Strona 1 z 1

Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 11:59 am
autor: Murzyn
Witam, wiecie gdzie mozna znalesc jakies blizsze informacje dotyczace tego modelu?

Obrazek


Wujek google sie tym razem nie postaral, albo ja nie umiem szukac (znalazlem kilka filmikow, skromne info w anglojezycznej wiki)

Przedewszystkim interesuje mnie jak zostalo zmodyfikowane zawieszenie w porównaniu do wersji cywilnej - moze byly tam jakies rozwiazania, które mozna zaadaptowac. (jakies zdjecia, schematy, cokolwiek)

Kolejna sprawa silnik - tez nie znalazlem zadnych ciekawych informacji - to bylo robione na bazie (6G74 3.5 V6) czy cos zupelnie innego, z turbina, kompreorem czy N/A? Jedyne info "3,5-litrowy, 24-zaworowy DOHC V6 z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu (MIVEC))"

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 2:18 pm
autor: Eskapada
Auto mocno niszowe, wyprodukowane głownie po to aby Mitsubishi mogło wystać go w Dakrze w klasie aut seryjnych. Zawieszenie przednie i tylne niezależne. Przód zasadniczo nie różnił się od innych cywilnych dwójek z tą różnicą ze EVO I miało możliwość monatażu dwóch amorków na koło

http://www.youtube.com/watch?v=vzaVdvpP ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=rza2XR_5 ... re=related

Do błota to ono się nie nadaje

:)21

EVO można sobie samemu wystrugać

http://cgi.ebay.ph/PAJERO-EVOLUTION-BOD ... 0349518371

:)21

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 2:23 pm
autor: poreb
a było EVO z kierownicą po właściwej stronie?

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 2:57 pm
autor: Murzyn
Przedni zawias jestes pewien ze nie modyfikowany (poza tymi 2ma amorami, tez sa drazki?)? Auto wydaje sie sporo szersze, stad moje podejrzenia ze chociazby wahacze mogly byc ciut inne (np dluzsze).

Cos wiesz o silniku? Wloty na masce sugeruja IC, czyli pewnie jakas turbawe

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 4:41 pm
autor: Kajen
Pewnie dwulitrowka z lancera 280 km. Do sciganek jak znalazl.

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 5:18 pm
autor: Eskapada
Tutaj jest historia sportowych dokonań i sukcesów Mitsubishi. Można tam też znaleźć informacje techniczne

http://www.mitsubishi-motors.com/corpor ... index.html

Nie mniej jednak zawieszenie przednie oraz tylne jest w układzie dwóch wahaczy + sprężyna śrubowa + amortyzator Auto nie jest szersze. Zwróć uwagę na przednią aluminiowa osłonę RALLIART widoczną na zamieszczonym przez Ciebie zdjęciu i na moją. To te same osłony i szerokość aut jest identyczna.

Obrazek

Obrazek

Motor to V6 3.5 24 zaworowy typ MIVEC czyli z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu, wolnossący o mocy 280KM. Niestety swoją maksymalną moc uzyskuje przy 6.500 obrotów na minutę :-?

Do wyboru były dwie skrzynie - manualna 5 biegowa i pięciobiegowy sekwencyjny tiptronic. Reduktor był jeden SS

Wymiary: długość 4120mm x szerokość 1950 mm x wysokość 1900mm. Rozstaw osi 2420 mm

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 5:25 pm
autor: Eskapada
poreb pisze:a było EVO z kierownicą po właściwej stronie?
TAK

Obrazek

Obrazek

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 6:21 pm
autor: DamnIt!
Pajero EVO ma zawieszenie tylko podobne do innych Pojar. Ma ramę, obie osie niezależne na kutych wahaczach a przód jest na sprężynach. Zawias tylny przypomina ten z P3. Silnik to wolnossący 3.5V6 ale wyposażony w MIVEC - seryjnie ma 280KM. Skrzynie biegów są chyba takie jak w P3 - zaś reduktor mniej więcej taki jak w normalnym 3.5V6.

Przełożenia w mostach:
- skrzynia manulana: 4.636;
- Skrzynia automatyczna: 4.272;

Inne(większe) jest sprzęgło, tylny dyferencjał jest tej samej wielkości jak w 3.5V6 i ma LSD. Przedni nie wiem. Zwrotnice/piasty są także inne niż w cywilnych pojarkach - hamulce tylne są takie jak w Pajero 2, natomiast przednie nie pasują od żadnej pojary(tarcza ma większą średnicę niż w innych Pajerach i zaciski także są inne). Zwrotnice/piasty też są "specjalne".

Samochodem nie jeździłem ani nie macałem - to co powyżej to od kumpla który takiego EVO miał prze jakiś czas w UK.

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 7:36 pm
autor: Murzyn
Czyli ten Wlot na masce jest tak samo potrzebny jak ten Batman na klapie...
Ale nie to jest interesujące, ten przedni zawias na springach to to to
Mocowania do ramy te same? Skąd skombinowac rysunek tych wahaczy lub załatwić kół na stronę?

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 8:04 pm
autor: Eskapada
Murzyn pisze:Czyli ten Wlot na masce jest tak samo potrzebny jak ten Batman na klapie...
Ale nie to jest interesujące, ten przedni zawias na springach to to to
Mocowania do ramy te same? Skąd skombinowac rysunek tych wahaczy lub załatwić kół na stronę?
Obawiam się,że jest to nie do kupienia :-? a jeśli nawet by było to cena przewyższy wartość Twojego auta :wink:

Jak chcesz mieć kosmiczne zawieszenie w Pajero to wystarczy zamontować drążki OME i podstawowy amortyzatory Foxa 2.0 Pigy Back. Gwarantuje, że nie będzie ci zawieszenie dobijać i cena będzie na jakimś akceptowalnym poziomie .... lub pójść na całość i coil cover Foxa zmotać

http://www.foxracingshox.com/offroad/sh ... _COIL_OVER

:)21

Np: do L200 2006+ można sobie kupić gotowy zestaw :wink:
http://www.ralliart.com/06topics/06news ... n-sus.html

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 8:52 pm
autor: poreb
http://www.rf04.com/ranger_team_engd41d.html

tutaj też troche info o tym autku
wraz ze zdjęciem ramy z zawiasem

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: wt wrz 28, 2010 8:56 pm
autor: Murzyn
Eskapada, nie zapominaj ze Ty ujezdzasz pajero kilka czy kilkanaście lat, a w terenie to już Bog wie ile, ja natomiast PII mam pól roku, a w offroadzie nie spędziłem jeszcze roku. Twoje rady cenie barzo, aczkolwiek nie zawsze przyjmuje je jako dogmat.
Twoje myślenie jest prawdziwe, poprawne oparte na doświadczeniu i właściwe, a moje proste wręcz niepoprawne, eksperymentalne i oparte tylko na wiedzy inzyniersko-teoretycznej. Zawsze podkreślam Ci ze i Twoje auto robi jak chcesz i moje i każdy jest szczęśliwy.

Nie zabieraj marzeń, bo już sobie wyobrazilem co będzie mógł robić autobus jak wyeliminuje patologiczne drazki i wstawi się nowe wahacze + springi

Oczywiście można to zaprojektować samemu, ale nie umiem znaleść miejsca na te sprezyny.

Jakby ktoś wiec miał pomysl skąd ściągnąć rysunek Zawiasu z tego modelu lub gdzie nabyć wahacze (nawet nadające się na szrot) to poproszę o pomoc

(zerknijcie co chłopaki zrobili z
Vitary
Motajac nowe zawieszenie z przodu (t&tgaraz)

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: śr wrz 29, 2010 7:31 am
autor: ernil
@Szarbia chyba wstawiał kiedyś mnóstwo fotek zawiasu bardziej wyczynowych pajero. Poszukaj.

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: śr wrz 29, 2010 7:54 am
autor: Eskapada
Murzyn pisze: Nie zabieraj marzeń, bo już sobie wyobrazilem co będzie mógł robić autobus jak wyeliminuje patologiczne drazki i wstawi się nowe wahacze + springi
Po Twoich wszystkich dokonaniach, daleki jestem od zabierania Ci marzeń :wink: Z zawieszeniem Foxa pisałem całkiem poważnie jesli Cię tylko na stać to motaj będziesz miał jedyny takie auto i dużo, dużo frajdy z jazdy i satysfakcji
Murzyn pisze: wyobrazilem co będzie mógł robić autobus jak wyeliminuje patologiczne drazki i wstawi się nowe wahacze + springi
Będzie mógł co robić i w jakim terenie ??

Patrząc się na filmy z udziałem EVO I, patrząc na zawieszenie nowego L200 ( sprężyna + dwa whacze ), patrząc na zawieszenie Pajero III, mam wrażanie Twój autobus, mając zawieszenie EVO I w terenie nie zrobi dużo więcej niż to robi na aktualnym zawieszeniu. W rajdach szybkościowych, podczas zabaw szybkościowych będzie faktycznie być lepiej ale w błocie już nie koniecznie. Patrzac na poniższe zdjecie bez dwóch zdań IFS EVO I jest pancerny w porównaniu do Pajero II
Murzyn pisze: Oczywiście można to zaprojektować samemu, ale nie umiem znaleść miejsca na te sprezyny.
Bo cały Twój pomysł wiąże się z niezłą przebudową auta.

Tutaj masz wyraźnie pokazane co należy zrobić aby IFS był mocniejszy, bardziej wytrzymały.

http://www.rf04.com/upload/pajero_old_front.jpg

Rozwiązania tego typu można podglądać w Toyota J9,12 w L200 +2006

Najlepiej podpatrzeć na rozwiązania profesjonalistów. IFS w Pajero Piotra Domownika

http://www.terenowo.pl/public_html/NOWO ... &Itemid=33#

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: śr wrz 29, 2010 8:11 am
autor: DamnIt!
DamnIt! pisze:Pajero EVO ma zawieszenie tylko podobne do innych Pojar. Ma ramę, obie osie niezależne na kutych wahaczach a przód jest na sprężynach. Zawias tylny przypomina ten z P3. Silnik to wolnossący 3.5V6 ale wyposażony w MIVEC - seryjnie ma 280KM. Skrzynie biegów są chyba takie jak w P3 - zaś reduktor mniej więcej taki jak w normalnym 3.5V6.

Przełożenia w mostach:
- skrzynia manulana: 4.636;
- Skrzynia automatyczna: 4.272;

Inne(większe) jest sprzęgło, tylny dyferencjał jest tej samej wielkości jak w 3.5V6 i ma LSD. Przedni nie wiem. Zwrotnice/piasty są także inne niż w cywilnych pojarkach - hamulce tylne są takie jak w Pajero 2, natomiast przednie nie pasują od żadnej pojary(tarcza ma większą średnicę niż w innych Pajerach i zaciski także są inne). Zwrotnice/piasty też są "specjalne".

Samochodem nie jeździłem ani nie macałem - to co powyżej to od kumpla który takiego EVO miał prze jakiś czas w UK.
będę kotlesiem gadał w weekend - to może coś więcej dowiem i przy okazji zwetyfikuje to co napisałem...

A tak przy okazji: blok silnika jest taki sam jak normalnego 3.5V6, ale inne są np. korbowody.

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: śr wrz 29, 2010 3:22 pm
autor: Murzyn
Dzieki serdeczne wszystkim za info i podpowiedzi. Zobaczymy czy uda sie z tego cos sensownego wyrezac

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: śr wrz 29, 2010 6:28 pm
autor: Rysio_Ochódzki

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: sob paź 02, 2010 8:38 pm
autor: leniviec
Na zywo takie pajerko mozna obejrzec u nas we wsi :) kumpel sprzedaje je od ponad roku. jest to wersja w tiptronicu. Jezdzilem. Przyznam szczerze ze nie czuc tych 280 km :(

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: ndz paź 03, 2010 8:59 am
autor: kaligiurg
Swego czasu kolega Szarbia miał bardzo ciekawy sposób.
Chciał do krótkiego Pajero II przeszczepić całe zawieszenie od Pajero III.
Z tego co mi mówił osiągnąłby w ten sposób większy rozstaw kół, tylne niezależne zawieszenie zapewniające bardzo dobre prowadzenie, sprężyny z przodu, przekładnię kierowniczą na listwie.
Ponadto tylne dyfry w Pajero III występowały w wariancie z torsenem i pełną blokadą co dla mnie jest rewelacją.
Pajero III ma większe tarcze hamulcowe i wymagane są felgi minimum 16 cali.
Wydaje się, że zawieszenie w Pajero II Evo jest protoplastą zawieszenia Pajero III. Oczywiście w III nie zamontowali kutych wahaczy ale Piotr Domownik oferuje wzmocnienie do poziomu wyczynowego wszystkich wahaczy już za 3000 zł.
Pozdrawiam
Konrad

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: ndz paź 03, 2010 9:28 am
autor: gebels
jak już polać sobie EVO to tylko takim :)23 :)21







Obrazek

Re: Pajero II Evolution (V55W)

: śr paź 27, 2010 11:18 am
autor: Szarbia