Lift Pajero 3,2 DID

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: ATON » ndz lis 29, 2009 9:56 pm

Mam pytanie, zastanawiam się nad liftem mojego pajero więc znalazłem sprężyny dajęce 2" liftu, ale zastanawiam się czy muszę zmieniać amortyzatory (moje oryginały są w dobrym stanie). Bo rozumiem że przy sztywnych mostach lift wymaga odpowiednio dłuższych amortyzatorów, ale przy niezależnym zawiasie zkres ruchu wachaczy pozostaje ten sam ( auto stoi wyżej, wachacze są bardziej "pod skosem" , ale ich skok nie zmienia sie bo odboje ograniczników dalej ich nie puszczą ) więc ich długość nie musi być większa. Czyli dokąd oryginały są sprawne to powinny spełniać swoje zadanie. Mam nadzieje że logicznie i zrozumiale wyłożyłem moje rozumowanie, ale czy jest ono poprawne ???
Nivką też można

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Adas » ndz lis 29, 2009 10:03 pm

wahacz pisze się przez samo H

Jak chcesz zrobić lift w PIII to zapodaj body lift pod przedni i tylny wózek , będzie łatwiej

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Flor » ndz lis 29, 2009 10:07 pm

w większośći samochodów przy 2"lifcie nie muszą być wymieniane amortyzatory jeżeli są dobre :wink: będą pracowały tylko w innym zakresie :D ale ponieważ zazwyczaj lift wiązę się z montażem większych (cięższych) kół to może się okazać że amorki już tak nie robią i trzeba je wymienić :)21

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: acinski » pn lis 30, 2009 5:51 pm

Adas pisze:wahacz pisze się przez samo H

Jak chcesz zrobić lift w PIII to zapodaj body lift pod przedni i tylny wózek , będzie łatwiej
Adaś a to bezpieczne? Co innego rama. Pytam bo nie wiem jak PIII wygląda od spodu ale ramy chyba nie ma.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Eskapada » pn lis 30, 2009 7:45 pm

Wszystko co zrobione z głowa jest bezpieczne. Podobnie tuninguje się inne auta z IFS posiadanie klasycznej ramy nie ma tutaj za wielkiego znaczenia.
Robi się to dość podobnie jak w I czy II

Obrazek

Swoją drogą to obejrzyj kiedyś III. Rama zintegrowana jest z nadwoziem i wygląda baaardzo solidnie.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Szarbia » wt gru 01, 2009 12:23 pm

Matko Bosko :)9
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Eskapada » wt gru 01, 2009 2:42 pm

Szarbia pisze:Matko Bosko :)9
?? ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Szarbia » wt gru 01, 2009 8:20 pm

Widze tam dwa wahacze żółte i dwa szare przy jednym kole :o
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8975
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: montero » śr gru 02, 2009 12:30 am

O co chodzi z tymi wachaczami ? :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Przemy » śr gru 02, 2009 7:16 am

te dwa żółte: górny jest połączony z drążkiem skrętnym, czyli zastępuje praca oryginalny dolny. A ten żółty dolny chyba tylko wzmacnia i daje podparcie oryginalnemu dolnemu. Ciekawi mnie jaki tam sworzeń czy, jak to jest połączone dolny + gorny żółty.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Szarbia » śr gru 02, 2009 8:35 am

Ten dolny zolty jest zwiazany z dolnym oryginalnym i sluzy przejecia pracy drazka skretnego (ktory jest teraz wyzej) za pomoca gornego zoltego.

Matko Bosko :)9

:)21

Lepiej bylo juz tam jakas danke po prostu wstawic.


EDIT: gorny szary wyglada jak oryginalny
ale
ja tu widze custom nakladke na zwrotnice

Ale rzezba.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Eskapada » śr gru 02, 2009 9:03 am

rzeźba baaardzo popularna nie tylko w krajach azjatyckich ale przede wszytskim w USA gdzie w podobny sposób liftuje się auta z IFS

http://www.snakeracing.com.au/hilux-lift-kit-pre05.html

http://www.triton4x4club.com/webboard/i ... pic=2374.0
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Szarbia » śr gru 02, 2009 9:35 am

Nie no doceniam zaangazowanie konstrukcyjne.

Jak dla to jedynie zawias reno trafica moze sie z tym rownac (sprezyna jest tam po drugiej stronie osi wahacza - "taka hustawka" :)21 )


Wracajac do P3.
Tylny zawias jest tam bardzo konkretny, tak samo jak tylny wozek do tegoż.
Ale z przodu jest lichota. Pomijajac slabe lozyska kol (juz tu pare razy pisano o tym) to wozek jest tez slabawy (rama P2 w tym miejscu to czołg) i nie wiem czy bez wzmocnien wytrzyma taki lift o ktorym Adaś napisal. Jedynie co jest w miare porzadne z przodu to dolny wahacz i maglownica.
Swoja droga to szkoda, ze z przodu nie ma chocby lazysk takich jak z tylu (jak np. w UAZie) bo zawiasy i wozek mozna obspawac.
Pewnym wyjsciem jest zapodanie zawiasu Ralliartu (podobno jest tam tez mocniejszy wozek przedni) bo wiekszy rozstaw kol tak czy inaczej daje lift ale cena takiego zestawu przekracza wartosc uzywanego P3 dwa razy.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: ATON » pt gru 11, 2009 12:05 am

Oj, nie tak panowie, nie tak !! :wink:
Moje doświadczenia podpowiadaja mi że wszelakie mega lifty brną w ślepą uliczkę. Wywołują kolejne fale przeróbek i nie zamierzonych awarii. Jestem przeciwnikiem wielkich kół ( wiecej niż 33"), bo zabija to dynamike auta, co jest najmniejszym problemem, ale ktastrofalnie pogarsza bezpieczeństwo prowadzenia na drodze ( a'priori marne w samochodach terenowych), a przede wszystkim wydłuża drogę hamowania już beznadziejnie długą na.. ......godną pociagu towarowego. Dodatkowo ciężar ogromnych kół negatywnie wpływa na elementy zawieszenia, układu kier. układ przeniesienia napędu (przeguby) i łożyska. Zaznaczam że piszę to w odniesieniu do auta wyprawowego, bo raczej takie widzę przeznaczenie dla mojego Pajero (auto na codzień i na wyprawe wakacyjną np do Albanii) Należy pamiętać że wszelakie nasze wyprawy te bliższe i dalsze zaczynają sie od wielokilometrowych przebiegów po autostradach i zwykłych drogach, które trzeba bezpiecznie przejechac, trudnego terenu jest proporcjonalnie niewiele. Wychodzę z założenia że jak mam przejechać jakiś trudny odcinek to na moim rozmiarze dam rady (275/70R16 co mniejwięcej odpowiada 32"), a jezeli nie, tzn że nie ma sie tam co pchać - pare tys. km od domu, na bezludziu , katować auto :)3
Dlatego myslę o niewielkim lifcie, zmykającym się w obrebie fabrycznego zawiasu, z założeniem podniesienia nośności na tyle żeby dodatkowy szpej udźwignąć a komfortu amortyzacji drastycznie nie pogorszyć.
Tak na marginesie znalazłem rozwiazanie polegające na wprowadzeniu niewielkich poduszek powietrznych/miechów pneumatycznych do wnętrza sprężyn i tym sposobem uzyskuje się podniesienie nośności i zachowanie wypoziomowania auta po załadowaniu. Zastanawiam sie nad wytrzymałościa takiego rozwiazania.
Natomiast nie kwestionuje zasadności wprowadzania mega przeróbek w autach przeprawowych wożonych na zawody na lawetach, wtedy mosty portalowe, patrolowe, opony 35", sa jak najbardziej na miejscu. Ja nie chciał bym dojść do wniosku ze moje długie Pajero przerobie na przeprawówkę i w tym celu zamontuje w nim sztywne mosty od patola, podetnę karoserie, skrócę tylny zwis, zamontuje klatkę bezpieczeństwa i dla bezpieczeństwa jeszcze zewnętrzną klatkę, zamiast tylnych siedzeń wyciągarkę mechaniczną od stara 6x6, a w obliczu niepowodzeń na trasach rajdów, zacznę się zastanawiać nad skróceniem go przez wycięcie fragmentu środkowego karoserii i zespawaniem ponownie, a jako, że jest to konstrukcja samonośna to dodatkowo zamontuje ramę od Glendy.....ad absurdum - a takie dywagacje widziałem na tutejszym forum :roll: :-? :wink:
Nivką też można

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Flor » pt gru 11, 2009 8:49 am

ATON pisze: Tak na marginesie znalazłem rozwiazanie polegające na wprowadzeniu niewielkich poduszek powietrznych/miechów pneumatycznych do wnętrza sprężyn i tym sposobem uzyskuje się podniesienie nośności i zachowanie wypoziomowania auta po załadowaniu. Zastanawiam sie nad wytrzymałościa takiego rozwiazania.
od lat stosowane bardzo pewne i wygodne rozwiązanie :)2 kumpel od kilku lat ma w dyskotece ,koszt niewielki natomiast przy dużych ładunkach super patent ,pozwala mieć stosunkowo miękkie sprężyny co daje
dobry komfort jazdy pustym autem a po załadunku poduchy utwardzają sprężyny i tył nie siada :)2 :D

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Szarbia » pt gru 11, 2009 9:00 am

Jak maja dzialac te miechy z przodu P3?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Flor » pt gru 11, 2009 9:03 am

Szarbia pisze:Jak maja dzialac te miechy z przodu P3?
większość obciążenia w samochodzie jest na tyle i włożenie poduszek do tyłu w zupełności wystarcza :wink:

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Videlec » pt gru 11, 2009 9:32 am

szczerze to całkiem ciekawy patent, z racji tego, że moje pajero robi za tragarza (ostatnio potrafi przytrzeć w nadkolu) zastanawiałem sie nad założeniem wzmocnionych sprężyn, problemem tylko może być upierdliwe prowadzenie na pusto, takie miechy to mógłby być złoty środek, ma to rozwiązanie (miechy) jakieś wady?
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Flor » pt gru 11, 2009 11:50 am

Videlec pisze:szczerze to całkiem ciekawy patent, z racji tego, że moje pajero robi za tragarza (ostatnio potrafi przytrzeć w nadkolu) zastanawiałem sie nad założeniem wzmocnionych sprężyn, problemem tylko może być upierdliwe prowadzenie na pusto, takie miechy to mógłby być złoty środek, ma to rozwiązanie (miechy) jakieś wady?
Rewolucyjne, dodatkowe zawieszenie pneumatyczne.

Postęp technologiczny następuje w motoryzacji bardzo szybko, dotychczasowe zabiegi mające na celu poprawę komfortu, bezpieczeństwa i zwiększenie ładowności pojazdów miały wiele wad, odpowiedzią na potrzeby użytkowników jest dodatkowe zawieszenie pneumatyczne, montowane nieinwazyjnie między oś, a ramę pojazdu lub jako pompowany wkład poliuretanowy w sprężyny śrubowe. Może być stosowane w samochodach dostawczych, kamperach, samochodach terenowych 4x4 i pick-up'ach, do ich głównych zalet należą:


stabilizacja pojazdu, dzięki temu jazda w koleinach i po łuku jest znacznie bezpieczniejsza i komfortowa,
po maksymalnym załadunku samochód nie "siada" i nie występują dobicia osi do ramy,
możliwość regulacji sztywności i prześwitu zawieszenia w zależności od chwilowych potrzeb,
ograniczenie zużycia elementów zawieszenia oraz opon,
prawidłowy rozkład siły hamowanie przy każdym poziomie załadowania,
możliwość wypoziomowania pojazdu nawet na pochyłościach,
mniejsza wrażliwość pojazdu na boczny wiatr.



Firma Intrak http://www.intrak.com.pl prowadzi serwis i sprzedaż (także wysyłkową) gotowych zestawów. System podstawowy składa się z dwóch poduszek powietrznych na tylną oś, kompletu przewodów pneumatycznych, manometrów, zaworków i niezbędnych elementów montażowych, można go rozbudować o kompresor 12V i różne warianty sterowania (cały tył lub lewa/prawa strona).

Wszelkie informacje można znaleĽć na stronie http://www.intrak.com.pl lub od razu kupić zestaw w sklepie internetowym http://sklep.intrak.com.pl Handlowcy odpowiedzą na wszelkie pytania i rozwieją wątpliwości. Przykładowa cena kompletnego systemu pompowanych wkładów poliuretanowych w sprężyny na tylną oś do Jeepa Grand Cherokee to 880zł, a poduszkowe dodatkowe zawieszenie pneumatyczne do dostawczego Fiata Ducato X250 to 1650zł.

Zdjęcie przedstawia wszystkie elementy zestawu podstawowego:



:)21

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Videlec » pt gru 11, 2009 12:13 pm

hmmmmm :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: Eskapada » pt gru 11, 2009 4:53 pm

Miechy są super sprawą. Montowałem TJM Polyair springs do wyprawowego Pajero. Działało bez zarzutu, poprawa stabilności jazdy na zakrętach przy obciążonym aucie ogromna. Brednią głoszona przez nie które firmy jest to, że montaż miechów w aucie które mam sprężyny zwiększa prześwit. Nie zwiększa nie ma takiej możliwości, natomiast na pewno po dopompowaniu powietrza obciążone auta nie siada a już największa pierdołą jest - cytuje: możliwość wypoziomowania pojazdu nawet na pochyłościach :)11
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Re: Lift Pajero 3,2 DID

Post autor: ATON » pt gru 11, 2009 11:21 pm

Ja znalazłem na australijskim forum miechy wkładane do wnętrza oryginalnych sprężyn- Air Lift 1000 Airspring - na filmiku wpychają je między zwojami spreżyn łyżką do opon, ze zdjęć sprawia wrażenie dość miękkiego materiału. Zaletą tego rozwiazania jest to że nawet jak padnie taki miech to pozostaje sprężyna, auto trochę klapnie ale sie dojedzie, a wprzypadku samych miechów (np w discovery II, land crusierze, land roverze) to klapa - trzeba toczyć się na odbojach :evil:
Nivką też można

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość