Strona 1 z 3

silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 12:36 pm
autor: LongWay
Witam
Mam pytanie: czy da się do budy 2,5 TDI załadować silnik 2,8 ? Padł mi silnik i jestem przed wymianą no i się zastanawiam czy nie zamontować mocniejszej jednostki. btw znaleźć dobry silnik - nawet 2,5 TDI graniczy z cudem :/

Pozdro

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 12:54 pm
autor: Eskapada
Auto masz 1990 roku czyli Pajero I motor 2.8 jest z Pajero II. Do komory silnika w Twoim aucie zmieści się 2.8 bez problemu. Jeśli zrobi Ci to ktoś dobrze to może i to dobry pomysł. Nie mniej jednak włożenie motoru przykręcenie go do poduszek i skrzyni to jedno a drugie to podłączenie elektryki, sterowania świecami itd. to druga strona medalu. Najlepszy pomysł to solidny remont własnego motoru a nie kupowanie używki z przebiegiem plus 200 tys. km i do tego od innego modelu.

Moim zdaniem solidny, kapitalny remont to lepsze rowiązanie niż wkladnie niby nowego ( starego ) motoru.

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 1:53 pm
autor: mr.miron
Druga strona medalu to taka że silniki 2.8 są w zaporowych cenach :)3

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 2:12 pm
autor: DamnIt!
LongWay pisze:Witam
Mam pytanie: czy da się do budy 2,5 TDI załadować silnik 2,8 ? Padł mi silnik i jestem przed wymianą no i się zastanawiam czy nie zamontować mocniejszej jednostki. btw znaleźć dobry silnik - nawet 2,5 TDI graniczy z cudem :/

Pozdro
Co znaczy "padł mi silnik"? Nie ma kompresji? Wyszedł korbowód bokiem? Obróciło panewki? Czy pękła głowica? Czy popękały pierścienie? czy coś jeszcze innego?

Jeśli silnik nie jest w totalnej, nieprzeniknionej du.ie to warto rozważyć jego reanimację. Pomierz wał, blok, pompę oleju i oszacuj ewentualne koszty. Gdzieś tu na forum podawałem ceny części silnikowych do 4D56T. Wsadzanie 2.8TD to nie jest bułka z masłem orzechowym i spora szansa jest na potrojenie wartości Twojego samochodu. Wraz z silnikiem czeka Cię wymiana prawie całego układu napędowego: skrzyni biegów i reduktora(SuperSelect), zapewne wałów napędowych również(pewnie będzie trzeba je dorobić na wymiar). A do tego jeszcze elektryka, belka pod skrzynię/reduktor itd...

Jeśli chcesz wydać tyle kasy, to już lepiej poszukaj nowszej wersji 2.5TDI - tej co ma 115KM.

A najlepiej zrób diagnozę i później remont tego co masz. Jak Twój 4D56T po remoncie odzyska moc to wcale tak tragicznie nie jeździ.

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 2:59 pm
autor: Eskapada
@ DamnIt! generalnie to się z Tobą zgadzam - tylko że tak zapytam dla czego koniecznym według Ciebie byłaby wymiana reduktora na SS i wymiana zespołu napędowego przy przeszczepieniu z silnika :roll:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 5:03 pm
autor: Adas
LongWay pisze:Witam
Mam pytanie: czy da się do budy 2,5 TDI załadować silnik 2,8 ? Padł mi silnik i jestem przed wymianą no i się zastanawiam czy nie zamontować mocniejszej jednostki. btw znaleźć dobry silnik - nawet 2,5 TDI graniczy z cudem :/

Pozdro
najprościej i najtaniej to zrobić przeszczep z angola , resztę można opchnąć


ale najpierw ureguluj zaległości :)11

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 6:28 pm
autor: Misiek Bielsko
To ten?

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 6:45 pm
autor: tybero
Misiek Bielsko pisze:To ten?
czy to cytat z "nie ma rozy bez ognia" ? :)21

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 7:06 pm
autor: Misiek Bielsko
Niezamierzony :)21

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 7:11 pm
autor: tybero
Misiek Bielsko pisze:Niezamierzony :)21
w sumie dalszy scenariusz mogl by byc podobny... :)21

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 7:15 pm
autor: rort_
Adas pisze:
ale najpierw ureguluj zaległości :)11
Że też tak zapytam, to ten od przesyłki konduktorskiej?

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 7:29 pm
autor: Przemy
może to nie ten a kolejny ???? :)24

chodź ma 2,5 (podejrzane) :)9

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 7:47 pm
autor: DamnIt!
Eskapada pisze:@ DamnIt! generalnie to się z Tobą zgadzam - tylko że tak zapytam dla czego koniecznym według Ciebie byłaby wymiana reduktora na SS i wymiana zespołu napędowego przy przeszczepieniu z silnika :roll:
Gdyż, o ile mi wiadomo, do 2.8TDi nie pasuje ani V5MT1 ani żadna inna skrzynia z występujących w Pajero 1 generacji. 2.8TDI były łączone ze skrzyniami V5M31 a te, jak podaje Newsweek, na rynek europejski łączone były tylko z SS i to z nieco innym reduktorem niż V5MT1. Zatem wydaje mi się, że wymianie podległaby cały praktycznie układ napędowy. Dodatkowo inne wymiary skrzynia/reduktor z 2.8TDI oraz inne wałki wyjściowe reduktora zaowocują dorabianiem wałów napędowych. Poza tym dojdzie jeszcze pochlastanie tunelu, elektryka oraz inna belka pod skrzynię/reduktor.

Oczywiście nie twierdzę że się nie da. Da się, ale b.drogo to wyjdzie.

Jeśli mam nieświeże dane to poproszę o korektę.

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 8:17 pm
autor: Adas
rort_ pisze:
Adas pisze:
ale najpierw ureguluj zaległości :)11
Że też tak zapytam, to ten od przesyłki konduktorskiej?
Tak :)11

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 8:23 pm
autor: mr.miron
nooo, to sprawiedliwości stało się zadość :)21

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 8:26 pm
autor: rort_
Adas pisze:
rort_ pisze:
Adas pisze:
ale najpierw ureguluj zaległości :)11
Że też tak zapytam, to ten od przesyłki konduktorskiej?
Tak :)11
Więc pewnie juz szukasz dla kolegi silnika w swoich zapasach? Sorry, nie mogłem sie powstrzymać...

Coś sie ruszyło w tej sprawie?

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 8:46 pm
autor: Adas
rort_ pisze:
Więc pewnie juz szukasz dla kolegi silnika w swoich zapasach? Sorry, nie mogłem sie powstrzymać...

Coś sie ruszyło w tej sprawie?
:wink: frajera to niech gdzie indziej szuka , ale widać gościu to ma we krwi , bo na pw pewnie dostał kilka propozycji silnika
:)3

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 8:51 pm
autor: gebels
a może by tak namierzyc jego IP a potem adres, a potem w kilku go odwiedzimy :)21 , jak by co to ja się pisze, częstochowy jeszcze nie zwiedzałem :)21

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 9:08 pm
autor: DamnIt!
gebels pisze:a może by tak namierzyc jego IP a potem adres, a potem w kilku go odwiedzimy :)21 , jak by co to ja się pisze, częstochowy jeszcze nie zwiedzałem :)21
możnaby wspólnie z uczestnikami mmrfc :)21

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 9:11 pm
autor: Przemy
a może by mu tak kinetyka do nogi przyczepić i pociągać go po jakimś błotku :)21 :)21

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: ndz sty 04, 2009 10:34 pm
autor: Misiek Bielsko
Adres juz mam, jakby kto chcial :)21

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: pn sty 05, 2009 12:56 pm
autor: rort_
Misiek Bielsko pisze:Adres juz mam, jakby kto chcial :)21
A co , masz dla niego silnik i podał Ci gdzie masz go wysłać?

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: pn sty 05, 2009 1:47 pm
autor: Misiek Bielsko
Tak, lubuję się w rozdawaniu silników :wink:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: pn sty 05, 2009 7:51 pm
autor: mr.miron
No to organizujemy "kuterek" w Częstochowie :)21 :)2

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

: pn sty 05, 2009 7:56 pm
autor: Adas
mr.miron pisze:No to organizujemy "kuterek" w Częstochowie :)21 :)2
trzeba tępić zarazę w elitarnym klubie :)21