Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Moderator: Kosiarz
Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Problem jest taki że wewnętrzny klocek tył prawa strona zużywa sie w zastraszającym tempie tak max 2miesiace. Ta sama strona ale zewnętrzny jest OK. Tak samo jak i lewa strona.
Zużyłem już chyba 5klocków w tym wadliwym miejscu. Wymieniłem przez ten czas drugi zacisk, trzeci zacisk wraz z jarzmem, przewód gumowy, przwód miedziany aż do złączki prawa i lewa strona oraz reperaturki.
W ostatnich dwóch wypadkach to klocki aż wypadły co skoczyło sie hamowaniem tłoczyskiem o tarcze i porysowaniem tarczy.
CO do Ch**a może z tym być? Jeśli była by to wina pompy to po lewej stronie powinno byc to samo, gdyż przewód od pompy ABSu idzie do tylnej osi i tam jest trójnik na lewo i prawo. Mam też padnięty czujnik ABSu ale to raczej nie jest winą.
Aaa śruby na których chodzi zacisk chodzą delikatnie i bez oporów.... Więc co nie tak??
Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
Zużyłem już chyba 5klocków w tym wadliwym miejscu. Wymieniłem przez ten czas drugi zacisk, trzeci zacisk wraz z jarzmem, przewód gumowy, przwód miedziany aż do złączki prawa i lewa strona oraz reperaturki.
W ostatnich dwóch wypadkach to klocki aż wypadły co skoczyło sie hamowaniem tłoczyskiem o tarcze i porysowaniem tarczy.
CO do Ch**a może z tym być? Jeśli była by to wina pompy to po lewej stronie powinno byc to samo, gdyż przewód od pompy ABSu idzie do tylnej osi i tam jest trójnik na lewo i prawo. Mam też padnięty czujnik ABSu ale to raczej nie jest winą.
Aaa śruby na których chodzi zacisk chodzą delikatnie i bez oporów.... Więc co nie tak??
Spotkał się ktoś z czymś podobnym?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
A jak tam jest z hamulcem ręcznym? Może on dociska jedną strone. Tak strzelam, może głupoty piszę. U siebie mam bębny.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Ręczny nic nie ma do tego, zdjąłem dziś tarczo-bęben i jest wsio OK.
Ewidentna wina zacisku ale już 3ciego
dzieje sie tak jakby sie nie cofał czasem płyn...
Ewidentna wina zacisku ale już 3ciego

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
U mnie jest bardzo podobnie, też wewnętrzny klocek bardzo szybko się zużywa, ten od strony tłoczka.
Myślałem że to wina tłoczków , rozebrałem zaciski, wszystko wymyłem, wymieniłem wszystkie gumki , pasty do tłoczków dałem na bogato, niewiele to pomogło, nadal wewnętrzny klocek zużywa się bardzo szybko, a zewnętrzny jest tylko lekko liźnięty .
W lewym kole bardziej zjada niż w prawym, wygląda tak jakby tłoczek się nie cofał, może to wina reduktora hamowania i tam się coś blokuje i płyn nie może się cofnąć.
Kilka dni temu jak znowu wymieniałem klocki, to pod gumkami przeciw błotnymi była jakaś ciecz, nie wiem czy to woda z zimy, czy przez nowe gumki uszczelniające płyn spiernicza

Myślałem że to wina tłoczków , rozebrałem zaciski, wszystko wymyłem, wymieniłem wszystkie gumki , pasty do tłoczków dałem na bogato, niewiele to pomogło, nadal wewnętrzny klocek zużywa się bardzo szybko, a zewnętrzny jest tylko lekko liźnięty .
W lewym kole bardziej zjada niż w prawym, wygląda tak jakby tłoczek się nie cofał, może to wina reduktora hamowania i tam się coś blokuje i płyn nie może się cofnąć.
Kilka dni temu jak znowu wymieniałem klocki, to pod gumkami przeciw błotnymi była jakaś ciecz, nie wiem czy to woda z zimy, czy przez nowe gumki uszczelniające płyn spiernicza


Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
ja mam to samo
tez juz kolejny zestaw klockow zjezdzam
zacisk zrobiony wszystko lekko chodzi

tez juz kolejny zestaw klockow zjezdzam
zacisk zrobiony wszystko lekko chodzi
biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Może trzeba się przyzwyczaić
, ja teraz jak będę kupował to kupie ze 3 kpl odrazu, będzie taniej i powinno starczyć na kolejny rok , bo jak się zużywa tylko wewnętrzny to tylko tego wymieniam, co 2-3 wymianę zewnętrzny o ile trzeba 


Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Miałem podobny problem. Mam takie pytanie czy masz wszystkie osłony tylnych tarcz hamulcowych
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Ja swoich osłon nie jestem pewien, jakieś blachy tam są ale ostro potraktowane przez rudą , można je giąć jak karton.
Gdzieś czytałem że może to być problem syfu który nadmiernie dostaje się do klocka, a jak było u Ciebie wymieniłeś osłony i problem zanikł?
Gdzieś czytałem że może to być problem syfu który nadmiernie dostaje się do klocka, a jak było u Ciebie wymieniłeś osłony i problem zanikł?
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Osłony nie mam.
Chyba problem swój znalazłem. Ostatniego razu gdy zjechał sie klocek i sobie poszedł na spacer, to tłoczek hamował mi po tarczy i nieźle ją pociachał tak że brakuje z jednej strony 5mm +1mm druga. Nowa tarcza ma 18 a ja mam 12mm. Więc myśle że jak wymienię tarczę to będzie
Co do zużywania sie klocków od strony tłoczyska to jest norma prawie we wszystkich samochodach ze zużywają sie trochę szybciej.
Co do klocków hamulcowych to zauważyłem taka prawidłowość że lepiej na tył kupować te najtańsze bo i tak tyle samo czasu wytrzymują co droższe (przetestowałem na 4kompletach już
)
Korektora siły hamowanie u nas nie ma o ile dobrze pamiętam. Tj w pojazdach które mają ABS.
Chyba problem swój znalazłem. Ostatniego razu gdy zjechał sie klocek i sobie poszedł na spacer, to tłoczek hamował mi po tarczy i nieźle ją pociachał tak że brakuje z jednej strony 5mm +1mm druga. Nowa tarcza ma 18 a ja mam 12mm. Więc myśle że jak wymienię tarczę to będzie

Co do zużywania sie klocków od strony tłoczyska to jest norma prawie we wszystkich samochodach ze zużywają sie trochę szybciej.
Co do klocków hamulcowych to zauważyłem taka prawidłowość że lepiej na tył kupować te najtańsze bo i tak tyle samo czasu wytrzymują co droższe (przetestowałem na 4kompletach już

Korektora siły hamowanie u nas nie ma o ile dobrze pamiętam. Tj w pojazdach które mają ABS.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
jestes pewien ze nie ma korektora?
u mnie jest cos takiego na moscie polaczone z buda co wyglada wlasnie na korektor
ale jeszcze tego nie ruszalem wiec nie moge powiedziec na 100%
fakt faktem ze klocek sie zjezdza szybciej a oslony metalowe mam
u mnie jest cos takiego na moscie polaczone z buda co wyglada wlasnie na korektor

ale jeszcze tego nie ruszalem wiec nie moge powiedziec na 100%
fakt faktem ze klocek sie zjezdza szybciej a oslony metalowe mam

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
To jest troche dziwne, ale ABS nie wyklucza korektora. W Montero 2 z ABS byl korektor.
Co do zacisku to problem moze tkwi w gumce dolnej sruby prowadzacej
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=71776
Co do zacisku to problem moze tkwi w gumce dolnej sruby prowadzacej
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=71776
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
owej gumki specjalnie już nie ma aby lżej wszystko chodziło.
Co do korektora to cholera nic takiego tam nie wdziałem
ale dziś jeszcze dokładnie popatrzę na to
Co do korektora to cholera nic takiego tam nie wdziałem

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
ja odkąd mam całe osłony tarcz hamulcowych to problem znikł samych oslon nie wymienisz ja wymieniałem z cała półosią
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Ja nie mam ABS-u i korektor jest na 100%, powalczę z tymi osłonami, może coś pomoże 

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Też mam ABS, korektor, osłony. I też wewnętrzny klocek się skończył, a zewnętrznego była połowa. Wymieniłem komplet, a ta połówkę schowałem i jak będzie następna wymiana, to wymienię tylko ten zużyty. Jak zdzierać, to zdzierać do końca.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Ap-ropo hamulców to powiedzcie mi dobrzy ludzie gdzie mógłbym dostać czujnik ABS, a może znacie kwotę w ASO za taką dobroć?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Do tyłu czujnik kupisz w granicach 150PLN, a do przodu to raczej zapomnij/ciężko ze względu na sposób zamontowania. W Krakowie Na chałupkach krzyczał za przedni 300PLN. Jak masz przedni padnięty, to spróbuj z patentem podanym przez @Gebels. Zamień miejscami kabelki. Dziwne, niepojęte, ale u mnie zadziałało i działa do dzisiaj. W ASO chyba coś koło 1000 mówili, nie pamiętam.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
U mnie też było nierówne zużycie i pomogło wyczyszczenie miejsc w których chodzą bolce od śrub. Same bolce chodziły gładko, ale w środku dziury była masa syfu i nie dochodziły do końca przez co tłoczek wysuwał i obciążał bardziej wewnętrzny klocek. Chyba
W każdym razie po wyciągnięciu z tamtąd syfu (wiertłem - oczywiście ręcznie i bardzo delikatnie aby nie uszkodzić samego kanału - a wiertłem bo najlepiej wyciągało ten syf) nastąpiła znaczna poprawa. Ale przyczyn może być więcej.

3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Dlaczego nie da się wymienić samych osłon?harcownik1979g pisze:ja odkąd mam całe osłony tarcz hamulcowych to problem znikł samych oslon nie wymienisz ja wymieniałem z cała półosią
Są na stałe?
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
nie są na stałe, ale trzeba sciągnąć łożysko, a to już jest mały kłopot.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
Co do osłon to żaden handlując na allegro samych osłon nie sprzeda bo trza łożysko zniszczyć a za blachę nie idzie wziąć dużo kasy w aso za taką osłonę zaśpiewał mi facio 450zł a cała używaną półoś kupiłem za 170 zł z przesyłką i teraz jak co mam jedną rezerwową ale bez osłony ale ma zaciski hamulca recznego
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )
Re: Problem z tylnym zaciskiem hamulcowym
na chałpkach w krk koleś ma dużo szpeja ale to człowiek chaos (oszołom )rort_ pisze:Do tyłu czujnik kupisz w granicach 150PLN, a do przodu to raczej zapomnij/ciężko ze względu na sposób zamontowania. W Krakowie Na chałupkach krzyczał za przedni 300PLN. Jak masz przedni padnięty, to spróbuj z patentem podanym przez @Gebels. Zamień miejscami kabelki. Dziwne, niepojęte, ale u mnie zadziałało i działa do dzisiaj. W ASO chyba coś koło 1000 mówili, nie pamiętam.
Pachero 3,0 cabrio gekon off road team
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość