za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

oskart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 04, 2008 10:12 am
Lokalizacja: WROCŁAW

za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: oskart » śr mar 11, 2009 8:13 am

Witam, ostatnio po wyjęciu akumulatora i ponownym zamontowaniu zauwazyłem, że obroty silnika spadły i przygasa czasami.
Nie wiem czy to przypadek z tym akumulatorem, ale od tej operacji właśnie się tak zachowuje.

Teraz trzyma obroty ok 500, czyli w połowie międzi 0-1 na obrotce. Pajero jest zagazowane i na gazie teraz potrafi sobie zgasnąć ale na benzynce jeszcze sobie jakoś radzi, choć czasami jak odpuszcze gazu to obroty spadają bardzo nisko, poźniej jakoś wyrównuje, ale nie chodzi tak jak powinien.

Co to może być, jest tam jakiś silnik krokowy , albo legurator wolnych obrotów, czy może wystarczy przepustnice wyczyścić i spowrotem będzie dobrze??

Podkręciłem lekko przepustnice , ale oczywiście po kilku dniach sie znowu wyrównały obroty na taki niski poziom jak wcześniej.

Silnik pracuje równo, cały czas, ale jak sie nagrzeje to właśnie spadają obroty i robi się nieciekawie zwłaszcza że to automat :)
dzięki za jakieś sugestie, a może jakiś manual do tego silnika 3.0 v6 ktoś posiada?

THX

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: Videlec » śr mar 11, 2009 9:19 am

a w jakiej kolejnosci odpinałeś/zapinałeś klemy??
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

oskart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 04, 2008 10:12 am
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: oskart » śr mar 11, 2009 10:55 am

NIE MAM POJĘCIA :o czy to ważne?? ??

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: Videlec » śr mar 11, 2009 11:17 am

przy silnikach sterowanych elektronicznie zalecane jest zachowanie kolejności.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

oskart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 04, 2008 10:12 am
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: oskart » śr mar 11, 2009 12:59 pm

Czyli powinienem najpierw pewnie podłączyć - a poźniej + tak? ale coś się mogło spalić, bo nie było "umasowione" czy jak??
A może komputer się ustawia i resetuje po jakimś czasie, albo jest jakaś procedura po, powiedzmy dobowym odłączeniu akku trzeba go ustawić np, zostawić na włączonym zapłonie przez kilka min.niech się uzbraja, albo cos podobnego :D .

Awatar użytkownika
szyman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: śr mar 07, 2007 6:36 pm
Lokalizacja: słupsk

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: szyman » śr mar 11, 2009 5:27 pm

ja kiedys mialem podobnie, ponownie trzeba bylo odlaczyc aku i uruchomic zimny silnik zostawiajac na jakies 10min co by sie wyregulowal;)
Pajero 3.0 V6 (LPG)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: N2O » śr mar 11, 2009 7:40 pm

zawsze odłącza się najpierw - potem +.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

oskart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 04, 2008 10:12 am
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: oskart » śr mar 11, 2009 8:27 pm

dobra, sprawdze czy to zadziała, odłącze akku na kilka godzin, poźniej odpale i dam mu szanse by sie wyregulował, poźniej przełącze go na gaz i też mu dam szanse sie wyregulować. Nie mam tylko pojęcia jak ta moja instalacja gazowa działa, bo nie jest to sekwencja tylko z jakimś plastikowym elektronicznym regulatorem przed mieszalnikiem zamiast mechanicznego zaworu, przy akku jest wyjmowany bezpiecznik pewnie od gazu więc, instalacje też musze pewmie jakoś skalibrować, po odłączeniu zasilania. tutaj jest pewnie kilka możliwości, albo trzeba przytrzymać na obrotach , albo na wolnych ma się ustawiać. tego jeszcze nie wiem. Ale najpierw na benzynce niech troche sie obudzi :).
Dzięki za podpowiedzi, nie spotkałem sie jeszcze z takimi objawami po odłączeniu zasilania, więc mnie to troszke dziwi, ale człowiek uczy się całe życie .

oskart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 04, 2008 10:12 am
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: oskart » śr mar 11, 2009 8:29 pm

ok, a jak sie podłącza spowrotem najpierw + a poźniej - ??? :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: N2O » śr mar 11, 2009 8:31 pm

zazwyczaj tak
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: mr.miron » śr mar 11, 2009 10:45 pm

Panowie z tymi plusami i minusami to nie tak do końca.

Odłącza się najpierw - po to aby przy odkręcaniu + nie zmasować kluczem i nie zrobić zwarcia.
Zakręca się w odwrotny sposób z tej samej przyczyny najpierw + potem - .
Kolejność odkręcania jeśli się nie zaiskrzyło nie ma żadnego znaczenia. Silnik zgubił obroty dla tego że najprawdopodobniej zresetowały się tzw. parametry auto-adaptacyjne centrali. Tzn. centrala ma widełki tolerancji i potrafi się dostosować (w pewnych granicach oczywiście) do stylu jazdy kierowcy, rodzaju paliwa, zużycia silnika itp, itd.

Jeśli u kolegi silnik zgubił wolne obroty proponuję:
1 odłączyć akumulator
2 wykręcić korpus przepustnicy i wyczyścić go benzynką z całego tego czarnego syfu+ dodatkowo wyczyścić silnik krokowy.
3 zakręcić do auta
4 zapiąć akumulator
6 odpalić i pozostawić na wolnych obrotach na benzynie do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy.
7 cieszyć się normalnymi obrotami.

Absolutnie nie wskazane jest kręcenie śrubką przy przepustnicy jest ona ustawiona fabrycznie i tak ma zostać.
Nic to nie da (a może i pogorszyć sprawę) bo przepustnicą (na wolnych obrotach) i tak steruje silnik krokowy.

To tyle :wink:
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

oskart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 04, 2008 10:12 am
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: oskart » czw mar 12, 2009 3:09 pm

Dzięki wielkie , powiedz mi jeszcze, gdzie znajde silnik krokowy i jak mam go przeczyścić?? moge go w benzynie wypłukać, czy to zbyt drastyczna akcja?

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: mr.miron » czw mar 12, 2009 9:15 pm

Powiem tak....
Nie mam pod ręką manuala do V6, jak nie możesz znaleźć silnika krokowego(może być zintegrowany w korpusie przepustnicy)to wyczyść w/g instrukcji najpierw korpus i powinno być znacznie lepiej.

Jak nie pomoże to odezwij się będziemy radzić, choć przez forum to może być trudne :)21 .
Benzynka nie zaszkodzi na pewno :)2 nadaje się :)2 .
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

oskart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: czw gru 04, 2008 10:12 am
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: oskart » wt mar 24, 2009 10:18 am

Więc, co się okazało.... nic nie dały ponowne reset ustawień itp. sprawy dalej miał "niskie" wolne obroty itd.
Ale zauważyłem, że silnik tak troche cyka/fuka gdzieś od strony lewej głowicy i tak nierówno troszke chodzi.

Sprawdzam kable a tam jedna świeca jest wykręcona i obluzowana na gwincie jakieś 2 obroty :o kilka dni poźniej się troszke polepszyło, ale możliwe że chwilowo, WD40 wtrysnołem w niektóre styki i jakby równiej chodzi, ale chyba wymiana kabli i świec mnie czeka, ogólnie jest lepiej.

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: za niskie obroty silnika 3.0 v6 150ps

Post autor: gebels » śr mar 25, 2009 3:33 pm

oskart pisze:Więc, co się okazało.... nic nie dały ponowne reset ustawień itp. sprawy dalej miał "niskie" wolne obroty itd.
Ale zauważyłem, że silnik tak troche cyka/fuka gdzieś od strony lewej głowicy i tak nierówno troszke chodzi.

Sprawdzam kable a tam jedna świeca jest wykręcona i obluzowana na gwincie jakieś 2 obroty :o kilka dni poźniej się troszke polepszyło, ale możliwe że chwilowo, WD40 wtrysnołem w niektóre styki i jakby równiej chodzi, ale chyba wymiana kabli i świec mnie czeka, ogólnie jest lepiej.

Pozdrawiam,

ja pierd........ od wymiany kabli i świec to się zaczyna :)3
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość