zapowietrzający się uklad paliwowy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: Eskapada » wt sty 06, 2009 12:06 am

Mam Ci problem i Ja :)21

Auto ostatnimi czasy zapowietrzało się. Po dłuższym postoju np. nocy filtr paliwa był pusty, kilka ruchów ręczną pompką przy nad filtrem paliwa i auto odpalało po strzale. Zamontowałem zaworek zwrotny jedno kierunkowy na odcinku filtr paliwa pompa wtryskowa. Pomogło na parę tygodni.
Dziś objawy są następujące. Po nocnym postoju filtr paliwa jest pusty. Kilka ruchów ręczną pompką filtr się napełnia ale auto nie zapali. Przekręcam stacyjkę i nic … dosłownie po 2/ 3 sekundach od próby odpalenia motoru filtr paliwa jest pusty. Druga próba,trzecia próba to samo ...... filtr paliwa pustoszeje. Ostatnimi czasy czy to przy dodatnich temperaturach czy przy minus 5C przekręcałem kluczyk i 50 sekundach mordowania akumulatora i rozrusznika auto odpalało...
Inaczej się sprawy maja jeśli zapalam auto drugim autem :)21
Procedura: napełniam filtr paliwa ręczną pompka, podgrzewam świece żarowe, włączam 2 bieg, lina się naciąga, puszczam sprzęgło i brumm brumm auto odpala na pierwszym metrze.

Co robić :roll: - szukać usterki czy nie pierniczyć się i od razu szukać super Patrola super :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: reeb » wt sty 06, 2009 12:17 am

gdzies na podcisnieniowej stronie ukladu paliwowego jest rozstrzelenie,

na odcinku pomiedzy zbiornikiem a filtrem... np. przy wyjsciu ze zbiornika - krocce... gnija :( przynajmniej w patrolu
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: Adas » wt sty 06, 2009 6:25 am

Eskapada pisze:Mam Ci problem i Ja :)21

Auto ostatnimi czasy zapowietrzało się. Po dłuższym postoju np. nocy filtr paliwa był pusty, kilka ruchów ręczną pompką przy nad filtrem paliwa i auto odpalało po strzale. Zamontowałem zaworek zwrotny jedno kierunkowy na odcinku filtr paliwa pompa wtryskowa. Pomogło na parę tygodni.
Dziś objawy są następujące. Po nocnym postoju filtr paliwa jest pusty. Kilka ruchów ręczną pompką filtr się napełnia ale auto nie zapali. Przekręcam stacyjkę i nic … dosłownie po 2/ 3 sekundach od próby odpalenia motoru filtr paliwa jest pusty. Druga próba,trzecia próba to samo ...... filtr paliwa pustoszeje. Ostatnimi czasy czy to przy dodatnich temperaturach czy przy minus 5C przekręcałem kluczyk i 50 sekundach mordowania akumulatora i rozrusznika auto odpalało...
Inaczej się sprawy maja jeśli zapalam auto drugim autem :)21
Procedura: napełniam filtr paliwa ręczną pompka, podgrzewam świece żarowe, włączam 2 bieg, lina się naciąga, puszczam sprzęgło i brumm brumm auto odpala na pierwszym metrze.

Co robić :roll: - szukać usterki czy nie pierniczyć się i od razu szukać super Patrola super :)21
:o ma to samo od kilku dni :o , może to się przenosi :o . Wczoraj założyłem przezroczysty filterek między pompą a filtrem. Po zdjęciu przewodu , był pusty .Auto mi pali za piątym razem kręcenia rozrusznikiem i przez kilka sekund chodzi kulawo .Też myślę ,że to nieszczelność , tylko nie widać przecieku i nie czuć ropy :roll:

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: goszen » wt sty 06, 2009 8:05 am

Najczęstsza przyczyna to nieszczelność w układzie paliwowym. Często przeżarty jest smog, który zamontowany jest w zbiorniku. Korozji ulegają rurki wystające ponad zbiornik.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: Przemy » wt sty 06, 2009 8:47 am

Spróbujcie wziasc 4-5m węża przeźroczystego i nawet włóżcie go do zbiornika paliwa. Napompujcie pompką, odpalcie. Zostawcie na noc i zobaczycie czy będzie OK. Jeśli będzie to czeka was wymiana przewodu.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: ernil » wt sty 06, 2009 11:28 am

:)21 :)21 :)21 Uzyj opcji szukaj Pysiu :)21 :)21 :)21
Jako ze zapowietrzajacy sie uklad to strasznie upierdliwa rzecz to proponuje postapic mniej wiecej wg instrukcji z tego watku i zrobic to raz a dobrze. Dodalbym jeszcze do kompletu to, co odkryl Powa jak odziedziczyl moje pahero - pekniecie metalowego wezyka powrotnego w okolicy wtryskiwaczy, ale u Ciebie Bartku to raczej nie to bedzie przyczyna.
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=57386
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: DamnIt! » wt sty 06, 2009 12:55 pm

ernil pisze:[...]co odkryl Powa jak odziedziczyl moje pahero - pekniecie metalowego wezyka powrotnego w okolicy wtryskiwaczy[...]
dokładnie tak było. A w międzyczasie pewien "wszystkomający" warsztat 4x4 usilnie namawiał mnie na nową pompę wtryskową za sporo ponad 1kzł :)11
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: gebels » wt sty 06, 2009 1:47 pm

Powa kase ma to Powe można skubać :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: ernil » wt sty 06, 2009 1:57 pm

Hehe, szkoda, ze nie wiedzialem tego przed sprzedaza... :)21
:wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: Adamo » wt sty 06, 2009 2:55 pm

Eskapada pisze:Mam Ci problem i Ja :)21

Zamontowałem zaworek zwrotny jedno kierunkowy na odcinku filtr paliwa pompa wtryskowa. Pomogło na parę tygodni.
Zamontuj ten zaworek przed filtrem to nie będzie wysychał i będzie miś odpalał :)21

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: DamnIt! » wt sty 06, 2009 5:35 pm

gebels pisze:Powa kase ma to Powe można skubać :)21
właśnie że nie mam :)16
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
dark_zdzich
Posty: 384
Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: dark_zdzich » czw sty 08, 2009 4:09 pm

Moim zdaniem Bartku masz pękniętą listwe zwrotną paliwa , częsta przyczyna w tych klekotach . (mozna spawać ale na krótki czas robi)
Pain is temporary, pride is forever

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: gebels » czw sty 08, 2009 4:27 pm

@dark_zdich lata cię na forum nie było
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Gerappa
Posty: 397
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:09 am
Lokalizacja: Śląsk, chwilowo brak konkretnego namiaru... tu i tam, od Ameryki po Pekin
Kontaktowanie:

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: Gerappa » czw sty 08, 2009 8:18 pm

:)21
ha mnie też to dopadło , ale tak konsekwentnie że w sylwestra z biedom dojechałem do chaty , i żeby było śmiesznie to pajera staneła 50 m od garażu ( przy spuszczaniu paliwa przez instalacje z baku , pokazały się pęcheżyki powietrza :)11 , , więc wiadomo co )

wymieniłem wężyki te co idą od baku (pozostałe wymieniłem latem) + nowe opaski na wężykach i dodatkowo filtr nowy ( ten jak sie okazało był w stanie fatalnym) + założenie zaworu zwrotnego przed pompą ...

:)2 pali na styk przy :)21 -15

a tak to wogóle to se olałem te wężyki przy baku i to sie zemściło, :-?
Mitsubishi Pajero 2,8 TDI
... nie ma mocnych , a Misiek jest !

http://www.bokserywpotrzebie.pl/

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: Mariobros » czw sty 08, 2009 10:33 pm

Sam zawór zwrotny przed filtrem nic nie da. Ostatnio przy wyjmowaniu baku złamał się kruciec wychodzący z niego. Złamał się tak, że nic nie było widać, bo całość nadal trzymała się w przewodzie (bak był zdjęty razem z tymi krótkimi przewodami elastycznymi). Dopiero sypnięcie talkiem pomogło...i po minucie zaczeło powolutku się wysączać spod opaski.

Gdzieś jakiś przewodzik zgnił i się zapowietrza. Więc Bartek - wesołego hyc pod autko :wink:
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: Eskapada » pt sty 09, 2009 10:43 pm

dark_zdzich pisze:Moim zdaniem Bartku masz pękniętą listwe zwrotną paliwa , częsta przyczyna w tych klekotach . (mozna spawać ale na krótki czas robi)
ymm Daruś to Ty tutaj :)21

Możesz mieć racje - bo listwa była pęknięta, objawy były jak wyżej opisane po lutowałem ale jest bez zmian :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: zapowietrzający się uklad paliwowy

Post autor: ernil » sob sty 10, 2009 12:50 am

Ale skoro zalozyles zaworek zwrotny pomiedzy filtrem a pompa, to powinien on pomoc w wypadku nieszczelnosci na listwie przelewowej...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość