REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Qpa_z_polski » ndz mar 29, 2009 10:24 pm

Witam musialem zalozyc nowy watek z racji tego ze wyszukiwaka doprowadza mnie do pasji a sprrawa jest w miare pilna... juz wiem ze reduktor w pajero siada.... przeskakuje mi lancuch przy wiekszym dodaniu gazu (duze kola) wiec napewno bede go rozbierał... tak wiec odrazu pytanie gdzie i czy wogole poza servisem sa do kupuienia jakies czesci? chodzi mi np o ten jebany lancuch? albo jakies bebechy bo nie wiem co tam sie okaze w srodku.... a jak nie to jak kupic DOBRZE uzywany reduktor? mam silnik 2.5tdi rok 92 superselekt i skrzynie manualna... czy np reduktor od dlugiego bedzie pasowal? albo np od 2.8? a jak to jest z anglikami? bo ciezka praca mnie z tym czeka i pieniedzochłonna a ze ich nie posiadam to narazie musze sie zaczac rozgladac i przygoowywac do tematu ! Dzieki za wszelkie dostepne ifno !
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Eskapada » pn mar 30, 2009 7:41 am

Łańcuch, uszczelniacze, łożyska są do kupienia poza siecią sprzedaży Mitsubishi
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: ernil » pn mar 30, 2009 9:20 am

Lancuch raczej Ci nie przeskakuje, tylko obciera o obudowe (jest wyciagniety).
Pomijajac kwestie uszczelniaczy, lozysk itp to:
- wymiana samego lancucha nie ma sensu. Nie tylko on sie zuzyl. Kola zebate rowniez. A wymiana wszystkich elementow zblizy sie pewnie do wartosci auta :)21
- proponuje zakupic dobry, uzywany reduktor - wyjdzie taniej, prosciej i szybciej.
- reduktory sa rozne, w zaleznosci od silnika, wersji, rodzaju skrzyni...
- jak bedziesz wyciagal reduktor to od razu wyjmij skrzynie - niewiele wiecej roboty a duzo latwiej sie to wszystko robi na stole niz pod autem. No i sprzeglo skontrolujesz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: DamnIt! » pn mar 30, 2009 2:01 pm

Qpa_z_polski pisze:Witam musialem zalozyc nowy watek z racji tego ze wyszukiwaka doprowadza mnie do pasji a sprrawa jest w miare pilna... juz wiem ze reduktor w pajero siada.... przeskakuje mi lancuch przy wiekszym dodaniu gazu (duze kola) wiec napewno bede go rozbierał... tak wiec odrazu pytanie gdzie i czy wogole poza servisem sa do kupuienia jakies czesci? chodzi mi np o ten jebany lancuch? albo jakies bebechy bo nie wiem co tam sie okaze w srodku.... a jak nie to jak kupic DOBRZE uzywany reduktor? mam silnik 2.5tdi rok 92 superselekt i skrzynie manualna... czy np reduktor od dlugiego bedzie pasowal? albo np od 2.8? a jak to jest z anglikami? bo ciezka praca mnie z tym czeka i pieniedzochłonna a ze ich nie posiadam to narazie musze sie zaczac rozgladac i przygoowywac do tematu ! Dzieki za wszelkie dostepne ifno !
Najprościej kup używany reduktor o podobnego Pajerka jak masz - ja dałem za taki chyba poniżej 500zł.

Reduktory z krótkiego czy długiego Pajero były takie same. Inne są w 2.8/3.5V6.

Reduktor od automatycznej skrzyni biegów nie podejdzie "plug&play" do maulana - natomiast wszystkie newralgiczne bebechy pasują. Reduktory z automatów powinny być teoretycznie w lepszym stanie i tańsze.

Zamienniki simmeringów reduktora podawałem - są gdzieś w "Zamiennikach" - wszystkie 3 do kupienia w sklepie "za rogiem". O zamienniki łożysk do reduktora pytałem w sklepie - podawano mi dosyć sporawe ceny: łożysko wejściowe(Timken 211TB) - 300 zł, obydwa wyjściowe na przedni wał(Timken 306TB) też za 300zł. A dlatego, że są to jakieś specjalne/drogie wersje łożysk.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Qpa_z_polski » pn mar 30, 2009 3:05 pm

czyli z tego wynika ze od anglika mozna kupic normalnie reduktor tak? pozatym mowisz ze od automata "cały" nie pasowal by ale zeby poprzekladac czesci do swojego to bedzie to razem grało? pozatym sprzeglo mam nowe (miesiac czasu) a w skrzyni mi terkocze to gowno.... (bez sprzegla terkocze po wcisnieciu cisza) wiec teoretycznie chciałbym zrobic odrazu skrzynie tylko nie wiem gdzie to moge dac do zrobienia i ile takie cos mnie wyniesie bo widze ze majątek :)

co do lancucha to niewiem ale wydaje mi sie ze przeskakuje bo jednak przy dodawaniu gazu czuc takie szarpniecia po tych stukach tak wiec moze sie myle ale tak mi sie wydaje :)
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: DamnIt! » pn mar 30, 2009 3:20 pm

Qpa_z_polski pisze:czyli z tego wynika ze od anglika mozna kupic normalnie reduktor tak? pozatym mowisz ze od automata "cały" nie pasowal by ale zeby poprzekladac czesci do swojego to bedzie to razem grało? pozatym sprzeglo mam nowe (miesiac czasu) a w skrzyni mi terkocze to gowno.... (bez sprzegla terkocze po wcisnieciu cisza) wiec teoretycznie chciałbym zrobic odrazu skrzynie tylko nie wiem gdzie to moge dac do zrobienia i ile takie cos mnie wyniesie bo widze ze majątek :)

co do lancucha to niewiem ale wydaje mi sie ze przeskakuje bo jednak przy dodawaniu gazu czuc takie szarpniecia po tych stukach tak wiec moze sie myle ale tak mi sie wydaje :)
Chodzi o to, że reduktor od automatycznej skrzyni ma inne "sterowanie lewarkami" - to na pewno trzebaby przełożyć(są zaślepki do wybicia w obudowie) - reduktor od automatu nie ma pozycji N. Druga sprawa to inny "wejściowy" wieloklin - to też trzeba przełożyć od manuala. Zatem tak czy inaczej masz oba reduktory do rozebrania i złożenia.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Videlec » pn mar 30, 2009 3:33 pm

DamnIt! pisze:(...)reduktor od automatu nie ma pozycji N.(...)
właśnie z brakiem tego "N" w automacie troche dali ciała...

...automatu nie należy holować a takie "N" na redukrorze załatwiło by sprawe.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: acinski » pn mar 30, 2009 9:22 pm

Automat można holować ale należy widzieć jak. Każdy producent przewiduje procedurę holowania.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Videlec » pn mar 30, 2009 10:44 pm

napisałem "nie należy" a to nie znaczy "nie można".

zasada jest prosta - jeśli zależy ci na żywotności automatu to go nie holuj.

nie każdy producent zezwala na holowanie.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

krzychpajero
 
 
Posty: 134
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:34 pm
Lokalizacja: wroclaw

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: krzychpajero » wt mar 31, 2009 6:54 pm

Naj tańszym kosztem jest metoda Haustuning wystarczy łańcóch skrucić o pól oczka a efekt mórowany metoda naprawy byla opisana łącznie ze zdięciami bez ruszania zebatek a uszczelniacze jeśli ciekną to wymień pozdrawiam. :lol:
Pajero 2,5td krudkie 87r +

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: ernil » wt mar 31, 2009 7:32 pm

Czad :)20
krzychpajero pisze:Naj tańszym kosztem jest metoda Haustuning wystarczy łańcóch skrucić o pól oczka a efekt mórowany metoda naprawy byla opisana łącznie ze zdięciami bez ruszania zebatek a uszczelniacze jeśli ciekną to wymień pozdrawiam. :lol:
No i podpis masz rewelacyjny:
krzychpajero pisze:Pajero 2,5td krudkie 87r +
Przypominam, ze istnieje cos takiego jak slownik wbudowany w przegladarki internetowe - naprawde warto z niego korzystac... Interpunkcje juz pomijam :roll:
A ze skracaniem lancucha to jest tak, ze zazwyczaj po skroceniu jest on po prostu za krotki :)21 Niemniej sprobowac warto.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

krzychpajero
 
 
Posty: 134
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:34 pm
Lokalizacja: wroclaw

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: krzychpajero » wt mar 31, 2009 8:57 pm

Pewnie ze warto :)2 nie pisze dyktanda kto mnie nie moze rozszyfrować polecam słownik pozdrawiam :D
Pajero 2,5td krudkie 87r +

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Browning » wt mar 31, 2009 9:18 pm

Gdzie jest fotorelacja ze skracania tego łańcucha?? :o
Zielony Autobus 2,7TDi

krzychpajero
 
 
Posty: 134
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:34 pm
Lokalizacja: wroclaw

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: krzychpajero » wt mar 31, 2009 9:24 pm

Strona 30 naprawa reduktora
Pajero 2,5td krudkie 87r +

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: majcher » wt mar 31, 2009 9:34 pm

skracanie łańcucha :)3
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Browning » wt mar 31, 2009 9:35 pm

krzychpajero pisze:Strona 30 naprawa reduktora
Jak możesz to zalinkuj Kolego bo coś tego nie widzę :-?
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: ernil » wt mar 31, 2009 10:02 pm

XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Qpa_z_polski » śr kwie 22, 2009 12:56 am

a takie pytanie gdybym miał mozliwosc tanio kupic dobry reduktor od longa 2.8 to nie bede mogl przeszczepic bebechów do 2.5? czym tak dokładnie sie one roznią miedzy sobą? :) moge zamienic opony MT 33" na reduktor sprawny z dopłatą :)
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: acinski » śr kwie 22, 2009 7:06 am

Jakbyś miał automat to reduktor SS leży sobie u mnie :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: rudypajero.koszalin » śr kwie 22, 2009 9:05 am

Qpa_z_polski pisze:a takie pytanie gdybym miał mozliwosc tanio kupic dobry reduktor od longa 2.8 to nie bede mogl przeszczepic bebechów do 2.5? czym tak dokładnie sie one roznią miedzy sobą? :) moge zamienic opony MT 33" na reduktor sprawny z dopłatą :)
2.8 ma inne przełożenia, inną obudowę, inne wałki i jeszcze parę innych półłapek 8)

Skracanie łańcucha to kiepski pomysł. Ogniwa łańcucha wycierają się w miejscu zakucia, wałeczki też będą wytarte... Leczenie syfa pudrem :)3 :)3 :)3 :)3

Kup taki sam reduktor jak masz -> Koszt niewielki (reduktory są relatywnie tanie) i szybkość naprawy wzrasta.
Zalej dobrym olejem i w drogę!
Będzie Pan zadowolony :D :)2
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Kabal » śr kwie 22, 2009 11:57 am

Kolego, nim zabierzesz się za łańcuch to sprawdź najpierw inne rzeczy (m. in. krzyżaki). Mi we Wrocławiu dwóch mechaników po oględzinach(!) próbowało wymieniać łańcuch w reduktorze, a dopiero trzeci mądry odkrył, że mam w paskudny sposób uszkodzony krzyżak. Z tego co wiem w ss łańcuchy są mocniejsze niż w es, są też niestety droższe, więc warto najpierw wyeliminować inne rzeczy. Chyba, że już rozebrałeś i wiesz, że to faktycznie łańcuch.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Qpa_z_polski » śr kwie 22, 2009 12:34 pm

w sumei wiem tyle ze krzyzaki z tyłu wymieniałem. a przy zapietym 4napedzie jak ruszam jest spoko ale mocniej gaz docisne to przeskakuje tak ze szarpie troche budą nawet... i odgłosy z srodka auta :) szukałem po allegro takich reduktorów to najtaniej jakos 700:/ a czy kolega ten automat ma sprawny?:) bo pisza ze bebechy od automatu pasują wiec moze bysmys ie dogadali?
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: acinski » śr kwie 22, 2009 12:38 pm

Reduktor przyszedł do mnie ze skrzynią automatyczną w stanie baaaardzo dobrym więc wnioskuję, że jest sprawny. Automaty to generalnie rzadkość w terenie, raczej poruszają się asfalcie a tam ciężko jak mi się zdaje skatować reduktor tym bardziej, że przy automacie nie ma szarpnięć. Chyba, że ktoś kogoś wyrywa z błota :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Kabal » śr kwie 22, 2009 12:48 pm

u mnie dzwonienie występowało tylko przy włączonym 4x4 i był to przedni krzyżak. Napęd przekazywał, ale dzwonił, jakoś się tak dziwnie zakleszczył, nie widziałem tego rozebranego, więc nie powiem jak dokładnie się to stało. W każdym razie musiałem również wał naprawiać, ale reduktor był ok, czego i Tobie życzę.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: REDUKTOR 2.5 !! Wszystko na ten temat?

Post autor: Qpa_z_polski » śr kwie 22, 2009 9:32 pm

no wlasnie dzwonił :) a u mnie sa normalne szarpniecia dosc mocne gdy dodaje gazu mocno w podłoge.... bo jak mam zapiety przod i delikatnie ruszam zmienie zaraz na 2 i dalej delikatnie wciskam to moze raz przeskoczy ale gdy tylko troche bardziej zdecydowanie docisne to przeskakuje i szarpie :) tylny krzyzak wydawał mi STRASZNE odgłosy ze myslałem ze wogole cos mi sie zaciera rozpierdala i wogole :) to nie to ...

ps a jak sprawdzic redutkor który pojechałbym np kupic a on jest wyciagniety na palecie i sobie na mnie czeka? jakies sugestie?
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości