BIOdiesel do 2,5TD
Moderator: Kosiarz
BIOdiesel do 2,5TD
Czy ktoś z Was stosował biopaliwo, takie cuś co sprzedają np: na stacji bliska?
Ogólnie w nowych autach, common railach itp. nie można stosować. Z tego co wiem starsze silniki znoszą wszelkie inne ON bezproblemowo. Czy silnik 2,5TD (w sumie to konstrukcja wiekowa) "przyjmie" to Bio czy lepiej nie eksperymentować. Rocznik 2000 może minimalnie zmodyfikowany ten silnik, ale z tego co mi wiadomo to ta sama konstrukcja w tych starych Pajero. Czytałem wiele różnych opinii, szczególnie właścicieli Disco ale nie znam opinie osób jeżdżących Pajero, a szczególnie 2,5TD.
Ogólnie w nowych autach, common railach itp. nie można stosować. Z tego co wiem starsze silniki znoszą wszelkie inne ON bezproblemowo. Czy silnik 2,5TD (w sumie to konstrukcja wiekowa) "przyjmie" to Bio czy lepiej nie eksperymentować. Rocznik 2000 może minimalnie zmodyfikowany ten silnik, ale z tego co mi wiadomo to ta sama konstrukcja w tych starych Pajero. Czytałem wiele różnych opinii, szczególnie właścicieli Disco ale nie znam opinie osób jeżdżących Pajero, a szczególnie 2,5TD.
Re: BIOdiesel do 2,5TD
ja jezdze na bio w 2.7 tdi terrano oprócz zapachu spalin róznicy nie widze.
Re: BIOdiesel do 2,5TD
Gorzej pali na ciepłym szybciej wykańcza uszczelnienia gumowe. Jak sie do tego ma smarowanie pompy niewiem, dla bespieczeństwa jak jeszcze na tym jeździłem dolewałem nieco oleju do 2t. Mowa o paliwie "bioester", silnik 4d56 turbo intercooler
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Re: BIOdiesel do 2,5TD
przeglądając fora zagraniczne....listy aut, którymi można zalewać bio'tykami nie znalazłem przeciwskazań dla pajero sport. Martwi mnie tylko, że ten model z 2000 r jest ciutkę zmodyf. (z tego co wiem poprawa jego mocy z 99 na 115km była związana także z europejskimi normami spalin). Choć wiele osób twierdzi, że ten sam silnik (wykonanie, konstrukcja, jakość) to ta sama solidna konstrukcja z przed lat, że nie powinno być problemów. Z drugiej strony czasem słychać, ze starsze konstrukcje (elementy gumowe) są mnie narażone na uszkodzenia -wypłukanie.
Re: BIOdiesel do 2,5TD
Wklejałem info już w 2 wątkach niedawno na forum na temat "bioester kontra silnik".
W Pajero z silnikiem diesla 2.5 najpierw montowano rozdzielaczowe pompy wtryskowe VE(wszystkie 2.3TD i wszelkie odmiany 2.5TD(I) do 99KM), później był Zexel Covec(wersja 115KM). W obu przypadkach można tankować biodiesla.
Natomiast Pajero 3 z silnikiem 3.2 miało już pompę wtryskową Zexel VRZ. Do tego samochodu tankowianie biodiesla jest bardzo ryzykowne.
Najnowsze wydania silników DI-D są zasilanie paliwem za pomocą układu kaman reil - w tym wypadku tankowanie bioestrów także jest bardzo niewskazane.
W Pajero z silnikiem diesla 2.5 najpierw montowano rozdzielaczowe pompy wtryskowe VE(wszystkie 2.3TD i wszelkie odmiany 2.5TD(I) do 99KM), później był Zexel Covec(wersja 115KM). W obu przypadkach można tankować biodiesla.
Natomiast Pajero 3 z silnikiem 3.2 miało już pompę wtryskową Zexel VRZ. Do tego samochodu tankowianie biodiesla jest bardzo ryzykowne.
Najnowsze wydania silników DI-D są zasilanie paliwem za pomocą układu kaman reil - w tym wypadku tankowanie bioestrów także jest bardzo niewskazane.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: BIOdiesel do 2,5TD
kan aj ask łaj?? tak z ciekawości bo kaman-raila nie zaposiąde raczej nigdyDamnIt! pisze:
Najnowsze wydania silników DI-D są zasilanie paliwem za pomocą układu kaman reil - w tym wypadku tankowanie bioestrów także jest bardzo niewskazane.

teoretycznie powinno dawać większe ciśnienie wtryskiwanego paliwa

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: BIOdiesel do 2,5TD
Rozdupcył się kaman rail w jakimś iveko czy czymś innym i na tę okazję miałem czelność pogadać sobie chwilę z jakimś fachurem od paliw i układów wtryskowych. Jeśli dobrze pamiętam to bioestry nie są zalecane gdyż mają większość gęstość i lepkość niż ON, a przy okazji parametry te mocniej zależą od temperatury niż w przypadku ON. Także dopuszczalna zawartość wody w bioestrach jest o wiele większa(chyba ze 3 razy) niż w ON. O ile pamiętam bioestry są także bardziej agresywne dla układu wtryskowego. Mówił fachura jeszcze o jakichś problemach podczas samego procesu wtrysku i spalania mieszanki powietrza i bioestrów, ale chyba mam za mało między uszami - bo nie zapamiętałem ani nie zakumałem jakoś specjalnie mocno....
Zatem ewentualne niższe koszty eksploatacji zniweczy prawie pewna awaria układu CR po jakimś, z pewnością znacznie mniejszym od zakładanego, przebiegu. Naprawy te nie są uznawane za gwarancyjne - zatem po prostu jazda na biodieslu samochodem z CR nie ma sensu.
Kolejna sprawa to jakość bioestrów - wg. wym. wcześniej speca - czasami bywa ona dyskusyjna gdyż albowiem nie zawsze udaje się uzyskać parametry zawarte w normie z powodu słabej jakości biokomponentów.
Zatem ewentualne niższe koszty eksploatacji zniweczy prawie pewna awaria układu CR po jakimś, z pewnością znacznie mniejszym od zakładanego, przebiegu. Naprawy te nie są uznawane za gwarancyjne - zatem po prostu jazda na biodieslu samochodem z CR nie ma sensu.
Kolejna sprawa to jakość bioestrów - wg. wym. wcześniej speca - czasami bywa ona dyskusyjna gdyż albowiem nie zawsze udaje się uzyskać parametry zawarte w normie z powodu słabej jakości biokomponentów.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: BIOdiesel do 2,5TD
thx 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: BIOdiesel do 2,5TD
Tankowałem i jeździłem... Sporo km zrobiłem na BIO. Oprócz lepszej pracy silnika na tym paliwku i sporej oszczędności różnic nie zauważyłem
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: BIOdiesel do 2,5TD
sporo to znaczy ile? bo wiesz, ja jadac na jedna wyprawe robie 2x wiecej niz statystyczny forumowicz w roku. a wypraw mam w roku 4-5.
Re: BIOdiesel do 2,5TD
Rocznie robię 30-40tys km... Przynajmniej 30tys w Pajero zrobiłem na BIORL_LOL pisze:sporo to znaczy ile? bo wiesz, ja jadac na jedna wyprawe robie 2x wiecej niz statystyczny forumowicz w roku. a wypraw mam w roku 4-5.
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: BIOdiesel do 2,5TD
no widzisz czyli tyle ile ja na jednym wyjezdzie. wiec nie jest to sporo.
Re: BIOdiesel do 2,5TD
No iRL_LOL pisze:no widzisz czyli tyle ile ja na jednym wyjezdzie. wiec nie jest to sporo.


Zielony Autobus 2,7TDi
Re: BIOdiesel do 2,5TD
no i twoja opinia nie jest miarodajna
Re: BIOdiesel do 2,5TD
z zupelnej ciekawosci gdzie robisz te 30- 40 tys. km na jednym wyjezdzie? I ile on trwa?
Re: BIOdiesel do 2,5TD
np. azja centralna. jeden wypad srednio 25tys w 1,5-2miechy
Re: BIOdiesel do 2,5TD
Wszędzie masz możliwość zatankowania BIO??RL_LOL pisze:np. azja centralna. jeden wypad srednio 25tys w 1,5-2miechy
Zielony Autobus 2,7TDi
Re: BIOdiesel do 2,5TD
Browning pisze:Wszędzie masz możliwość zatankowania BIO??RL_LOL pisze:np. azja centralna. jeden wypad srednio 25tys w 1,5-2miechy
jezdze na ON. nie interesuje sie tym. tam gdzie jezdze paliwo jest "za darmo". raczej watpie zeby gdziekolwiek poza wspaniala europa bylo takie gowno do kupienia.
Re: BIOdiesel do 2,5TD
no cóż jak długo jeżdże nie spotkałem jeszcze paliwa za darmoRL_LOL pisze:Browning pisze:Wszędzie masz możliwość zatankowania BIO??RL_LOL pisze:np. azja centralna. jeden wypad srednio 25tys w 1,5-2miechy
jezdze na ON. nie interesuje sie tym. tam gdzie jezdze paliwo jest "za darmo". raczej watpie zeby gdziekolwiek poza wspaniala europa bylo takie gowno do kupienia.

co do do gówien ro pół świata jeździ na różnych gównach i ma się dobrze


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: BIOdiesel do 2,5TD
oczywiscie masz racje. ale! bedac w azji nie masz wyboru wiec porownanie bez sensu. poza tym z tym gownem w azji nie bylbym tak do konca pewien.lbl78 pisze: no cóż jak długo jeżdże nie spotkałem jeszcze paliwa za darmo![]()
co do do gówien ro pół świata jeździ na różnych gównach i ma się dobrzenie mówiąc już o jakości, tego co jest czasem sprzedawane jak ON właśnie w Azji
Re: BIOdiesel do 2,5TD
dlatego pisze czasem bo różnie bywa
czasem z "butelki" tankujesz dobre paliwo a z dystrybutora coś na czym samochód ledwie jedzie a czasem odwrotnie
a co do wynalazków to na Syberii jechałem z oleju rzepakowym z racji braku wystarczającej ilości innego paliwa
więc różnie bywa 

czasem z "butelki" tankujesz dobre paliwo a z dystrybutora coś na czym samochód ledwie jedzie a czasem odwrotnie

a co do wynalazków to na Syberii jechałem z oleju rzepakowym z racji braku wystarczającej ilości innego paliwa


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: BIOdiesel do 2,5TD
no ale w polsce rzepak i inne gowna nie tankuja ludzie z powodu awaryjnego braku paliwa 
wyobraz sobie lepszy numer, w polsce.
otoz zabraklo kiedys paliwa we frocie 2,3, kasy tez zabraklo
. nieopodal byl szrot. spuscilismy z kilku zlomow olej silnikowy i na tym odjechalismy do domu.

wyobraz sobie lepszy numer, w polsce.
otoz zabraklo kiedys paliwa we frocie 2,3, kasy tez zabraklo

Re: BIOdiesel do 2,5TD
ja tam śmigam na BIO na zbiorniku mam taniej o 90 PLN
miesięcznie średnio o 400-600 PLN
czy się opłaca?? sam policz
latam tak już 3 rok, tyle że u mnie to akurat wszystko jedno co do auta wleje i tak pojedzie, najśmieszniejsze, że najgorzej jeżdzi na super hiper Vervach czy innych pałer dieslach 
miesięcznie średnio o 400-600 PLN
czy się opłaca?? sam policz


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: BIOdiesel do 2,5TD
Ty to fantasta jesteś, utwierdzam się w tym z każdym postemRL_LOL pisze:no ale w polsce rzepak i inne gowna nie tankuja ludzie z powodu awaryjnego braku paliwa
wyobraz sobie lepszy numer, w polsce.
otoz zabraklo kiedys paliwa we frocie 2,3, kasy tez zabraklo. nieopodal byl szrot. spuscilismy z kilku zlomow olej silnikowy i na tym odjechalismy do domu.

robok rzępoli w harapuciu
Re: BIOdiesel do 2,5TD
podobnie jak wlasciciele lagun 2 ?seburaj pisze:Ty to fantasta jesteś, utwierdzam się w tym z każdym postemRL_LOL pisze:no ale w polsce rzepak i inne gowna nie tankuja ludzie z powodu awaryjnego braku paliwa
wyobraz sobie lepszy numer, w polsce.
otoz zabraklo kiedys paliwa we frocie 2,3, kasy tez zabraklo. nieopodal byl szrot. spuscilismy z kilku zlomow olej silnikowy i na tym odjechalismy do domu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości