poprawić fabrykę

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

poprawić fabrykę

Post autor: młody_kon » ndz paź 18, 2009 9:49 pm

Zabieram się za rozłożenie przedniego zawiasu i kapitałkę (wym. sworznie, końcówki, drążki itp. itd.) I tak sobie myślę, aby wmotać mosty patrola (raczej k160 bo na to fundusz wystarczy). Bawił się kiedyś ktoś w to może? Zawias odrazu na sprężynie byłby robiony (teraz ma resory z tyłu i jest taczka :-? )

Wiem, że wszystko da rade :)21 , ale po prostu z Ciekawości pytam. Masa i gabaryty pajero 1 + sztywne mosty na sprężynie powinny robić.
placek...

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Kajen » ndz paź 18, 2009 11:16 pm

Chcąc zmotac sztywne mosty do pajero nalezy wykonac nastepujace czynnosci:

1: Sprzedac pajero
2. Kupic patrola

;)

Czekamy na odlew @rudypajero.koszalin, podejzewam ze potwierdzi moje stanowisko w tej sprawie. Czyli generalnie gra nie warta swieczki, pozre mnostwo czasu i pieniedzy. A co sie naw*urwiasz przy okazji to Ci nikt tego nie odbierze...

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Adas » pn paź 19, 2009 5:44 am

to nie takie proste , reduktor jest na łańcuchu i wyjście na przód i na tył kręcą się w przeciwną stronę no i grucha jest przesunięta . Do tego reduktora pasuje most od Jeepa , ale ma słabe przełożenia .

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Eskapada » pn paź 19, 2009 8:17 am

montaż sztywnej przedniej osi w Pajero ma sens ale tylko i wyłącznie jak chce się być indywidualistą

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: poprawić fabrykę

Post autor: gebels » pn paź 19, 2009 8:27 am

Adas pisze:to nie takie proste , reduktor jest na łańcuchu i wyjście na przód i na tył kręcą się w przeciwną stronę no i grucha jest przesunięta . Do tego reduktora pasuje most od Jeepa , ale ma słabe przełożenia .

od tujoy też pasi


ps. Adaś zdradze ci tajemnice, GR-tez ma reduktor na łańcuchu :)21 , tylko K miały zębate :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: poprawić fabrykę

Post autor: DamnIt! » pn paź 19, 2009 8:58 am

o to to właśnie. Poza tym parch nie jest żadnym lekarstwem, bo baaaardzo trudno znaleźć parcha w dobrym stanie do możliwe pieniądze, a wraz ze sztywnym przednim mostem nabywasz RD28T :)21 . Dobrze @gebels prawi - pasi przedni most od Toyoty LJ7 - kwestia odwrócenia mostu i dobrania przełożeń(bo występują identyczne z miśkowymi: 4.875, 5.285).

Rzeźba taka jest dosyć popularna - poszukaj pod hasłem "SAS" na outerlimits4x4 lub 4x4wire . Także tu na forum był temat kilkakrotnie poruszany. Jeśli masz pojęcie o mechanice, umiesz spawać lub masz od tego ludzi to atakuj temat bez wsłuchiwanie się w imposybilizm jaki krzewią co poniektórzy.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Eskapada » pn paź 19, 2009 10:19 am

tylko karawa po co sasy wygibasy robić ?? chyba tylko po aby być indywidualistą i wydać pieniądze moim zdaniem nie do końca rozsądnie zwłaszcza, że jest mowa o Pajero I na resorze napędzanym 2.6 litra motorem. XXXL razy rozsądniej było zamienić to auto na Suzki.

Z tą popularną rzeźba bym polemizował - jestem użytkownikiem outerlimits4x4, 4x4community, 4x4offroads.com regularnie przeglądam te fora i jest tam raptem kilku zarejestrowanych użytkowników którzy zapodali sztywne mosty do przodu. Ostatnim Pajero z sztywnym mostem o którym czytałem to:

http://www.4wdmonthly.com.au/articles/c ... ajeronimo/
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Re: poprawić fabrykę

Post autor: animaldziobak » pn paź 19, 2009 11:59 am

Dodaj do listy jeszcze pajero 3,5 v6 II gen z mostem od TojToja :), zaciski na tarcze od porszawki. Wiem kto ma i jak jeździ ale nie powiem.

Zamiast robić miśka na mostach, kup se Volvo TGB 11 i po temacie. Ja mam obydwa i jest git. Fotka w parze niebawem :)
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: poprawić fabrykę

Post autor: młody_kon » pn paź 19, 2009 1:36 pm

mosty od benzyny 2.8 leżą na podwórku i rdzewieją (mój starszy jak wymieniał silnik na 3.3td to razem z mostami) więc myślałem o nich. Bardziej się nastawiałem zapodać auto na warsztat, niż samemu robić. A suza fajna, tylko z pilotem się już ledwo mieściłem :)21

Coraz częściej myślę nad zmianą miśka na parcha :roll: (i prawdopodobnie na tym się skończy)
placek...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Mroczny » pn paź 19, 2009 4:15 pm

i dobrze kombinujesz

a jesli nie parcha to kup toyotę*

za podobną kasę masz sztywny most i prostotę oraz trwałość

*parch jest zły bo jest popularny, bo parcha mam ja, bo parch ma 2.8 które zaniedbane podskakuje. Toyota jest dobra, bo toyoty nie mam ja, bo jest druga na liście popularności po patrolu, bo ma trwałego klekota i małe gruchy słabych mostów :)21

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: poprawić fabrykę

Post autor: acinski » wt paź 20, 2009 1:16 pm

To już lepiej parch. Więcej gratów na rynku bo popularniejszy i częściej się rozpada (rdza budy) przez co więcej rozebranych niż toytoi. części powinny być tez tańsze do parcha a jak Cię wkurni 2.8 to zapodasz z angola 4.2 i po temacie. Chyba jeszcze lezy niedaleko mnie po dachu a nikt go nie chciał bo angol i pognieciony. facet nie ma netu a syn to przytargał i wyemigrował do australii. Jak go widziałem 3 miechy temu to odpalał od strzału ale wyglądał już jak rustycar :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: rudypajero.koszalin » śr paź 21, 2009 8:38 am

Zastanów się dwa razy zanim się zabierzesz za taką zmotę. Czeka cię kupa niespodzianek 8)
Chociaż patrząc na to z perspektywy czasu ja nie żałuję że coś takiego popełniłem. Tylko dawcę wybrałem źle :cry: był po prostu za stary. Ale efekt był powalający :wink:
Jak masz czas i kasę to motaj do odważnych świat należy :)2
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Adas » śr paź 21, 2009 9:06 am

gebels pisze:...


ps. Adaś zdradze ci tajemnice, GR-tez ma reduktor na łańcuchu :)21 , tylko K miały zębate :)21
napisałem to ,że ma łańcuch w aspekcie kierunków obrotu przodu do tył bo są przeciwne czyli przód jest rewersem tyłu

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: rudypajero.koszalin » śr paź 21, 2009 3:01 pm

Adas pisze:
napisałem to ,że ma łańcuch w aspekcie kierunków obrotu przodu do tył bo są przeciwne czyli przód jest rewersem tyłu

:o :o :o

Do tej pory myślałem że tylko Mercedes G 460 miał przeciwbieżne wały.

Łańcuch nie zmienia kierunku obrotów.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: poprawić fabrykę

Post autor: acinski » śr paź 21, 2009 3:05 pm

To zwiń go w ósemkę :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Kajen » śr paź 21, 2009 4:25 pm

Przeciez to oczywiste ze łancuch nie zmienia kierunku obrotow.
Tak samo oczywiste jest ze przod jest rewersem tyłu :)

Podstawy mechaniki sie kłaniają :)

P.S. A Ty co chcesz zwijac w osemke @acinski ? Chociaz... Ile masz tych reduktorow na zamiane w piwnicy ? ;)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: poprawić fabrykę

Post autor: acinski » śr paź 21, 2009 4:44 pm

No kilka będzie a jak zwiniesz łańcuch zmienisz kierunek obrotów :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Kajen » śr paź 21, 2009 8:50 pm

Nie wydaje mi sie zeby ktos to stosował to całe zwijanie łancuszkow. Zwinac to mozna blache na walcach albo szpej z pojary wieczorem ;)

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Adas » śr paź 21, 2009 11:11 pm

Adas pisze:
gebels pisze:...


ps. Adaś zdradze ci tajemnice, GR-tez ma reduktor na łańcuchu :)21 , tylko K miały zębate :)21
napisałem to ,że ma łańcuch w aspekcie kierunków obrotu przodu do tył bo są przeciwne czyli przód jest rewersem tyłu
może coś pomieszałem :)21 , chodziło mi o to ,że przód obraca się tyłem w tym samym kierunku co tył przodem :)21

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Kajen » czw paź 22, 2009 6:05 am

Nic nie pomieszałes :)

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: rudypajero.koszalin » czw paź 22, 2009 7:26 am

Wszyscy mieszacie :)21
zaczynam się gubić w domysłach.

@acinski, jak sobie zwiniesz łańcuch w ósemkę to ja się zwinę z radości :)21 (pomijam że konstrukcja łańcucha uniemożliwia taką operację a jak się komuś uda to tak jakby se otworzył parasolkę w d....) :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Kajen » czw paź 22, 2009 8:16 am

Nie no dac sie da, pytanko tylko kto pierwszy zarobi w łeb ogniwem :)

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Re: poprawić fabrykę

Post autor: Domelski » czw paź 22, 2009 9:53 am

Chyba jak parasolkę w rurze wydechowej :)21
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: poprawić fabrykę

Post autor: acinski » czw paź 22, 2009 3:42 pm

Ludzie no przecież to był wałek :) Teoria jedynie a kasztan wyszedł jak ta lala :)21
Dziadek 2,5TD `98

dulo20
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob sty 17, 2009 5:26 pm

Re: poprawić fabrykę

Post autor: dulo20 » ndz paź 25, 2009 11:30 am

Jam mam tez pytanie w tym temacie sam myslalem nad zalozeniem sztywnego mostu do przodu bo liczac tak na minus jest u mnie zawieszenie,sprzegielka,przeguby wiec zainwestowac troche musze a chce zalozyc kola 16 z minusowym et i opony kopie simexa 265/70r16 bo taki komplet cenowo wychodzi nawet niezle.Wiec moze ktos dokladnie napisac jaki most pasuje i czy reduktor wytrzyma,wiem ze odsylacie do angielskich stron ale ja tylko po polsku.A mam pajero I z 3.0v6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości