Użytkowanie blokady 100%
Moderator: Kosiarz
Użytkowanie blokady 100%
Moje Pajero przejdzie ostatnią modyfikację , chcę założyć tylną blokadę i mam pytania do użytkowników w terenie:
czy można ja zapiąć i z buta jechać pod górkę ?
czy można ja zapiąć w trakcie jazdy ?
czy można ja zapiąć i z buta jechać pod górkę ?
czy można ja zapiąć w trakcie jazdy ?
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
-
- Posty: 509
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm
most od dwójki , przód i tyłWczasowicz pisze:Wkładasz mosty od dwójki, czy zakładasz ARB ?
Można jechać z buta pod górkę i z górki też...
W czasie jazdy to chyba nie najlepszy pomysł
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
pbarto pisze:w oryginale w czasie jazdy nie da rady zapiąć
a z buta jak mówisz pod górę jak najbardziej

Przy załączeniu blokady na postoju, jak kompresorek nabije ciśnienie kontrolka blokady mruga, trzeba czasem się deko ruszyć, czasem 1m przejechać i kontrolka zaczyna świecić i zaczyna działać blokada.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
tylna będzie miał tylko on/off żadnej elektroniki , hebel i kompresor
A ma ktoś doświadczenia z przednią blokadą
,
A ma ktoś doświadczenia z przednią blokadą

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Chyba logiczne: na luźnym podłożu (w błocku) bez blokady centralnego cały moment nie poszedłby na przódmr.miron pisze:Ja mogę załączyć swoja tylko w pozycjach 4HLc i 4LLc, czyli tylko wtedy gdy zablokowany jest również centralny mech.


Blokada tyłu na Hi to do ciągania przyczepy jak ślisko? Przepraszam, że pytam ale nowy tu jestempowa pisze:Z tych właśnie wszystkich powodów warto przeruchać sobie sterowanie przednią osią i blokadą na full manual. Nie ma z tym dużo roboty, a będzie można jeździć po czarnym z reduktorem na Lo lub z blokadą tylnej osi na Hi. Czasami się to przydaje.

elili
L200 KAOT
L200 KAOT
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
a ja mam pytanko.... gdy wjade do rowu pod kątem tak zeby wykrzyz sie "pojawił"
z właczoną bolkadą to gdy tylne koło sie odrywa i auto najmocniej sie opiera na 2 przeciwległych kołach to słysze jakis taki zgrzyt czy trzask czy cos w tym guscie z tyłu.... co to moze sie dziac? jakies problemy z blokadą tylko co ? bop niby po to ta blokada jest a gdy trzeba to nie działa 


*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Bo ci przeskakuje na zamku, cos jest nie teges.Qpa_z_polski pisze:a ja mam pytanko.... gdy wjade do rowu pod kątem tak zeby wykrzyz sie "pojawił"z właczoną bolkadą to gdy tylne koło sie odrywa i auto najmocniej sie opiera na 2 przeciwległych kołach to słysze jakis taki zgrzyt czy trzask czy cos w tym guscie z tyłu.... co to moze sie dziac? jakies problemy z blokadą tylko co ? bop niby po to ta blokada jest a gdy trzeba to nie działa
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
białe kruki nie są mi obce , miałem PTO z mechanikiem , teraz mam Pajero z 99r sygnowane na 88r , ma z tyłu tarcze (nie tarczobebny) od Hyundaia lantryMisiek Cypr pisze:Adas,
Blokada przodu w II orginal to taki bialy kruk, wszyscy wiedza ze jest, ale nikt nie widzial.
Mi tez sie wypinala tylna z roznych przyczyn.
pozdro


Niebawem zmotam w nim tylną blokadę , jak to mi nie wystarczy to zakombinuję przednią no i pajero zostanie autem terenowym


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Wiem ze masz mechanika itp. Sa orginalne blokady przodu, ale duzo czesciej spotkasz jakas dedykowana do miska, bo troche producentow tego szpeju jest...
Pajero nie jest idealem, ale mialem dwa i jest to dla mnie najlepsze rozwiazanie. Mowie o wlasnych potrzebach, nie forumowych.
Nie scigam sie za nadto, nie topie zbyt gleboko, ot bawie sie z kolegami i uzytkuje na codzien. Przodu blokowac nie planuje, ale powodzenia.
Pajero nie jest idealem, ale mialem dwa i jest to dla mnie najlepsze rozwiazanie. Mowie o wlasnych potrzebach, nie forumowych.
Nie scigam sie za nadto, nie topie zbyt gleboko, ot bawie sie z kolegami i uzytkuje na codzien. Przodu blokowac nie planuje, ale powodzenia.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Blokadę w Pajero uruchamia kompresor, (rozwiązanie niemal identyczne jak w ARB) blokada jest sprzęgłem kłowym i w czasie przesuwania pierścienia może się zdażyć, że zęby pierścienia trafią szzcytami w szczyty zębów koronki i blokada się fizycznie nie zazębi (kontrolka miga).Trzeba wtedy ruszyć autem, najlepiej delikatnie po łuku, wtedy koronka obróci się i pierścień będzie się mógł zazębić. Trzeba to robić w miarę delikatnie, ponieważ zapinanie blokady pod obciążeniem może spowodować uszkodzenie lub wyoblenie zębów.
Osobiście włączam blokadę po zjechaniu z asfaltu i nie bawię się guziczkiem z napisem RD/lock, wpływa to na trwałość zębów blokady.
Osobiście włączam blokadę po zjechaniu z asfaltu i nie bawię się guziczkiem z napisem RD/lock, wpływa to na trwałość zębów blokady.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
powa pisze:poglądowo: http://pl.youtube.com/watch?v=sRz2yqH-1AE

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Mam nowego compa, w tej nowosci linkow nie otwiera.
Jak dziala ustrojstwo to wiem, a cholerstwo podczas jazdy pod gore sie wypina czasem. Auto jezdzilo jako bush taxi przez 17 lat, nie wszystko w nim jest igla. Na liczniku ma pol miliona mil, wiec nowka to to nie jest.
Cokolwiek by mowic blokada sie wypina i nie potrafie znalezc na nia reguly.
Jak dziala ustrojstwo to wiem, a cholerstwo podczas jazdy pod gore sie wypina czasem. Auto jezdzilo jako bush taxi przez 17 lat, nie wszystko w nim jest igla. Na liczniku ma pol miliona mil, wiec nowka to to nie jest.
Cokolwiek by mowic blokada sie wypina i nie potrafie znalezc na nia reguly.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
może przewód od kompresorka ma gdzieś przetarcie i ciśnienie schodzi i się wypina , przeglądnij przewody powietrza , miałem kiedyś tak z podciśnieniem z przoduMisiek Cypr pisze:Mam nowego compa, w tej nowosci linkow nie otwiera.
Jak dziala ustrojstwo to wiem, a cholerstwo podczas jazdy pod gore sie wypina czasem. Auto jezdzilo jako bush taxi przez 17 lat, nie wszystko w nim jest igla. Na liczniku ma pol miliona mil, wiec nowka to to nie jest.
Cokolwiek by mowic blokada sie wypina i nie potrafie znalezc na nia reguly.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Bo ja wiem? Nowy więc gupi jestem...Qpa_z_polski pisze:ok moze "przeskakuje na zamku" alke czy ktos mi powie jak to zlokalizowac zdjagnozowac i ewentualnie jak sie za to zabrac?
Jak zapinanie podciśnieniowe to w przypadku nieszczelności syf do rurki leci: nieszczelność przed czystą częścią przewodu.
Ta teoria ma też zaletę: jak przewód nieszczelny to może być tak zabrudzony, że podciśnienie za małe i blokadę wypina.
Znalezienie nieszczelności przewodu podciśnieniowego polega na zmianie od celów diagnostycznych na nadciśnieniowy

Odpiąć oba końce, przyłączyć do kompresorka jeden, drugi zaślepić i woda z mydłem.
elili
L200 KAOT
L200 KAOT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość