Spalanie- PII 2,5TDi

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Browning » czw kwie 02, 2009 8:19 pm

Witam. Mam coś ostatnio problem ze spalaniem... Pali około 18/20 litrów/100km w mieście... Wcześniej było coś koło 12... dodatkowo zaobserwowałem że podczas ruszania, przyspieszania kopci... Filtr paliwa i powietrza wymieniony. Gdzie szukać przyczyny??
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Mroczny » czw kwie 02, 2009 8:20 pm

szczezła była turbina.. albo kierownik sie naumiał gazu uzywac
:)21

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Browning » czw kwie 02, 2009 9:02 pm

Jakieś inne pomysły?? Silnik oleju nie bierze, stały poziom od wymiany do wymiany... Ostatnio niskie obroty trochę wzrosły....

Pomóżcie biednemu studentowi... 12litrów jestem w stanie przeboleć, a przy 20 jest trochę problem... :cry:
Ostatnio zmieniony czw kwie 02, 2009 9:04 pm przez Browning, łącznie zmieniany 1 raz.
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Qbartx » czw kwie 02, 2009 9:03 pm

Napisz przynajmniej na jaki kolor kopci ;)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Browning » czw kwie 02, 2009 9:05 pm

Qbartx pisze:Napisz przynajmniej na jaki kolor kopci ;)
Ciemny, ale nie jest to czarna ściana jak przy silniku który pali olej...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Mroczny » czw kwie 02, 2009 9:08 pm

olej to na niebiesko...

zdechła turbina własnie objawia sie ciemnym dymem... podepnij manometr i zobaczysz

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: N2O » czw kwie 02, 2009 9:15 pm

wygląda na to że problem jest w pompie, a mianowicie w boost compensator'ze - być może zawiesił się w pozycji maksymalnego doładowania(obciążenia) i podaje większą ilość paliwa.
Tłumaczyłoby to wyższe wolne obroty i kopcenie przy delikatnym przyśpieszaniu.
Sprawdź też wężyk od turbo do pompy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Kicul
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Kicul » czw kwie 02, 2009 9:17 pm

i czy przewody paliwowe nie kapią , u mnie sa nieźle popruchniałe , ale się trzymaja :roll:
Kicul pozdrawia

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: acinski » pt kwie 03, 2009 9:16 am

Jak Ci się chce to zdejmij intercooler, odkręć dekiel na pompie do którego zapięty jest przewód od turbiny i sprawdź membranę. powinna się łatwo dac uginać i być bezapelacyjnie cała. Jesli tak nie jest to do wymiany. Robota bajecznie prosta, cztery śrubki i wiesz co nie bangla.
Dziadek 2,5TD `98

grubszy5
 
 
Posty: 146
Rejestracja: wt lis 18, 2008 5:11 pm
Lokalizacja: Jarosław

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: grubszy5 » sob kwie 04, 2009 8:20 pm

Browning pisze:
Qbartx pisze:Napisz przynajmniej na jaki kolor kopci ;)
Ciemny, ale nie jest to czarna ściana jak przy silniku który pali olej...
Jak ciemny kolor to ropy za duzo i nie spala! jak by bral olej to na bialo by kopcil! najpierw sobie wtryski sprawdz a pozniej szukaj z turbem!
Gdyby na gównie szło zarobic, biedni rodzili by sie bez dupy

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Browning » sob kwie 04, 2009 8:39 pm

grubszy5 pisze:Jak ciemny kolor to ropy za duzo i nie spala! jak by bral olej to na bialo by kopcil! najpierw sobie wtryski sprawdz a pozniej szukaj z turbem!
Stawiam na za bogatą mieszankę paliwa... Turbo pracuje ok, elegancko wkręca się na obroty, ogólnie samochód jest mocniejszy...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: N2O » sob kwie 04, 2009 10:36 pm

Dlatego szukaj odpowiedzi w tym okrągłym ustrojstwie na górze pompy wtryskowej - jak się boost compensator zawiesi to będzie podawał za mało paliwa lub za dużo w zależności od tego w jakiej pozycji stoi. Jeśli jest sprawny to reguluje dawkę paliwa w zależności od ciśnienia doładowania.
Dlatego bez obciążenia TD mało pali, dopiero jak się ciśnie do dechy, to ciśnienie doładowania rośnie, a wraz z nim dawka paliwa, bo moc się z powietrza nie bierze.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: iskra69 » sob kwie 04, 2009 10:46 pm

a mówią że Patrol dużo pali :lol:
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: acinski » ndz kwie 05, 2009 12:42 am

Bo patrol pali dużo.... więcej :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Browning » ndz kwie 05, 2009 11:18 am

1) Odkręciłem ten dekielek na górze pompy i sprawdziłem membranę... Jest czysta, miękka i nie popękana...
2) Na zimnym silniku ma niższe obroty niż na gorącym (na zimnym 950-960, na gorącym 970-990)
3) Linka gazu jest luźna, a przy pompie łapa gazu ma jakiś 1-2mm luzu do śrubki regulującej niskie obroty...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: N2O » pn kwie 06, 2009 10:35 am

Ale rusza się ten trzpień co go membrana porusza ? :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Browning » pn kwie 06, 2009 4:02 pm

N2O pisze:Ale rusza się ten trzpień co go membrana porusza ? :)21
Góra dół... Jest on na sprężynie... Jakieś inne pomysły?? Mogła się pompa rozregulować??
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: ccamillo » pn kwie 06, 2009 7:52 pm

Witam,

Jestem na etapie rozwiazywania podobnego problemu, tyle ze moj pali 14-16 w miescie, a bylo max 12. Kopci przy przespieszaniu 1500-2500obr, powyżej jest OK. Zaczynam o koncówek. Obroty tez mam jakies dziwne, jest duża roznica pomiedzy zimnym i cieplym, jakies 300obr. U mnie to bede raczej koncowki, poniewaz trzesie na wolnych albo kompresja.

Skoro byla poruszona sprawa membrany od turbo na pompie, to moze ktos wie jak to ustawic :)21 , niby jest sruba po wykreceniu ktorej sie reguluje ... ale jak sprawdzic czy dobrze? Przez ta dzire to nic nie widac.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: DamnIt! » wt kwie 07, 2009 7:39 am

Nie chciałbym nikogo odzierać ze złudzeń, ale samodzielna zabawa z układem zasilania ON nie ma zbyt wielkiego sensu. Znacznie lepiej pojechać do jakiegoś zmyślnego speca od aparatury wtryskowej Diesla i dać mu zarobić. Inwestycja zwróci się szybko - bo przy każdym tankowaniu.

Mój śmietnik ma:
- silnik w niezłym stanie(2 lata temu zrobiona głowica);
- wyregulowaną u fachowca aparaturę wtryskową;
- zrobiony na cacy układ hamulcowy;
- porządnie zrobiony zawias i geometria OK;
- obecnie opony 31" AT(łyse syfy jakieś :)16 )

I spalanie ostatnio wychodzi poniżej 9L(policzę to podam dokładnie). A więc da się. Jest kwestia ogarnięcia śmietnika i zostawienia w domu aspiracji rajdowych. Na MTkach 33" palił więcej(ok 11L), ale to zrozumiałe. Poza tym warto "pisać" tankowania, gdyż wzrost spalania to bardzo wiarygodny sygnał nieprawidłowości i/lub zbliżającej się awarii.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: ccamillo » wt kwie 07, 2009 12:16 pm

tylko weź i znajdź dobrego magika od diesel'a :lol: , każdy jest mądry dopóki nie zacznie grzebać albo zostaw mu samochód na 4 dni i bedzie próbował :)21 . Byłem w Boschu, to za samo sprawdzenie pompy zaśpiewali 800zł, chociaz z drugiej strony, jeździc po pseudomechanikach i płacić, to na to samo wyjdzie, a czasu i nerw sie straci.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: DamnIt! » wt kwie 07, 2009 12:31 pm

ccamillo pisze:tylko weź i znajdź dobrego magika od diesel'a :lol: , każdy jest mądry dopóki nie zacznie grzebać albo zostaw mu samochód na 4 dni i bedzie próbował :)21 . Byłem w Boschu, to za samo sprawdzenie pompy zaśpiewali 800zł, chociaz z drugiej strony, jeździc po pseudomechanikach i płacić, to na to samo wyjdzie, a czasu i nerw sie straci.
Chyba w każdym mieście jest jakiś koleś co pompy ustawia - tego się nie da na imadle zrobić. Poszukaj, popytaj może na swoim regionalnym forum. Ja za ustawienie wtrysków zapłaciłem z Krakowie około 120-150 zł - od tego też zacznij.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Adas » wt kwie 07, 2009 3:11 pm

DamnIt! pisze:Nie chciałbym nikogo odzierać ze złudzeń, ale samodzielna zabawa z układem zasilania ON nie ma zbyt wielkiego sensu. Znacznie lepiej pojechać do jakiegoś zmyślnego speca od aparatury wtryskowej Diesla i dać mu zarobić. Inwestycja zwróci się szybko - bo przy każdym tankowaniu.
Mój śmietnik ma:
- silnik w niezłym stanie(2 lata temu zrobiona głowica);
- wyregulowaną u fachowca aparaturę wtryskową;
- zrobiony na cacy układ hamulcowy;
- porządnie zrobiony zawias i geometria OK;
- obecnie opony 31" AT(łyse syfy jakieś :)16 )
I spalanie ostatnio wychodzi poniżej 9L(policzę to podam dokładnie). A więc da się. Jest kwestia ogarnięcia śmietnika i zostawienia w domu aspiracji rajdowych. Na MTkach 33" palił więcej(ok 11L), ale to zrozumiałe. Poza tym warto "pisać" tankowania, gdyż wzrost spalania to bardzo wiarygodny sygnał nieprawidłowości i/lub zbliżającej się awarii.
mój ma tak samo , wszystko zrobione na cacy i dodam , że ma automat i pali 7,5l ON :wink:

ale zapomniałem dodać , że na 50 km ups ... :)21

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: DamnIt! » wt kwie 07, 2009 3:48 pm

wygodniejsze obuwie i będzie lepiej :)2

:)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: Adas » wt kwie 07, 2009 4:28 pm

DamnIt! pisze:wygodniejsze obuwie i będzie lepiej :)2

:)21

można też promować ecodriving , wówczas jeździ się w japonkach , chyba o to Ci chodzi :wink: :)21

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

Post autor: DamnIt! » wt kwie 07, 2009 5:26 pm

Adas pisze:
DamnIt! pisze:wygodniejsze obuwie i będzie lepiej :)2

:)21

można też promować ecodriving , wówczas jeździ się w japonkach , chyba o to Ci chodzi :wink: :)21
jak mi ktoś będzie chciał zapłacić to mogę i ekodriving promować. :wink: Póki co nie płacą to i nie promuje. Zresztą akurat znowu ostatnio na oranżadce :wink: pociskam, więc jakoś specjalnie mi na niskim spalaniu nie zależy :D
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości