Strona 1 z 2

co mu odwaliło

: ndz lut 27, 2011 12:21 am
autor: mani3klodz
Witam.
Mam pewien problem z p1 2.5 td. przy minusowych (-14) oraz dodatnich (ok. 15) po podgrzaniu świec auto odpala na dotyk.Popracuje idealnie 10 sekund i zaczyna przerywać. ewidentnie nie pali na wszystkie gary.Kopci (BAAAARDZO KUR*A KOPCI)) na siwoniebiesko (tak jakby odpalał z jedną niesprawną świecą żarową), Po wstawieniu w du*pe na ok 20 sek. wszystko powoli sie normuje aż sie unormuje.
świeczki sprawne, paliwo UPUSZCZONE i zabąblowane zimowe,f. paliwa świerzy , przewody paliwowe oblukane pd kątem wycieków.Dedukuję że ssa lewe powietrze w paliwie, ale czy wtedy by tak kopcił?

prosze o jakieś pomysły (tylko oblatanych w p1) czy zapowietrzanie może powodować tak silne kopcenie, jakie słabe punkty ma układ paliwoowy w P1 2.5 td??

jeśli czegoś nie napisałem, brakuje informacji itd. to piszcie

Re: co mu odwaliło

: ndz lut 27, 2011 12:42 am
autor: koniu14
Siema

miałem podobny problem kiedy to zepsuł się sterownik od świec żarowych na start przez chwile wszystko cacy a po chwili przebierał ale działo się to tylko w ujemnych temperaturach . kopcenie na biało czy siwo niebiesko to normalne (raczej) chwile po odpaleniu na mrozie przynajmniej.... ale co do tego to niech się jeszcze inni wypowiedzą

A jak przy temp na przykład 0 ??


Pozdrawaim

Re: co mu odwaliło

: ndz lut 27, 2011 12:50 am
autor: mani3klodz
wiem że stary klekot może zakopcić ale moje pajero przegina. w bezwietrzny dzień nie widać nic w okolicy

Re: co mu odwaliło

: ndz lut 27, 2011 12:58 am
autor: adas bombowiec
Mam pewien pomysl (ale nie jestem oblatany w P1), zatem sza.

:)21

Re: co mu odwaliło

: ndz lut 27, 2011 1:05 am
autor: mani3klodz
zezwalam na wypowiedzi nie oblatanych w p1 pomysłodawców :p

Re: co mu odwaliło

: ndz lut 27, 2011 7:11 am
autor: LR_Olek
mani3klodz pisze:Witam.
Po wstawieniu w du*pe na ok 20 sek.
nie wiem co to oznacza,ale wiem,ze silnik twoj wymaga remontu :)21

Re: co mu odwaliło

: ndz lut 27, 2011 10:09 am
autor: Kajen
Powietrze łapie i tyle. Pompke przy filtrze kolega posiada ?

Re: co mu odwaliło

: ndz lut 27, 2011 11:37 am
autor: mani3klodz
posiada

Re: co mu odwaliło

: ndz lut 27, 2011 1:04 pm
autor: kawekk
podłączam się mam ten sam problem pII 2,5td jak dam mu w palnik to jakby się odpowietrzył i gada jak ta lala. Poza tym wymieniłem przewody i sprawdziłem smok. Ja co prawda podgrzewam świece ręcznie bo mam zakichany qgs gdzie świece kosztują 200zł szt. Mam podejrzenie co do pompki ręcznej raz już wymieniłem bo cofało się paliwo teraz się nie cofa w zimę odpala ale kopci i się dławi póki nie dam mu w kite. Paru mechaników mówiło mi o końcówkach wtrysku ale jakoś w to nie wierzę bo by cały czas kopcił. Również czekam na jakieś pomysły. Za kilka dni podłączę filtr od 1,9tdi bez pompki czyli miejsca gdzie może znaleźć się powietrze o wynikach powiadomię.

Re: co mu odwaliło

: ndz lut 27, 2011 1:07 pm
autor: Zibi
weź czystego paliwa do butelki i podłącz go bezpośrednio. Zaoszczędzisz kilka dni pisania i czytania 40 stron forum.

Re: co mu odwaliło

: pn lut 28, 2011 1:08 pm
autor: adas bombowiec
mani3klodz pisze:zezwalam na wypowiedzi nie oblatanych w p1 pomysłodawców :p
To posprawdzaj wtryskiwacze.

Re: co mu odwaliło

: wt mar 01, 2011 8:55 am
autor: Wieśmak
przyjrzyj się dogrzewaniu świec żarowych skoro kopci mocno to raczej paliwa mu nie brakuje...

Re: co mu odwaliło

: sob mar 19, 2011 10:45 pm
autor: mani3klodz
Powiem tak:
Sprawdziłem świece po kolei i czas grzania zwykłą kontrolką 12v , wszytkio ok (btw. nie mam tego dziwacznego systemu grzania)
wymieniłem tymczasowo wszystkie przewody paliwowe na przezroczyste w celu obserwowania ew. bąbli, a tych brak...
czas grzania świec ok, adekwantny do temp silnika.
zaznaczam że motor pali bez problemu na cyk, jazdy z przerywaniem i kopceniem zaczynają sie po kilkunastu sekundach pracy, więc ciągnie powietrze w paliwie od strony niskiego ciścienia.
Skłaniam się ku wersji jednego z forumowiczów co gdzieś tu kiedyś pisał że zapowietrza się sama pompa przez uszczelniacz od strony koła pasowego.
Pozdrawiam

Re: co mu odwaliło

: ndz mar 20, 2011 1:02 am
autor: BUŁA
U mnie ale znajomy ma PII 2,5 d były takie same objawy co u was \. po paru dniach szukanie przyczyny pompa pojechała do remontu. trochu się podobno zatarła. moze nie trochu ale kapitał. koszt ok 500zł.

