problem z silnikiem
Moderator: Kosiarz
problem z silnikiem
Witam
Kupiłem Pajero II z 99 roku 2,8 tdi. Problem zaczął się po dwóch tygodniach. Rano auto odpala na dotyk pochodzi z 10 sekund i zaczyna przebierać i gaśnie. Jak zgaśnie to muszę trochę pokręcić żeby odpaliło jak już odpali muszę przytrzymać na obrotach. Jak już zacznie chodzić równo to później cały dzień chodzi jak pszczółeczka idealnie. Na drugi dzień rano znowu to samo. Wymieniłem cały wężyk od pompy wtryskowej do zbiornika, zbiornik wyczyszczony i sprawdzona szczelność przy zbiorniku, założyłem zaworek zwrotny między filtrem a zbiornikiem. Jeszcze planuje ominąć filtr paliwa i założyć mały przepływowy na wężyk ale mam wątpliwości czy to pomoże. Czy to może być pompa wtryskowa?? Jak to pompa to dlaczego robi to tylko rano?? Może miał ktoś coś podobnego ? ? ? ?
Kupiłem Pajero II z 99 roku 2,8 tdi. Problem zaczął się po dwóch tygodniach. Rano auto odpala na dotyk pochodzi z 10 sekund i zaczyna przebierać i gaśnie. Jak zgaśnie to muszę trochę pokręcić żeby odpaliło jak już odpali muszę przytrzymać na obrotach. Jak już zacznie chodzić równo to później cały dzień chodzi jak pszczółeczka idealnie. Na drugi dzień rano znowu to samo. Wymieniłem cały wężyk od pompy wtryskowej do zbiornika, zbiornik wyczyszczony i sprawdzona szczelność przy zbiorniku, założyłem zaworek zwrotny między filtrem a zbiornikiem. Jeszcze planuje ominąć filtr paliwa i założyć mały przepływowy na wężyk ale mam wątpliwości czy to pomoże. Czy to może być pompa wtryskowa?? Jak to pompa to dlaczego robi to tylko rano?? Może miał ktoś coś podobnego ? ? ? ?
Re: problem z silnikiem
Podłącz z kanistra na kilka dni i zobacz czy objaw będzie się powtarzał.
GG 3597101 tel. 602-673-905
Re: problem z silnikiem
Miałem u siebie identyczny problem, tyle, że u mnie nieszczelność była na zacisku przewodu paliwowego przy filtrze. Sprawę załatwiła wymiana obejm na nowe. Ominięcie filtra paliwowego może pomóc bo częstym jest też zapowietrzanie sie na podstawie filtra paliwa.Łazik76 pisze:Witam
Kupiłem Pajero II z 99 roku 2,8 tdi. Problem zaczął się po dwóch tygodniach. Rano auto odpala na dotyk pochodzi z 10 sekund i zaczyna przebierać i gaśnie. Jak zgaśnie to muszę trochę pokręcić żeby odpaliło jak już odpali muszę przytrzymać na obrotach. Jak już zacznie chodzić równo to później cały dzień chodzi jak pszczółeczka idealnie. Na drugi dzień rano znowu to samo. Wymieniłem cały wężyk od pompy wtryskowej do zbiornika, zbiornik wyczyszczony i sprawdzona szczelność przy zbiorniku, założyłem zaworek zwrotny między filtrem a zbiornikiem. Jeszcze planuje ominąć filtr paliwa i założyć mały przepływowy na wężyk ale mam wątpliwości czy to pomoże. Czy to może być pompa wtryskowa?? Jak to pompa to dlaczego robi to tylko rano?? Może miał ktoś coś podobnego ? ? ? ?
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: problem z silnikiem
wyszukiwarka prawie nie działa ale spójż na tematy o smoku i lutowaniu owego, tam jak przez kilka(naście) lat się syfu nazbiera to ropa bokiem tryska 

Re: problem z silnikiem
Sprawdź zawór out na pompie.
Re: problem z silnikiem
Więc tak:
-wężyki wymienione (puszczony jeden w całości od pompy przez nowy filterek do zbiornika)
- zaworek zwrotny założony nowy
- smok sprawdzony (przeczyszczony i sprawdzony "po wodą")
A najlepszy jest to że na karnisterku podłączonym na krótkim wężyki to chodzi!!!!!
Zaznaczam że to wszystko robił mechanik. Nie robiłem tego osobiście.
-wężyki wymienione (puszczony jeden w całości od pompy przez nowy filterek do zbiornika)
- zaworek zwrotny założony nowy
- smok sprawdzony (przeczyszczony i sprawdzony "po wodą")
A najlepszy jest to że na karnisterku podłączonym na krótkim wężyki to chodzi!!!!!
Zaznaczam że to wszystko robił mechanik. Nie robiłem tego osobiście.
Re: problem z silnikiem
Mechanik też człowiek i wiele potrafi spierniczyć przez rutynę.
Dziadek 2,5TD `98
Re: problem z silnikiem
zatem sprawdź jeszcze listwę nadmiaru z wtryskiwaczy - nieszczelności w tym miejscu mogą powodować objawy o których piszesz. A jeśli i tu jest ok, to szukaj zakładu zajmującego się aparaturą wtryskową diesla. Z tego co mi wiadomo, pompy w 2.8TDI miewały problemy z uszczelnieniami, choć objawy są wtedy nieco inne.Łazik76 pisze:Więc tak:
-wężyki wymienione (puszczony jeden w całości od pompy przez nowy filterek do zbiornika)
- zaworek zwrotny założony nowy
- smok sprawdzony (przeczyszczony i sprawdzony "po wodą")
A najlepszy jest to że na karnisterku podłączonym na krótkim wężyki to chodzi!!!!!
Zaznaczam że to wszystko robił mechanik. Nie robiłem tego osobiście.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: problem z silnikiem
Jak z kanistra robi to masz odpowiedź jak na dłoni: nie robi układ doprowadzania paliwa do pompy. Trzeba sprawdzić po kolei, przewody filtr i smok w zbiorniku.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: problem z silnikiem
i przewód między pompą a filtrem
Re: problem z silnikiem
Miałem podobny problem. U mnie okazało się że była przegnita rurka stalowa. Sprawę rozwiązałem w ten sposób, że kupiłem nowe przewody paliwowe. Przewody podpasowałem od pneumatyki takie plastikowe odporne na oleje i paliwo. Koszt znacznie mniejszy aniżeli przewody gumowe czy miedziane. Przy okazji wszystkie gumowe przewody także nowe + opaski.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: problem z silnikiem
nie wiem jak w 2,8 ale u mnie w 2,5 też miałem podobny problem i okazało sie ze coś podlazło pod zaworek w pompce paliwowej ręcznej i wygieło go ,ale na szczescie fachowiec szybko do tego doszedł i nie ma teraz najmniejszego problemu 

Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
Re: problem z silnikiem
miałem u siebie taki sam problem, (wymieniłem wcześniej cały układ paliwowy,włącznie z czyszczeniem zbiornika.założyłem zwykły filtr bez pompki ale z zaworkiem od strony zbiornika oraz wymieniłem podkładki na przelewach wtryskiwaczy.)Nie pomogło więc wziałem się za pompę .
Stwierdziłem że zawór przelewowy na powrocie pompy przepuszcza paliwo mimo że powinien być zamknięty bo niema napięcia na elektrozaworze.po wyjęciu pompy i oddaniu jej serwisowi diesla,
potwierdzili moje przypuszczenia ,pompa w porządku jedynie uwalony zawór przelewowy na powrocie.Zawór taki kosztuje ok600zl.
rozwiązanie;
dorobienie zaworu mechanicznego bez cewki elektycznej rozwiązało problem.
Zaznaczę że jestem mechanikiem i robię w tym na codzień.
Pozdrawiam może się ten post komuś przyda.
Stwierdziłem że zawór przelewowy na powrocie pompy przepuszcza paliwo mimo że powinien być zamknięty bo niema napięcia na elektrozaworze.po wyjęciu pompy i oddaniu jej serwisowi diesla,
potwierdzili moje przypuszczenia ,pompa w porządku jedynie uwalony zawór przelewowy na powrocie.Zawór taki kosztuje ok600zl.
rozwiązanie;
dorobienie zaworu mechanicznego bez cewki elektycznej rozwiązało problem.
Zaznaczę że jestem mechanikiem i robię w tym na codzień.
Pozdrawiam może się ten post komuś przyda.
MiTuWisi Parcheo 2.8 w Dislu na 31"butach
Re: problem z silnikiem
Dzięki za podpowiedzi szukam dalej autkiem nie jeżdżę na co dzień więc powolutku poszukam przyczyny
Re: problem z silnikiem
winna była pompka pomocnicza na pompie wtryskowej. dopiero naprwione byłem nieosiągalny i dlatego nie pisałem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości