silnik 2,5 vs. 2,8

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
LongWay
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 29, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: LongWay » ndz sty 04, 2009 12:36 pm

Witam
Mam pytanie: czy da się do budy 2,5 TDI załadować silnik 2,8 ? Padł mi silnik i jestem przed wymianą no i się zastanawiam czy nie zamontować mocniejszej jednostki. btw znaleźć dobry silnik - nawet 2,5 TDI graniczy z cudem :/

Pozdro
Pajero 90' 2,5 TDI long - chwilowo w stanie śpiączki :(

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Eskapada » ndz sty 04, 2009 12:54 pm

Auto masz 1990 roku czyli Pajero I motor 2.8 jest z Pajero II. Do komory silnika w Twoim aucie zmieści się 2.8 bez problemu. Jeśli zrobi Ci to ktoś dobrze to może i to dobry pomysł. Nie mniej jednak włożenie motoru przykręcenie go do poduszek i skrzyni to jedno a drugie to podłączenie elektryki, sterowania świecami itd. to druga strona medalu. Najlepszy pomysł to solidny remont własnego motoru a nie kupowanie używki z przebiegiem plus 200 tys. km i do tego od innego modelu.

Moim zdaniem solidny, kapitalny remont to lepsze rowiązanie niż wkladnie niby nowego ( starego ) motoru.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: mr.miron » ndz sty 04, 2009 1:53 pm

Druga strona medalu to taka że silniki 2.8 są w zaporowych cenach :)3
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: DamnIt! » ndz sty 04, 2009 2:12 pm

LongWay pisze:Witam
Mam pytanie: czy da się do budy 2,5 TDI załadować silnik 2,8 ? Padł mi silnik i jestem przed wymianą no i się zastanawiam czy nie zamontować mocniejszej jednostki. btw znaleźć dobry silnik - nawet 2,5 TDI graniczy z cudem :/

Pozdro
Co znaczy "padł mi silnik"? Nie ma kompresji? Wyszedł korbowód bokiem? Obróciło panewki? Czy pękła głowica? Czy popękały pierścienie? czy coś jeszcze innego?

Jeśli silnik nie jest w totalnej, nieprzeniknionej du.ie to warto rozważyć jego reanimację. Pomierz wał, blok, pompę oleju i oszacuj ewentualne koszty. Gdzieś tu na forum podawałem ceny części silnikowych do 4D56T. Wsadzanie 2.8TD to nie jest bułka z masłem orzechowym i spora szansa jest na potrojenie wartości Twojego samochodu. Wraz z silnikiem czeka Cię wymiana prawie całego układu napędowego: skrzyni biegów i reduktora(SuperSelect), zapewne wałów napędowych również(pewnie będzie trzeba je dorobić na wymiar). A do tego jeszcze elektryka, belka pod skrzynię/reduktor itd...

Jeśli chcesz wydać tyle kasy, to już lepiej poszukaj nowszej wersji 2.5TDI - tej co ma 115KM.

A najlepiej zrób diagnozę i później remont tego co masz. Jak Twój 4D56T po remoncie odzyska moc to wcale tak tragicznie nie jeździ.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Eskapada » ndz sty 04, 2009 2:59 pm

@ DamnIt! generalnie to się z Tobą zgadzam - tylko że tak zapytam dla czego koniecznym według Ciebie byłaby wymiana reduktora na SS i wymiana zespołu napędowego przy przeszczepieniu z silnika :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Adas » ndz sty 04, 2009 5:03 pm

LongWay pisze:Witam
Mam pytanie: czy da się do budy 2,5 TDI załadować silnik 2,8 ? Padł mi silnik i jestem przed wymianą no i się zastanawiam czy nie zamontować mocniejszej jednostki. btw znaleźć dobry silnik - nawet 2,5 TDI graniczy z cudem :/

Pozdro
najprościej i najtaniej to zrobić przeszczep z angola , resztę można opchnąć


ale najpierw ureguluj zaległości :)11

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Misiek Bielsko » ndz sty 04, 2009 6:28 pm

To ten?

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: tybero » ndz sty 04, 2009 6:45 pm

Misiek Bielsko pisze:To ten?
czy to cytat z "nie ma rozy bez ognia" ? :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Misiek Bielsko » ndz sty 04, 2009 7:06 pm

Niezamierzony :)21

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: tybero » ndz sty 04, 2009 7:11 pm

Misiek Bielsko pisze:Niezamierzony :)21
w sumie dalszy scenariusz mogl by byc podobny... :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: rort_ » ndz sty 04, 2009 7:15 pm

Adas pisze:
ale najpierw ureguluj zaległości :)11
Że też tak zapytam, to ten od przesyłki konduktorskiej?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Przemy » ndz sty 04, 2009 7:29 pm

może to nie ten a kolejny ???? :)24

chodź ma 2,5 (podejrzane) :)9
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: DamnIt! » ndz sty 04, 2009 7:47 pm

Eskapada pisze:@ DamnIt! generalnie to się z Tobą zgadzam - tylko że tak zapytam dla czego koniecznym według Ciebie byłaby wymiana reduktora na SS i wymiana zespołu napędowego przy przeszczepieniu z silnika :roll:
Gdyż, o ile mi wiadomo, do 2.8TDi nie pasuje ani V5MT1 ani żadna inna skrzynia z występujących w Pajero 1 generacji. 2.8TDI były łączone ze skrzyniami V5M31 a te, jak podaje Newsweek, na rynek europejski łączone były tylko z SS i to z nieco innym reduktorem niż V5MT1. Zatem wydaje mi się, że wymianie podległaby cały praktycznie układ napędowy. Dodatkowo inne wymiary skrzynia/reduktor z 2.8TDI oraz inne wałki wyjściowe reduktora zaowocują dorabianiem wałów napędowych. Poza tym dojdzie jeszcze pochlastanie tunelu, elektryka oraz inna belka pod skrzynię/reduktor.

Oczywiście nie twierdzę że się nie da. Da się, ale b.drogo to wyjdzie.

Jeśli mam nieświeże dane to poproszę o korektę.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Adas » ndz sty 04, 2009 8:17 pm

rort_ pisze:
Adas pisze:
ale najpierw ureguluj zaległości :)11
Że też tak zapytam, to ten od przesyłki konduktorskiej?
Tak :)11

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: mr.miron » ndz sty 04, 2009 8:23 pm

nooo, to sprawiedliwości stało się zadość :)21
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: rort_ » ndz sty 04, 2009 8:26 pm

Adas pisze:
rort_ pisze:
Adas pisze:
ale najpierw ureguluj zaległości :)11
Że też tak zapytam, to ten od przesyłki konduktorskiej?
Tak :)11
Więc pewnie juz szukasz dla kolegi silnika w swoich zapasach? Sorry, nie mogłem sie powstrzymać...

Coś sie ruszyło w tej sprawie?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Adas » ndz sty 04, 2009 8:46 pm

rort_ pisze:
Więc pewnie juz szukasz dla kolegi silnika w swoich zapasach? Sorry, nie mogłem sie powstrzymać...

Coś sie ruszyło w tej sprawie?
:wink: frajera to niech gdzie indziej szuka , ale widać gościu to ma we krwi , bo na pw pewnie dostał kilka propozycji silnika
:)3

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: gebels » ndz sty 04, 2009 8:51 pm

a może by tak namierzyc jego IP a potem adres, a potem w kilku go odwiedzimy :)21 , jak by co to ja się pisze, częstochowy jeszcze nie zwiedzałem :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: DamnIt! » ndz sty 04, 2009 9:08 pm

gebels pisze:a może by tak namierzyc jego IP a potem adres, a potem w kilku go odwiedzimy :)21 , jak by co to ja się pisze, częstochowy jeszcze nie zwiedzałem :)21
możnaby wspólnie z uczestnikami mmrfc :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Przemy » ndz sty 04, 2009 9:11 pm

a może by mu tak kinetyka do nogi przyczepić i pociągać go po jakimś błotku :)21 :)21
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Misiek Bielsko » ndz sty 04, 2009 10:34 pm

Adres juz mam, jakby kto chcial :)21

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: rort_ » pn sty 05, 2009 12:56 pm

Misiek Bielsko pisze:Adres juz mam, jakby kto chcial :)21
A co , masz dla niego silnik i podał Ci gdzie masz go wysłać?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Misiek Bielsko » pn sty 05, 2009 1:47 pm

Tak, lubuję się w rozdawaniu silników :wink:

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: mr.miron » pn sty 05, 2009 7:51 pm

No to organizujemy "kuterek" w Częstochowie :)21 :)2
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Adas » pn sty 05, 2009 7:56 pm

mr.miron pisze:No to organizujemy "kuterek" w Częstochowie :)21 :)2
trzeba tępić zarazę w elitarnym klubie :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość