Spalanie- PII 2,5TDi
Moderator: Kosiarz
Spalanie- PII 2,5TDi
Witam. Mam coś ostatnio problem ze spalaniem... Pali około 18/20 litrów/100km w mieście... Wcześniej było coś koło 12... dodatkowo zaobserwowałem że podczas ruszania, przyspieszania kopci... Filtr paliwa i powietrza wymieniony. Gdzie szukać przyczyny??
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
szczezła była turbina.. albo kierownik sie naumiał gazu uzywac


Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Jakieś inne pomysły?? Silnik oleju nie bierze, stały poziom od wymiany do wymiany... Ostatnio niskie obroty trochę wzrosły....
Pomóżcie biednemu studentowi... 12litrów jestem w stanie przeboleć, a przy 20 jest trochę problem...
Pomóżcie biednemu studentowi... 12litrów jestem w stanie przeboleć, a przy 20 jest trochę problem...

Ostatnio zmieniony czw kwie 02, 2009 9:04 pm przez Browning, łącznie zmieniany 1 raz.
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Napisz przynajmniej na jaki kolor kopci 

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Ciemny, ale nie jest to czarna ściana jak przy silniku który pali olej...Qbartx pisze:Napisz przynajmniej na jaki kolor kopci
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
olej to na niebiesko...
zdechła turbina własnie objawia sie ciemnym dymem... podepnij manometr i zobaczysz
zdechła turbina własnie objawia sie ciemnym dymem... podepnij manometr i zobaczysz
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
wygląda na to że problem jest w pompie, a mianowicie w boost compensator'ze - być może zawiesił się w pozycji maksymalnego doładowania(obciążenia) i podaje większą ilość paliwa.
Tłumaczyłoby to wyższe wolne obroty i kopcenie przy delikatnym przyśpieszaniu.
Sprawdź też wężyk od turbo do pompy.

Tłumaczyłoby to wyższe wolne obroty i kopcenie przy delikatnym przyśpieszaniu.
Sprawdź też wężyk od turbo do pompy.

Re: Spalanie- PII 2,5TDi
i czy przewody paliwowe nie kapią , u mnie sa nieźle popruchniałe , ale się trzymaja 

Kicul pozdrawia
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Jak Ci się chce to zdejmij intercooler, odkręć dekiel na pompie do którego zapięty jest przewód od turbiny i sprawdź membranę. powinna się łatwo dac uginać i być bezapelacyjnie cała. Jesli tak nie jest to do wymiany. Robota bajecznie prosta, cztery śrubki i wiesz co nie bangla.
Dziadek 2,5TD `98
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Jak ciemny kolor to ropy za duzo i nie spala! jak by bral olej to na bialo by kopcil! najpierw sobie wtryski sprawdz a pozniej szukaj z turbem!Browning pisze:Ciemny, ale nie jest to czarna ściana jak przy silniku który pali olej...Qbartx pisze:Napisz przynajmniej na jaki kolor kopci
Gdyby na gównie szło zarobic, biedni rodzili by sie bez dupy
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Stawiam na za bogatą mieszankę paliwa... Turbo pracuje ok, elegancko wkręca się na obroty, ogólnie samochód jest mocniejszy...grubszy5 pisze:Jak ciemny kolor to ropy za duzo i nie spala! jak by bral olej to na bialo by kopcil! najpierw sobie wtryski sprawdz a pozniej szukaj z turbem!
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Dlatego szukaj odpowiedzi w tym okrągłym ustrojstwie na górze pompy wtryskowej - jak się boost compensator zawiesi to będzie podawał za mało paliwa lub za dużo w zależności od tego w jakiej pozycji stoi. Jeśli jest sprawny to reguluje dawkę paliwa w zależności od ciśnienia doładowania.
Dlatego bez obciążenia TD mało pali, dopiero jak się ciśnie do dechy, to ciśnienie doładowania rośnie, a wraz z nim dawka paliwa, bo moc się z powietrza nie bierze.
Dlatego bez obciążenia TD mało pali, dopiero jak się ciśnie do dechy, to ciśnienie doładowania rośnie, a wraz z nim dawka paliwa, bo moc się z powietrza nie bierze.
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
a mówią że Patrol dużo pali 

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
1) Odkręciłem ten dekielek na górze pompy i sprawdziłem membranę... Jest czysta, miękka i nie popękana...
2) Na zimnym silniku ma niższe obroty niż na gorącym (na zimnym 950-960, na gorącym 970-990)
3) Linka gazu jest luźna, a przy pompie łapa gazu ma jakiś 1-2mm luzu do śrubki regulującej niskie obroty...
2) Na zimnym silniku ma niższe obroty niż na gorącym (na zimnym 950-960, na gorącym 970-990)
3) Linka gazu jest luźna, a przy pompie łapa gazu ma jakiś 1-2mm luzu do śrubki regulującej niskie obroty...
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Ale rusza się ten trzpień co go membrana porusza ? 

Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Góra dół... Jest on na sprężynie... Jakieś inne pomysły?? Mogła się pompa rozregulować??N2O pisze:Ale rusza się ten trzpień co go membrana porusza ?
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Witam,
Jestem na etapie rozwiazywania podobnego problemu, tyle ze moj pali 14-16 w miescie, a bylo max 12. Kopci przy przespieszaniu 1500-2500obr, powyżej jest OK. Zaczynam o koncówek. Obroty tez mam jakies dziwne, jest duża roznica pomiedzy zimnym i cieplym, jakies 300obr. U mnie to bede raczej koncowki, poniewaz trzesie na wolnych albo kompresja.
Skoro byla poruszona sprawa membrany od turbo na pompie, to moze ktos wie jak to ustawic
, niby jest sruba po wykreceniu ktorej sie reguluje ... ale jak sprawdzic czy dobrze? Przez ta dzire to nic nie widac.
Jestem na etapie rozwiazywania podobnego problemu, tyle ze moj pali 14-16 w miescie, a bylo max 12. Kopci przy przespieszaniu 1500-2500obr, powyżej jest OK. Zaczynam o koncówek. Obroty tez mam jakies dziwne, jest duża roznica pomiedzy zimnym i cieplym, jakies 300obr. U mnie to bede raczej koncowki, poniewaz trzesie na wolnych albo kompresja.
Skoro byla poruszona sprawa membrany od turbo na pompie, to moze ktos wie jak to ustawic

K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Nie chciałbym nikogo odzierać ze złudzeń, ale samodzielna zabawa z układem zasilania ON nie ma zbyt wielkiego sensu. Znacznie lepiej pojechać do jakiegoś zmyślnego speca od aparatury wtryskowej Diesla i dać mu zarobić. Inwestycja zwróci się szybko - bo przy każdym tankowaniu.
Mój śmietnik ma:
- silnik w niezłym stanie(2 lata temu zrobiona głowica);
- wyregulowaną u fachowca aparaturę wtryskową;
- zrobiony na cacy układ hamulcowy;
- porządnie zrobiony zawias i geometria OK;
- obecnie opony 31" AT(łyse syfy jakieś
)
I spalanie ostatnio wychodzi poniżej 9L(policzę to podam dokładnie). A więc da się. Jest kwestia ogarnięcia śmietnika i zostawienia w domu aspiracji rajdowych. Na MTkach 33" palił więcej(ok 11L), ale to zrozumiałe. Poza tym warto "pisać" tankowania, gdyż wzrost spalania to bardzo wiarygodny sygnał nieprawidłowości i/lub zbliżającej się awarii.
Mój śmietnik ma:
- silnik w niezłym stanie(2 lata temu zrobiona głowica);
- wyregulowaną u fachowca aparaturę wtryskową;
- zrobiony na cacy układ hamulcowy;
- porządnie zrobiony zawias i geometria OK;
- obecnie opony 31" AT(łyse syfy jakieś

I spalanie ostatnio wychodzi poniżej 9L(policzę to podam dokładnie). A więc da się. Jest kwestia ogarnięcia śmietnika i zostawienia w domu aspiracji rajdowych. Na MTkach 33" palił więcej(ok 11L), ale to zrozumiałe. Poza tym warto "pisać" tankowania, gdyż wzrost spalania to bardzo wiarygodny sygnał nieprawidłowości i/lub zbliżającej się awarii.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
tylko weź i znajdź dobrego magika od diesel'a
, każdy jest mądry dopóki nie zacznie grzebać albo zostaw mu samochód na 4 dni i bedzie próbował
. Byłem w Boschu, to za samo sprawdzenie pompy zaśpiewali 800zł, chociaz z drugiej strony, jeździc po pseudomechanikach i płacić, to na to samo wyjdzie, a czasu i nerw sie straci.


K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
Chyba w każdym mieście jest jakiś koleś co pompy ustawia - tego się nie da na imadle zrobić. Poszukaj, popytaj może na swoim regionalnym forum. Ja za ustawienie wtrysków zapłaciłem z Krakowie około 120-150 zł - od tego też zacznij.ccamillo pisze:tylko weź i znajdź dobrego magika od diesel'a, każdy jest mądry dopóki nie zacznie grzebać albo zostaw mu samochód na 4 dni i bedzie próbował
. Byłem w Boschu, to za samo sprawdzenie pompy zaśpiewali 800zł, chociaz z drugiej strony, jeździc po pseudomechanikach i płacić, to na to samo wyjdzie, a czasu i nerw sie straci.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
mój ma tak samo , wszystko zrobione na cacy i dodam , że ma automat i pali 7,5l ONDamnIt! pisze:Nie chciałbym nikogo odzierać ze złudzeń, ale samodzielna zabawa z układem zasilania ON nie ma zbyt wielkiego sensu. Znacznie lepiej pojechać do jakiegoś zmyślnego speca od aparatury wtryskowej Diesla i dać mu zarobić. Inwestycja zwróci się szybko - bo przy każdym tankowaniu.
Mój śmietnik ma:
- silnik w niezłym stanie(2 lata temu zrobiona głowica);
- wyregulowaną u fachowca aparaturę wtryskową;
- zrobiony na cacy układ hamulcowy;
- porządnie zrobiony zawias i geometria OK;
- obecnie opony 31" AT(łyse syfy jakieś)
I spalanie ostatnio wychodzi poniżej 9L(policzę to podam dokładnie). A więc da się. Jest kwestia ogarnięcia śmietnika i zostawienia w domu aspiracji rajdowych. Na MTkach 33" palił więcej(ok 11L), ale to zrozumiałe. Poza tym warto "pisać" tankowania, gdyż wzrost spalania to bardzo wiarygodny sygnał nieprawidłowości i/lub zbliżającej się awarii.

ale zapomniałem dodać , że na 50 km ups ...

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
wygodniejsze obuwie i będzie lepiej



Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
DamnIt! pisze:wygodniejsze obuwie i będzie lepiej![]()
można też promować ecodriving , wówczas jeździ się w japonkach , chyba o to Ci chodzi


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Spalanie- PII 2,5TDi
jak mi ktoś będzie chciał zapłacić to mogę i ekodriving promować.Adas pisze:DamnIt! pisze:wygodniejsze obuwie i będzie lepiej![]()
można też promować ecodriving , wówczas jeździ się w japonkach , chyba o to Ci chodzi![]()



Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości