szarpie przy odpalaniu i przy gaszeniu dziwne walenie
: wt maja 25, 2010 9:31 am
Witam mam mały problem przy odpalaniu.
Posiadam Pajero z 93r. 2,5 TD samochód przy odpalaniu zimnego silnika (rano) szarpie przez około 5 do 10 sekund i później już jest wszystko ok. Jak silnik jest ciepły szarpanie przy odpalaniu nie występuje. Zastanawia mnie też sprawa, jak się gasi silnik (niezależnie czy ciepły czy zimny), jak gaśnie słychać straszne walenie jak w bęben.
Jeżeli chodzi o odpalanie to ostatnio sprawdziłem akumulator napięcie 13,3 V przy zapalonym silniku ładowanie przy akumulatorze to 14,3 V więc chyba dobrze, zacząłem oglądać świece i jak się okazało są to jeszcze świece oryginalne mitsubishi. Pytałem znajomego, który ma taki sam silnik, on też wymieniał świece ale miał z tym duży problem ponieważ jak się okazało niektóre pajerki mają jakiś przetwornik i nietypowe świece. Chodzi o to że przy włączeniu zapłonu przetwornik wysyła szybki impuls na 12V a po chwili grzeje już na 6V. I musiał zamawiać oryginalne świece 200zł za 1szt. masakra.
Czy myślicie że to wina świec?
Jeżeli chodzi o gaszenie i to walenie to wydaje mi się że jakieś poduszki silnika albo skrzyni są wybite. Ale tego jeszcze nie sprawdzałem. Czy to może być przyczyną walenia jak sprawdzić czy poduszki są dobre??
Posiadam Pajero z 93r. 2,5 TD samochód przy odpalaniu zimnego silnika (rano) szarpie przez około 5 do 10 sekund i później już jest wszystko ok. Jak silnik jest ciepły szarpanie przy odpalaniu nie występuje. Zastanawia mnie też sprawa, jak się gasi silnik (niezależnie czy ciepły czy zimny), jak gaśnie słychać straszne walenie jak w bęben.
Jeżeli chodzi o odpalanie to ostatnio sprawdziłem akumulator napięcie 13,3 V przy zapalonym silniku ładowanie przy akumulatorze to 14,3 V więc chyba dobrze, zacząłem oglądać świece i jak się okazało są to jeszcze świece oryginalne mitsubishi. Pytałem znajomego, który ma taki sam silnik, on też wymieniał świece ale miał z tym duży problem ponieważ jak się okazało niektóre pajerki mają jakiś przetwornik i nietypowe świece. Chodzi o to że przy włączeniu zapłonu przetwornik wysyła szybki impuls na 12V a po chwili grzeje już na 6V. I musiał zamawiać oryginalne świece 200zł za 1szt. masakra.
Czy myślicie że to wina świec?
Jeżeli chodzi o gaszenie i to walenie to wydaje mi się że jakieś poduszki silnika albo skrzyni są wybite. Ale tego jeszcze nie sprawdzałem. Czy to może być przyczyną walenia jak sprawdzić czy poduszki są dobre??