problem z silnikiem

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Łazik76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 03, 2007 7:45 pm

problem z silnikiem

Post autor: Łazik76 » wt maja 19, 2009 12:57 am

Witam

Kupiłem Pajero II z 99 roku 2,8 tdi. Problem zaczął się po dwóch tygodniach. Rano auto odpala na dotyk pochodzi z 10 sekund i zaczyna przebierać i gaśnie. Jak zgaśnie to muszę trochę pokręcić żeby odpaliło jak już odpali muszę przytrzymać na obrotach. Jak już zacznie chodzić równo to później cały dzień chodzi jak pszczółeczka idealnie. Na drugi dzień rano znowu to samo. Wymieniłem cały wężyk od pompy wtryskowej do zbiornika, zbiornik wyczyszczony i sprawdzona szczelność przy zbiorniku, założyłem zaworek zwrotny między filtrem a zbiornikiem. Jeszcze planuje ominąć filtr paliwa i założyć mały przepływowy na wężyk ale mam wątpliwości czy to pomoże. Czy to może być pompa wtryskowa?? Jak to pompa to dlaczego robi to tylko rano?? Może miał ktoś coś podobnego ? ? ? ?

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: problem z silnikiem

Post autor: goszen » wt maja 19, 2009 5:12 am

Podłącz z kanistra na kilka dni i zobacz czy objaw będzie się powtarzał.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: problem z silnikiem

Post autor: Videlec » wt maja 19, 2009 6:32 am

Łazik76 pisze:Witam

Kupiłem Pajero II z 99 roku 2,8 tdi. Problem zaczął się po dwóch tygodniach. Rano auto odpala na dotyk pochodzi z 10 sekund i zaczyna przebierać i gaśnie. Jak zgaśnie to muszę trochę pokręcić żeby odpaliło jak już odpali muszę przytrzymać na obrotach. Jak już zacznie chodzić równo to później cały dzień chodzi jak pszczółeczka idealnie. Na drugi dzień rano znowu to samo. Wymieniłem cały wężyk od pompy wtryskowej do zbiornika, zbiornik wyczyszczony i sprawdzona szczelność przy zbiorniku, założyłem zaworek zwrotny między filtrem a zbiornikiem. Jeszcze planuje ominąć filtr paliwa i założyć mały przepływowy na wężyk ale mam wątpliwości czy to pomoże. Czy to może być pompa wtryskowa?? Jak to pompa to dlaczego robi to tylko rano?? Może miał ktoś coś podobnego ? ? ? ?
Miałem u siebie identyczny problem, tyle, że u mnie nieszczelność była na zacisku przewodu paliwowego przy filtrze. Sprawę załatwiła wymiana obejm na nowe. Ominięcie filtra paliwowego może pomóc bo częstym jest też zapowietrzanie sie na podstawie filtra paliwa.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: problem z silnikiem

Post autor: orzeh77 » wt maja 19, 2009 8:31 am

wyszukiwarka prawie nie działa ale spójż na tematy o smoku i lutowaniu owego, tam jak przez kilka(naście) lat się syfu nazbiera to ropa bokiem tryska :)
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Re: problem z silnikiem

Post autor: Tarpi » śr maja 20, 2009 10:49 pm

Sprawdź zawór out na pompie.

Awatar użytkownika
Łazik76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 03, 2007 7:45 pm

Re: problem z silnikiem

Post autor: Łazik76 » wt cze 02, 2009 2:55 am

Więc tak:
-wężyki wymienione (puszczony jeden w całości od pompy przez nowy filterek do zbiornika)
- zaworek zwrotny założony nowy
- smok sprawdzony (przeczyszczony i sprawdzony "po wodą")

A najlepszy jest to że na karnisterku podłączonym na krótkim wężyki to chodzi!!!!!

Zaznaczam że to wszystko robił mechanik. Nie robiłem tego osobiście.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: problem z silnikiem

Post autor: acinski » wt cze 02, 2009 7:05 am

Mechanik też człowiek i wiele potrafi spierniczyć przez rutynę.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: problem z silnikiem

Post autor: DamnIt! » wt cze 02, 2009 7:26 am

Łazik76 pisze:Więc tak:
-wężyki wymienione (puszczony jeden w całości od pompy przez nowy filterek do zbiornika)
- zaworek zwrotny założony nowy
- smok sprawdzony (przeczyszczony i sprawdzony "po wodą")

A najlepszy jest to że na karnisterku podłączonym na krótkim wężyki to chodzi!!!!!

Zaznaczam że to wszystko robił mechanik. Nie robiłem tego osobiście.
zatem sprawdź jeszcze listwę nadmiaru z wtryskiwaczy - nieszczelności w tym miejscu mogą powodować objawy o których piszesz. A jeśli i tu jest ok, to szukaj zakładu zajmującego się aparaturą wtryskową diesla. Z tego co mi wiadomo, pompy w 2.8TDI miewały problemy z uszczelnieniami, choć objawy są wtedy nieco inne.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: problem z silnikiem

Post autor: rudypajero.koszalin » wt cze 02, 2009 7:33 am

Jak z kanistra robi to masz odpowiedź jak na dłoni: nie robi układ doprowadzania paliwa do pompy. Trzeba sprawdzić po kolei, przewody filtr i smok w zbiorniku.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: problem z silnikiem

Post autor: orzeh77 » wt cze 02, 2009 7:38 am

i przewód między pompą a filtrem
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: problem z silnikiem

Post autor: Przemy » wt cze 02, 2009 12:55 pm

Miałem podobny problem. U mnie okazało się że była przegnita rurka stalowa. Sprawę rozwiązałem w ten sposób, że kupiłem nowe przewody paliwowe. Przewody podpasowałem od pneumatyki takie plastikowe odporne na oleje i paliwo. Koszt znacznie mniejszy aniżeli przewody gumowe czy miedziane. Przy okazji wszystkie gumowe przewody także nowe + opaski.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Re: problem z silnikiem

Post autor: marcyb3 » wt cze 02, 2009 1:43 pm

nie wiem jak w 2,8 ale u mnie w 2,5 też miałem podobny problem i okazało sie ze coś podlazło pod zaworek w pompce paliwowej ręcznej i wygieło go ,ale na szczescie fachowiec szybko do tego doszedł i nie ma teraz najmniejszego problemu :)2
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Kefas31
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt lut 26, 2008 10:03 pm
Lokalizacja: Strzelin

Re: problem z silnikiem

Post autor: Kefas31 » wt cze 02, 2009 4:33 pm

miałem u siebie taki sam problem, (wymieniłem wcześniej cały układ paliwowy,włącznie z czyszczeniem zbiornika.założyłem zwykły filtr bez pompki ale z zaworkiem od strony zbiornika oraz wymieniłem podkładki na przelewach wtryskiwaczy.)Nie pomogło więc wziałem się za pompę .
Stwierdziłem że zawór przelewowy na powrocie pompy przepuszcza paliwo mimo że powinien być zamknięty bo niema napięcia na elektrozaworze.po wyjęciu pompy i oddaniu jej serwisowi diesla,
potwierdzili moje przypuszczenia ,pompa w porządku jedynie uwalony zawór przelewowy na powrocie.Zawór taki kosztuje ok600zl.
rozwiązanie;
dorobienie zaworu mechanicznego bez cewki elektycznej rozwiązało problem.
Zaznaczę że jestem mechanikiem i robię w tym na codzień.
Pozdrawiam może się ten post komuś przyda.
MiTuWisi Parcheo 2.8 w Dislu na 31"butach

Awatar użytkownika
Łazik76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 03, 2007 7:45 pm

Re: problem z silnikiem

Post autor: Łazik76 » wt cze 02, 2009 9:07 pm

Dzięki za podpowiedzi szukam dalej autkiem nie jeżdżę na co dzień więc powolutku poszukam przyczyny

Awatar użytkownika
Łazik76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn gru 03, 2007 7:45 pm

Re: problem z silnikiem

Post autor: Łazik76 » śr lut 17, 2010 6:03 pm

winna była pompka pomocnicza na pompie wtryskowej. dopiero naprwione byłem nieosiągalny i dlatego nie pisałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości