Strona 1 z 2

W co lepiej zainwestować?

: sob maja 08, 2010 1:23 am
autor: Marcus65
Zamierzam dozbroić swojego misia. Ilość dostępnych szelestów zmusza mnie jednak do dokonania wyboru pomiędzy blokadą ARB przedniego "mostu" i windą. Co będzie lepsze i miało więcej sensu? Weryfikował w ogóle ktoś tę blokadę? Robi to to?
Nosiłem się z zamiarem kupna innego misia, ale póki co muszę pozostać przy dotychczasowym. A skoro tak, to czas coś zamotać... :wink:
Pozdro
Marcus

Re: W co lepiej zainwestować?

: sob maja 08, 2010 5:42 am
autor: Adas
Sam zakup windy pociąga za sobą kolejne inwestycje - drążki zderzak , amortyzatory , akumulator żelowy ...
Zakup blokady przy aucie używanym na co dzień do dojazdów do pracy nie ma sensu , sam montaż jej w aucie nie podnosi dzielności terenowej auta na tyle, aby czuć się bezpiecznie w terenie w każdej sytuacji.

Jeśli już chcesz na siłę doinwestować auto to kup tirfora i woź go w bagażniku :)21

Re: W co lepiej zainwestować?

: sob maja 08, 2010 6:31 am
autor: polaff
a co myślicie o tym???
http://www.youtube.com/watch?v=JY4cKc4F ... re=related

http://going4wd.com/bushwinch.htm

koszt zakupu podobny do windy elektrycznej, ale wygląda na łatwe do podrobienia i nie zmusza do kolejnych inwestycji...

Re: W co lepiej zainwestować?

: sob maja 08, 2010 11:04 am
autor: DamnIt!
Marcus65 pisze:Zamierzam dozbroić swojego misia. Ilość dostępnych szelestów zmusza mnie jednak do dokonania wyboru pomiędzy blokadą ARB przedniego "mostu" i windą. Co będzie lepsze i miało więcej sensu? Weryfikował w ogóle ktoś tę blokadę? Robi to to?
Nosiłem się z zamiarem kupna innego misia, ale póki co muszę pozostać przy dotychczasowym. A skoro tak, to czas coś zamotać... :wink:
Pozdro
Marcus
Jeśli jeszcze nie masz - to zrób porządne zaczepy, kup jakieś pasy, szekle, łopatę/saperkę, porządną latarkę, zmotaj porządne progi, kup Hi-Lifta, skombinuj trapy i, jak radzi @Adas, kup Tirfora(budowlanego a nie chińczyka z allegro) + linę do niego. A dla pojarki porządne MTki.

Re: W co lepiej zainwestować?

: sob maja 08, 2010 2:25 pm
autor: Marcus65
polaff pisze:a co myślicie o tym???
http://www.youtube.com/watch?v=JY4cKc4F ... re=related

http://going4wd.com/bushwinch.htm

koszt zakupu podobny do windy elektrycznej, ale wygląda na łatwe do podrobienia i nie zmusza do kolejnych inwestycji...
No, nie wiem. Jakoś mnie ta proteza nie przekonuje... Ale co do uwag, kolegów, to wydają się być rozsądne. Gdzie można zakupić przyzwoitego trifora?

Pozdro
Marcus

Re: W co lepiej zainwestować?

: sob maja 08, 2010 7:04 pm
autor: Eskapada
@ Marcus a co masz dłubnięte już w swoim aucie

??

Moim zdaniem - zakup windy nie musi się wiązać z jednoczesnym zakupem zderzaka wystarczy płyta montażowa za 100 zł.
Akumulator żelowy nie jest potrzebny, przez dwa lata używania Tmaxa wystarczył mi klasyczny akumulator Baner. Teraz mam Optime i sobie bardzo ją chwalę ale tak jak pisałem zakup żelowego akumulatora nie jest obligatoryjny w przypadku zakupu wyciągarki.
Wymiana amortyzatorów również nie jest konieczna aczkolwiek zalecałbym bo inaczej i przyjemniej się jeździ na wzmocnionych ale bez drążków skrętnych montaż wyciągraki w Pajero to bubel techniczny :)3

Zestaw A -blokada ARB + kompresor to wydatek około 4 tys.
Zestaw B -wyciągarka chińska np More4x4 = 1.600 + drażki OME 1.300 zł .

Ponadto pozostaje sprawa jest montażu. Jeśli zrobisz to samemu to pal licho ale jeśli zlecisz jakiemuś warsztatowi montaż blokady to nikt tego poniżej 500 zł nie zrobi. Do zestawu A dolicz koszt łożysk :wink:

Osobiście wybrałbym zestaw B. Bez problemu sobie sam wszystko zamontujesz i zostaje Ci około 1.000 zł na inne szpeje

Re: W co lepiej zainwestować?

: sob maja 08, 2010 11:03 pm
autor: DUDAS
Jak to jest auto do normalnej turystyki to wystarczy zwykła winda. to działa i jest sprawdzone, użyjesz jej pewnie ze cztery razy w roku, o ile jeździsz w ogóle w jakiś teren. A jak rzeczywiście chcesz skorzystać z jazdy "terenowej" to zaczynają sie wydatki, duże wydatki. Jak zakupisz wciągarkę to przede wszystkim dobrze ją zamontuj mechanicznie, elektryka wytrzymuje tylko nie gaś silnika jak korzystasz z wciągarki.

Re: W co lepiej zainwestować?

: pn maja 10, 2010 5:54 am
autor: bobon
Marcus, najpierw zastanów się co chcesz tym samochodem robić, a później go dozbrajaj.Pojeździj na razie takim golasem i sam zobaczysz co Ci jest potrzebne.Wg mnie blokada to ostatnia rzecz .

Re: W co lepiej zainwestować?

: pn maja 10, 2010 9:08 am
autor: majcher
bobon pisze:Wg mnie blokada to ostatnia rzecz .
jezeli mówisz o przedniej to jak nigdy sie z toba zgodzę :)21

Re: W co lepiej zainwestować?

: pn maja 10, 2010 9:21 am
autor: bobon
Majcher, najlepsza przednia blokada to :TY :)21 :)21
Ale z uwagi na wysokie koszty utrzymania nie zdecyduję się na zakup :)21 :)21

Re: W co lepiej zainwestować?

: pn maja 10, 2010 12:22 pm
autor: Masmo
Marcus65 pisze:...pomiędzy blokadą ARB przedniego "mostu" i windą. ...
Blokada spowoduje że wkleisz dużo głębiej i dużo trudniej będzie wyciagnąć padalca :wink: :lol: .
Winda Escape to raptem 1500, wcale nie trzeba na początek stalowych zderzaków, żelek. Drążki do mojego kosztowały 900 :)21 .

Re: W co lepiej zainwestować?

: pn maja 10, 2010 10:12 pm
autor: majcher
bobon pisze:Majcher, najlepsza przednia blokada to :TY :)21 :)21
Ale z uwagi na wysokie koszty utrzymania nie zdecyduję się na zakup :)21 :)21
będziesz mi wypominał tych parę fajek... :)21 :)21

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 6:18 am
autor: Eskapada
majcher pisze:
bobon pisze:Wg mnie blokada to ostatnia rzecz .
jezeli mówisz o przedniej to jak nigdy sie z toba zgodzę :)21
też się nie zgodzę - to jest rzecz która zamontowana w Pajero czyni auto o wiele bardziej dzielnym niż Pajero na 35 calowej oponie MT bez blokady.

Jeśli z by z Marka i Adasia aut pousuwać blokady mostów i zostawić w tych autach 35 calowe Silverstone to Pajero na BFG MT 31x10,50 z dwoma blokadami mostów objedzie te dwa w/w auta w większości przypadków.

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 6:33 am
autor: bobon
Eska ja nie piszę o tym kto kogo i czym objedzie. Rok temu myślałem że jak zapodam blokadę , wolne mosty i jeszcze parę innych pierdół to będzie mnie przenosić nad przeszkodami. Teraz jak troszkę pojeździłem , patrzę na to inaczej.
Blokada tyłu jak najbardziej , na ostatnie imprezie praktycznie cały czas jechałem z zapiętą , ale na przednią patrzę już trochę inaczej. Jest duże ryzyko rozwalenia przodu, tak więc myślę że lepszym rozwiązaniem jest wyciągarka.
Wielu tu pisze o przedniej blokadzie , ale jeszcze nie wypowiadał się nikt kto by na tym jeździł. Tak więc jak takiego kogoś spotkam i z nim pogadam , albo jak będę miał luźne pięć tysi i sobie zapodam to napiszę czy warto czy nie.

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 6:56 am
autor: Eskapada
bobon pisze:Teraz jak troszkę pojeździłem , patrzę na to inaczej.
.
ooo to jest kluczowe ... ja tez pojeździłem i patrzę inaczej - do turystki przednia blokada mi nie jest potrzeba, Tmax mi się z fajczył i jędzę bez widny a jak zamorduje moje opony to zapodam sobie 31 :)21

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 7:03 am
autor: bobon
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest troszkę pojeździć, dorosnąć do samochodu,przekonać się co nas kręci a na końcu dozbrajać furę.
Kupowanie na urra różnego rodzaju gadżetów kończy się tym że powstaje samochód nie wiadomo do czego , jesteśmy wkurzeni że wydaliśmy worek szelestów i próbujemy znaleźć jelenia który od nas odkupi to cudo techniki :)21

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 7:27 am
autor: pinc6x6
Eskapada pisze:
majcher pisze:
bobon pisze:Wg mnie blokada to ostatnia rzecz .
jezeli mówisz o przedniej to jak nigdy sie z toba zgodzę :)21
też się nie zgodzę - to jest rzecz która zamontowana w Pajero czyni auto o wiele bardziej dzielnym niż Pajero na 35 calowej oponie MT bez blokady.

Jeśli z by z Marka i Adasia aut pousuwać blokady mostów i zostawić w tych autach 35 calowe Silverstone to Pajero na BFG MT 31x10,50 z dwoma blokadami mostów objedzie te dwa w/w auta w większości przypadków.
teza wydaje mi się lekko naciąganą :)21 ale jeśli to prawda to Misiek jest autem innym niż wszystkie :lol:

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 7:42 am
autor: bobon
Bo to jest taka dyskusja o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy :)21 :)21
Ale rzeczywiście -misiek jest autem innym niż wszystkie :)21 :)21 8)
Eska gdzie mam podjechać żeby mnie ten misiek z dwoma blokadami objechał :)11 :)11 :)21

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 7:54 am
autor: Eskapada
bobon pisze: Eska gdzie mam podjechać żeby mnie ten misiek z dwoma blokadami objechał :)11 :)11 :)21
Tutaj :)21

http://www.youtube.com/watch?v=qDOsvQaGX78

:wink:

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 8:01 am
autor: pinc6x6
miała być większość przypadków :roll: a poza tym Adas spoko dałby radę :D

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 8:22 am
autor: bobon
Nie wiem gdzie to jest, ale na twój koszt mogę pojechać :)21 :)21
A w praktyce wygląda to tak :taki tor mogę przejechać bez blokad przy pomocy wyciągarki, natomiast są przeszkody których nie da się przejechać mając blokady , zwolnice, koła mega wielkie. Tak więc wydaje mi się że zamiast bulić 5 tysi za blokadę która podnosi nam ryzyko zmielenia przodu. Lepiej za 3 tysie kupić wyciągarkę

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 9:31 am
autor: Eskapada
bobon pisze: Tak więc wydaje mi się że zamiast bulić 5 tysi za blokadę która podnosi nam ryzyko zmielenia przodu. Lepiej za 3 tysie kupić wyciągarkę
tak i ja uważam :wink:
Eskapada pisze:

Zestaw B -wyciągarka chińska np More4x4 = 1.600 + drążki OME 1.300 zł .
a reszta to dywagacje

:)21

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 4:09 pm
autor: Masmo
bobon pisze: ..... Wielu tu pisze o przedniej blokadzie , ale jeszcze nie wypowiadał się nikt kto by na tym jeździł. ......
No właśnie !! Czyli nikt w PL nie ma blokady z przodu ??
Ja ćwiczyłem Lock-righta w Vitarze i trakcja jest niesamowita, gdyby miśkowy przód wytrzymał blokadę.... echh :)21 .
Najśmieszniejsze że goście z Australii mają w Terakanach i Pajero ARB-a z przodu i nie powoduje ciągłych wybuchów (lub się nimi nie chwalą :wink: ).
Tak kombinuje, że ARB-a można nie blokować.

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 4:30 pm
autor: Marcus65
Eskapada pisze:@ Marcus a co masz dłubnięte już w swoim aucie
Trudno tu mówić o jakimś dłubaniu... Autko jest ciut podniesione na drążkach, żeby cokolwiek wyżej było. Ale kapcie 33" i tak nie podejdą. Teraz mam MT 31". Niestety bywa, że w modach auta największą przeszkodą jest... kobita :)21 Np. mojej się wydaje, że jak podniosę budę o te 5 cm, to na pierwszym zakręcie będę leżał do góry kołami. No więc albo to zrobię po kryjomu, wsadzę 33" i wmówię jej, że autko tak urosło przez te gumy, albo nie wiem co... Może jednak da się kiedyś przekonać.
Co do mojego pytania, to tak: trochę już sobie pojeździłem i po błotku, i po piasku. No ale wiadomo przecież, że w im głębszy zajzajer da się wjechać i, co ważniejsze, z niego wyjechać, tym większy fun. Tylko że na pewnym etapie potrzeba jakiegoś wspomagania. No, taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę...

Pozdro
Marcus

Re: W co lepiej zainwestować?

: wt maja 11, 2010 6:46 pm
autor: Kajen
Tirfor. Tanie i dobre. Sam stale woze w aucie (juz) i powiem Ci ze za taka kase to wole sobie pomachac rureczka niz co wyjazd leciec z buta po traktor i sypac 50tkami rolnikom...