Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
młody_kon

- Posty: 322
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Post
autor: młody_kon » ndz paź 18, 2009 9:49 pm
Zabieram się za rozłożenie przedniego zawiasu i kapitałkę (wym. sworznie, końcówki, drążki itp. itd.) I tak sobie myślę, aby wmotać mosty patrola (raczej k160 bo na to fundusz wystarczy). Bawił się kiedyś ktoś w to może? Zawias odrazu na sprężynie byłby robiony (teraz ma resory z tyłu i jest taczka

)
Wiem, że wszystko da rade

, ale po prostu z Ciekawości pytam. Masa i gabaryty pajero 1 + sztywne mosty na sprężynie powinny robić.
placek...
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » ndz paź 18, 2009 11:16 pm
Chcąc zmotac sztywne mosty do pajero nalezy wykonac nastepujace czynnosci:
1: Sprzedac pajero
2. Kupic patrola
Czekamy na odlew @rudypajero.koszalin, podejzewam ze potwierdzi moje stanowisko w tej sprawie. Czyli generalnie gra nie warta swieczki, pozre mnostwo czasu i pieniedzy. A co sie naw*urwiasz przy okazji to Ci nikt tego nie odbierze...
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pn paź 19, 2009 5:44 am
to nie takie proste , reduktor jest na łańcuchu i wyjście na przód i na tył kręcą się w przeciwną stronę no i grucha jest przesunięta . Do tego reduktora pasuje most od Jeepa , ale ma słabe przełożenia .
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn paź 19, 2009 8:17 am
montaż sztywnej przedniej osi w Pajero ma sens ale tylko i wyłącznie jak chce się być indywidualistą

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » pn paź 19, 2009 8:27 am
Adas pisze:to nie takie proste , reduktor jest na łańcuchu i wyjście na przód i na tył kręcą się w przeciwną stronę no i grucha jest przesunięta . Do tego reduktora pasuje most od Jeepa , ale ma słabe przełożenia .
od tujoy też pasi
ps. Adaś zdradze ci tajemnice, GR-tez ma reduktor na łańcuchu

, tylko K miały zębate

Czwarte serce

-
DamnIt!
-

- Posty: 3268
- Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
- Lokalizacja: ok. Krakał
Post
autor: DamnIt! » pn paź 19, 2009 8:58 am
o to to właśnie. Poza tym parch nie jest żadnym lekarstwem, bo baaaardzo trudno znaleźć parcha w dobrym stanie do możliwe pieniądze, a wraz ze sztywnym przednim mostem nabywasz RD28T

. Dobrze @gebels prawi - pasi przedni most od Toyoty LJ7 - kwestia odwrócenia mostu i dobrania przełożeń(bo występują identyczne z miśkowymi: 4.875, 5.285).
Rzeźba taka jest dosyć popularna - poszukaj pod hasłem "SAS" na outerlimits4x4 lub 4x4wire . Także tu na forum był temat kilkakrotnie poruszany. Jeśli masz pojęcie o mechanice, umiesz spawać lub masz od tego ludzi to atakuj temat bez wsłuchiwanie się w imposybilizm jaki krzewią co poniektórzy.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn paź 19, 2009 10:19 am
tylko karawa po co sasy wygibasy robić

chyba tylko po aby być indywidualistą i wydać pieniądze moim zdaniem nie do końca rozsądnie zwłaszcza, że jest mowa o Pajero I na resorze napędzanym 2.6 litra motorem. XXXL razy rozsądniej było zamienić to auto na Suzki.
Z tą popularną rzeźba bym polemizował - jestem użytkownikiem outerlimits4x4, 4x4community, 4x4offroads.com regularnie przeglądam te fora i jest tam raptem kilku zarejestrowanych użytkowników którzy zapodali sztywne mosty do przodu. Ostatnim Pajero z sztywnym mostem o którym czytałem to:
http://www.4wdmonthly.com.au/articles/c ... ajeronimo/
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
animaldziobak

- Posty: 403
- Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Post
autor: animaldziobak » pn paź 19, 2009 11:59 am
Dodaj do listy jeszcze pajero 3,5 v6 II gen z mostem od TojToja

, zaciski na tarcze od porszawki. Wiem kto ma i jak jeździ ale nie powiem.
Zamiast robić miśka na mostach, kup se Volvo TGB 11 i po temacie. Ja mam obydwa i jest git. Fotka w parze niebawem

Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656
-
młody_kon

- Posty: 322
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
- Lokalizacja: Zielona Góra
Post
autor: młody_kon » pn paź 19, 2009 1:36 pm
mosty od benzyny 2.8 leżą na podwórku i rdzewieją (mój starszy jak wymieniał silnik na 3.3td to razem z mostami) więc myślałem o nich. Bardziej się nastawiałem zapodać auto na warsztat, niż samemu robić. A suza fajna, tylko z pilotem się już ledwo mieściłem
Coraz częściej myślę nad zmianą miśka na parcha

(i prawdopodobnie na tym się skończy)
placek...
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn paź 19, 2009 4:15 pm
i dobrze kombinujesz
a jesli nie parcha to kup toyotę*
za podobną kasę masz sztywny most i prostotę oraz trwałość
*parch jest zły bo jest popularny, bo parcha mam ja, bo parch ma 2.8 które zaniedbane podskakuje. Toyota jest dobra, bo toyoty nie mam ja, bo jest druga na liście popularności po patrolu, bo ma trwałego klekota i małe gruchy słabych mostów

-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » wt paź 20, 2009 1:16 pm
To już lepiej parch. Więcej gratów na rynku bo popularniejszy i częściej się rozpada (rdza budy) przez co więcej rozebranych niż toytoi. części powinny być tez tańsze do parcha a jak Cię wkurni 2.8 to zapodasz z angola 4.2 i po temacie. Chyba jeszcze lezy niedaleko mnie po dachu a nikt go nie chciał bo angol i pognieciony. facet nie ma netu a syn to przytargał i wyemigrował do australii. Jak go widziałem 3 miechy temu to odpalał od strzału ale wyglądał już jak rustycar

Dziadek 2,5TD `98
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » śr paź 21, 2009 8:38 am
Zastanów się dwa razy zanim się zabierzesz za taką zmotę. Czeka cię kupa niespodzianek
Chociaż patrząc na to z perspektywy czasu ja nie żałuję że coś takiego popełniłem. Tylko dawcę wybrałem źle

był po prostu za stary. Ale efekt był powalający
Jak masz czas i kasę to motaj do odważnych świat należy

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » śr paź 21, 2009 9:06 am
gebels pisze:...
ps. Adaś zdradze ci tajemnice, GR-tez ma reduktor na łańcuchu

, tylko K miały zębate

napisałem to ,że ma łańcuch w aspekcie kierunków obrotu przodu do tył bo są przeciwne czyli przód jest rewersem tyłu
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » śr paź 21, 2009 3:01 pm
Adas pisze:
napisałem to ,że ma łańcuch w aspekcie kierunków obrotu przodu do tył bo są przeciwne czyli przód jest rewersem tyłu
Do tej pory myślałem że tylko Mercedes G 460 miał przeciwbieżne wały.
Łańcuch nie zmienia kierunku obrotów.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » śr paź 21, 2009 3:05 pm
To zwiń go w ósemkę

Dziadek 2,5TD `98
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » śr paź 21, 2009 4:25 pm
Przeciez to oczywiste ze łancuch nie zmienia kierunku obrotow.
Tak samo oczywiste jest ze przod jest rewersem tyłu
Podstawy mechaniki sie kłaniają
P.S. A Ty co chcesz zwijac w osemke @acinski ? Chociaz... Ile masz tych reduktorow na zamiane w piwnicy ?

-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » śr paź 21, 2009 4:44 pm
No kilka będzie a jak zwiniesz łańcuch zmienisz kierunek obrotów

Dziadek 2,5TD `98
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » śr paź 21, 2009 8:50 pm
Nie wydaje mi sie zeby ktos to stosował to całe zwijanie łancuszkow. Zwinac to mozna blache na walcach albo szpej z pojary wieczorem

-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » śr paź 21, 2009 11:11 pm
Adas pisze:gebels pisze:...
ps. Adaś zdradze ci tajemnice, GR-tez ma reduktor na łańcuchu

, tylko K miały zębate

napisałem to ,że ma łańcuch w aspekcie kierunków obrotu przodu do tył bo są przeciwne czyli przód jest rewersem tyłu
może coś pomieszałem

, chodziło mi o to ,że przód obraca się tyłem w tym samym kierunku co tył przodem

-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » czw paź 22, 2009 6:05 am
Nic nie pomieszałes

-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » czw paź 22, 2009 7:26 am
Wszyscy mieszacie
zaczynam się gubić w domysłach.
@acinski, jak sobie zwiniesz łańcuch w ósemkę to ja się zwinę z radości

(pomijam że konstrukcja łańcucha uniemożliwia taką operację a jak się komuś uda to tak jakby se otworzył parasolkę w d....)

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » czw paź 22, 2009 8:16 am
Nie no dac sie da, pytanko tylko kto pierwszy zarobi w łeb ogniwem

-
Domelski
-

- Posty: 146
- Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: Domelski » czw paź 22, 2009 9:53 am
Chyba jak parasolkę w rurze wydechowej

3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
-
acinski

- Posty: 1604
- Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
- Lokalizacja: Chorzów
Post
autor: acinski » czw paź 22, 2009 3:42 pm
Ludzie no przecież to był wałek

Teoria jedynie a kasztan wyszedł jak ta lala

Dziadek 2,5TD `98
-
dulo20
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: sob sty 17, 2009 5:26 pm
Post
autor: dulo20 » ndz paź 25, 2009 11:30 am
Jam mam tez pytanie w tym temacie sam myslalem nad zalozeniem sztywnego mostu do przodu bo liczac tak na minus jest u mnie zawieszenie,sprzegielka,przeguby wiec zainwestowac troche musze a chce zalozyc kola 16 z minusowym et i opony kopie simexa 265/70r16 bo taki komplet cenowo wychodzi nawet niezle.Wiec moze ktos dokladnie napisac jaki most pasuje i czy reduktor wytrzyma,wiem ze odsylacie do angielskich stron ale ja tylko po polsku.A mam pajero I z 3.0v6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości