Strona 1 z 1

intercoler

: ndz sty 11, 2009 3:05 pm
autor: elwis2511
jestem tu nowy i witam serdecznie wszystkich mitsumaniakow. posiadam L 200 z95r.[jest to jeszcze ten kwadratowy ]silnik 2,5td i mam kilka pytan. chce wstawic intercolera. jak myslicie da to jakis przyrost mocy? i nie wiecie gdzie mozna kupic w necie nakladki plastikowe na blotniki bo widzialem takie na kilku modelach i bardzo mi sie podobaja.pozdrawiam :D

Re: intercoler

: ndz sty 11, 2009 4:11 pm
autor: rort_
Co do tego intercoolera, to mi by się nie chciało. Za duże koszty i robota. Poza tym wlot powietrza gdzieś trza wymłodzić. A wyciągniesz pewnie tyle co w Miśku, czyli 99KM.
Co do nakładek, to ja komplet do krótkiego Pajero z naroznikami tylnymi poszerzenia sprzedałem za 100PLN. Może Tobie teś się uda... Alledrogo chyba tylko pozostaje. Ale warto to w aucie wiercić dziury zeby jakies plastiki pozakładać? Magazyny na błoto i syf wszelaki.

Re: intercoler

: ndz sty 11, 2009 5:57 pm
autor: Faja
Może nie da zauważalnego przyrostu mocy, ale zapewni jego poziom podczas upalnych dni. Jest niezbędny, gdy zechcesz podnieść ciśnienie doładowania i zwiększyć dawkę paliwa. Ponad to mało kto o tym pisze, ale intercooler zabezpiecza silnik w przypadku uszkodzenia turbosprężarki. Wtedy olej i ewentualne kawałki łopatek wirnika zatrzymają się właśnie w nim. Oczywiście zwiększa się pojemność dolotu a co za tym idzie minimalnie może się zwiększyć turbodziura szczególnie w przypadku fabrycznej turbiny.

Re: intercoler

: ndz sty 11, 2009 8:11 pm
autor: DamnIt!
Ale czy sam intercooler wystarczy? Pompa wtryskowa ta sama zostaje?

Re: intercoler

: ndz sty 11, 2009 8:29 pm
autor: piotr_z
DamnIt! pisze:Ale czy sam intercooler wystarczy? Pompa wtryskowa ta sama zostaje?
Nie wystarczy - trzeba jeszcze niebieskie swiatelka w spryskiwacze wstawic :)23

Re: intercoler

: ndz sty 11, 2009 9:33 pm
autor: rudypajero.koszalin
Intercooler montuje się po to, by "zagęścić" powietrze dostarczane do silnika przez turbosprężarkę. Jak wiemy z praw termodynamiki, gaz poddany sprężaniu nagrzewa się, a co za tym idzie-ulega w tym procesie rozrzedzeniu, czyli na określoną pojemność (np: 1L) przypada mniejsza ilość cząsteczek powietrza (czytaj: TLENU). Również sama sprężarka mocno nagrzewa powietrze, ponieważ jest napędzana gazami wylotowymi o wysokiej temperaturze, przez co jej obudowa miejscami rozgrzewa się nawet do 1000 stopni Celsjusza.

W dalszej części wykładu :D zajmiemy się stosunkiem paliwa do powietrza.
Silnik spalinowy aby spalić jedną cząsteczkę paliwa potrzebuje w przybliżeniu czternastu z hakiem cząsteczek tlenu. Dostarczanie większej ilości tlenu teoretycznie nie ma sensu, jednak konstruktorzy jednostek spalinowych stosują nadmiar tlenu w mieszankach paliwa, aby mogły się dopalać produkty spalania głównego, w ten sposób uzyskuje się większą czystość spalin.

Jak widać, samo zamontowanie Intercoolera zwiększy tylko ilość tlenu w mieszance, który nie będzie się miał z czym połączyć i w efekcie wyleci wydechem - mocy z tego nie będzie.
Montaż intercoolera będzie miał sens wtedy, gdy jednocześnie zwiększymy ilość wtryskiwanego paliwa, które połączy się z tlenem, dając dużą ilość gazów. To spowoduje zwiększenie ciśnienia w cylindrze, a w efekcie większy nacisk na korbowód.

Re: intercoler

: ndz sty 11, 2009 10:06 pm
autor: Eskapada
no i turbo sprężarka jest inna do 4d56 z intercoolerem i bez