-20 stopni

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

-20 stopni

Post autor: scood74 » pn sty 05, 2009 4:02 pm

dziś rano była temp jak w temacie

misiek zapalił elegancko od pierwszego obrotu z rana i na wolnych obrotach sie nagrzał ale próba jechania sie skonczyła czkawką i przygasaniem po 300m przejechanych, także ledwo do domu dojechalem spowrotem

na wolnych chodzil elegancko i równiutko

oczywiscie do dnia wczorajszego wszystko było elegancko

na co stawiacie w pierwszej kolejnosci???
bo mi sie wydaje ze to paliwo
filtr paliwa juz kupiłem i bede wymieniał
a ostatnie dwa tankowania do pełna wykonalem na shelu tak ze wilgoci nie powinno byc w nim raczej?
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: -20 stopni

Post autor: Browning » pn sty 05, 2009 4:56 pm

Na to jaka stacja bym raczej nie patrzył... Stawiałbym na to że Ci paliwko zamarzło... Wymień filtr, zalej do pełna misia i dolej tych czarodziejskich płynów łączących wodę z paliwem. Na przyszłość powinno być lepiej...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: -20 stopni

Post autor: Przemy » pn sty 05, 2009 5:03 pm

jak juz @Browning napisał najprawdopodobniej wina paliwa. Zakup jakiś uszlachetniacz do baku a jak nie masz to starym sposobem wlewali denaturat :)21 oczywiście przez chlebek :)21 :)21 :)21
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: -20 stopni

Post autor: damonpr » pn sty 05, 2009 8:52 pm

Zamiast "jagodzianki na kościach", zwanej dalej denaturatem, proponuję zaaplikować literek lub dwa benzynki.

Efekt chyba nawet lepsiejszy, a parafinkę rozpuszcza 8)

Pzdr
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: -20 stopni

Post autor: PI7er » pn sty 05, 2009 9:07 pm

damonpr pisze:Zamiast "jagodzianki na kościach", zwanej dalej denaturatem, proponuję zaaplikować literek lub dwa benzynki.
Pzdr
Ale benzynka z woda raczej sie nie zmiesza wiec pomysł do bani :)21
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Re: -20 stopni

Post autor: piotr_z » pn sty 05, 2009 9:18 pm

PI7er pisze:
damonpr pisze:Zamiast "jagodzianki na kościach", zwanej dalej denaturatem, proponuję zaaplikować literek lub dwa benzynki.
Pzdr
Ale benzynka z woda raczej sie nie zmiesza wiec pomysł do bani :)21
oczywiscie ze z woda sie nie miesza, ale rozpusci parafine zalegajaca w przewodach.

nawet instrukcja zaleca przy mrozach tego rzedu stosowanie bezyny w ilosci do 30%.


ps. mialem ten sam problem dzis rano ale po paru minutach stania na wolnych przeszlo. teraz bezynki torche :)21 dolalem i zobaczymy rano.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: -20 stopni

Post autor: damonpr » pn sty 05, 2009 9:24 pm

Koledzy z forum MB, to leją do starych beczek, przy takich mrozach, benzynkę w stosunku 1:1 :)21

Fakt, że beczunia to i na rzepaku pojedzie...

Ale 30% to myślę, że dość bezpieczna ilość :)
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: -20 stopni

Post autor: rudypajero.koszalin » pn sty 05, 2009 9:30 pm

Benzynę stosowali stare szafiory, żeby im parafina się nie wytrąciła, dynksik też czasem stosowali żeby wodę związać, a czasem do czegoś innego :)21 .
Teraz są lepsze środki. Obecne dodatki nie zmieniają tak bardzo składu paliwa i mogą być stosowane w nowoczesnych silnikach bez ryzyka ich uszkodzenia nawet przy przekroczeniu zalecanej dawki.

A stara "Beczka" to i na węglu kamiennym pojedzie :)21 :)2
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Re: -20 stopni

Post autor: scood74 » wt sty 06, 2009 8:35 am

problem rozwiązala wymiana filtra paliwa

był niezle zawalony bo autko odzyskalo tak z 20 kucyków i teraz znowu ma 125km i 300Nm
szczególnie te Nm w komplecie czuc a ja myślałem że mam cos z wtryskiwaczami ze przymula delikatnie
zupełnie inaczej jezdzi samochod a od ostatniej wymiany filtra minelo góra 10kkm
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: -20 stopni

Post autor: Przemy » wt sty 06, 2009 8:42 am

Ja założyłem dodatkowy filterek, taki przeźroczysty, przed wejściem węża do filtra. Teraz ładnie wszystko widać, ile syfu. A koszt takiego filterka to 8zl.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Re: -20 stopni

Post autor: pbarto » wt sty 06, 2009 8:11 pm

podgrzewacz paliwa również pomaga
pajero 2.8 TDI r95

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: -20 stopni

Post autor: lysy76 » wt sty 06, 2009 8:33 pm

Ale gdzie ten podgrzewacz?
w zbiorniku? :roll:
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: -20 stopni

Post autor: Przemy » wt sty 06, 2009 8:44 pm

niektóre wersje podstawy filtru maja podgrzewacz. Albo metodą naszych pobratyncow z Syberii aby paliwo nie zamarzało wkładali mała żaróweczkę do zbiornika, która się ciągle świeciła. I to działało!
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: -20 stopni

Post autor: Adas » wt sty 06, 2009 8:46 pm

Przemy przepłaciłeś :)21 , Ja za kątowy dałem 4zł , wstawiłem go między pompę a filtr , ładnie widać wycieczkę paliwa do pompy :D
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 10:09 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: -20 stopni

Post autor: lysy76 » wt sty 06, 2009 9:11 pm

niektóre wersje podstawy filtru maja podgrzewacz.
no dobra. Wszystko fajnie tyle że jak się przewód dolotowy zatka, to co da grzałka przy filtrze ??
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: -20 stopni

Post autor: Browning » wt sty 06, 2009 9:40 pm

lysy76 pisze:
niektóre wersje podstawy filtru maja podgrzewacz.
no dobra. Wszystko fajnie tyle że jak się przewód dolotowy zatka, to co da grzałka przy filtrze ??
Idąc tym tokiem rozumowania to trzeba założyć ogrzewanie na przewodach paliwa od baku wprost do silnika... :)21 W filtrze paliwa najczęściej zbiera się woda i wg mnie ma na celu jej ewentualne rozmrożenie... Ale nie wiem czy dobrze mówię, więc jak coś to mnie skorygujcie :lol:
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Re: -20 stopni

Post autor: piotr_z » wt sty 06, 2009 9:47 pm

Dobrze gadasz - dzis jak mi filtr zamarzl to go zmostkowalem na chwile i autko zapalilo :)21 teraz juz po inwestycji 29pln sie mrozu nie boje :)13
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: -20 stopni

Post autor: damonpr » wt sty 06, 2009 9:50 pm

piotr_z pisze:Dobrze gadasz - dzis jak mi filtr zamarzl to go zmostkowalem na chwile i autko zapalilo :)21 teraz juz po inwestycji 29pln sie mrozu nie boje :)13
Zawsze można kupić taki palniczek podłączany do spraya :)21

Efekty zauważalne już po chwili... 8)

P.S. Just kiddin'
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: -20 stopni

Post autor: Adas » wt sty 06, 2009 10:13 pm

w budownictwie stosuje się kable grzewcze, np w rurach spustowych . To proste, trzeba pociągnąć z baku rurę fi 100mm w środku kabel grzewczy i mrozy -40oC nie straszne :)21

Awatar użytkownika
legato2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 01, 2007 8:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: -20 stopni

Post autor: legato2 » wt sty 06, 2009 10:15 pm

Witam

No niestety ja posiadam dwa L200. Nówki sztuki. Jedną Corolle Diesla i Renault Kangoo oraz Mastera. Wszystkie auta tankowane na jedej stacji pod moja firma.
Kurna !!! tylko L200 nie pojechały dzis do roboty !! Co za gówno. Lubie te samochody naprawde sprawdzaja mi sie ale to juz mnie zaskoczyło. Pomyslałem ze to paliwo ale dlaczego tylko w tych dwoch autach ? Własnie skonczylem czyscic filtr paliwa w jednym, dolalem cos tam STP do wytracenia parafiny. Co ciekawepaliwo leci poprzez filtr i to chyba bez wiekszego wysiłku.
Ale nic to nie pomogło. Wyglada to tak jak by nie dawal sobie rady z tak gestym paliwem.
Gdy manualnie dopompowuje paliwo (pompka na filtrze) do tak jak by troche lepiej bylo.
Jutro wymienie filtr. Ale najciekawsze jest to ze oczywiscie zadzwonilem na serwis i pytam czy wystarczy wymienic filtr i paliwo na zimowe (ew. z domieszka STP) . Odpowiedz serwisu ...:) \
"Nic to nie da" ... "trza by mu zamontowac podgrzewacz paliwa" "takie jest zalecenie centralnego serwisu Mitsubishi Polska" No i tu mnie załamali :( Mam dwa L200 co ponizej -15C nie jezdza. Co jest grane ?? To wyglada tak jak by pompa nie byla wydajna i nie byla wstanie przepchnac tak gestego paliwa przez filtr. A i jesze dowiedzialem sie ze pierwsze podgrzewacze beda za 3 tyg :) Moze koledzy cos poradza ?
Pajero 98r. V20 3.5 V6 24V 143KW SOHC, Automatyczna Skrzynka Biegow
Skype.
legato2@o2.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: -20 stopni

Post autor: Adas » wt sty 06, 2009 10:25 pm

legato2 pisze:Witam

No niestety ja posiadam dwa L200. Nówki sztuki. Jedną Corolle Diesla i Renault Kangoo oraz Mastera. Wszystkie auta tankowane na jedej stacji pod moja firma.
Kurna !!! tylko L200 nie pojechały dzis do roboty !! Co za gówno. Lubie te samochody naprawde sprawdzaja mi sie ale to juz mnie zaskoczyło. Pomyslałem ze to paliwo ale dlaczego tylko w tych dwoch autach ? Własnie skonczylem czyscic filtr paliwa w jednym, dolalem cos tam STP do wytracenia parafiny. Co ciekawepaliwo leci poprzez filtr i to chyba bez wiekszego wysiłku.
Ale nic to nie pomogło. Wyglada to tak jak by nie dawal sobie rady z tak gestym paliwem.
Gdy manualnie dopompowuje paliwo (pompka na filtrze) do tak jak by troche lepiej bylo.
Jutro wymienie filtr. Ale najciekawsze jest to ze oczywiscie zadzwonilem na serwis i pytam czy wystarczy wymienic filtr i paliwo na zimowe (ew. z domieszka STP) . Odpowiedz serwisu ...:) \
"Nic to nie da" ... "trza by mu zamontowac podgrzewacz paliwa" "takie jest zalecenie centralnego serwisu Mitsubishi Polska" No i tu mnie załamali :( Mam dwa L200 co ponizej -15C nie jezdza. Co jest grane ?? To wyglada tak jak by pompa nie byla wydajna i nie byla wstanie przepchnac tak gestego paliwa przez filtr. A i jesze dowiedzialem sie ze pierwsze podgrzewacze beda za 3 tyg :) Moze koledzy cos poradza ?
serwis MMC w Polsce do asów nie należy , najprościej to postawić je w ciepłym garaży na kilka godzin odpalić poczekać aż przefiltrują paliwo z dodatkiem zimowym i powinno pomóc .

Awatar użytkownika
legato2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 01, 2007 8:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: -20 stopni

Post autor: legato2 » wt sty 06, 2009 10:32 pm

Problem polega na tym ze chwilowo nie dysponuje garazem :(
Zastanawia mnie inna sprawa. Dlaczego Tylko L200 nie odpaliły ?
Pajero 98r. V20 3.5 V6 24V 143KW SOHC, Automatyczna Skrzynka Biegow
Skype.
legato2@o2.pl

Awatar użytkownika
apex
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
Lokalizacja: Lubuskie

Re: -20 stopni

Post autor: apex » wt sty 06, 2009 10:37 pm

tez mam nowe l200 i od wczoraj przy -15 ten sam problem - co za gówno... nie wiem byłem pewny że on ma podgrzewacz paliwa...

trochę fajans mitsu odwaliło - samochód odpala bez problemu a po 1-2 km zaczyna zdychać i kończy się na jeździe na jedynce

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: -20 stopni

Post autor: rort_ » wt sty 06, 2009 11:03 pm

Adas pisze:w budownictwie stosuje się kable grzewcze, np w rurach spustowych . To proste, trzeba pociągnąć z baku rurę fi 100mm w środku kabel grzewczy i mrozy -40oC nie straszne :)21
W ciężarowym Mietku którym jeżdżę jest z bloku silnika puszczona rurka z płynem chłodniczym. Owa rurka zmierza własnie prosto do zbiornika w celu ogrzania paliwa. Pomijam fakt, że zanim się to wszystko nagrzeje, to mogą być problemy (jeszcze nie było a nie ma nawet świec), ale jak juz wszystko hula, to ON ma miło i cieplutko...
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: -20 stopni

Post autor: N2O » wt sty 06, 2009 11:20 pm

U ruskich to rurę wydechową puszczają przez zbiornik :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość