Czy w Pajero jest zmiana kata wtrysku - zimny silnik?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Czy w Pajero jest zmiana kata wtrysku - zimny silnik?

Post autor: Paweł_4x4 » sob lis 15, 2008 10:15 am

Jak w temacie.
Zastanawiam się czy jest w 2.5TD układ/system zmiany kata wtrysku przy rozruchu zimnego silnika?
Wczoraj poczytałem, że w Patrolu można a nawet trzeba pokręcić gałeczką przy kierownicy i układ dźwigienek przestawi kąt. Patrzyłem w Pajero ale tu jest to chyba tylko ręczny gaz, choć ma to cięgno znaczek "ssania". Owszem, używam tego czasem żeby równiej chodził przez pierwszą minutę, potem jak wcisnę to chodzi równo i obroty ma około 750-800 chyba. Ja się rozgrzeje to (bez świateł, bo ze światłami ciut spadają) ma ok 1000obr/min. Nie wiem czy tak ma być? Pali zawsze dosłownie z pół obrotu :D czy zimny czy ciepły, moc ma, i jak się zagrzeje to praktycznie nie dymi.
Tylko czy jest zmiana kąta wtrysku i co nią steruje?
Dzięki za odpowiedź.
ps. szukałem na forum ale do miśka diesla nie znalazłem, może nie wiedziałem jakimi słowami kluczowymi szukac postów o tym.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Narsil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 05, 2008 4:16 pm

Re: Czy w Pajero jest zmiana kata wtrysku - zimny silnik?

Post autor: Narsil » sob lis 15, 2008 11:30 am

Paweł_4x4 pisze:Jak w temacie.

Wczoraj poczytałem, że w Patrolu można a nawet trzeba pokręcić gałeczką przy kierownicy i układ dźwigienek przestawi kąt.

gdzie to wyczytałeś?? Z tego co mi wiadomo to pokrętło kolo kierownicy w trolu to jest zwykle ssanie........
Toyota Avensis D4D, Nissan Patrol GR, L200

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » sob lis 15, 2008 12:14 pm

Czegos takiego (o ile mi wiadomo) to nie ma. A dzyndzel który masz pod kierownica to tak jak sobie odpowiedziałeś.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Re: Czy w Pajero jest zmiana kata wtrysku - zimny silnik?

Post autor: Paweł_4x4 » sob lis 15, 2008 7:22 pm

Narsil pisze:
Paweł_4x4 pisze:Jak w temacie.

Wczoraj poczytałem, że w Patrolu można a nawet trzeba pokręcić gałeczką przy kierownicy i układ dźwigienek przestawi kąt.

gdzie to wyczytałeś?? Z tego co mi wiadomo to pokrętło kolo kierownicy w trolu to jest zwykle ssanie........
Zaraz poszukam, myslę że nic nie przekręciłem.

No juz znalazłem:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... u&start=25

str. 1 koledzy Katun i Bartas wspominają o tym
str. 2 kolega Jakub PAJERO 2.5TD również,
ogólnie tez jest mowa o tym i oświecach.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob lis 15, 2008 10:25 pm

Cos mi sie placze po glowie, ze w GR jest to zwykle podkrecenie obrotow a w k160 faktycznie zmienialo sie tak kat. Niemniej pewnosci nie mam.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz lis 16, 2008 7:42 am

Ale w pajero nie ma czegoś takiego, nie zmienia się kąt.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Post autor: Paweł_4x4 » ndz lis 16, 2008 11:18 am

goszen pisze:Ale w pajero nie ma czegoś takiego, nie zmienia się kąt.
Aha,no to wszytko jasne.
Myślałem, że mimo braku ręcznego przestawiania jest może coś takiego jak w mondeo TD jak "termostat woskowy", ktory to jest zamontowany w pompie i przy zimnym silniku się rozszerza bądź skraca (nie wiem dokładnie bo miałem mondeo w benzynie ale na forum cos nie coś czytałem)i zmienia kąt wtrysku.
Dziwnym mi się wydaje , że nie ma nic co by ten kąt zmieniało i ułatwiało rozruch.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz lis 16, 2008 3:38 pm

dzis regulowałem kąt wtrysu w moim 2,8 i bynajmniej nie jest to takie chop :D
jest z tym kupa babrania chyba ze ma sie jakies czarodziejskie klucze
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Post autor: Paweł_4x4 » ndz lis 16, 2008 6:28 pm

scood74 pisze:dzis regulowałem kąt wtrysu w moim 2,8 i bynajmniej nie jest to takie chop :D
jest z tym kupa babrania chyba ze ma sie jakies czarodziejskie klucze
Zastanawiam się jak to robiłeś?
Ustawienie kąta wtrysku = ustawieniu zapłonu silnika i reguluje się go obróceniem o pewnien kąt calej pompy wtryskowej, oczywiście nie jest to bardzo duzy obrót. Jakich czarodziejskich kluczy tam potrzebowałeś?
Używa się do tego czujnika zegarowego wkręconego w pompę lub lampy stroboskopowej. Mi kiedys pompiarz ustawiał czyt.sprawdzał i poprawiał zapłon w VW 1.9TD za pomocą lampy stroboskopowej takiej jak do benzyniaka z tym, że zakładał na rurkę wys.ciśnienia piezoelektryczny czujnik. Poprawność sprawdzał w "okienku" w skrzyni biegow czy znak na kole zamachowych pokrywa się z ->0.
Jak robileś to w Pajero?
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » ndz lis 16, 2008 9:08 pm

Ja tylko dodam, że właściwy kąt masz wytłoczony na głowicy obok czujnika temp. Literka A lub B oznacza 7st a C lub D 9st. Reszta regulacji, jak ktoś pisał, jest po wkręceniu zegara w tyłek pompy i przekręcaniu jej po uprzednim popuszczeniu śrub mocujących. Dobrze ustawiony i sprawny 4D56 pali dosłownie od pół obrotu. Nawet przy ujemnych temperaturach.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » ndz lis 16, 2008 9:34 pm

Paweł_4x4 pisze: Zastanawiam się jak to robiłeś?
Jakich czarodziejskich kluczy tam potrzebowałeś?
No jak jakich? Młotek, obcęgi kawałem łyżki do ściągania opon no i ręcznik pasta BHP, bo jak g...... z tego wyjdzie to żeby ręce umyć :wink:
GG 3597101 tel. 602-673-905

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości