Rozdzial mocy w PII

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Rozdzial mocy w PII

Post autor: zielony_rog » pn sie 16, 2010 3:37 pm

Czesc,

Jak wyglada rozdzial mocy miedzy osie w Pajero II ze skrzynka SuperSelect (w trybie 4wd, zeby niebylo niedomowien :lol: ). Czy jesli oba kola jednej osi straca przyczepnosc, to 100% mocy idzie na druga, czy zawsze jakies minimum jest kierowane na te oske w poslizgu?
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: gebels » pn sie 16, 2010 7:45 pm

w opcji napęd 4x4 ??
w opcji napęd 4x4 ze zblokowanym centralnym dyfrem ??

bo to jest znacząca róznica :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: PiRoman » pn sie 16, 2010 7:49 pm

Zbyszek, nie mieszaj koledze...
W opcji różnicy centralnej znaczyć napędem 4x4 blokadzie jest... a potem to już normalnie... :lol:
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: zielony_rog » pn sie 16, 2010 8:14 pm

No panowie... :)16

W trybie napedu na 4 kola z dyfrem srodkowym niezablokowanym!
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: PiRoman » pn sie 16, 2010 8:23 pm

To całość na luźną oś.... chyba... tzn tak mi się wydaje.Jak Ci mocno zależy, to pojadę z psem na spacer i sprawdzę.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
RL_LOL
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr mar 10, 2010 12:36 am

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: RL_LOL » pn sie 16, 2010 9:15 pm

no jasne ze calosc na luzna os... przeciez centralny dyfer nie ma zadnego lsd.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: gebels » pn sie 16, 2010 9:52 pm

poco takie głupie pytanie ?? przeca to logiczne, i nie ważny rozdział mocy
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: DamnIt! » pn sie 16, 2010 9:53 pm

ale ma wiskozę żeby właśnie nie było "na jedną oś".
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: zielony_rog » pn sie 16, 2010 9:57 pm

Juz mowie, skad moje watpliwosci - na pajero.org.pl jest taki schemacik, z ktorego wynika, ze rozdzial wynosi od 33/67 do 50/50. Ale doczytalem, ze to dotyczy skrzyni SS4-II, czyli z nowszego, osobowego Pajero :) Widocznie w dwojkach jest starsza odmiana, czyli jest tak, jak waszmosciowie piszecie - cala para w slizgajaca sie os.

---------

Teraz widze, ze DamnIt napisal o wiskozie, wiec grzecznie czekam na ciag dalszy, bo juz nic nie wiem :)
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: gebels » pn sie 16, 2010 9:59 pm

DamnIt! pisze:ale ma wiskozę żeby właśnie nie było "na jedną oś".
PII nie ma wiskozy w centralnym dyfrze
Czwarte serce :cry:

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: zielony_rog » pn sie 16, 2010 10:31 pm

gebels pisze:poco takie głupie pytanie ?? przeca to logiczne, i nie ważny rozdział mocy
Ale czyje, moje? Czemu glupie?
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: gebels » pn sie 16, 2010 11:04 pm

zielony_rog pisze:
gebels pisze:poco takie głupie pytanie ?? przeca to logiczne, i nie ważny rozdział mocy
Ale czyje, moje? Czemu glupie?

przecież to logiczne jak centralny dyfer otwarty a szpery w nim brak :roll:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: DamnIt! » wt sie 17, 2010 6:02 am

Zatem wklejam dokładny opis Super Selecta pierwszej generacji(Pajero 2): http://powa.w.interii.pl/Super_Select.pdf . Z powodu "amerykańskiego" pochodzenia dokumentu "Super Select" występuje pod nazwą "Active Trac 4WD". Ale to dokładnie to samo.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: Eskapada » wt sie 17, 2010 6:42 am

DamnIt! pisze:Zatem wklejam dokładny opis Super Selecta pierwszej generacji(Pajero 2): http://powa.w.interii.pl/Super_Select.pdf . Z powodu "amerykańskiego" pochodzenia dokumentu "Super Select" występuje pod nazwą "Active Trac 4WD". Ale to dokładnie to samo.
Z tegoż też powodu można kupić łańcuch taniej niż w ASO :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: TomaszRT » wt sie 17, 2010 7:44 am

otwarty (bez żadnej blokady) dyfer zawsze dzieli 50/50..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: zielony_rog » wt sie 17, 2010 9:49 am

zielony_rog pisze:
gebels pisze:poco takie głupie pytanie ?? przeca to logiczne, i nie ważny rozdział mocy
Ale czyje, moje? Czemu glupie?
Gdybym wiedzial, ze jest otwarty i nie ma zadnej wiskozy, torsena albo innego mechanizmu ograniczajacego poslizg, to bym nie pytal... 8)

TomaszRT pisze:otwarty (bez żadnej blokady) dyfer zawsze dzieli 50/50..
No nie, nieprawda - ja pytalem o poslizg jednej z osi, a wtedy (nie majac jakiegos ogranicznika poslizgu mechnizmu) nie bedziesz miec 50/50, tylko 0/100 albo 100/0 :)
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: TomaszRT » wt sie 17, 2010 10:00 am

zielony_rog pisze:
TomaszRT pisze:otwarty (bez żadnej blokady) dyfer zawsze dzieli 50/50..
No nie, nieprawda - ja pytalem o poslizg jednej z osi, a wtedy (nie majac jakiegos ogranicznika poslizgu mechnizmu) nie bedziesz miec 50/50, tylko 0/100 albo 100/0 :)
prawda, prawda, będziesz mieć zawsze 50/50.. wynika to z konstrukcji mechanizmu różnicowego i III Zasady Dynamiki Newtona..

przykład:

jedna oś na śniegu, druga oś na asfalcie.. przyczepność śniegu pozwalająca przenieść powiedzmy 100NM, przyczepność asfaltu pozwalająca przenieść 700NM.. zarówno oś na śniegu jak i oś na asfalcie otrzymają max po 100NM..

...

a ~0/100 to możesz mieć tylko przy pełnej blokadzie i jednej osi w powietrzu..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: rudypajero.koszalin » wt sie 17, 2010 10:05 am

Pajero II z SS ma centralny dyfer z blokadą wiskotyczną podział sił na wały jest płynny od 33/67% do 50/50%.
Jak ktoś nie wieży to niech sobie zdemontuje jeden wał i zapnie 4H, Pajero pojedzie, z tym że będzie ruszać jak z automatyczną skrzynią biegów, najpierw powoli a potem układ "zaciska się".
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: Eskapada » wt sie 17, 2010 10:14 am

rudypajero.koszalin pisze:Pajero II z SS ma centralny dyfer z blokadą wiskotyczną podział sił na wały jest płynny od 33/67% do 50/50%.
Jak ktoś nie wieży to niech sobie zdemontuje jeden wał i zapnie 4H, Pajero pojedzie, z tym że będzie ruszać jak z automatyczną skrzynią biegów, najpierw powoli a potem układ "zaciska się".
:)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: zielony_rog » wt sie 17, 2010 10:28 am

TomaszRT pisze:
prawda, prawda, będziesz mieć zawsze 50/50.. wynika to z konstrukcji mechanizmu różnicowego i III Zasady Dynamiki Newtona..
Tak, masz slusznosc... Tylko jesli dodac do tego koniecznosc przezwyciezenia tarcia statycznego, to opony na bardziej przyczepnej nawierzchni moga sie nawet nie obrocic. Ale slusznie - moment bedzie rowny, a para w gwizdek.

Natomiast tego:
a ~0/100 to możesz mieć tylko przy pełnej blokadzie i jednej osi w powietrzu..
...to juz nie rozumiem. 100% blokada oznacza, ze nie ma "drogi ucieczki" dla energii i obie osie musze sie obracac z ta sama predkoscia.
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: TomaszRT » wt sie 17, 2010 10:33 am

zielony_rog pisze:
a ~0/100 to możesz mieć tylko przy pełnej blokadzie i jednej osi w powietrzu..
...to juz nie rozumiem. 100% blokada oznacza, ze nie ma "drogi ucieczki" dla energii i obie osie musze sie obracac z ta sama predkoscia.
słusznie, muszą się obracać z tą samą prędkością.. i gdy jedna ma przyczepność ~0 to przeniesie ~0 momentu, a druga przeniesie reszte..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: TomaszRT » wt sie 17, 2010 10:38 am

rudypajero.koszalin pisze:Pajero II z SS ma centralny dyfer z blokadą wiskotyczną podział sił na wały jest płynny od 33/67% do 50/50%.
a tak ściślej to podział jest w zakresie od 50/50 do 50+x/50-x, gdzie x=maksymalny opór stawiany przez wiskozę..

ale podział inny niż 50/50 to dopiero jest możliwy jak różnica w przyczepności między osiami wystąpi..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: zielony_rog » wt sie 17, 2010 11:20 am

TomaszRT pisze:
zielony_rog pisze:
a ~0/100 to możesz mieć tylko przy pełnej blokadzie i jednej osi w powietrzu..
...to juz nie rozumiem. 100% blokada oznacza, ze nie ma "drogi ucieczki" dla energii i obie osie musze sie obracac z ta sama predkoscia.
słusznie, muszą się obracać z tą samą prędkością.. i gdy jedna ma przyczepność ~0 to przeniesie ~0 momentu, a druga przeniesie reszte..
Na obie osie zostanie z przekladni rodzielczej przekazane po 50% momentu i obie beda sie obraca z taka sama predkoscia (pomijam ruch samochodu i to, czy stoi na asfalcie, lodzie czy wisi na podnosniku) - o to mi chodzi. Rozumiem, ze czepiasz sie braku naukowej precyzji moich sforumlowan? :roll:
...gonimy kroliczka...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: TomaszRT » wt sie 17, 2010 11:48 am

zielony_rog pisze:Na obie osie zostanie z przekladni rodzielczej przekazane po 50% momentu i obie beda sie obraca z taka sama predkoscia (pomijam ruch samochodu i to, czy stoi na asfalcie, lodzie czy wisi na podnosniku) - o to mi chodzi. Rozumiem, ze czepiasz sie braku naukowej precyzji moich sforumlowan? :roll:
e tam od razu czepiam.. ze skrzyni rodzielczej na oś zostanie przekazane maksymalnie tyle ile ta oś ma przyczepności i ani NM więcej..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Rozdzial mocy w PII

Post autor: zielony_rog » wt sie 17, 2010 12:10 pm

TomaszRT pisze:
e tam od razu czepiam.. ze skrzyni rodzielczej na oś zostanie przekazane maksymalnie tyle ile ta oś ma przyczepności i ani NM więcej..
To moze wyjasnisz, bo chyba Cie jednak nie rozumiem.

Pojmuje roznice miedzy obciazeniem a jego brakiem, ale fizyke mialem w podstawowce (dawno), wiec jesli chcesz sie popastwic, to satysfakcja bedzie niewielka.
...gonimy kroliczka...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości