kopci na czarno

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

kopci na czarno

Post autor: ccamillo » pt maja 01, 2009 5:35 pm

Witam,

Nie mam juz siły do tego złoma. Kolejny pompiarz sie zastanawial co mu jest.
Puszcza czarny dym przy wchodzeniu na obroty nawet gdy bezposrednio ciagnie powietrze kolektorem.
Koncówki nowe, rozrzad na znakach, zawory ustawione, pali na strzal.
Jak mu sie na pompie przestawi dawke paliwa zeby nie kocil, to nie chce jechac a sruba od wolnych jest prawie calkowicie wkrecona.
Gdyby przy tym kopcieniu chcial jechac, to OK, ale muł straszny a na klimie to tragedia ...
Zamulenie i kopcenie sugerowaloby przestawiony rozrzad, no ale jak jest na znakach to jak....
Spotkał sie ktoś z Was z podobnym przypadkiem?
Dzięki
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: kopci na czarno

Post autor: acinski » pt maja 01, 2009 7:36 pm

A na kole wału też ustawił go idealnie na znak? Bo jeśli nie ma wyprzedzenia zdaje się to kapa. Co do kopcenia masz EGR? Jeśli tak zrób z nim porządek i sprawdź czy pomogło. Może cały czas masz dopalanie syfu z wydechu i stąd brak dostatecznej ilości tlenu co skutkuje niedopaloną dawką ropy i czarnym dymem oraz brakiem mocy.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: kopci na czarno

Post autor: ccamillo » pt maja 01, 2009 7:57 pm

dolnego koła pasowego nie sciagałem, dół sprawdzalem na znakach na obudowie, wydaje mi sie ze powinny sie zgadzac. Niektóre "madre" ksiażki pokazuje wlasnie takie sprawdzanie ... no chyba że klina nie ma i sie przestawiło.
Przestawiłem LDA i jakby mniej dymił na czarno, ale juz bardzej nie da za pomocą LDA.
Nie mam EGR'a, jeden problem z głowy :)21
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: kopci na czarno

Post autor: Adas » pt maja 01, 2009 8:25 pm

ccamillo pisze:Witam,

Nie mam juz siły do tego złoma. Kolejny pompiarz sie zastanawial co mu jest.
Puszcza czarny dym przy wchodzeniu na obroty nawet gdy bezposrednio ciagnie powietrze kolektorem.
Koncówki nowe, rozrzad na znakach, zawory ustawione, pali na strzal.
Jak mu sie na pompie przestawi dawke paliwa zeby nie kocil, to nie chce jechac a sruba od wolnych jest prawie calkowicie wkrecona.
Gdyby przy tym kopcieniu chcial jechac, to OK, ale muł straszny a na klimie to tragedia ...
Zamulenie i kopcenie sugerowaloby przestawiony rozrzad, no ale jak jest na znakach to jak....
Spotkał sie ktoś z Was z podobnym przypadkiem?
Dzięki
takie objawy robi przestawiona o ząb pompa , sprawdź dokładnie ustawienie pompy. Zakładając pasek pompę naciągasz o jeden ząb bo po nałożeniu i napięciu paska znaki się wyrównują .

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: kopci na czarno

Post autor: ccamillo » pt maja 01, 2009 8:41 pm

wszystkie trzy znaki sie pokrywaja.
Generalnie objawy wskazuja na rozrzad, bo dodatkowo ma problemy z dojściem do max obrotów na 3 biegu, tzn. na trojce do 3 tys. obr idzie w miare plynnie a powyzej cos go muli.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: kopci na czarno

Post autor: DamnIt! » sob maja 02, 2009 6:52 am

ccamillo pisze:wszystkie trzy znaki sie pokrywaja.
Generalnie objawy wskazuja na rozrzad, bo dodatkowo ma problemy z dojściem do max obrotów na 3 biegu, tzn. na trojce do 3 tys. obr idzie w miare plynnie a powyzej cos go muli.
W miśkowym 2.5td ustawia się jeszcze "zapłon" położeniem pompy względem silnika. Trzeba wkręcić w "dupę" pompy wskaźnik zegarowy, popuść śruby mocujące i przestawić korpus pompy w odpowiednią stronę. Można też bez czujnika, metodą prób i błędów. Już ktoś to na forum tu robił niedawno(@Przemy)?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: kopci na czarno

Post autor: acinski » sob maja 02, 2009 8:41 am

Tak ustawia się diesla w każdem pojeździe z mechaniczną pompą o ile mi wiadomo. Faktem jest, że zapomniałem o tym a bardzo możliwe, że facet wkręcił pompę i zapomniał ustawić.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: kopci na czarno

Post autor: ccamillo » sob maja 02, 2009 9:15 am

DamnIt! pisze:
ccamillo pisze:wszystkie trzy znaki sie pokrywaja.
Generalnie objawy wskazuja na rozrzad, bo dodatkowo ma problemy z dojściem do max obrotów na 3 biegu, tzn. na trojce do 3 tys. obr idzie w miare plynnie a powyzej cos go muli.
W miśkowym 2.5td ustawia się jeszcze "zapłon" położeniem pompy względem silnika. Trzeba wkręcić w "dupę" pompy wskaźnik zegarowy, popuść śruby mocujące i przestawić korpus pompy w odpowiednią stronę. Można też bez czujnika, metodą prób i błędów. Już ktoś to na forum tu robił niedawno(@Przemy)?
ja ustawiam suwmiarką elektroniczną :)21
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Filipp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob maja 19, 2007 9:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: kopci na czarno

Post autor: Filipp » wt maja 12, 2009 9:30 pm

Może LDA siedzi? To śmieszne ustrojstwo w pompie co steruje dawką paliwa gdy turbina zaczyna ładować :) Taki wężyk tam do pompy dochodzi od kolektora ssącego. Przynajmniej w moim silniku to jest :)

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: kopci na czarno

Post autor: ccamillo » wt maja 12, 2009 9:45 pm

to juz testowalem :)21 ... kompresje musze sprawdzic, ale stracilem motywacje do grzebania, chociaz za dobrze pali zeby byl problem z cisnieniem. Chyba za duzo wymagam od samochodu z niewiadomym przebiegiem :)21 , ale mnie wk... irytuje jak cos nie dziala jak powinno.
Moze ktos chce kupic moj super wóz? :wink: ... sprzedam drogo :D
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

grubszy5
 
 
Posty: 146
Rejestracja: wt lis 18, 2008 5:11 pm
Lokalizacja: Jarosław

Re: kopci na czarno

Post autor: grubszy5 » wt maja 12, 2009 10:52 pm

a wtryski ktos sprawdzal?
Gdyby na gównie szło zarobic, biedni rodzili by sie bez dupy

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: kopci na czarno

Post autor: Browning » wt maja 12, 2009 11:02 pm

grubszy5 pisze:a wtryski ktos sprawdzal?
Ccamillo dopiero co wymienił końcówki wtrysków...
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: kopci na czarno

Post autor: ccamillo » śr maja 13, 2009 12:18 pm

wymienił, wymienił ... jednak chyba oddam je jeszcze raz zeby ustawili na 140, w tej chwili mam na 120 (tak jak wg. "madrych" ksiazek przy moich wtryskach)
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: kopci na czarno

Post autor: PAJERO Driver » czw maja 14, 2009 12:06 pm

Hmmmm Ja pamietam jak swojego kupilem tez kopcil jak mu dawalem po gazie :D ale wymiana filtra paliwa zalatwila klopot byl tak zabity jak by lepikiem/ galaretka :roll:

Teraz nawet mu przez mysl nie przyjdzie zakopcic :wink:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: kopci na czarno

Post autor: Mariobros » sob maja 16, 2009 9:54 am

PAJERO Driver pisze: ale wymiana filtra paliwa zalatwila klopot byl tak zabity jak by lepikiem/ galaretka :roll:
Słusznie - od tego zacznij :)2
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość