiedzic elektryka to zostawie mu ta przyjemnosc :P

Świętowit
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr cze 11, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Post autor: Świętowit » czw wrz 25, 2008 4:49 pm

no to u mnie wygląda to już tak. Wymontowałem, rozebrałem i dostałem się do miejsca gdzie jest nawinięty niczym w transformatorze na plastiku drucik miedziany. Zauważyłem że jest on w jednym miejscu przerwany. Włączam stacyjkę i dopiero gdy metalowy uchwyt mocujący pręt pływaka przesunę powyżej miejsca przerwania to wskaźnik się wychyla ( podobnie może mieć kolega p_popiel ) oznacza to że do tego miejsca dochodzi prąd. Natomiast kontrolka rezerwy się nie zapala zastanawiam się czy oba elementy ze sobą współpracują skoro kontrolka rezerwy ma się zapalać poprzez czujnik zanurzeniowy, czy maja na siebie jakiś wpływ że jak połączę tam drucik to i rezerwa się będzie też zapalać? i czy rezerwa zapala się tylko na włączonym motorze czy tez jak wskaźnik po włączeniu tylko stacyjki? Czytałem w necie aby tego drucika nie lutować bo zmieni to oporowość i będą błędne wskazania poziomu... proponują aby najpierw spróbować związać na pętelkę dodatkowym kawałkiem drucika i na ogół to działa, lub przewinąć cały drucik... jak będę za kilka dni to robił to wrzucę fotki aby było na przeszłość i zobaczymy czy się uda zrobić :-?

Świętowit
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr cze 11, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Post autor: Świętowit » sob wrz 27, 2008 4:17 pm

No to część zrobiłem :D zapomniałem porobić fotki, związałem pęknięty drucik na uzwojeniu i wskaźnik paliwa już chodzi :D dalej mi nie działa jeszcze rezerwa ale wygląda na to że to osobne dwa przypadki więc sprawdzę najpierw żarówkę rezerwy a potem kabelki po drodze bo sam czujnik zanurzeniowy wydaje się być w pięknym stanie i wszystkie połączenia są na miejscu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość