co mu odwaliło
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 8:02 pm
co mu odwaliło
Witam.
Mam pewien problem z p1 2.5 td. przy minusowych (-14) oraz dodatnich (ok. 15) po podgrzaniu świec auto odpala na dotyk.Popracuje idealnie 10 sekund i zaczyna przerywać. ewidentnie nie pali na wszystkie gary.Kopci (BAAAARDZO KUR*A KOPCI)) na siwoniebiesko (tak jakby odpalał z jedną niesprawną świecą żarową), Po wstawieniu w du*pe na ok 20 sek. wszystko powoli sie normuje aż sie unormuje.
świeczki sprawne, paliwo UPUSZCZONE i zabąblowane zimowe,f. paliwa świerzy , przewody paliwowe oblukane pd kątem wycieków.Dedukuję że ssa lewe powietrze w paliwie, ale czy wtedy by tak kopcił?
prosze o jakieś pomysły (tylko oblatanych w p1) czy zapowietrzanie może powodować tak silne kopcenie, jakie słabe punkty ma układ paliwoowy w P1 2.5 td??
jeśli czegoś nie napisałem, brakuje informacji itd. to piszcie
Mam pewien problem z p1 2.5 td. przy minusowych (-14) oraz dodatnich (ok. 15) po podgrzaniu świec auto odpala na dotyk.Popracuje idealnie 10 sekund i zaczyna przerywać. ewidentnie nie pali na wszystkie gary.Kopci (BAAAARDZO KUR*A KOPCI)) na siwoniebiesko (tak jakby odpalał z jedną niesprawną świecą żarową), Po wstawieniu w du*pe na ok 20 sek. wszystko powoli sie normuje aż sie unormuje.
świeczki sprawne, paliwo UPUSZCZONE i zabąblowane zimowe,f. paliwa świerzy , przewody paliwowe oblukane pd kątem wycieków.Dedukuję że ssa lewe powietrze w paliwie, ale czy wtedy by tak kopcił?
prosze o jakieś pomysły (tylko oblatanych w p1) czy zapowietrzanie może powodować tak silne kopcenie, jakie słabe punkty ma układ paliwoowy w P1 2.5 td??
jeśli czegoś nie napisałem, brakuje informacji itd. to piszcie
Ostatnio zmieniony ndz lut 27, 2011 12:33 am przez mani3klodz, łącznie zmieniany 2 razy.
- koniu14
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: sob sty 22, 2011 7:39 pm
- Lokalizacja: Gliczarów Górny
Re: co mu odwaliło
Siema
miałem podobny problem kiedy to zepsuł się sterownik od świec żarowych na start przez chwile wszystko cacy a po chwili przebierał ale działo się to tylko w ujemnych temperaturach . kopcenie na biało czy siwo niebiesko to normalne (raczej) chwile po odpaleniu na mrozie przynajmniej.... ale co do tego to niech się jeszcze inni wypowiedzą
A jak przy temp na przykład 0
Pozdrawaim
miałem podobny problem kiedy to zepsuł się sterownik od świec żarowych na start przez chwile wszystko cacy a po chwili przebierał ale działo się to tylko w ujemnych temperaturach . kopcenie na biało czy siwo niebiesko to normalne (raczej) chwile po odpaleniu na mrozie przynajmniej.... ale co do tego to niech się jeszcze inni wypowiedzą
A jak przy temp na przykład 0

Pozdrawaim
Nigdy nie gadaj z idiotą najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 8:02 pm
Re: co mu odwaliło
wiem że stary klekot może zakopcić ale moje pajero przegina. w bezwietrzny dzień nie widać nic w okolicy
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: co mu odwaliło
Mam pewien pomysl (ale nie jestem oblatany w P1), zatem sza.


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 8:02 pm
Re: co mu odwaliło
zezwalam na wypowiedzi nie oblatanych w p1 pomysłodawców :p
Re: co mu odwaliło
nie wiem co to oznacza,ale wiem,ze silnik twoj wymaga remontumani3klodz pisze:Witam.
Po wstawieniu w du*pe na ok 20 sek.

Re: co mu odwaliło
Powietrze łapie i tyle. Pompke przy filtrze kolega posiada ?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 8:02 pm
Re: co mu odwaliło
posiada
Re: co mu odwaliło
podłączam się mam ten sam problem pII 2,5td jak dam mu w palnik to jakby się odpowietrzył i gada jak ta lala. Poza tym wymieniłem przewody i sprawdziłem smok. Ja co prawda podgrzewam świece ręcznie bo mam zakichany qgs gdzie świece kosztują 200zł szt. Mam podejrzenie co do pompki ręcznej raz już wymieniłem bo cofało się paliwo teraz się nie cofa w zimę odpala ale kopci i się dławi póki nie dam mu w kite. Paru mechaników mówiło mi o końcówkach wtrysku ale jakoś w to nie wierzę bo by cały czas kopcił. Również czekam na jakieś pomysły. Za kilka dni podłączę filtr od 1,9tdi bez pompki czyli miejsca gdzie może znaleźć się powietrze o wynikach powiadomię.
Re: co mu odwaliło
weź czystego paliwa do butelki i podłącz go bezpośrednio. Zaoszczędzisz kilka dni pisania i czytania 40 stron forum.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: co mu odwaliło
To posprawdzaj wtryskiwacze.mani3klodz pisze:zezwalam na wypowiedzi nie oblatanych w p1 pomysłodawców :p
Re: co mu odwaliło
przyjrzyj się dogrzewaniu świec żarowych skoro kopci mocno to raczej paliwa mu nie brakuje...
BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 8:02 pm
Re: co mu odwaliło
Powiem tak:
Sprawdziłem świece po kolei i czas grzania zwykłą kontrolką 12v , wszytkio ok (btw. nie mam tego dziwacznego systemu grzania)
wymieniłem tymczasowo wszystkie przewody paliwowe na przezroczyste w celu obserwowania ew. bąbli, a tych brak...
czas grzania świec ok, adekwantny do temp silnika.
zaznaczam że motor pali bez problemu na cyk, jazdy z przerywaniem i kopceniem zaczynają sie po kilkunastu sekundach pracy, więc ciągnie powietrze w paliwie od strony niskiego ciścienia.
Skłaniam się ku wersji jednego z forumowiczów co gdzieś tu kiedyś pisał że zapowietrza się sama pompa przez uszczelniacz od strony koła pasowego.
Pozdrawiam
Sprawdziłem świece po kolei i czas grzania zwykłą kontrolką 12v , wszytkio ok (btw. nie mam tego dziwacznego systemu grzania)
wymieniłem tymczasowo wszystkie przewody paliwowe na przezroczyste w celu obserwowania ew. bąbli, a tych brak...
czas grzania świec ok, adekwantny do temp silnika.
zaznaczam że motor pali bez problemu na cyk, jazdy z przerywaniem i kopceniem zaczynają sie po kilkunastu sekundach pracy, więc ciągnie powietrze w paliwie od strony niskiego ciścienia.
Skłaniam się ku wersji jednego z forumowiczów co gdzieś tu kiedyś pisał że zapowietrza się sama pompa przez uszczelniacz od strony koła pasowego.
Pozdrawiam
Re: co mu odwaliło
U mnie ale znajomy ma PII 2,5 d były takie same objawy co u was \. po paru dniach szukanie przyczyny pompa pojechała do remontu. trochu się podobno zatarła. moze nie trochu ale kapitał. koszt ok 500zł.
Co do swiec to się nie zgadzam z kolegami że działają tylko przed rozruchem.
Podgrzewają aż do czasu jak silnik osiągnie ok 70'C wystarczy założyc kontrolkę i sobie zobaczyć.
Co do swiec to się nie zgadzam z kolegami że działają tylko przed rozruchem.
Podgrzewają aż do czasu jak silnik osiągnie ok 70'C wystarczy założyc kontrolkę i sobie zobaczyć.
Buła
Re: co mu odwaliło
BUŁA pisze:U mnie ale znajomy ma PII 2,5 d były takie same objawy co u was \. po paru dniach szukanie przyczyny pompa pojechała do remontu. trochu się podobno zatarła. moze nie trochu ale kapitał. koszt ok 500zł.
Co do swiec to się nie zgadzam z kolegami że działają tylko przed rozruchem.
Podgrzewają aż do czasu jak silnik osiągnie ok 70'C wystarczy założyc kontrolkę i sobie zobaczyć.
dokladnie .. system jest dwufazowy jakby..

wstepne podgrzanie coby usprawnić rozruch a pozniej dogrzewaja nawet do 10 min przy pracujacym juz silniku
era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 16
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 8:02 pm
Re: co mu odwaliło
sprawdzałem tą kwestię dogrzewania po rozruchu. Ale obszedłem ją tymczasowo grzejąc z ''palca'' .Brak poprawy
Re: co mu odwaliło
Dogrzewanie nic nie daje poza dodatkowym obciążeniem alternatora...
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: co mu odwaliło
Faja pisze:Dogrzewanie nic nie daje poza dodatkowym obciążeniem alternatora...
Myślę że małe zółte łapki po to wymysliły aby usprawnić pracę zimnego kaszlaka.
jak ktoś ma padnięty motor to i dogrzewanie mu nie pomoże,
Buła
Re: co mu odwaliło
dogrzewanie to podejrzewam jakis eko-wymysl. faktycznie nic nie daje. bo niby co ma dawac w sprawnym motorze...
Re: co mu odwaliło
Przetestowałem ręczne grzanie świec w różnych dieslach - z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim i poza spadkiem obrotów nie ma widocznej zmiany w pracy silnika.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: co mu odwaliło
pewnie skład spalin się zmienia trzeba by pod analizator podłączyć...Faja pisze:Przetestowałem ręczne grzanie świec w różnych dieslach - z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim i poza spadkiem obrotów nie ma widocznej zmiany w pracy silnika.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: co mu odwaliło
tylko po copolaff pisze:pewnie skład spalin się zmienia trzeba by pod analizator podłączyć...Faja pisze:Przetestowałem ręczne grzanie świec w różnych dieslach - z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim i poza spadkiem obrotów nie ma widocznej zmiany w pracy silnika.

Re: co mu odwaliło
ppxt pisze:tylko po copolaff pisze:pewnie skład spalin się zmienia trzeba by pod analizator podłączyć...Faja pisze:Przetestowałem ręczne grzanie świec w różnych dieslach - z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim i poza spadkiem obrotów nie ma widocznej zmiany w pracy silnika.
po co zmienia się skład spalin czy po co podłączać analizator?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: co mu odwaliło
polaff pisze:
po co zmienia się skład spalin czy po co podłączać analizator?
po co to robic.
a wlasciwie 3x po co

Re: co mu odwaliło
Siwoniebiesko?mani3klodz pisze:Witam.
Mam pewien problem z p1 2.5 td. przy minusowych (-14) oraz dodatnich (ok. 15) po podgrzaniu świec auto odpala na dotyk.Popracuje idealnie 10 sekund i zaczyna przerywać. ewidentnie nie pali na wszystkie gary.Kopci (BAAAARDZO KUR*A KOPCI)) na siwoniebiesko (tak jakby odpalał z jedną niesprawną świecą żarową), Po wstawieniu w du*pe na ok 20 sek. wszystko powoli sie normuje aż sie unormuje.
świeczki sprawne, paliwo UPUSZCZONE i zabąblowane zimowe,f. paliwa świerzy , przewody paliwowe oblukane pd kątem wycieków.Dedukuję że ssa lewe powietrze w paliwie, ale czy wtedy by tak kopcił?
prosze o jakieś pomysły (tylko oblatanych w p1) czy zapowietrzanie może powodować tak silne kopcenie, jakie słabe punkty ma układ paliwoowy w P1 2.5 td??
jeśli czegoś nie napisałem, brakuje informacji itd. to piszcie
Niespalone paliwo z olejem. Pierścienie po podgrzaniu uszczelniają się i efekt znika. Marnie to wygląda. Dorżnij gada i rozglądaj się za nowym silnikiem.
Ale cię podbudowałem

Schrocilla - Pajero I 2,5TDI, hard top
Autobus Chrysler Grand Voyager '91
Autobus Chrysler Grand Voyager '91
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości