Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Moderator: Kosiarz
Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Planuję kupić Pajero Sport. Przeglądam oferty i wiele z nich to nie Pajero Sport ale Challneger lub Montero Sport. I tu pojawia się pytanie - czy należy wystrzegać się modeli produkowanych na inne rynki? Czy są między nimi istotne różnice? Czy wszystkie były produkowane w tym samym miejscu (Japonia?) czy jest jakaś fabryka np.w USA na ich rynek? A może różniły się tylko emblematem i ewentualnie standardowym wyposażeniem?
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Proszę :
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Challenger
Mitsubishi o nazwie Challenger to raczej nie kupisz bo to model na rynek australijski. Szukaj kupionego w ASO w Polsce z pełną dokumentacją. Wiem, że auto z Holandii na początku będzie tańsze ale czy później to już nie jestem pewien
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Challenger
Mitsubishi o nazwie Challenger to raczej nie kupisz bo to model na rynek australijski. Szukaj kupionego w ASO w Polsce z pełną dokumentacją. Wiem, że auto z Holandii na początku będzie tańsze ale czy później to już nie jestem pewien
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Mam zatem rozumieć, że się nie różnią? Ten artykuł wiele nie wyjaśnia i jest bardzo ogólnikowy. Czy któryś z tych modeli miał seryjnie LSD w tylnym moście? A może wszystkie? Interesuje mnie przede wszystkim model po 2000 roku, ze sprężynami z tyłu. Wybór tych aut jest tak niewielki, że jeśli zawężę poszukiwania do auta kupionego w Polsce, to długo moge szukać
Szczególnie, że nie interesuje mnie słabawy diesel.

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Pajero Sport po 2000 roku i z silnikiem 3.0V6 teoretycznie wychodziły na europę tylko w wersji GLS. Czyli wypasionej. Montero Sport - czyli te sprzedawane na rynek hamerykański - także były wyczesane. Natomiast i tak trzeba patrzeć na konkretny egzemplarz. LSD w tylnym moście poznasz albo po nalepce na moście, albo po ostrzeżeniu o konieczności stosowania specjalnego oleju, albo jeśli będzie książka serwisowa - to też może tam być adnotacja. Ale realna książka serwisowa, a nie taka pisana przez handlarza 2 dni przed sprzedażą.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Czyli reasumując, Pajero Sport i Montero Sport to technicznie ten sam samochód (oczywiście pomijając różnice w oświetleniu typowym dla USA, licznik w milach)? A różniło się jakoś zawieszenie? Grubość stabilizatorów, twardość, tak jak np.w Jeepach? Czy nie przejmować się zupełnie modelem?
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Pajero to brzydkie słowo po hiszpańsku ("onanista" ale tylko slangowo, w oficjalnym języku oznacza dzikiego kota z Patagonii), więc na rynkach z tym językiem nazwa jest inna
- Montero. Stąd cały bałagan.

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Tak, o znaczeniu nazwy wiedziałem
Ale często jest tak, że ten sam samochód, nawet pod tą sama nazwą, na rynek amerykański jest inny niż na europejski. Z Waszych wypowiedzi wynika, że Mitsubishi nie dostosowywało tego modelu osobno pod amerykańskie i europejskie gusta
W sumie dobrze, bo dzięki temu wybór większy. Dzięki za pomoc!


Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
osram w niektórych językach też można by nazwać brzydkim słowem a nazwa pozostała.alfik pisze:Pajero to brzydkie słowo po hiszpańsku ("onanista" ale tylko slangowo, w oficjalnym języku oznacza dzikiego kota z Patagonii), więc na rynkach z tym językiem nazwa jest inna- Montero. Stąd cały bałagan.

pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Podpinając się pod wątek, dziś kupiłem Montero z silnikiem 2,5 benzyna w automacie, problem mój polega na tym, że jest głowica do wymiany, nigdzie nie mogę takiej znaleść, możecie poradzic od czego by pasowała, albo czy ewentualnie najlepiej wymienic cały silnik z pajero no i cZy podejdzie bezproblemowo??
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
nie ma i nie było silnika 2.5 benzynowego w Montero. Więc albo masz jakąś zmotę albo sam nie wiesz co jest pod maskąmiles125 pisze:Podpinając się pod wątek, dziś kupiłem Montero z silnikiem 2,5 benzyna w automacie, problem mój polega na tym, że jest głowica do wymiany, nigdzie nie mogę takiej znaleść, możecie poradzic od czego by pasowała, albo czy ewentualnie najlepiej wymienic cały silnik z pajero no i cZy podejdzie bezproblemowo??

Dawaj VIn to coś może poradzimy
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Tak ma w dowodzie 2.5
vin: JA4FJ43E3HJ008356
vin: JA4FJ43E3HJ008356
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
No to w dowodzie jest najprawdopodobniej błąd. Wygląda na to, że masz pierwszą generację Pajero/Montero z silnikiem 2.6 litra - czyli 4G54(lub 4G54B z trzecim zaworem w głowicy). Ma on pojemność 2,555 cm3 - więc może jakiś urzędnik pisząc kwity zaokrąglił wszystkie "5" w dół.
Zresztą sprawdź sam:

10ta cyferka w Twoim przypadku oznacza rok produkcji 1987.
Jeśli dobrze pamiętam - kolega @Bilans ćwiczy(ćwiczył?) taki motorek w swoim Pojarze
Zresztą sprawdź sam:

10ta cyferka w Twoim przypadku oznacza rok produkcji 1987.
Jeśli dobrze pamiętam - kolega @Bilans ćwiczy(ćwiczył?) taki motorek w swoim Pojarze
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
W brifie jest wpisane Mitsubishi L 040, poj. 2531 , 76 kw. Numer vin sprawdzony na aucie, oraz w papierach niemieckich, dobrze napisałem.
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Dobra - nie dojdziemy po vinie - więc może napisz ile cylindrów ma Twój silnik, czy ma rozrząd na pasku czy na łańcuchu, ile zaworów i wałków rozrządde. A najlepiej podaj jakie symbole wybite są na bloku z boku silnika od strony kierowcy.
To Twoje 2531 ccm znalazłem tylko w jakichś niemieckich papierach tłumaczących VIN - ale tam jest to silnik 4G64 - który ma przecież 2351 ccm i był dopiero w Pajero 2 montowany.
To Twoje 2531 ccm znalazłem tylko w jakichś niemieckich papierach tłumaczących VIN - ale tam jest to silnik 4G64 - który ma przecież 2351 ccm i był dopiero w Pajero 2 montowany.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Widzę że strasznie zakręcona moja wersja
, napewno jeden wałek i łańcuch, numery postaram sie jutro za dnia znaleść.

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Przynajmniej masz VIN, u mnie to składak i zaczyna sie od zk000 cos tam. W dowodzie było 2.5 litra, pod maską było 2.3, teraz jest juz 2.5 ale na klapce paliwa mam nadal nalepe "unlead fuel only".
Zachciało mi sie wynalazka to mam...
Zachciało mi sie wynalazka to mam...
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Za to coście razem przeżyli to Twoje
a i moje po trosze też. 


Dziadek 2,5TD `98
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Uuu facet. I dziwisz sie ze nie chce go sprzedac ? Dzielnie słuzy, czasem grymasząc ale zrobiłem 31 kkm przez rok...
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Silnik u mnie G54B 2600cm3.
Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice
Jaki ewentualnie silnik podejdzie łatwo zamontować, bez większych przeróbek zamiast 2.6 do automatycznej skrzyni biegów w montero 87r.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości