Strona 1 z 1

P I 2,5 TD - stuki w tylnym zawieszeniu

: pt kwie 17, 2009 10:11 pm
autor: pawel67
Jak w tytule. Większa nierówność, nawet progi zwalniające powodują głośne głuche stuki (uderzenia) w okolicach tylnego zawieszenia. Jak przy braku jakiegoś odboju. Oględziny nie wiele dały - nie widzę śladów uderzeń. Gdzie szukać ?
Tył na sprężynach.

Re: P I 2,5 TD - stuki w tylnym zawieszeniu

: pt kwie 17, 2009 10:16 pm
autor: Mroczny
stabilizator? tuleje wahacza? amortyzator? skrzynka z narzędziami? :)21

i gdybys był tak dobry... wywal komercję z podpisu

Re: P I 2,5 TD - stuki w tylnym zawieszeniu

: pt kwie 17, 2009 10:25 pm
autor: pawel67
To trochę inny odgłos niż wybite tuleje, czy drążek - to głośne dobijanie. Problem w tym że nie widać co w co uderza.
Może już niskie sprężyny, ale odbój jest ok.

Re: P I 2,5 TD - stuki w tylnym zawieszeniu

: pt kwie 17, 2009 10:27 pm
autor: Mroczny
sprężyny raczej nie.. chyba, że pęknięte

ja stawiam na tuleje wahacza

Re: P I 2,5 TD - stuki w tylnym zawieszeniu

: pt kwie 17, 2009 10:32 pm
autor: pawel67
Jak to można zweryfikować ?

Re: P I 2,5 TD - stuki w tylnym zawieszeniu

: pt kwie 17, 2009 10:37 pm
autor: Mroczny
wchodzisz pod auto i wykorzystując prostą dźwignię (kawał żelaza między tuleję a np ramę) sprawdzasz co się rusza i czy nie za dużo... podjedź do jakiejkolwiek stacji diagnostycznej i poproś o sprawdzenie..

Re: P I 2,5 TD - stuki w tylnym zawieszeniu

: pt kwie 17, 2009 11:14 pm
autor: acinski
Jak mawia mój mechanik Jeśli coś Ci stuka w samochodzie to na bank masz zbyt cicho ustawione radio :D

Re: P I 2,5 TD - stuki w tylnym zawieszeniu

: sob kwie 18, 2009 9:10 pm
autor: pawel67
No i znalazłem przyczynę. Winne jest tylne mocowanie budy do ramy. Zwyczajnie się rozleciało za sprawą rdzy i buda wali o ramę. Bez blacharza się nie obejdzie i niestety wygląda na to że budkę będzie trzeba zdejmować.