REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Moderator: Kosiarz
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Witam musialem zalozyc nowy watek z racji tego ze wyszukiwaka doprowadza mnie do pasji a sprrawa jest w miare pilna... juz wiem ze reduktor w pajero siada.... przeskakuje mi lancuch przy wiekszym dodaniu gazu (duze kola) wiec napewno bede go rozbierał... tak wiec odrazu pytanie gdzie i czy wogole poza servisem sa do kupuienia jakies czesci? chodzi mi np o ten jebany lancuch? albo jakies bebechy bo nie wiem co tam sie okaze w srodku.... a jak nie to jak kupic DOBRZE uzywany reduktor? mam silnik 2.5tdi rok 92 superselekt i skrzynie manualna... czy np reduktor od dlugiego bedzie pasowal? albo np od 2.8? a jak to jest z anglikami? bo ciezka praca mnie z tym czeka i pieniedzochłonna a ze ich nie posiadam to narazie musze sie zaczac rozgladac i przygoowywac do tematu ! Dzieki za wszelkie dostepne ifno !
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Łańcuch, uszczelniacze, łożyska są do kupienia poza siecią sprzedaży Mitsubishi
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Lancuch raczej Ci nie przeskakuje, tylko obciera o obudowe (jest wyciagniety).
Pomijajac kwestie uszczelniaczy, lozysk itp to:
- wymiana samego lancucha nie ma sensu. Nie tylko on sie zuzyl. Kola zebate rowniez. A wymiana wszystkich elementow zblizy sie pewnie do wartosci auta
- proponuje zakupic dobry, uzywany reduktor - wyjdzie taniej, prosciej i szybciej.
- reduktory sa rozne, w zaleznosci od silnika, wersji, rodzaju skrzyni...
- jak bedziesz wyciagal reduktor to od razu wyjmij skrzynie - niewiele wiecej roboty a duzo latwiej sie to wszystko robi na stole niz pod autem. No i sprzeglo skontrolujesz.
Pomijajac kwestie uszczelniaczy, lozysk itp to:
- wymiana samego lancucha nie ma sensu. Nie tylko on sie zuzyl. Kola zebate rowniez. A wymiana wszystkich elementow zblizy sie pewnie do wartosci auta

- proponuje zakupic dobry, uzywany reduktor - wyjdzie taniej, prosciej i szybciej.
- reduktory sa rozne, w zaleznosci od silnika, wersji, rodzaju skrzyni...
- jak bedziesz wyciagal reduktor to od razu wyjmij skrzynie - niewiele wiecej roboty a duzo latwiej sie to wszystko robi na stole niz pod autem. No i sprzeglo skontrolujesz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Najprościej kup używany reduktor o podobnego Pajerka jak masz - ja dałem za taki chyba poniżej 500zł.Qpa_z_polski pisze:Witam musialem zalozyc nowy watek z racji tego ze wyszukiwaka doprowadza mnie do pasji a sprrawa jest w miare pilna... juz wiem ze reduktor w pajero siada.... przeskakuje mi lancuch przy wiekszym dodaniu gazu (duze kola) wiec napewno bede go rozbierał... tak wiec odrazu pytanie gdzie i czy wogole poza servisem sa do kupuienia jakies czesci? chodzi mi np o ten jebany lancuch? albo jakies bebechy bo nie wiem co tam sie okaze w srodku.... a jak nie to jak kupic DOBRZE uzywany reduktor? mam silnik 2.5tdi rok 92 superselekt i skrzynie manualna... czy np reduktor od dlugiego bedzie pasowal? albo np od 2.8? a jak to jest z anglikami? bo ciezka praca mnie z tym czeka i pieniedzochłonna a ze ich nie posiadam to narazie musze sie zaczac rozgladac i przygoowywac do tematu ! Dzieki za wszelkie dostepne ifno !
Reduktory z krótkiego czy długiego Pajero były takie same. Inne są w 2.8/3.5V6.
Reduktor od automatycznej skrzyni biegów nie podejdzie "plug&play" do maulana - natomiast wszystkie newralgiczne bebechy pasują. Reduktory z automatów powinny być teoretycznie w lepszym stanie i tańsze.
Zamienniki simmeringów reduktora podawałem - są gdzieś w "Zamiennikach" - wszystkie 3 do kupienia w sklepie "za rogiem". O zamienniki łożysk do reduktora pytałem w sklepie - podawano mi dosyć sporawe ceny: łożysko wejściowe(Timken 211TB) - 300 zł, obydwa wyjściowe na przedni wał(Timken 306TB) też za 300zł. A dlatego, że są to jakieś specjalne/drogie wersje łożysk.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
czyli z tego wynika ze od anglika mozna kupic normalnie reduktor tak? pozatym mowisz ze od automata "cały" nie pasowal by ale zeby poprzekladac czesci do swojego to bedzie to razem grało? pozatym sprzeglo mam nowe (miesiac czasu) a w skrzyni mi terkocze to gowno.... (bez sprzegla terkocze po wcisnieciu cisza) wiec teoretycznie chciałbym zrobic odrazu skrzynie tylko nie wiem gdzie to moge dac do zrobienia i ile takie cos mnie wyniesie bo widze ze majątek 
co do lancucha to niewiem ale wydaje mi sie ze przeskakuje bo jednak przy dodawaniu gazu czuc takie szarpniecia po tych stukach tak wiec moze sie myle ale tak mi sie wydaje

co do lancucha to niewiem ale wydaje mi sie ze przeskakuje bo jednak przy dodawaniu gazu czuc takie szarpniecia po tych stukach tak wiec moze sie myle ale tak mi sie wydaje

*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Chodzi o to, że reduktor od automatycznej skrzyni ma inne "sterowanie lewarkami" - to na pewno trzebaby przełożyć(są zaślepki do wybicia w obudowie) - reduktor od automatu nie ma pozycji N. Druga sprawa to inny "wejściowy" wieloklin - to też trzeba przełożyć od manuala. Zatem tak czy inaczej masz oba reduktory do rozebrania i złożenia.Qpa_z_polski pisze:czyli z tego wynika ze od anglika mozna kupic normalnie reduktor tak? pozatym mowisz ze od automata "cały" nie pasowal by ale zeby poprzekladac czesci do swojego to bedzie to razem grało? pozatym sprzeglo mam nowe (miesiac czasu) a w skrzyni mi terkocze to gowno.... (bez sprzegla terkocze po wcisnieciu cisza) wiec teoretycznie chciałbym zrobic odrazu skrzynie tylko nie wiem gdzie to moge dac do zrobienia i ile takie cos mnie wyniesie bo widze ze majątek
co do lancucha to niewiem ale wydaje mi sie ze przeskakuje bo jednak przy dodawaniu gazu czuc takie szarpniecia po tych stukach tak wiec moze sie myle ale tak mi sie wydaje
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
właśnie z brakiem tego "N" w automacie troche dali ciała...DamnIt! pisze:(...)reduktor od automatu nie ma pozycji N.(...)
...automatu nie należy holować a takie "N" na redukrorze załatwiło by sprawe.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Automat można holować ale należy widzieć jak. Każdy producent przewiduje procedurę holowania.
Dziadek 2,5TD `98
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
napisałem "nie należy" a to nie znaczy "nie można".
zasada jest prosta - jeśli zależy ci na żywotności automatu to go nie holuj.
nie każdy producent zezwala na holowanie.
zasada jest prosta - jeśli zależy ci na żywotności automatu to go nie holuj.
nie każdy producent zezwala na holowanie.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:34 pm
- Lokalizacja: wroclaw
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Naj tańszym kosztem jest metoda Haustuning wystarczy łańcóch skrucić o pól oczka a efekt mórowany metoda naprawy byla opisana łącznie ze zdięciami bez ruszania zebatek a uszczelniacze jeśli ciekną to wymień pozdrawiam. 

Pajero 2,5td krudkie 87r +
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Czad
A ze skracaniem lancucha to jest tak, ze zazwyczaj po skroceniu jest on po prostu za krotki
Niemniej sprobowac warto.

No i podpis masz rewelacyjny:krzychpajero pisze:Naj tańszym kosztem jest metoda Haustuning wystarczy łańcóch skrucić o pól oczka a efekt mórowany metoda naprawy byla opisana łącznie ze zdięciami bez ruszania zebatek a uszczelniacze jeśli ciekną to wymień pozdrawiam.
Przypominam, ze istnieje cos takiego jak slownik wbudowany w przegladarki internetowe - naprawde warto z niego korzystac... Interpunkcje juz pomijamkrzychpajero pisze:Pajero 2,5td krudkie 87r +

A ze skracaniem lancucha to jest tak, ze zazwyczaj po skroceniu jest on po prostu za krotki

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:34 pm
- Lokalizacja: wroclaw
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Pewnie ze warto
nie pisze dyktanda kto mnie nie moze rozszyfrować polecam słownik pozdrawiam 


Pajero 2,5td krudkie 87r +
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Gdzie jest fotorelacja ze skracania tego łańcucha?? 

Zielony Autobus 2,7TDi
-
-
- Posty: 134
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:34 pm
- Lokalizacja: wroclaw
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Jak możesz to zalinkuj Kolego bo coś tego nie widzękrzychpajero pisze:Strona 30 naprawa reduktora

Zielony Autobus 2,7TDi
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
a takie pytanie gdybym miał mozliwosc tanio kupic dobry reduktor od longa 2.8 to nie bede mogl przeszczepic bebechów do 2.5? czym tak dokładnie sie one roznią miedzy sobą?
moge zamienic opony MT 33" na reduktor sprawny z dopłatą 


*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Jakbyś miał automat to reduktor SS leży sobie u mnie 

Dziadek 2,5TD `98
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
2.8 ma inne przełożenia, inną obudowę, inne wałki i jeszcze parę innych półłapekQpa_z_polski pisze:a takie pytanie gdybym miał mozliwosc tanio kupic dobry reduktor od longa 2.8 to nie bede mogl przeszczepic bebechów do 2.5? czym tak dokładnie sie one roznią miedzy sobą?moge zamienic opony MT 33" na reduktor sprawny z dopłatą

Skracanie łańcucha to kiepski pomysł. Ogniwa łańcucha wycierają się w miejscu zakucia, wałeczki też będą wytarte... Leczenie syfa pudrem




Kup taki sam reduktor jak masz -> Koszt niewielki (reduktory są relatywnie tanie) i szybkość naprawy wzrasta.
Zalej dobrym olejem i w drogę!
Będzie Pan zadowolony


Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Kolego, nim zabierzesz się za łańcuch to sprawdź najpierw inne rzeczy (m. in. krzyżaki). Mi we Wrocławiu dwóch mechaników po oględzinach(!) próbowało wymieniać łańcuch w reduktorze, a dopiero trzeci mądry odkrył, że mam w paskudny sposób uszkodzony krzyżak. Z tego co wiem w ss łańcuchy są mocniejsze niż w es, są też niestety droższe, więc warto najpierw wyeliminować inne rzeczy. Chyba, że już rozebrałeś i wiesz, że to faktycznie łańcuch.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
w sumei wiem tyle ze krzyzaki z tyłu wymieniałem. a przy zapietym 4napedzie jak ruszam jest spoko ale mocniej gaz docisne to przeskakuje tak ze szarpie troche budą nawet... i odgłosy z srodka auta
szukałem po allegro takich reduktorów to najtaniej jakos 700:/ a czy kolega ten automat ma sprawny?:) bo pisza ze bebechy od automatu pasują wiec moze bysmys ie dogadali?

*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
Reduktor przyszedł do mnie ze skrzynią automatyczną w stanie baaaardzo dobrym więc wnioskuję, że jest sprawny. Automaty to generalnie rzadkość w terenie, raczej poruszają się asfalcie a tam ciężko jak mi się zdaje skatować reduktor tym bardziej, że przy automacie nie ma szarpnięć. Chyba, że ktoś kogoś wyrywa z błota 

Dziadek 2,5TD `98
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
u mnie dzwonienie występowało tylko przy włączonym 4x4 i był to przedni krzyżak. Napęd przekazywał, ale dzwonił, jakoś się tak dziwnie zakleszczył, nie widziałem tego rozebranego, więc nie powiem jak dokładnie się to stało. W każdym razie musiałem również wał naprawiać, ale reduktor był ok, czego i Tobie życzę.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?
no wlasnie dzwonił
a u mnie sa normalne szarpniecia dosc mocne gdy dodaje gazu mocno w podłoge.... bo jak mam zapiety przod i delikatnie ruszam zmienie zaraz na 2 i dalej delikatnie wciskam to moze raz przeskoczy ale gdy tylko troche bardziej zdecydowanie docisne to przeskakuje i szarpie
tylny krzyzak wydawał mi STRASZNE odgłosy ze myslałem ze wogole cos mi sie zaciera rozpierdala i wogole
to nie to ...
ps a jak sprawdzic redutkor który pojechałbym np kupic a on jest wyciagniety na palecie i sobie na mnie czeka? jakies sugestie?



ps a jak sprawdzic redutkor który pojechałbym np kupic a on jest wyciagniety na palecie i sobie na mnie czeka? jakies sugestie?
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości