Użytkowanie blokady 100%

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Użytkowanie blokady 100%

Post autor: Adas » czw paź 09, 2008 6:32 pm

Moje Pajero przejdzie ostatnią modyfikację , chcę założyć tylną blokadę i mam pytania do użytkowników w terenie:
czy można ja zapiąć i z buta jechać pod górkę ?
czy można ja zapiąć w trakcie jazdy ?

Wczasowicz
Posty: 509
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:09 pm

Post autor: Wczasowicz » czw paź 09, 2008 7:02 pm

Wkładasz mosty od dwójki, czy zakładasz ARB ?

Można jechać z buta pod górkę i z górki też...

W czasie jazdy to chyba nie najlepszy pomysł :oops:

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » czw paź 09, 2008 7:55 pm

wydaje mi sie ze jak kazda czesc mechaniczna lepiej zmiesie pelne zatrzymanie -> wlaczenie -> dotarcie, zaskoczenie, zazebienie jak kto to nazywa i dopiero potem FAJA!!
no chyba ze sie inaczej nie da to zapinasz i FAJA!! :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » czw paź 09, 2008 7:55 pm

w oryginale w czasie jazdy nie da rady zapiąć
a z buta jak mówisz pod górę jak najbardziej
pajero 2.8 TDI r95

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 09, 2008 8:15 pm

Wczasowicz pisze:Wkładasz mosty od dwójki, czy zakładasz ARB ?
Można jechać z buta pod górkę i z górki też...
W czasie jazdy to chyba nie najlepszy pomysł :oops:
most od dwójki , przód i tył

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » czw paź 09, 2008 8:18 pm

pbarto pisze:w oryginale w czasie jazdy nie da rady zapiąć
a z buta jak mówisz pod górę jak najbardziej
:o ja zapinam bez problemu (choć nie twierdzę że można). W każdym razie nie słychać żadnych niepokojących dźwięków podczas tych manewrów.

Przy załączeniu blokady na postoju, jak kompresorek nabije ciśnienie kontrolka blokady mruga, trzeba czasem się deko ruszyć, czasem 1m przejechać i kontrolka zaczyna świecić i zaczyna działać blokada.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 09, 2008 8:22 pm

tylna będzie miał tylko on/off żadnej elektroniki , hebel i kompresor

A ma ktoś doświadczenia z przednią blokadą :o ,

iuzeg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob sty 13, 2007 9:23 pm
Lokalizacja: Lusówko

Post autor: iuzeg » pt paź 10, 2008 8:30 am

Ws blokady tyłu w II to mam pewne pytania:
1. Jak ostro przygazuję to mi się odpina, to jest dołujące, zapinam przed przeszkodą, but, pot, nerwy i siedzę a tu blokada rozpięta...
2. Czy poprawne/wskazane/czy działa blokada na 4H czy tylko na 4L?

Pozdrawiam
IUZEG

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » pt paź 10, 2008 8:50 am

Ja mogę załączyć swoja tylko w pozycjach 4HLc i 4LLc, czyli tylko wtedy gdy zablokowany jest również centralny mech.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » pt paź 10, 2008 9:09 am

o właśnie, po ostatnim rajdzie też zauważyłem że mi się rozpina ale byłem tak rozemocjonowany że nie zajażyłem czy po zjeździe czy wjeździe ale na ok2h jazdy 2 razy mi sie rozpiela. no i też tylko na Lc mogę zapiąć ale to jako info a nie problem
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

powa

Post autor: powa » pt paź 10, 2008 9:24 am

Z tych właśnie wszystkich powodów warto przeruchać sobie sterowanie przednią osią i blokadą na full manual. Nie ma z tym dużo roboty, a będzie można jeździć po czarnym z reduktorem na Lo lub z blokadą tylnej osi na Hi. Czasami się to przydaje.

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » pt paź 10, 2008 10:47 am

mr.miron pisze:Ja mogę załączyć swoja tylko w pozycjach 4HLc i 4LLc, czyli tylko wtedy gdy zablokowany jest również centralny mech.
Chyba logiczne: na luźnym podłożu (w błocku) bez blokady centralnego cały moment nie poszedłby na przód ?? i mimo blokady tyłu kręci się tylko jedno-przednie koło ??
powa pisze:Z tych właśnie wszystkich powodów warto przeruchać sobie sterowanie przednią osią i blokadą na full manual. Nie ma z tym dużo roboty, a będzie można jeździć po czarnym z reduktorem na Lo lub z blokadą tylnej osi na Hi. Czasami się to przydaje.
Blokada tyłu na Hi to do ciągania przyczepy jak ślisko? Przepraszam, że pytam ale nowy tu jestem :oops:
elili
L200 KAOT

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » pt paź 10, 2008 11:39 am

a ja mam pytanko.... gdy wjade do rowu pod kątem tak zeby wykrzyz sie "pojawił" :) z właczoną bolkadą to gdy tylne koło sie odrywa i auto najmocniej sie opiera na 2 przeciwległych kołach to słysze jakis taki zgrzyt czy trzask czy cos w tym guscie z tyłu.... co to moze sie dziac? jakies problemy z blokadą tylko co ? bop niby po to ta blokada jest a gdy trzeba to nie działa :)
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pt paź 10, 2008 12:23 pm

Qpa_z_polski pisze:a ja mam pytanko.... gdy wjade do rowu pod kątem tak zeby wykrzyz sie "pojawił" :) z właczoną bolkadą to gdy tylne koło sie odrywa i auto najmocniej sie opiera na 2 przeciwległych kołach to słysze jakis taki zgrzyt czy trzask czy cos w tym guscie z tyłu.... co to moze sie dziac? jakies problemy z blokadą tylko co ? bop niby po to ta blokada jest a gdy trzeba to nie działa :)
Bo ci przeskakuje na zamku, cos jest nie teges.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pt paź 10, 2008 1:04 pm

Instrukcja niemiecka podaje, że blokadę mozna zapinać w czasie jazdy poniżej 20 km/h.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt paź 10, 2008 7:27 pm

Adas,

Blokada przodu w II orginal to taki bialy kruk, wszyscy wiedza ze jest, ale nikt nie widzial.

Mi tez sie wypinala tylna z roznych przyczyn.

pozdro
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt paź 10, 2008 7:52 pm

Misiek Cypr pisze:Adas,
Blokada przodu w II orginal to taki bialy kruk, wszyscy wiedza ze jest, ale nikt nie widzial.
Mi tez sie wypinala tylna z roznych przyczyn.
pozdro
białe kruki nie są mi obce , miałem PTO z mechanikiem , teraz mam Pajero z 99r sygnowane na 88r , ma z tyłu tarcze (nie tarczobebny) od Hyundaia lantry :o , nawet w serwisie zrobili :o , jak poprosiłem o klocki i pokazałem jakie mam , więc wszystko przede mną .
Niebawem zmotam w nim tylną blokadę , jak to mi nie wystarczy to zakombinuję przednią no i pajero zostanie autem terenowym :D , postrach na okolicznych rajdach :)23

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt paź 10, 2008 8:00 pm

Wiem ze masz mechanika itp. Sa orginalne blokady przodu, ale duzo czesciej spotkasz jakas dedykowana do miska, bo troche producentow tego szpeju jest...

Pajero nie jest idealem, ale mialem dwa i jest to dla mnie najlepsze rozwiazanie. Mowie o wlasnych potrzebach, nie forumowych.

Nie scigam sie za nadto, nie topie zbyt gleboko, ot bawie sie z kolegami i uzytkuje na codzien. Przodu blokowac nie planuje, ale powodzenia.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » pt paź 10, 2008 9:03 pm

Blokadę w Pajero uruchamia kompresor, (rozwiązanie niemal identyczne jak w ARB) blokada jest sprzęgłem kłowym i w czasie przesuwania pierścienia może się zdażyć, że zęby pierścienia trafią szzcytami w szczyty zębów koronki i blokada się fizycznie nie zazębi (kontrolka miga).Trzeba wtedy ruszyć autem, najlepiej delikatnie po łuku, wtedy koronka obróci się i pierścień będzie się mógł zazębić. Trzeba to robić w miarę delikatnie, ponieważ zapinanie blokady pod obciążeniem może spowodować uszkodzenie lub wyoblenie zębów.
Osobiście włączam blokadę po zjechaniu z asfaltu i nie bawię się guziczkiem z napisem RD/lock, wpływa to na trwałość zębów blokady.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

powa

Post autor: powa » pt paź 10, 2008 9:09 pm


Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt paź 10, 2008 9:27 pm

:o , ale ustrojstwo

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt paź 10, 2008 11:08 pm

Mam nowego compa, w tej nowosci linkow nie otwiera.

Jak dziala ustrojstwo to wiem, a cholerstwo podczas jazdy pod gore sie wypina czasem. Auto jezdzilo jako bush taxi przez 17 lat, nie wszystko w nim jest igla. Na liczniku ma pol miliona mil, wiec nowka to to nie jest.

Cokolwiek by mowic blokada sie wypina i nie potrafie znalezc na nia reguly.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob paź 11, 2008 6:32 am

Misiek Cypr pisze:Mam nowego compa, w tej nowosci linkow nie otwiera.

Jak dziala ustrojstwo to wiem, a cholerstwo podczas jazdy pod gore sie wypina czasem. Auto jezdzilo jako bush taxi przez 17 lat, nie wszystko w nim jest igla. Na liczniku ma pol miliona mil, wiec nowka to to nie jest.

Cokolwiek by mowic blokada sie wypina i nie potrafie znalezc na nia reguly.
może przewód od kompresorka ma gdzieś przetarcie i ciśnienie schodzi i się wypina , przeglądnij przewody powietrza , miałem kiedyś tak z podciśnieniem z przodu

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » sob paź 11, 2008 7:38 am

ok moze "przeskakuje na zamku" alke czy ktos mi powie jak to zlokalizowac zdjagnozowac i ewentualnie jak sie za to zabrac?
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » sob paź 11, 2008 4:41 pm

Qpa_z_polski pisze:ok moze "przeskakuje na zamku" alke czy ktos mi powie jak to zlokalizowac zdjagnozowac i ewentualnie jak sie za to zabrac?
Bo ja wiem? Nowy więc gupi jestem...
Jak zapinanie podciśnieniowe to w przypadku nieszczelności syf do rurki leci: nieszczelność przed czystą częścią przewodu.
Ta teoria ma też zaletę: jak przewód nieszczelny to może być tak zabrudzony, że podciśnienie za małe i blokadę wypina.

Znalezienie nieszczelności przewodu podciśnieniowego polega na zmianie od celów diagnostycznych na nadciśnieniowy :P
Odpiąć oba końce, przyłączyć do kompresorka jeden, drugi zaślepić i woda z mydłem.
elili
L200 KAOT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość