Strona 1 z 1

Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: śr mar 31, 2010 9:37 pm
autor: irpac
Planuję kupić Pajero Sport. Przeglądam oferty i wiele z nich to nie Pajero Sport ale Challneger lub Montero Sport. I tu pojawia się pytanie - czy należy wystrzegać się modeli produkowanych na inne rynki? Czy są między nimi istotne różnice? Czy wszystkie były produkowane w tym samym miejscu (Japonia?) czy jest jakaś fabryka np.w USA na ich rynek? A może różniły się tylko emblematem i ewentualnie standardowym wyposażeniem?

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: śr mar 31, 2010 9:46 pm
autor: Eskapada
Proszę :

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Challenger

Mitsubishi o nazwie Challenger to raczej nie kupisz bo to model na rynek australijski. Szukaj kupionego w ASO w Polsce z pełną dokumentacją. Wiem, że auto z Holandii na początku będzie tańsze ale czy później to już nie jestem pewien

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: śr mar 31, 2010 10:49 pm
autor: irpac
Mam zatem rozumieć, że się nie różnią? Ten artykuł wiele nie wyjaśnia i jest bardzo ogólnikowy. Czy któryś z tych modeli miał seryjnie LSD w tylnym moście? A może wszystkie? Interesuje mnie przede wszystkim model po 2000 roku, ze sprężynami z tyłu. Wybór tych aut jest tak niewielki, że jeśli zawężę poszukiwania do auta kupionego w Polsce, to długo moge szukać ;) Szczególnie, że nie interesuje mnie słabawy diesel.

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: czw kwie 01, 2010 4:55 am
autor: DamnIt!
Pajero Sport po 2000 roku i z silnikiem 3.0V6 teoretycznie wychodziły na europę tylko w wersji GLS. Czyli wypasionej. Montero Sport - czyli te sprzedawane na rynek hamerykański - także były wyczesane. Natomiast i tak trzeba patrzeć na konkretny egzemplarz. LSD w tylnym moście poznasz albo po nalepce na moście, albo po ostrzeżeniu o konieczności stosowania specjalnego oleju, albo jeśli będzie książka serwisowa - to też może tam być adnotacja. Ale realna książka serwisowa, a nie taka pisana przez handlarza 2 dni przed sprzedażą.

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: czw kwie 01, 2010 8:49 am
autor: irpac
Czyli reasumując, Pajero Sport i Montero Sport to technicznie ten sam samochód (oczywiście pomijając różnice w oświetleniu typowym dla USA, licznik w milach)? A różniło się jakoś zawieszenie? Grubość stabilizatorów, twardość, tak jak np.w Jeepach? Czy nie przejmować się zupełnie modelem?

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: czw kwie 01, 2010 11:04 am
autor: gebels
zawieszenie takie same

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: czw kwie 01, 2010 12:27 pm
autor: alfik
Pajero to brzydkie słowo po hiszpańsku ("onanista" ale tylko slangowo, w oficjalnym języku oznacza dzikiego kota z Patagonii), więc na rynkach z tym językiem nazwa jest inna :) - Montero. Stąd cały bałagan.

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: czw kwie 01, 2010 2:21 pm
autor: irpac
Tak, o znaczeniu nazwy wiedziałem :) Ale często jest tak, że ten sam samochód, nawet pod tą sama nazwą, na rynek amerykański jest inny niż na europejski. Z Waszych wypowiedzi wynika, że Mitsubishi nie dostosowywało tego modelu osobno pod amerykańskie i europejskie gusta ;) W sumie dobrze, bo dzięki temu wybór większy. Dzięki za pomoc!

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: pt kwie 02, 2010 11:13 am
autor: DUDAS
alfik pisze:Pajero to brzydkie słowo po hiszpańsku ("onanista" ale tylko slangowo, w oficjalnym języku oznacza dzikiego kota z Patagonii), więc na rynkach z tym językiem nazwa jest inna :) - Montero. Stąd cały bałagan.
osram w niektórych językach też można by nazwać brzydkim słowem a nazwa pozostała. :)21

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: pt gru 31, 2010 4:12 pm
autor: miles125
Podpinając się pod wątek, dziś kupiłem Montero z silnikiem 2,5 benzyna w automacie, problem mój polega na tym, że jest głowica do wymiany, nigdzie nie mogę takiej znaleść, możecie poradzic od czego by pasowała, albo czy ewentualnie najlepiej wymienic cały silnik z pajero no i cZy podejdzie bezproblemowo??

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: pt gru 31, 2010 4:27 pm
autor: DamnIt!
miles125 pisze:Podpinając się pod wątek, dziś kupiłem Montero z silnikiem 2,5 benzyna w automacie, problem mój polega na tym, że jest głowica do wymiany, nigdzie nie mogę takiej znaleść, możecie poradzic od czego by pasowała, albo czy ewentualnie najlepiej wymienic cały silnik z pajero no i cZy podejdzie bezproblemowo??
nie ma i nie było silnika 2.5 benzynowego w Montero. Więc albo masz jakąś zmotę albo sam nie wiesz co jest pod maską :)21

Dawaj VIn to coś może poradzimy

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: sob sty 01, 2011 9:26 am
autor: miles125
Tak ma w dowodzie 2.5

vin: JA4FJ43E3HJ008356

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: sob sty 01, 2011 10:27 am
autor: DamnIt!
No to w dowodzie jest najprawdopodobniej błąd. Wygląda na to, że masz pierwszą generację Pajero/Montero z silnikiem 2.6 litra - czyli 4G54(lub 4G54B z trzecim zaworem w głowicy). Ma on pojemność 2,555 cm3 - więc może jakiś urzędnik pisząc kwity zaokrąglił wszystkie "5" w dół.

Zresztą sprawdź sam:

Obrazek

10ta cyferka w Twoim przypadku oznacza rok produkcji 1987.

Jeśli dobrze pamiętam - kolega @Bilans ćwiczy(ćwiczył?) taki motorek w swoim Pojarze

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: sob sty 01, 2011 2:07 pm
autor: miles125
W brifie jest wpisane Mitsubishi L 040, poj. 2531 , 76 kw. Numer vin sprawdzony na aucie, oraz w papierach niemieckich, dobrze napisałem.

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: sob sty 01, 2011 2:55 pm
autor: DamnIt!
Dobra - nie dojdziemy po vinie - więc może napisz ile cylindrów ma Twój silnik, czy ma rozrząd na pasku czy na łańcuchu, ile zaworów i wałków rozrządde. A najlepiej podaj jakie symbole wybite są na bloku z boku silnika od strony kierowcy.

To Twoje 2531 ccm znalazłem tylko w jakichś niemieckich papierach tłumaczących VIN - ale tam jest to silnik 4G64 - który ma przecież 2351 ccm i był dopiero w Pajero 2 montowany.

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: sob sty 01, 2011 4:18 pm
autor: miles125
Widzę że strasznie zakręcona moja wersja :( , napewno jeden wałek i łańcuch, numery postaram sie jutro za dnia znaleść.

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: sob sty 01, 2011 7:40 pm
autor: Kajen
Przynajmniej masz VIN, u mnie to składak i zaczyna sie od zk000 cos tam. W dowodzie było 2.5 litra, pod maską było 2.3, teraz jest juz 2.5 ale na klapce paliwa mam nadal nalepe "unlead fuel only".

Zachciało mi sie wynalazka to mam...

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: sob sty 01, 2011 10:49 pm
autor: acinski
Za to coście razem przeżyli to Twoje :) a i moje po trosze też. :)

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: ndz sty 02, 2011 11:41 am
autor: Kajen
Uuu facet. I dziwisz sie ze nie chce go sprzedac ? Dzielnie słuzy, czasem grymasząc ale zrobiłem 31 kkm przez rok...

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: ndz sty 02, 2011 12:35 pm
autor: miles125
Silnik u mnie G54B 2600cm3.

Re: Pajero Sport a Challenger i Montero Sport - różnice

: pn sty 03, 2011 10:31 am
autor: miles125
Jaki ewentualnie silnik podejdzie łatwo zamontować, bez większych przeróbek zamiast 2.6 do automatycznej skrzyni biegów w montero 87r.??