Strona 1 z 1
L200 utrata mocy
: pn gru 15, 2008 9:13 am
autor: caver
Przy jeździe autostradą z większą prędkością >130, albo pod górę (generalnie przy dużym obciążeniu silnika) zapala się kontrolka serwisowa silnika i silnik traci moc. Tak, że na 5 biegu ledwo 80km/h idzie, na 4-90km/h

. Silnik cały czas chodzi równo. Po wyłączeniu silnika (reset komputera) i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, aż do następnego dużego obciążenia.
Jakiś pomysł? turbina?
L200 2003r 4D56
: pn gru 15, 2008 9:42 am
autor: DamnIt!
EGR?
: pn gru 15, 2008 10:11 am
autor: goszen
Hm. może komputer odcina turbine?
: pn gru 15, 2008 11:17 am
autor: caver
goszen pisze:Hm. może komputer odcina turbine?
tak to właśnie wygląda, ale dlaczego?
: pn gru 15, 2008 11:49 am
autor: scood74
komputer przechodzi w tryb awaryjny i obcina mu moc
ja tak mialem jak poluzowala się wtyczka od przepływomierza powietrza za filtrem
do serwisu jechałem kasować błędy a wystarczylo ręka dopchnąć wtyczkę
dobrze ze na gwarancji to zrobili
ja bym stawial na któryś z czujników od powietrza przepływomierz albo co innego
: pn gru 15, 2008 5:11 pm
autor: elili
goszen pisze:Hm. może komputer odcina turbine?
Zacznij od filtrów

: pn gru 15, 2008 5:56 pm
autor: Videlec
moze turbo przeładowuje.
montowali już w tych silnikach przepływomierz powietrza?
Re: L200 utrata mocy
: pn gru 15, 2008 6:25 pm
autor: Adas
caver pisze:Przy jeździe autostradą z większą prędkością >130, albo pod górę (generalnie przy dużym obciążeniu silnika) zapala się kontrolka serwisowa silnika i silnik traci moc. Tak, że na 5 biegu ledwo 80km/h idzie, na 4-90km/h

. Silnik cały czas chodzi równo. Po wyłączeniu silnika (reset komputera) i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, aż do następnego dużego obciążenia.
Jakiś pomysł? turbina?
L200 2003r 4D56
w silniku 2,5TD 4D56 jest kontrolka serwisowa silnika

: pn gru 15, 2008 7:03 pm
autor: goszen
Może być to spowodowane kilkoma rzeczami.
1. zbytnio nagrzewa się silnik
2. coś z układem paliwowym (sugerowany przepływomierz, wtryski, zawór EGR)
3. uszkodzony regulator ciśnienia w turbinie (zbyt duże ciśnienie)
: pn gru 15, 2008 7:12 pm
autor: HugoOrmo
moje typy to:
1. tak jak pisal elili filtry:
a) paliwa
b) powietrza
2. EGR
pzdr
: pn gru 15, 2008 7:31 pm
autor: goszen
HugoOrmo pisze:moje typy to:
1. tak jak pisal elili filtry:
a) paliwa
b) powietrza
2. EGR
pzdr
Hm, ja myślę, że to już zrobił w pierwszej kolejności!
: pn gru 15, 2008 7:56 pm
autor: elili
goszen pisze: Hm, ja myślę, że to już zrobił w pierwszej kolejności!

Re: L200 utrata mocy
: sob gru 20, 2008 11:30 am
autor: caver
Adas pisze: w silniku 2,5TD 4D56 jest kontrolka serwisowa silnika

kontrolka serwisowa (ze znaczkiem silnika)

lepiej?
Nie obyło się jednak bez wizyty w ASO.
Błąd wykazuje nadmierne doładowanie turbiny przy dużym obciążeniu, silnik przechodził w tryb awaryjny, czego akurat można było się domyślić.
Przyczyną jest prawdopodobnie brak pełnego zakresu zmiany geometri łopatek turbiny. Druciane cięgno łopatek nie uzyskuje skrajnych położeń. Elektrozawór sterujący cięgnem łopatek działa w pełnym zakresie.
Spróbuję zabrać turbinę do regeneracji zobaczymy czy pomoże.
Trochę mnie tylko jeszcze zastanawia "klepanie" silnika na wolnych obrotach?
Koszty: ASO 310,- Pełna regeneracja turbiuny 800,- + demontaż/montaż
: pn gru 22, 2008 10:04 am
autor: Faja
Czy na pewno tam siedzi turbo ze zmienną geometrią? Jeżeli tak to czyszczenie kierownic spalin można wykonać samemu i nie jest to kosztowna regeneracja samej turbiny.
: wt gru 23, 2008 3:18 pm
autor: caver

No właśnie ku... Teraz to już też wiem. Zamiast wymontowywać turbo i robić lepsze z dobrego, zacząłbym od próby rozruszania cięgna sterującego łopatkami...
: pn gru 29, 2008 9:23 pm
autor: Tarpi
Faja pisze:Czy na pewno tam siedzi turbo ze zmienną geometrią?...
Moim zdaniem NIE
Cięgno jest od zaworu upustowego turbiny który w momencie przeładowania powinien być otwierany i kierować spaliny bokiem z ominięciem sprężarki.
Czy cienka gumowa rurka idzie od turbo do kolektora ssącego czy do jakiegoś elektrozaworka