Co do swiec to się nie zgadzam z kolegami że działają tylko przed rozruchem.
Podgrzewają aż do czasu jak silnik osiągnie ok 70'C wystarczy założyc kontrolkę i sobie zobaczyć.

Re: co mu odwaliło

: ndz mar 20, 2011 1:19 am
autor: ramzes
BUŁA pisze:U mnie ale znajomy ma PII 2,5 d były takie same objawy co u was \. po paru dniach szukanie przyczyny pompa pojechała do remontu. trochu się podobno zatarła. moze nie trochu ale kapitał. koszt ok 500zł.

Co do swiec to się nie zgadzam z kolegami że działają tylko przed rozruchem.
Podgrzewają aż do czasu jak silnik osiągnie ok 70'C wystarczy założyc kontrolkę i sobie zobaczyć.

dokladnie .. system jest dwufazowy jakby.. :wink:
wstepne podgrzanie coby usprawnić rozruch a pozniej dogrzewaja nawet do 10 min przy pracujacym juz silniku

Re: co mu odwaliło

: ndz mar 20, 2011 1:45 am
autor: mani3klodz
sprawdzałem tą kwestię dogrzewania po rozruchu. Ale obszedłem ją tymczasowo grzejąc z ''palca'' .Brak poprawy

Re: co mu odwaliło

: ndz mar 20, 2011 8:09 pm
autor: Faja
Dogrzewanie nic nie daje poza dodatkowym obciążeniem alternatora...

Re: co mu odwaliło

: śr mar 23, 2011 7:27 am
autor: BUŁA
Faja pisze:Dogrzewanie nic nie daje poza dodatkowym obciążeniem alternatora...

Myślę że małe zółte łapki po to wymysliły aby usprawnić pracę zimnego kaszlaka.
jak ktoś ma padnięty motor to i dogrzewanie mu nie pomoże,

Re: co mu odwaliło

: śr mar 23, 2011 12:26 pm
autor: ppxt
dogrzewanie to podejrzewam jakis eko-wymysl. faktycznie nic nie daje. bo niby co ma dawac w sprawnym motorze...

Re: co mu odwaliło

: śr mar 23, 2011 3:43 pm
autor: Faja
Przetestowałem ręczne grzanie świec w różnych dieslach - z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim i poza spadkiem obrotów nie ma widocznej zmiany w pracy silnika.

Re: co mu odwaliło

: śr mar 23, 2011 4:43 pm
autor: polaff
Faja pisze:Przetestowałem ręczne grzanie świec w różnych dieslach - z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim i poza spadkiem obrotów nie ma widocznej zmiany w pracy silnika.
pewnie skład spalin się zmienia trzeba by pod analizator podłączyć...

Re: co mu odwaliło

: śr mar 23, 2011 6:22 pm
autor: ppxt
polaff pisze:
Faja pisze:Przetestowałem ręczne grzanie świec w różnych dieslach - z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim i poza spadkiem obrotów nie ma widocznej zmiany w pracy silnika.
pewnie skład spalin się zmienia trzeba by pod analizator podłączyć...
tylko po co :)21

Re: co mu odwaliło

: śr mar 23, 2011 6:51 pm
autor: polaff
ppxt pisze:
polaff pisze:
Faja pisze:Przetestowałem ręczne grzanie świec w różnych dieslach - z wtryskiem pośrednim i bezpośrednim i poza spadkiem obrotów nie ma widocznej zmiany w pracy silnika.
pewnie skład spalin się zmienia trzeba by pod analizator podłączyć...
tylko po co :)21

po co zmienia się skład spalin czy po co podłączać analizator?

Re: co mu odwaliło

: śr mar 23, 2011 7:24 pm
autor: ppxt
polaff pisze:

po co zmienia się skład spalin czy po co podłączać analizator?

po co to robic.
a wlasciwie 3x po co :)21

Re: co mu odwaliło

: śr mar 23, 2011 7:29 pm
autor: Szrocilla
mani3klodz pisze:Witam.
Mam pewien problem z p1 2.5 td. przy minusowych (-14) oraz dodatnich (ok. 15) po podgrzaniu świec auto odpala na dotyk.Popracuje idealnie 10 sekund i zaczyna przerywać. ewidentnie nie pali na wszystkie gary.Kopci (BAAAARDZO KUR*A KOPCI)) na siwoniebiesko (tak jakby odpalał z jedną niesprawną świecą żarową), Po wstawieniu w du*pe na ok 20 sek. wszystko powoli sie normuje aż sie unormuje.
świeczki sprawne, paliwo UPUSZCZONE i zabąblowane zimowe,f. paliwa świerzy , przewody paliwowe oblukane pd kątem wycieków.Dedukuję że ssa lewe powietrze w paliwie, ale czy wtedy by tak kopcił?

prosze o jakieś pomysły (tylko oblatanych w p1) czy zapowietrzanie może powodować tak silne kopcenie, jakie słabe punkty ma układ paliwoowy w P1 2.5 td??

jeśli czegoś nie napisałem, brakuje informacji itd. to piszcie
Siwoniebiesko?
Niespalone paliwo z olejem. Pierścienie po podgrzaniu uszczelniają się i efekt znika. Marnie to wygląda. Dorżnij gada i rozglądaj się za nowym silnikiem.

Ale cię podbudowałem :evil: