haki w dlugich miskach

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

haki w dlugich miskach

Post autor: piotrek_uaz » czw kwie 15, 2010 11:42 am

Hej!
Wlasnie jestem na etapie kupowanie dlugiego miska z lat 91-95. Bede nim ciagal lawete ze zmota na rajdy miedzy innymi. I pojawia sie czesto problem - co auto - inny wpis w dowodzie dotyczacy haka i masy przyczepy. Nie ukrywam ze dla mnie im wiecej tym lepiej - a spotkalem nawet auto ktore mialo wpisane tylko 1400 kg.

Czy homologacje samochodow roznily sie w temacie haka w zaleznosci od kraju pochodzenia/sztuki?
Czy auta ktore przyjezdzaja do nas jako ciezarowki (i polscy handlarze dostawiaja tylne fotele ) - mialy inne homologacje ?

Pytam - bo zastanawiam sie czy jakby co da sie to odkrecic (jezeli to tylko bledne wpisy w dowodzie to da sie) ?

Pan ze stacji diagnostycznej twierdzi, ze oni odczytuja magiczna liczbe z tabliczki znamionowej samochodu, costam odejmuja wedle tabelki - i taka liczba wedruje do dowodu.
Producenci hakow twierdza ze dlugie miski maja homologacje na 3300 ...

Z gory dzieki za wszelkie info w temacie
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: Misiek Cypr » czw kwie 15, 2010 12:49 pm

Wynika to z kilku przyczyn:

1 Niewiedza urzednika, ktory wklepuje z czapki lub tym podobnego bledu
2 Hak tez ma swoja nosnosc i tabliczke znamionowa, wpis w dowodzie odnosi sie do nizszej wartosci hak/samochod
3 To stacja diagnostyczna robi pierwszy wpis i wpisuje albo wedlug swej wiedzy i wtedy wpisuje z jakis danych: nosnosc haku, uciag pojazdu i wybiera nizsza, lub na zyczenie klijenta, jesli klijent sobie zyzczy nizszej wartosci. Moze tak sie dziac, gdy klijent chce sie zmiescic w kategorii prawa jazdy na przyklad, lub innego widzimisie :)21

Nie wiem ile dlugi misiek ma na haku, ale napewno powyzej dwoch ton :roll:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: piotrek_uaz » czw kwie 15, 2010 1:17 pm

Misiek Cypr pisze:Wynika to z kilku przyczyn:

1 Niewiedza urzednika, ktory wklepuje z czapki lub tym podobnego bledu
2 Hak tez ma swoja nosnosc i tabliczke znamionowa, wpis w dowodzie odnosi sie do nizszej wartosci hak/samochod
3 To stacja diagnostyczna robi pierwszy wpis i wpisuje albo wedlug swej wiedzy i wtedy wpisuje z jakis danych: nosnosc haku, uciag pojazdu i wybiera nizsza, lub na zyczenie klijenta, jesli klijent sobie zyzczy nizszej wartosci. Moze tak sie dziac, gdy klijent chce sie zmiescic w kategorii prawa jazdy na przyklad, lub innego widzimisie :)21

Nie wiem ile dlugi misiek ma na haku, ale napewno powyzej dwoch ton :roll:
Dlugie miski ktore ogladalem mialy wartosci w dowodzie wpisane:
2300 lub 3300 (ten sam model samochodu), chociaz widzialem tez 1400 :)

Paranoja, witamy w Polsce :)
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: PiRoman » czw kwie 15, 2010 1:20 pm

Krótki 2,5td ma 2300 w dowodzie i 2300 w brifie. Hak montowany w Niemczech.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: Misiek Cypr » czw kwie 15, 2010 1:25 pm

piotrek_uaz pisze:
Dlugie miski ktore ogladalem mialy wartosci w dowodzie wpisane:
2300 lub 3300 (ten sam model samochodu), chociaz widzialem tez 1400 :)

Paranoja, witamy w Polsce :)
Te 1400 moze byc na zyczenie klijenta, zeby miescil sie w kategorii prawa jazdy, lub hak od passata, helmutowi przypasowal do pojarki :)21

Najlepiej kupic bez haka i zamontowac wedle potrzeb i zalegalizowac jak trzeba. Nikt mi nie zabroni miec w dowodzie napisane 350kg na haku, ale nikt mi tez nie wbije 4000kg.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: majcher » czw kwie 15, 2010 1:55 pm

P1 długa 2500
P1 krótka 2100
haki te same orginalne
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: DUDAS » pt kwie 16, 2010 11:31 am

Długi ma homologację na 3300 kg, odczytać to można z tabliczki znamionowej. Pierwsze dwa pola od góry (zaraz pod nr VIN) to dopuszczalna masa całkowita pojazdu (GVW) i dopuszczalna masa całkowita zespołu (GCV), należy odjąć GVW od GCV i otrzymamy dopuszczalną masę całkowitą przyczepy. W dowodzie jest czasami wpisana mniejsza ale to wynika z uciągu haka (ja mam 2600 kg). Można to bez problemu zmienić robiąc badania na stacji diagnostycznej, tak samo można zmienić masy pojazdu jak są błędnie wpisane (wiem z doświadczenia). Masy wpisane w dowodzie rejestracyjnym samochodu nie ograniczają możliwości holowania "ciężkich" przyczep (przynajmniej w Polsce). Za każdym samochodem możemy holować, posiadając prawo jazdy kategorii "B", przyczepę lekką (do 750 kg i ona nie wymaga corocznych badań technicznych), z wyłączeniem tych samochodów, które nie posiadają homologacji do holowania przyczepy (np. ticco) i przyczepa nie może mieć DMC większej niż wpis w dowodzie auta. Natomiast przyczepę "ciężką" (powyżej 750 kg) możemy holować w takim przypadku: DMC przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu i obie dopuszczalne masy (DMC auta + DMC przyczepy) nie przekraczają 3500 kg. To wszystko dotyczy terytorium Polski.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: DUDAS » pt kwie 16, 2010 12:05 pm

majcher pisze:P1 długa 2500
P1 krótka 2100
haki te same orginalne
sprawdź z tabliczki bo u mnie w P1 krótkim, miałem wpisane 2115 kg a DMC auta 2600 (albo 2800 już dokładnie nie pamiętam) a miało być odwrotnie, i to zmieniałem bo nie mogłem legalnie holować przyczepy (1300 kg)
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: piotrek_uaz » pt kwie 16, 2010 1:39 pm

DUDAS pisze:Długi ma homologację na 3300 kg, odczytać to można z tabliczki znamionowej. Pierwsze dwa pola od góry (zaraz pod nr VIN) to dopuszczalna masa całkowita pojazdu (GVW) i dopuszczalna masa całkowita zespołu (GCV), należy odjąć GVW od GCV i otrzymamy dopuszczalną masę całkowitą przyczepy. W dowodzie jest czasami wpisana mniejsza ale to wynika z uciągu haka (ja mam 2600 kg). Można to bez problemu zmienić robiąc badania na stacji diagnostycznej, tak samo można zmienić masy pojazdu jak są błędnie wpisane (wiem z doświadczenia). Masy wpisane w dowodzie rejestracyjnym samochodu nie ograniczają możliwości holowania "ciężkich" przyczep (przynajmniej w Polsce). Za każdym samochodem możemy holować, posiadając prawo jazdy kategorii "B", przyczepę lekką (do 750 kg i ona nie wymaga corocznych badań technicznych), z wyłączeniem tych samochodów, które nie posiadają homologacji do holowania przyczepy (np. ticco) i przyczepa nie może mieć DMC większej niż wpis w dowodzie auta. Natomiast przyczepę "ciężką" (powyżej 750 kg) możemy holować w takim przypadku: DMC przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu i obie dopuszczalne masy (DMC auta + DMC przyczepy) nie przekraczają 3500 kg. To wszystko dotyczy terytorium Polski.
Bardzo dziekuje za info.

A czy majac kategorie E do B wedle naszego prawa moge holowac przyczepe, ktora przekracza mase wlasna holownika ?
Na przyklad - masa wlasna pagiero 2300 (powiedzmy) - a DMC przyczepy wpisane w dowodzie rej. samochodu 3300 ?
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: Flor » pt kwie 16, 2010 2:28 pm

piotrek_uaz pisze:

A czy majac kategorie E do B wedle naszego prawa moge holowac przyczepe, ktora przekracza mase wlasna holownika ?
Na przyklad - masa wlasna pagiero 2300 (powiedzmy) - a DMC przyczepy wpisane w dowodzie rej. samochodu 3300 ?
możesz pod warunkiem że masz takie DMC wpisane w dowodzie rejestracyjnym samochodu :)2

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: DUDAS » pt kwie 16, 2010 2:42 pm

tak można zgodnie z art. 71, ust. 4 ustawy prawo o ruchu drogowym
"Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla."
i art. 88.1 dokumenty stwierdzające uprawnienia do kierowania ...... B+E
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: Flor » pt kwie 16, 2010 2:52 pm

nasz w dowodzie w F1 DMC samochodu (u mnie 3030kg) a w O1 DMC przyczepy (u mnie 3500) i takim zestawem z B+E można jeździć (u mnie DMC zestawu 6530) :)21

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: majcher » pt kwie 16, 2010 3:42 pm

DUDAS pisze:
majcher pisze:P1 długa 2500
P1 krótka 2100
haki te same orginalne
sprawdź z tabliczki bo u mnie w P1 krótkim, miałem wpisane 2115 kg a DMC auta 2600 (albo 2800 już dokładnie nie pamiętam) a miało być odwrotnie, i to zmieniałem bo nie mogłem legalnie holować przyczepy (1300 kg)
DMC dla obu P1 są własnie takie 2500 i 2100
natomiast dopuszczalne uciag na haku (typ "duzy") to 3300 dla długiej P1 i 2800 dla krótkiej - poniewaz u nas nie masa ciągniona nie moze byc wieksza od holwnika to masz powtórzony DMC holownika w papierach - taki skrót myslowy
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: DUDAS » pt kwie 16, 2010 11:15 pm

majcher pisze:
DUDAS pisze:
majcher pisze:P1 długa 2500
P1 krótka 2100
haki te same orginalne
sprawdź z tabliczki bo u mnie w P1 krótkim, miałem wpisane 2115 kg a DMC auta 2600 (albo 2800 już dokładnie nie pamiętam) a miało być odwrotnie, i to zmieniałem bo nie mogłem legalnie holować przyczepy (1300 kg)
DMC dla obu P1 są własnie takie 2500 i 2100
natomiast dopuszczalne uciag na haku (typ "duzy") to 3300 dla długiej P1 i 2800 dla krótkiej - poniewaz u nas nie masa ciągniona nie moze byc wieksza od holwnika to masz powtórzony DMC holownika w papierach - taki skrót myslowy
Prawie bym się zgodził z tym :)21 , ale ja w P1 krótkim sobie zwiekszyłem tę masę chyba do 2600 (albo 2800). Jak w P2 long masz wpisane w dowodzie pozycja Q1 3300 to znaczy że za tym autem możesz holować przyczepę o DMC 3300, ale rzeczywista masa tej przyczepy nie może (w Polsce) przekraczać rzeczywistej masy pojazdu holujacego. Tak samo jak teraz w P2 long mam wpisane 2650 kg DMC przyczepy i auto DMC ma taką samą, to nie znaczy że zawsze mogę nim holować przyczepe o rzeczywistej masie 2650 kg, mogę holować tylko taką przyczepę której DMC nie przekracza 2650 i rzeczywista masa holowanej przyczepy nie przekracza rzeczywistej masy pojazdu (np. 2000 kg samo auto +kierowca).
Jak masz w dowodzie w pozycji Q1 wpisane 3300 kg to wtedy, maksymalnie możesz holować przyczepę która w dowodzie ma DMC 3300kg i rzeczywista masa nie przekracza rzeczywistej masy pojazdu (wcale to nie musi być 2650 bo możesz przeładować auto i wtedy zapłacisz mandat za przeładowanie auta a nie za holowanie zbyt ciężkiej przyczepy, albo tylko 2 tony, bo auto tylko z kierowcą).
W praktyce jak masz wpis w dowodzie auta 3300 kg (Q1) to jadąc z taką przyczepą nawet przeładowaną (np. profile stalowe) nie czepiają się, bo musieli by mieć wagę i wszystko poważyć (chyba że wieziesz dwa duże auta). Zazwyczaj kontrola kończy się na sprawdzeniu wpisów w dowodzie rejestracyjnym (chyba że się ma pecha).
Może napisałem zrozumiale,bo dzisiaj piątek i godzina późna to parę browców ...
Jak sie mylę to proszę mnie poprawić (to jest moja analiza na podstawie art. 62, ust. 1 ustawy prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z póź. zm.)
cyt.
"Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: piotrek_uaz » ndz kwie 18, 2010 6:02 pm

Zanabylem wlasnie pagiero 2, dlugie. Mam wpisane w dowodzie 2300 (maksymalna masa przyczepy), natomiast w tlumaczeniu niemieckiech dokumentow - jest 2650 ;)

Diagnosta z okregowki twierdzi ze oni odczytuja to z tabliczki znamionowej w nastepujacy sposob:
maksymalna masa zestawu (z tabliczki znamionowej auta) minus masa samochodu (tez z tabliczki) - i od tego co wyjdzie odejmuja jeszcze jakas liczbe z tabelki ktora maja na stacji :)

Wedle danych z mojego auta to wychodzi 3300 minus ta magiczna liczba z tabelki.

Tak czy siak mi 2600 wystarczy w zupelnosci - i pewnie o to uda mi sie wyklocic. Pojade do diagnosty w tym tygodniu - dam znac co wymyslili.

Dzieki wszystkim za pomoc

Piotrek
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: Przemy » ndz kwie 18, 2010 6:38 pm

w longu mam 3,3t
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
pieszczoch
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lis 09, 2009 1:39 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: pieszczoch » pt maja 07, 2010 9:28 pm

Uciągi na haku pochodzą z różnicy pomiędzy masą zestawu a masą całkowitą pojazdu.
Masy te można znależć na tabliczkach znamionowych poz.1 i 2
I tak w długim wychodzi 3300kg a w krótkim 2800kg.

Jeżeli chodzi o kwestię przekraczania masy rzeczywistej pojazdu przez masę przyczepy nie ma żadnego problemu ponieważ pojazdy posiadają napęd na 4 koła do masy własnej pojazdu dodajemy 50% i otrzymujemy mase przyczepy ,którą możemy ciągnać ,ale po mich wyliczeniach wyszlo że jest ona wyższa od dopuszczonej przez producenta.
Niektórzy policmajstry korzystają z niewiedzy kierujących i wykorzystują to w perfidny sposób.
Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym wpisane macie masy które podałem powyżej są one zgodne z homologacją pojazdu i proszę nie dawać się wkręcać stróżom prawa ,którzy często nie znają lub żle interpretują przepisy.
Często ciągnę przyczepe długą II-ką i wiele razy miałem okazje spotkać się z kretynizmem ze strony tzw. "stróży prawa"

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy miśków małych i dużych :)2
żółwik II 2.5 td
misio II 3.0 v6 24
smoczurek 3.2 did

Gekon Off-Road Team

Awatar użytkownika
DUDAS
 
 
Posty: 159
Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:54 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: DUDAS » sob maja 08, 2010 10:39 pm

czy mógłbyś podać przepis prawny, będę wdzięczny. Bo na domniemania trudno się powołuwać.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.

Awatar użytkownika
pieszczoch
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lis 09, 2009 1:39 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: pieszczoch » czw wrz 23, 2010 10:37 pm

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
&14.1 ust.5i7
żółwik II 2.5 td
misio II 3.0 v6 24
smoczurek 3.2 did

Gekon Off-Road Team

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: zielony_rog » pn wrz 27, 2010 7:57 pm

Misiek Cypr pisze: Te 1400 moze byc na zyczenie klijenta, zeby miescil sie w kategorii prawa jazdy, lub hak od passata, helmutowi przypasowal do pojarki :)21
Hmmm... Przeciez to nie ma nic wspolnego z kategoria. Majac gole "B" mozesz jechac np. PII o DMC 3 tony i wbitym DMC przyczepy 3300, tylko nie pociagniesz wtedy legalnie wiecej niz 500 kilo.
...gonimy kroliczka...

danielchelm
 
 
Posty: 194
Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: danielchelm » śr wrz 29, 2010 8:54 am

zielony_rog pisze:
Misiek Cypr pisze: Te 1400 moze byc na zyczenie klijenta, zeby miescil sie w kategorii prawa jazdy, lub hak od passata, helmutowi przypasowal do pojarki :)21
Hmmm... Przeciez to nie ma nic wspolnego z kategoria. Majac gole "B" mozesz jechac np. PII o DMC 3 tony i wbitym DMC przyczepy 3300, tylko nie pociagniesz wtedy legalnie wiecej niz 500 kilo.
nie możesz, chyba musi być przyczepa lekka to jest dmc 750kg, tak się mnie wydaje :)21

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: Misiek Cypr » śr wrz 29, 2010 8:58 am

Archeolodzy, czy grabarze :o
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: polaff » śr wrz 29, 2010 9:03 am

powyżej 3500kg musi być tacho
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: cordoba_2004 » śr wrz 29, 2010 9:50 am

pieszczoch pisze:ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
&14.1 ust.5i7

i tu jest o tym że przy napędzie 4x4 dodaje sie 50% do dmc ?
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

danielchelm
 
 
Posty: 194
Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm

Re: haki w dlugich miskach

Post autor: danielchelm » śr wrz 29, 2010 10:23 am

polaff pisze:powyżej 3500kg musi być tacho
ale nie we wszystkich przypadkach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości