Strona 1 z 2

Most Pajero I i II

: pn sty 24, 2011 7:28 pm
autor: pedzacy
Witam

Mam Pajero I rok 91 2,5 TDI na sprężynach - most tylni pękł na pół

czy będzie pasował most kompletny z tarczami itd od Pajero II rok 96 2,8 TDI

Re: Most Pajero I i II

: pn sty 24, 2011 8:20 pm
autor: ArturS
Raczej nie. Jeżeli to 2,8 TDI to przełożenie ma 4,90 a twój 4.625 lub 4.875 .

Re: Most Pajero I i II

: pn sty 24, 2011 8:27 pm
autor: pedzacy
a jak sprawdzić przełożenia
bo bym jutro to zobaczył

Re: Most Pajero I i II

: pn sty 24, 2011 9:16 pm
autor: bazylisek
swoje przełożenie masz na tabliczce znamionowej pod maską, dawca to albo opis na obudowie albo policzyć zęby atak/talerz

Re: Most Pajero I i II

: wt sty 25, 2011 10:37 am
autor: Kajen
Szerokoscią moga sie nieznacznie roznic ale to nie potwierdzone dane. I motaj z blokadą od razu.

Re: Most Pajero I i II

: wt sty 25, 2011 9:13 pm
autor: pedzacy
a więc nie mogę znaleźć mostu do pajero 91 r na sprężynach większość ma most ale na resorach.

Znalazłem u znajomego most od 2,8 tdi 98 rok - wymiary idealne tak się wydaje hehe :) co myślicie o zamianie na to mam most tylni i przedni aby przełożenia były takie same czy będą jakieś problemy ??

I jak sprawdzić czy ma blokadę ??

Re: Most Pajero I i II

: wt sty 25, 2011 10:38 pm
autor: Kajen
Zadzwon do mnie jutro bo mi sie pisac nie chce :p

Re: Most Pajero I i II

: czw sty 27, 2011 7:23 pm
autor: pedzacy
Kajen most już prawie włożony jutro dam rezultat i zabieram się za przedni - thx za cenne uwagi :)

Re: Most Pajero I i II

: sob sty 29, 2011 8:53 pm
autor: pedzacy
Wymiana mostów tył / przód w Pajero I 2,5 TDI 91 r

http://img253.imageshack.us/g/20110129442.jpg/

most z tyłu wstawiony w całości z tarczami od Pajero II 2,8 TDI 99 r. (większa główka, wszystko się mieści jedyne co przerabiałem to doprowadzenie przewodów hamulcowych, ABS odpięty, zmiana główki do połączenia mostów II miała większą ale bez przeszkód dało się podmienić)

http://img21.imageshack.us/g/20110129436.jpg/

most przedni troszkę czasu trzeba poświęcić przekładałem z półośkami, przeguby zostawiłem swoje bo w II były automaty ja mam manualne , poduszka od starego mostu pasuje idealnie, mocowanie mostu do ramy trzeba dać od I

Re: Most Pajero I i II

: sob sty 29, 2011 9:55 pm
autor: Kajen
pedzacy pisze:
przeguby

Sprzegiełka raczej. Powiedz jak duzo Ci z tyłu wyszło szerzej ? I jak bardzo wolniejsze przełozenie odmuliło auto. I czy te mtki to nie przypadkiem nexeny ?

Tyle :)

Re: Most Pajero I i II

: czw lut 17, 2011 10:58 am
autor: mitsu102
No właśnie.Pochwal się jak to teraz robi w terenie,bo sam będę wymieniał lada dzień :-?

Re: Most Pajero I i II

: pn lut 28, 2011 9:08 pm
autor: Przemy
Spawał ktoś z was może most?
Mój się sobie pękł na spawie i teraz: czy próbować spawać czy szukać drugiego.
Chodź jak ktoś to kiedyś pospawał to chyba da się i teraz?

Obrazek

Re: Most Pajero I i II

: pn lut 28, 2011 9:44 pm
autor: Kajen
Pewnie ze sie da. Tylko kwestia ile wytrzyma. @powa cos juz o tym wie i sumarycznie i tak kupił korpus.

Re: Most Pajero I i II

: wt mar 01, 2011 6:03 am
autor: DamnIt!
Przemy pisze:Spawał ktoś z was może most?
Mój się sobie pękł na spawie i teraz: czy próbować spawać czy szukać drugiego.
Chodź jak ktoś to kiedyś pospawał to chyba da się i teraz?

Obrazek
oooo. miałem tak samo :)21

Przy cenach używanych mostów do Pajero nie warto nic z tym robić. Pospawany pęknie obok - a przynajmniej u mnie tak było. Kup następny most i już.

Re: Most Pajero I i II

: wt mar 01, 2011 2:08 pm
autor: Przemy
Wydaje mi sie ze zrobione jest to z jakiegoś stopu żeliwa?
Mam speców co spawają żeliwne głowice i one jakoś wytrzymują. Może do tego wstawić jakieś wzmocnienie?

Re: Most Pajero I i II

: wt mar 01, 2011 2:38 pm
autor: DamnIt!
Obudowa mostu jest stalowa.

Re: Most Pajero I i II

: pt mar 04, 2011 1:11 am
autor: koniu14
U mojego taty w P1 longu tez tak strzelił jak na fotce podjęliśmy próbę reanimacji właśnie spawając , zawieźliśmy do firmy która się w tym specjalizuje (spawaniu) no i pochodziło miesiąc (auto nie jeżdżone w terenie) po miesiącu się jakoś tak dziwnie koło wygięło :P no i nowy most trzeba było motać :)

Osobiście spawanie odradzam !!

Re: Most Pajero I i II

: ndz mar 06, 2011 8:48 pm
autor: mitsu102
No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka :)
Teraz tak wygląda:Obrazek

Re: Most Pajero I i II

: ndz mar 06, 2011 8:55 pm
autor: mitsu102
Przemy pisze:Spawał ktoś z was może most?
Mój się sobie pękł na spawie i teraz: czy próbować spawać czy szukać drugiego.
Chodź jak ktoś to kiedyś pospawał to chyba da się i teraz?

Obrazek
Nie wiedziałem że te mosty takie słabe :-? .To od I czy II ??

Re: Most Pajero I i II

: pn mar 07, 2011 12:58 am
autor: Kajen
Nie są az tak słabe. Wszystko zalezy od tego jak sie fure katuje. Osobiscie nie mam nic przeciwko spawaniu takich rzeczy ale gdybym miał to juz robic to nie dał bym nikomu, akurat swojej roboty w tym temacie to jestem pewny :)21 Jak ktos tego nie odtłusci, nie wyczysci, i bedzie walił gluty mrygomatem "oby nie ciekło" to po dwoch takich operacjach mamy tak przegrzaną stal ze peknie znow na byle wyjebie.

Re: Most Pajero I i II

: pn kwie 11, 2011 10:29 pm
autor: dzinks
bazylisek pisze:swoje przełożenie masz na tabliczce znamionowej pod maską, dawca to albo opis na obudowie albo policzyć zęby atak/talerz

Witam ponownie, czy możesz mi napisać o co chodzi w tym liczeniu - czy ilość zębów na talerzu = przełożenie?
tzn. 47 zębów to jakie to przełożenie?

Re: Most Pajero I i II

: wt kwie 12, 2011 6:33 am
autor: Eskapada
mitsu102 pisze:No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka :)
Teraz tak wygląda:Obrazek
:)2

moje mosty, sprężyny amorki, pomysł na dwie blokady niech Ci to wszytko służy długo i szczęśliwie

:)21

Re: Most Pajero I i II

: wt kwie 12, 2011 6:56 am
autor: bobon
mitsu102 pisze:No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka :)
Mitsu 102 rozwiń temat dwóch blokad, poproszę :D

Re: Most Pajero I i II

: wt kwie 12, 2011 7:31 am
autor: Eskapada
ArturS pisze:Raczej nie. Jeżeli to 2,8 TDI to przełożenie ma 4,90 a twój 4.625 lub 4.875 .
i co z tego :wink: Przy wymianie jednego mostu trzeba dobrać przełożenia, przy wymianie dwóch mostów najlepiej zamontować 4.875 lub 5.29 ale to do opon 33cale lub więcej.

Tylny most od II pasuje bez problemu pod warunkiem,że jest to Pajero I po 89roku czy na sprężynie. Wahacze, sprężyny gniazda sprężyn są takie same. Jeśli jest to Pajero I z przed 1989 roku to należy kupić most od II z wahaczami i panhardem i dorobić mocowania powyższych w jedynce lub pójść na całość, poprawić wykrzyż i nie montować drązka panharda tylko drążek typu A w fabryczny radius od dwójki pozbawić jednego punkt mocowania przy moście :wink:

Przedni most to najlepiej zamontować od Toyoty HDJ 80 lub inne z serii 7 :)21

Re: Most Pajero I i II

: wt kwie 12, 2011 7:12 pm
autor: walus
bobon pisze:
mitsu102 pisze:No ja już jestem po zmotaniu mostu od pajeraII do I.Powiem tak,rewelacja.Auto podniosło się sporo do góry,mam sprężyny zamiast resorów,dwie blokady tylnego mostu,jest szerszy spód i co najważniejsze mam mniejsze przełożenie co spowodowało więcej mocy dla mojego staruszka :)
Mitsu 102 rozwiń temat dwóch blokad, poproszę :D
Koledze chodziło oto że, w jednym moście ma blokadę LSD+fabryczna 100% załączana pneumatycznie
Ogólnie robi robotę :)2