Strona 1 z 1
Laik
: pn lis 10, 2008 7:33 pm
autor: szubi54
Witam Wszystkich.
Niedawno nabyłem pierwszy w życiu pojazd 4x4. Jest nim Misiek z 90r. Jestem również pierwszy raz na WASZYM forum. Proszę Was o poradę-pomoc: W przednich kołach na piastach znajdują się odkręcane dekielki. Po odkręceniu ich znalazłem tylko ślady smaru. W czasie, gdy Misiek stoi na podnośniku i obracam kołem, to półoś nie obraca się. Jaka jest przyczyna, że nie ma przedniego napędu?? Proszę pomóżcie.
: pn lis 10, 2008 8:03 pm
autor: rort_
Po pierwsze, to przywitaj się w odpowiednim dziale.
Co do tego napędu, to niech wypowiedzą sie koledzy używający sprzęgiełek automatycznych, bo chyba o takie chodzi.
A naped 4x4 zapinałeś wajchą reduktora? Działał? Sprawdź na jakiejś łące, tylko nie na asfalcie!
: pn lis 10, 2008 9:07 pm
autor: acinski
Otóż koła powinny się kręcić swobodnie chyba, że przed podniesieniem zapiąłeś 4x4. Jeśli natomiast pokręcisz wałem to po chwili zapnie Ci sprzęgiełka i już kołem sobie nie pokręcisz.
Wybebesz sprzęłka wyczyść i przesmaruj ale nie za gęstym smarem bo będziesz miał problem z wypinaniem. Sprzęgiełka zapinają się w momencie zapięcia reduktora i ruszenia do przodu. Nie rób tego w błocie dodając gazu. zapinasz i powoli ruszasz aż się zapną, potem but

: pn lis 10, 2008 11:23 pm
autor: goszen
Ale najważniejsze to to żebyś umiał je rozpiął.\
Pozycja 2H i dwa metry do tyłu.
: wt lis 11, 2008 8:39 am
autor: Eskapada
Jak już uporasz sie ze smarowaniem z wajachą od 2H 2H jak pojedziesz w ciężki teren

( nowi zawsze jadą w ciężki teren ) i zacznie ci coś strzelać, chrobotać a przedni napęd nie będzie robił to a ja od razy sugeruje zmienić automatyczne sprzęgi piast na manualne ( czytaj ręcznie włączane z pozycją free lub lock )
: śr lis 12, 2008 5:45 pm
autor: Jogi4x4
Eskapada pisze:a ja od razy sugeruje zmienić automatyczne sprzęgi piast na manualne ( czytaj ręcznie włączane z pozycją free lub lock )
Ręczne wytrzymalsze i mniej awaryjne...
: śr lis 12, 2008 5:56 pm
autor: Adas
Jogi4x4 pisze:Eskapada pisze:a ja od razy sugeruje zmienić automatyczne sprzęgi piast na manualne ( czytaj ręcznie włączane z pozycją free lub lock )
Ręczne wytrzymalsze i mniej awaryjne...
ja powiem więcej , mam teraz sztywne sprzęgiełka a napęd zapina się w przednim moście , to dopiero jest komfort .
Sprzęgiełka mają tą wadę ,że przy nie używaniu napęd 4x4 jest brak smarowania na łożysku igiełkowym (przegub stoi ), w późniejszej eksploatacji wiąże się z naprawą łożysk piast.
Dodam ode mnie to , że organ nie używany zanika dotyczy to też napędu na przód

: śr lis 12, 2008 5:58 pm
autor: gri74
Ja bym mu nie radził rozbebeszac sprzegiełek , bo widac ,ze nie bardzo kuma sie w mechanice
Nim wyjedziesz w teren, pomyśl do kogo mógłbyś zadzwonić w razie "W"
bo możesz samotnie spędzic noc

: śr lis 12, 2008 5:58 pm
autor: Mroczny
i rozlatuje sie wał, pojawiaja się wibracje, lecą łozyska i uszczelniacze
: śr lis 12, 2008 6:47 pm
autor: Jogi4x4
Dlatego jeśli ma się samochód terenowy to trzeba co jakiś czas przełączyć sprzęgiełka w tryb LOCK/4x4 wajchą wbić 4L i pobawić się i organ nie zanika bo jest używany i się nie psuje bo też jest używany
