Pajero I - Zrób to sam

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » pt mar 13, 2009 4:42 pm

Taki wątek w którym co jakiś czas będę wrzucał to co zrobić się da. Jeśli ktoś ma coś co zrobił lub wie jak to zrobić to dawajcie. Progi zderzaki itd.

No to dzięki uprzejmości kolegi Kajen'a mam wymiary a uruchomiwszy wyobraźnię powstał do tego rysunek.
Wysokość oryginalnego wieszaka wynosi 115, ja podciągnąłem do 120 ale osiowy wymiar otworów jest już tożsamy z oryginałem.
Bawcie się dobrze jeśli ktoś ma ochotę

Obrazek

i linka do pełnego wymiaru do pobrania.

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/SRy ... directlink
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 2:27 pm przez acinski, łącznie zmieniany 2 razy.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Samoróbki

Post autor: Kajen » pt mar 13, 2009 6:03 pm

Fajna uprzejmosc, po prostu auto mi sie zwybuchowalo a chciales wymiary :)
Poza tym nie trzeba nic spawac, z racji tego ze ciezko kupic sworznie wieszaka, przewiercilem otwory na srube fi 16mm. Nakretka samokontrujaca zalatwia sprawe jak nalezy.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » sob kwie 04, 2009 2:37 pm

No to nadszedł czas wymiany przewodów hamulcowych. Strzelił górny przewód elastyczny więc nie czekając na kolejny wymieniłem wszystkie z obu stron. Koszt 124zł w IC wliczając w to 4 przewody oraz litr płynu hamulcowego. Robocizna około 2 godzin z "lajtowym" podejściem przy piwku.

Zestaw na jedną stronę:
Oryginalne przewody dla porównania. Nowe kupiłem: dłuższy japoński, krótszy Ferodo. W IC są oznaczone jako przewody tylne więc lepiej wiedzieć czego się szuka albo wpaść z numerami katalogowymi, ja tak zrobiłem.
Górny: MB238428
Dolny: MB238425

Obrazek

Po zdjęciu koła zastałem zachlapane nadkole. Na zdjęciach poniżej strona która była sucha. Zachlapania nie zanieczyszczają obrazu.
Zaczynamy od odkręcenia przewodów (klucz 10):

Obrazek
Obrazek

Górny przewód zaślepiamy na prędce zmontowanym korkiem :D

Obrazek

Dolny przewód nie chciał się poddać ale można go odkręcić od zacisku. Blacha mocująca trzyma się na dwóch śrubach
Pierwsza oznaczona numerem 1. Druga to nr 2:
Odkręcić należy też przewód metalowy od zaciku nr 3:

Obrazek
i widok od góry:
Obrazek

Następnie odkręcamy blachę mocującą oba przewody do wahacza. Można rozkręcić przewody na wahaczu ale to upierdliwe. W tym celu należy podłożyć pod wahacz coś np: drewniany kloc i opuścić pojarę aby wahacz (odbój) dał nam dostęp do śrub (klucz 12):

Obrazek

No i kloc:

Obrazek

Każdy punk łączenia przewodu elastycznego z metalowym w jest kotwiony w punkcie mocowania za pomocą zawleczki metalowej. Należy je wysunąć :

Obrazek

i mamy na stole cały komplet przewodów elastycznych do przezbrojenia:

Obrazek

Z połączenia usuwamy zawleczkę rozkręcamy przewody, składamy nowe i montujemy w odwrotnej kolejności do zawieszenia.
Należy pamiętać aby blachę odbojową mocującą "złączkę" przewodów elastycznych przykręcić na niej inaczej odbój zetnie łeb śruby :

Obrazek
Obrazek

Na koniec widok nowego przewodu z zawleczką:

Obrazek

i komplet poskładany w całość.

Obrazek

Jeśli ktoś ma ochotę na komplet zdjęć to linka do całości:

http://picasaweb.google.pl/Acinski/Prze ... directlink
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 2:09 pm przez acinski, łącznie zmieniany 2 razy.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
esey
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 19, 2007 3:29 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: esey » ndz kwie 05, 2009 8:34 am

super! wlasnie czeka mnie podobna robota w moim misku, przyda sie napewno ;)
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3

Robek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 3:10 pm

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Robek » ndz kwie 05, 2009 6:17 pm

Super prezentacja prosimy o kolejne. :)2
krótkie Pajero I 2,5TD 88r, Samuraj 90r.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: majcher » ndz kwie 05, 2009 10:03 pm

górny przewód z dolnym są ... identyczne mimo różnych numerów
powinny mieć długość 190mm

ten z JC masz dłuższy bo jest faktycznie na tył
weżyki można też dostać z kagera
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » ndz kwie 05, 2009 10:15 pm

Nie są identyczne. Jeden ma obie końcówki żeńskie a drugi jedną męską :D Kij im w bary, że jest dłuższy, Następcy będą mądrzejsi. Ja nawet zauważyłem tę różnicę ale olałem bo byłem w potrzebie a sklep zamknięty :) Wydaje mi się, że ten dłuższy ma przy zwrotnicy większą swobodę pracy. Może będzie lepiej :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: majcher » pn kwie 06, 2009 4:38 pm

w piątek to robiłem - do naprawy górnego wykręciłem dolny z nieużywanego zacisku

i faktycznie przed chwia sprawdziłęm sa rózne - a nieuzywany zacisk tym razem fartownie był zmotany

i np lucas górny PHB169 dolny PHA183
Ostatnio zmieniony wt lip 21, 2009 10:20 am przez majcher, łącznie zmieniany 1 raz.
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Przemy » pn kwie 06, 2009 5:33 pm

Przy okazji dobrze jest kupić te krótkie metalowe przewody co idą od przewodu elastycznego do zacisku. U mnie przy wymianie jednego nie dało się wykręcić, więc już oba są nowe.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » śr kwie 08, 2009 10:29 pm

Super prezentacja wymiany :D Przynajmniej nic sie nie sknoci :)2 :wink:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » czw kwie 09, 2009 7:16 am

Tak na dokładkę. Przewody, które nie dają się odkręcić kluczem bo nakrętki sprawiają wrażenie jakby były z plasteliny idealnie puszczają bez uszczerbku zaciskowymi kleszczami czy jak je tam nazwać. Lekki ruch i puszcza nie uszkadzając przewodu.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » czw kwie 09, 2009 7:48 am

Witam Wszystkich Serdecznie :D

A ze tak sie zapytam ??

Czy jest gdzies moze tez taka prezentacja zamieszczona co do montazu wyciagarki w Krotki Pajero I krok po kroku ??

Typu jak zamontowac plyte montazowa do ramy ??
Gdzie na tej ramie ja zamontowac ??
itp. itd.

Pozdrawiam
Z Gory dziekuje za odpowiedz.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Faja » pn kwie 13, 2009 3:46 pm

Dodałbym jeszcze, że są specjalne wzmocnione klucze płaskie do przewodów hamulcowych, po nich to rzeczywiście tylko klucz do rur lub szlifierka. Podczas montażu warto przesmarować gwinty np. smarem miedziowym, następnym razem będzie łatwiej.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Adas » śr kwie 22, 2009 8:49 pm

jeśli ktoś jest zainteresowany wymianą przednich foteli to idealnie nadają się fotele od Clio I i Renault 19 , pasują super , są dużo głębsze , bardziej wygodne i lepiej trzymają na bokach :)2 , foty jutro

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » śr kwie 22, 2009 9:51 pm

Oooo to dopiero ciekawostka z tymi fotelami :)2 :D

Czekam z ciekawoscia na fotki :o

Pozdrawiam Serdecznie.. Damian N.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
esey
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 19, 2007 3:29 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: esey » czw kwie 23, 2009 11:28 am

Adas pisze:jeśli ktoś jest zainteresowany wymianą przednich foteli to idealnie nadają się fotele od Clio I i Renault 19 , pasują super , są dużo głębsze , bardziej wygodne i lepiej trzymają na bokach :)2 , foty jutro
wchodza w orginalne dziury montazowe? nie sa one troche nizsze od pajerowskich, znaczy ze kierownica i inne beda teraz za wysoko ??
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » czw kwie 23, 2009 11:55 am

Eeee no w pojarze masz przecież taboret metalowy pod fotelem więc nie ma problemu z wysokością. Przykręcić i jazda.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Adas » czw kwie 23, 2009 2:21 pm

esey pisze:
Adas pisze:jeśli ktoś jest zainteresowany wymianą przednich foteli to idealnie nadają się fotele od Clio I i Renault 19 , pasują super , są dużo głębsze , bardziej wygodne i lepiej trzymają na bokach :)2 , foty jutro
wchodza w orginalne dziury montazowe? nie sa one troche nizsze od pajerowskich, znaczy ze kierownica i inne beda teraz za wysoko ??
z oryginału zostawiasz szyny i dół , czyli demontujesz siedzenie odkręcając śruby ,które są w szynach. Z foteli od Clio I odkręcasz płozy , które one mają , przykręcasz do boku siedzenie od spodu kątownik zimnogięty 50/50/3 dł. 33cm , wiercisz otwory na szyny (Pajerowskie) i :)2 , Wysokość siedzenie jest taka sama , może nawet ciut niżej , siedzenia mieszczą się w kabinie , drzwi się zamykają :)21 , wyglądają jak oryginały :wink:

oto fotki http://picasaweb.google.com/adam.babkie ... 2664447730

tu pierwszy z brzegu przykład z alldrogo http://www.allegro.pl/item593919661_ren ... _igla.html

Awatar użytkownika
esey
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 19, 2007 3:29 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: esey » czw kwie 23, 2009 2:45 pm

no wyglada elegancko :)2 bo ja myslalem o robieniu nowych tapicerek, kosz rowny 200 zl od fotela, wiec tu de facto polowa ceny, ale teraz co z kanapa, fajnie jakby byla w podobnej kolorystyce, probowal ktos przerzucac od plaszczakow kanapy do pajero?
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: majcher » czw kwie 23, 2009 4:21 pm

elegancko wyglądaja :)21 do pierwszego wodwania na wałeckich :)21 :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » czw kwie 23, 2009 4:54 pm

Wooow Konkret Robota :)2

A;e lepiej sie prezentuja niz orginaly :D
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » czw kwie 30, 2009 9:57 pm

No to nadszedł czas reanimacji cykorkulki

Gdyby się ktoś bał wykonałem małą prezentację aby pokazać jakie to łatwe.
Zdjęcia nie są najlepsze ale w trakcie ciężko było pamiętać o robieniu dobrych zdjęć.
Jak widać, cykorkulka wydaje się być głębiej osadzona niż u kolegów z wypełnioną płynem. Wygląda jakby była ze starej wersji i do tego jeszcze zupełnie debilnie świeci nocą z niską czytelnością napisów.

Obrazek

Zatem zabieramy się odkręcając śruby mocujące obudowę wskaźników. Całość trzyma się na dwóch wkrętach po bokach. Lewy ciężko wykręcić jeśli nie mamy śrubokrętu kątowego lub bitu do wkrętaka i klucza oczkowego.

Obrazek

Teraz po zdjęciu obudowy musimy odkręcić trzy wkręty mocujące zegary do kokpitu.
Na zdjęciu zostały już wykręcone.

Obrazek

Teraz pozostaje już tylko odpiąć wtyczkę, od spodu jest spust zawleczki. Sciskamy i wysuwamy z gniazda.

Obrazek

Teraz mając zegary na wierzchu wystarczy zdjąć "szybkę" zabezpieczającą zegary. W tym celu należy wykręcić 6 wkrętów.

Obrazek

i wykręcić trzy wkręty z drugiej strony mocujące samą cykorkulę.

Obrazek

Teraz mając wypatroszony element można się nim zająć.
Od góry w miejscu zalanym żywicą wykonujemy otworek. Gorącym gwoździem albo cienkim wiertłem zle z wyczuciem. Przez otwór wlewamy strzykawką z igłą glicerynę. Wchodzi niecałe 120ml. Ja kupiłem trzy 90ml buteleczki 86%gliceryny za magiczną kwotę 2.2zł/szt w aptece. Resztę uzupełniłem wodą (gliceryna doskonale miesza się z wodą).
Na zdjęciu widać zbiornik cykorkuli w trakcie napełniania

Obrazek

Po zalaniu do pełna należy zakleić wykonany uprzednio otwór. Najlepszy w tym celu (po kilku próbach materiałowych) okazał się zatrzask/kapsel z kartonu mleka. Plastik topi się pięknie, nie cuchnie, nie czernieje i jest na tyle rzadki, że daje się idealnie wkleić w powstały otwór jednocześnie błyskawicznie zastygając. Do tego wszystkiego ładnie łapie się żywicy na zbiorniku. Na zdjęciu zaklejony otwór oraz pozostałość po zatrzasku.

Obrazek

Nie zdziwcie się jeśli po dolaniu wody po paru godzinach wytrącą się maleńkie bańki gazu na ściankach. Efekt dokładnie taki sam jak w akwarium. Znikną.

Teraz już tylko pozostaje poskładać w odwrotnej kolejności i cieszyć się ładną kulką. Efekt radosny jak diabli.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: Kajen » pt maja 01, 2009 8:58 am

Skad takie ladne czerwone strzalki wytrzesnales ? :)
A propo, robi Ci ta cykorkulka z ciecza w srodku lepiej, czy nie ?

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: PAJERO Driver » pt maja 01, 2009 10:39 am

Witam Wszystkich :)

Pozwole sobie zadac pytanie do Wlasciciela " acinski " ktory wlasnie wstawil fotki z przerobioniem tej kuli..

Moje pytanie jest tego typu " Czy mozna kupic oddzielnie caly ten zestaw i zamontowac w swoim Padzero mimo ze wczesniej takich 3x zegarown nie mialem ??

Dziekuje za odpowiedz i Pozdrawiam
Damian N.
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Zrób to sam

Post autor: acinski » pt maja 01, 2009 11:41 am

Bez najmniejszego problemu. Cykorkula jest niezależna od wszystkiego poza podświetleniem. Voltomierz podłączysz do instalacji. Ciśnienie oleju to tylko kwestia czujnika i podciągnięcia dwóch kabli. Reszta to moja inwencja twórcza czyli ciśnienie doładowania (niestety oldschoolowe znalazłem tylko z podciśnieniem a przy turbo tego nie ma), amperomierz na dodatkową instalację drugiego aku oraz temp oleju, którą to zamierzam podpiąć pod skrzynię automatyczną.
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość