Strona 1 z 2

Spalanie- PII 2,5TDi

: czw kwie 02, 2009 8:19 pm
autor: Browning
Witam. Mam coś ostatnio problem ze spalaniem... Pali około 18/20 litrów/100km w mieście... Wcześniej było coś koło 12... dodatkowo zaobserwowałem że podczas ruszania, przyspieszania kopci... Filtr paliwa i powietrza wymieniony. Gdzie szukać przyczyny??

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: czw kwie 02, 2009 8:20 pm
autor: Mroczny
szczezła była turbina.. albo kierownik sie naumiał gazu uzywac
:)21

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: czw kwie 02, 2009 9:02 pm
autor: Browning
Jakieś inne pomysły?? Silnik oleju nie bierze, stały poziom od wymiany do wymiany... Ostatnio niskie obroty trochę wzrosły....

Pomóżcie biednemu studentowi... 12litrów jestem w stanie przeboleć, a przy 20 jest trochę problem... :cry:

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: czw kwie 02, 2009 9:03 pm
autor: Qbartx
Napisz przynajmniej na jaki kolor kopci ;)

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: czw kwie 02, 2009 9:05 pm
autor: Browning
Qbartx pisze:Napisz przynajmniej na jaki kolor kopci ;)
Ciemny, ale nie jest to czarna ściana jak przy silniku który pali olej...

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: czw kwie 02, 2009 9:08 pm
autor: Mroczny
olej to na niebiesko...

zdechła turbina własnie objawia sie ciemnym dymem... podepnij manometr i zobaczysz

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: czw kwie 02, 2009 9:15 pm
autor: N2O
wygląda na to że problem jest w pompie, a mianowicie w boost compensator'ze - być może zawiesił się w pozycji maksymalnego doładowania(obciążenia) i podaje większą ilość paliwa.
Tłumaczyłoby to wyższe wolne obroty i kopcenie przy delikatnym przyśpieszaniu.
Sprawdź też wężyk od turbo do pompy.
:)21

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: czw kwie 02, 2009 9:17 pm
autor: Kicul
i czy przewody paliwowe nie kapią , u mnie sa nieźle popruchniałe , ale się trzymaja :roll:

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: pt kwie 03, 2009 9:16 am
autor: acinski
Jak Ci się chce to zdejmij intercooler, odkręć dekiel na pompie do którego zapięty jest przewód od turbiny i sprawdź membranę. powinna się łatwo dac uginać i być bezapelacyjnie cała. Jesli tak nie jest to do wymiany. Robota bajecznie prosta, cztery śrubki i wiesz co nie bangla.

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: sob kwie 04, 2009 8:20 pm
autor: grubszy5
Browning pisze:
Qbartx pisze:Napisz przynajmniej na jaki kolor kopci ;)
Ciemny, ale nie jest to czarna ściana jak przy silniku który pali olej...
Jak ciemny kolor to ropy za duzo i nie spala! jak by bral olej to na bialo by kopcil! najpierw sobie wtryski sprawdz a pozniej szukaj z turbem!

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: sob kwie 04, 2009 8:39 pm
autor: Browning
grubszy5 pisze:Jak ciemny kolor to ropy za duzo i nie spala! jak by bral olej to na bialo by kopcil! najpierw sobie wtryski sprawdz a pozniej szukaj z turbem!
Stawiam na za bogatą mieszankę paliwa... Turbo pracuje ok, elegancko wkręca się na obroty, ogólnie samochód jest mocniejszy...

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: sob kwie 04, 2009 10:36 pm
autor: N2O
Dlatego szukaj odpowiedzi w tym okrągłym ustrojstwie na górze pompy wtryskowej - jak się boost compensator zawiesi to będzie podawał za mało paliwa lub za dużo w zależności od tego w jakiej pozycji stoi. Jeśli jest sprawny to reguluje dawkę paliwa w zależności od ciśnienia doładowania.
Dlatego bez obciążenia TD mało pali, dopiero jak się ciśnie do dechy, to ciśnienie doładowania rośnie, a wraz z nim dawka paliwa, bo moc się z powietrza nie bierze.

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: sob kwie 04, 2009 10:46 pm
autor: iskra69
a mówią że Patrol dużo pali :lol:

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: ndz kwie 05, 2009 12:42 am
autor: acinski
Bo patrol pali dużo.... więcej :)

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: ndz kwie 05, 2009 11:18 am
autor: Browning
1) Odkręciłem ten dekielek na górze pompy i sprawdziłem membranę... Jest czysta, miękka i nie popękana...
2) Na zimnym silniku ma niższe obroty niż na gorącym (na zimnym 950-960, na gorącym 970-990)
3) Linka gazu jest luźna, a przy pompie łapa gazu ma jakiś 1-2mm luzu do śrubki regulującej niskie obroty...

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: pn kwie 06, 2009 10:35 am
autor: N2O
Ale rusza się ten trzpień co go membrana porusza ? :)21

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: pn kwie 06, 2009 4:02 pm
autor: Browning
N2O pisze:Ale rusza się ten trzpień co go membrana porusza ? :)21
Góra dół... Jest on na sprężynie... Jakieś inne pomysły?? Mogła się pompa rozregulować??

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: pn kwie 06, 2009 7:52 pm
autor: ccamillo
Witam,

Jestem na etapie rozwiazywania podobnego problemu, tyle ze moj pali 14-16 w miescie, a bylo max 12. Kopci przy przespieszaniu 1500-2500obr, powyżej jest OK. Zaczynam o koncówek. Obroty tez mam jakies dziwne, jest duża roznica pomiedzy zimnym i cieplym, jakies 300obr. U mnie to bede raczej koncowki, poniewaz trzesie na wolnych albo kompresja.

Skoro byla poruszona sprawa membrany od turbo na pompie, to moze ktos wie jak to ustawic :)21 , niby jest sruba po wykreceniu ktorej sie reguluje ... ale jak sprawdzic czy dobrze? Przez ta dzire to nic nie widac.

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: wt kwie 07, 2009 7:39 am
autor: DamnIt!
Nie chciałbym nikogo odzierać ze złudzeń, ale samodzielna zabawa z układem zasilania ON nie ma zbyt wielkiego sensu. Znacznie lepiej pojechać do jakiegoś zmyślnego speca od aparatury wtryskowej Diesla i dać mu zarobić. Inwestycja zwróci się szybko - bo przy każdym tankowaniu.

Mój śmietnik ma:
- silnik w niezłym stanie(2 lata temu zrobiona głowica);
- wyregulowaną u fachowca aparaturę wtryskową;
- zrobiony na cacy układ hamulcowy;
- porządnie zrobiony zawias i geometria OK;
- obecnie opony 31" AT(łyse syfy jakieś :)16 )

I spalanie ostatnio wychodzi poniżej 9L(policzę to podam dokładnie). A więc da się. Jest kwestia ogarnięcia śmietnika i zostawienia w domu aspiracji rajdowych. Na MTkach 33" palił więcej(ok 11L), ale to zrozumiałe. Poza tym warto "pisać" tankowania, gdyż wzrost spalania to bardzo wiarygodny sygnał nieprawidłowości i/lub zbliżającej się awarii.

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: wt kwie 07, 2009 12:16 pm
autor: ccamillo
tylko weź i znajdź dobrego magika od diesel'a :lol: , każdy jest mądry dopóki nie zacznie grzebać albo zostaw mu samochód na 4 dni i bedzie próbował :)21 . Byłem w Boschu, to za samo sprawdzenie pompy zaśpiewali 800zł, chociaz z drugiej strony, jeździc po pseudomechanikach i płacić, to na to samo wyjdzie, a czasu i nerw sie straci.

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: wt kwie 07, 2009 12:31 pm
autor: DamnIt!
ccamillo pisze:tylko weź i znajdź dobrego magika od diesel'a :lol: , każdy jest mądry dopóki nie zacznie grzebać albo zostaw mu samochód na 4 dni i bedzie próbował :)21 . Byłem w Boschu, to za samo sprawdzenie pompy zaśpiewali 800zł, chociaz z drugiej strony, jeździc po pseudomechanikach i płacić, to na to samo wyjdzie, a czasu i nerw sie straci.
Chyba w każdym mieście jest jakiś koleś co pompy ustawia - tego się nie da na imadle zrobić. Poszukaj, popytaj może na swoim regionalnym forum. Ja za ustawienie wtrysków zapłaciłem z Krakowie około 120-150 zł - od tego też zacznij.

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: wt kwie 07, 2009 3:11 pm
autor: Adas
DamnIt! pisze:Nie chciałbym nikogo odzierać ze złudzeń, ale samodzielna zabawa z układem zasilania ON nie ma zbyt wielkiego sensu. Znacznie lepiej pojechać do jakiegoś zmyślnego speca od aparatury wtryskowej Diesla i dać mu zarobić. Inwestycja zwróci się szybko - bo przy każdym tankowaniu.
Mój śmietnik ma:
- silnik w niezłym stanie(2 lata temu zrobiona głowica);
- wyregulowaną u fachowca aparaturę wtryskową;
- zrobiony na cacy układ hamulcowy;
- porządnie zrobiony zawias i geometria OK;
- obecnie opony 31" AT(łyse syfy jakieś :)16 )
I spalanie ostatnio wychodzi poniżej 9L(policzę to podam dokładnie). A więc da się. Jest kwestia ogarnięcia śmietnika i zostawienia w domu aspiracji rajdowych. Na MTkach 33" palił więcej(ok 11L), ale to zrozumiałe. Poza tym warto "pisać" tankowania, gdyż wzrost spalania to bardzo wiarygodny sygnał nieprawidłowości i/lub zbliżającej się awarii.
mój ma tak samo , wszystko zrobione na cacy i dodam , że ma automat i pali 7,5l ON :wink:

ale zapomniałem dodać , że na 50 km ups ... :)21

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: wt kwie 07, 2009 3:48 pm
autor: DamnIt!
wygodniejsze obuwie i będzie lepiej :)2

:)21

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: wt kwie 07, 2009 4:28 pm
autor: Adas
DamnIt! pisze:wygodniejsze obuwie i będzie lepiej :)2

:)21

można też promować ecodriving , wówczas jeździ się w japonkach , chyba o to Ci chodzi :wink: :)21

Re: Spalanie- PII 2,5TDi

: wt kwie 07, 2009 5:26 pm
autor: DamnIt!
Adas pisze:
DamnIt! pisze:wygodniejsze obuwie i będzie lepiej :)2

:)21

można też promować ecodriving , wówczas jeździ się w japonkach , chyba o to Ci chodzi :wink: :)21
jak mi ktoś będzie chciał zapłacić to mogę i ekodriving promować. :wink: Póki co nie płacą to i nie promuje. Zresztą akurat znowu ostatnio na oranżadce :wink: pociskam, więc jakoś specjalnie mi na niskim spalaniu nie zależy :D