przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Moderator: Kosiarz
przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Witam,
Wiem że podobny wątek już był poruszany, ale mam pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.
Mam Miśka Shoguna 2,8, w którym muszę wymienić mosty. Mam możliwość założenia mostów (przednich i tylnych w komplecie) z Miśka Shoguna 3,5. Interesuje mnie czy ktoś przekładał kiedyś mosty z silniejszego silnika do słabszego, czy to w ogóle gra i czy ma sens, co z mocą i przełożeniami?
jeśli ktoś wie coś na ten temat proszę o pomoc
z góry dzięki pozdrawiam
Wiem że podobny wątek już był poruszany, ale mam pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.
Mam Miśka Shoguna 2,8, w którym muszę wymienić mosty. Mam możliwość założenia mostów (przednich i tylnych w komplecie) z Miśka Shoguna 3,5. Interesuje mnie czy ktoś przekładał kiedyś mosty z silniejszego silnika do słabszego, czy to w ogóle gra i czy ma sens, co z mocą i przełożeniami?
jeśli ktoś wie coś na ten temat proszę o pomoc
z góry dzięki pozdrawiam
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Z tego co pamiętam to w 2.8 występowały tylko przełożenia 4.9 ,a w 3.5 v6 4.625 i 4.875 

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
przełożenia to różne bywały - w mocniejszym silniku raczej 4625, choć z automatem w dieslu może być 4,875~4,9 - a mosty 2,8 i 3,5 są identyczne[mocniejsze półosie, większy dyfer], ale ja się nie znam 

Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Na dyfrach powinny być naklejki mówiące jaki masz typ mostu i jakie ma przełożenie. Silniki 2,8 i 3,5 z reguły miały takie same przełożenie (krótki 4,636 a długi 4,9) różnice występowały w automatach, długi 2,8 chyba miał 5,28.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Ten z silnikiem 3,5 ma przełożenie 4,272 i jest to automat, ale nie wiem jakie przełożenie ma 2,8 (manual), oba Miśki są długie, a mosty są do wymiany bo poprzedni właściciel nie zadbał o to żeby oleju w nich nie brakło :/
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Jeżeli są przełożenia 4,272 w Miśkach ( bo z takimi się jeszcze nie spotkałem
) to do upalania nie polecam bo są za szybkie (łatwiej je uszkodzić)
Radziłbym Ci pozostać przy 4.9 lub 5.29 jeżeli zamierzasz jeżdzić na oponach 33''
A z tego co wiem to w silnikach 2.8TD występowały tylko 4.9 bez różnicy długi/krótki ,manual/automat
Ale to jest tylko moja opinia i nikt nie musi się z nią zgadzać
zawsze mogę być w mylnym błędzie
Powołuje się na to forum;
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=23638
Pozdrawiam

Radziłbym Ci pozostać przy 4.9 lub 5.29 jeżeli zamierzasz jeżdzić na oponach 33''

A z tego co wiem to w silnikach 2.8TD występowały tylko 4.9 bez różnicy długi/krótki ,manual/automat
Ale to jest tylko moja opinia i nikt nie musi się z nią zgadzać


Powołuje się na to forum;
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=23638
Pozdrawiam

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Walus, ostatni post z Twojego linka... Byłem dzis i wczoraj u @Marca lepic jego rame i On ma longa 2.8 i ma 4.636. SS i blokada tyłu.
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Być może
Nie spotkałem się z innymi przełożeniami w 2.8 niż 4.9 ale jak widziałeś 4.636 to najwyrażniej nie wszystko widziałem
Jak sprawdzałeś przełożenia?
Aczkolwiek dalej twierdzę ,że nim wolniejsze przełożenia tym lepiej
Przemieliłem parę mostów(zwłaszcza przednich) i najlepiej się sprowadzały przełożenia 5.29 . Prawda jest taka ,że prędkość V-max i przelotowa odczuwalnie się zmniejszyły choć miałem 33''
Ale niech każdy robi jak uważa za słuszne

Nie spotkałem się z innymi przełożeniami w 2.8 niż 4.9 ale jak widziałeś 4.636 to najwyrażniej nie wszystko widziałem

Aczkolwiek dalej twierdzę ,że nim wolniejsze przełożenia tym lepiej

Ale niech każdy robi jak uważa za słuszne

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
W przypadku każdego Pajero 2 z silnikiem 3.5V6 występowały przełożenia 4.636 lub 4.272 i nie zależało to od tego czy misiek był krótki czy długi. Takie same przełożenia były nawet w rajdowym Pajero Evolution(V55W) z silnikiem 3.5V6MIVEC.
Pajero 2 z silnikiem 2.8TDI miały zaś dyferencjały:
- SWB: 4.636;
- LWB: 4.9;
Nieco inaczej przedstawia się sytuacja z samochodami z rynku japońskiego - sporo patroszonych u nas "anglików" to właśnie import prywatny z Japonii. Tamtejsze 2.8TDI występowało w wersjach:
- SWB w wersji Cabrio/Szmacianka - przełożenie 4.9;
- SWB w wersji Metal top/Blaszanka - przełożenia - 4.636;
- LWB - przełożenia 4.9 lub 4.636(występuje po 1996 roku);
Za cholerę nie wiem jakie przełożenia miały samochody oferowane różnym służbom(wojskowe, UN itd) - czyli te z resorami piórowymi i silnikiem 2.8 bez turbiny.
W przypadku zmian kółek na większe - warto zmienić przełożenia na wolniejsze(numerycznie większe).
Pajero 2 z silnikiem 2.8TDI miały zaś dyferencjały:
- SWB: 4.636;
- LWB: 4.9;
Nieco inaczej przedstawia się sytuacja z samochodami z rynku japońskiego - sporo patroszonych u nas "anglików" to właśnie import prywatny z Japonii. Tamtejsze 2.8TDI występowało w wersjach:
- SWB w wersji Cabrio/Szmacianka - przełożenie 4.9;
- SWB w wersji Metal top/Blaszanka - przełożenia - 4.636;
- LWB - przełożenia 4.9 lub 4.636(występuje po 1996 roku);
Za cholerę nie wiem jakie przełożenia miały samochody oferowane różnym służbom(wojskowe, UN itd) - czyli te z resorami piórowymi i silnikiem 2.8 bez turbiny.
W przypadku zmian kółek na większe - warto zmienić przełożenia na wolniejsze(numerycznie większe).
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
W 2,8 mam pod maską V46W, możecie napisać co to znaczy, bo mam już mętlik w głowie.
Na moście nie mam już tabliczki
Na moście nie mam już tabliczki

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Na tabliczce znamionowej pod maską masz napisane przełożenia.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
@DamnIt! mam pytanko, o ile ogarniam w miarę temat przełożeń to nie wiem które z mostów ma najmocniejsze półosie.
Znasz może zależność?
Znasz może zależność?
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Mam dwa mosty z jedynki, 4.875, jeden dwusatelitowy, drugi cztero. Ten mocniejszy ma grubsze połosie i ponoc pochodzi z 3.0 v6
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Witam ponownie, ostatnio gdzieś przeczytałem, że przełożenie można sprawdzić licząc talerz/atak. Może mi ktoś napisać czy dobrze rozumuję, że ile mam zębów na talerzu taki przełożenie tak? czyli jak mam 47 zębów to przełożenie jest 4.7
I co z tym atakiem, jego też trzeba policzyć? proszę o wyjaśnienie

I co z tym atakiem, jego też trzeba policzyć? proszę o wyjaśnienie
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Witam panowie kiedyś czytałem że przedni most od Toyoty zgadza się z przełożeniami tylnego od pajero ktoś wie od jakiej toyoty jest ten most i jakie są te przełożenia?? a jeśli nie od toyoty to ktoś wie jaki most by podszedł do przód do pajero??
PREZES
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Toyota HDJ 80 - 4.875l2772252 pisze:Witam panowie kiedyś czytałem że przedni most od Toyoty zgadza się z przełożeniami tylnego od pajero ktoś wie od jakiej toyoty jest ten most i jakie są te przełożenia?? a jeśli nie od toyoty to ktoś wie jaki most by podszedł do przód do pajero??
Jeep Dana 44 + przełożenia Youkon Gear
Osobiście zmotałbym oryginalny most tylny 5.29 +most przedni od HDJ80 + przełożenia Youkon Gear 5.29 + 36 calowa opona Siemx + ARB na przednią oś

http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=4890
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Witam.Możesz napisać jaki koszt jest takiego mostu do przodu od HDJ80 z tymi przełożeniami bo nie nadążam naprawiać tych zawiasówEskapada pisze:Toyota HDJ 80 - 4.875l2772252 pisze:Witam panowie kiedyś czytałem że przedni most od Toyoty zgadza się z przełożeniami tylnego od pajero ktoś wie od jakiej toyoty jest ten most i jakie są te przełożenia?? a jeśli nie od toyoty to ktoś wie jaki most by podszedł do przód do pajero??
Jeep Dana 44 + przełożenia Youkon Gear
Osobiście zmotałbym oryginalny most tylny 5.29 +most przedni od HDJ80 + przełożenia Youkon Gear 5.29 + 36 calowa opona Siemx + ARB na przednią oś![]()
http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=4890

NISSAN PATROL GR Y60
http://www.youtube.com/watch?v=moaOrmccok8
http://www.youtube.com/watch?v=moaOrmccok8
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Michał mosty do HDJ to nie ciepłe bułki ostania jakiś forumiowcz na Jeep.org.pl miał za około 3.500 zł z blokadą ARB – nie mnie jednak to była mega okazja bo albo most albo blokada była gratis.
Pod hasłem most toyota HDJ na Allegro jest tylko jeden most na dodatek tylny za 4.500 zł co dużo mówi o dostępności tych mostów i cen razy 10 w porównaniu do Pajero. Nie sadzę aby udało się kupić most od HDJ z radiusami zwrotnicami panhardem za mniej niż 4 tys. złotych
Cena przełożeń ( atak + talerz ) to około 200 dolarów w USA. Nie mniej jednak w oficjalnym imporcie tj. koszty transportu, cło, odprawa celna + 23 % VAT od wyżej wymienionych cena będzie x 4 wyższa.
Oczywiście można zostawić fabryczne przełożenia od Toyoty 4.875 i zastosować most od Pajero 4.875 ale to bez sensu bo na 35 calowej oponie a nawet 33 calowej suma przełożeń w mostach reduktorze czyni to auto za szybkim. Oczywiście dużo ludzi tak jeździ ,ale my nie mówimy tutaj o jeżdżeniu tylko o maksymalnym wykorzystaniu sprzętu w terenie. Sam się przekonałeś co znaczą przełożenia 5.29 . Wiesz już, jak łatwo się manewruje, wjeżdża i zjeżdża ze stromych wzniesień.
Do tej przeróbki musisz dodać dwie sprężyny np. Dobinsons do HDJ80 700 zł + dwa amortyzatory np. Old Man Emu 900 zł + amortyzator układu kierowniczego 450 zł. Dodaj jeszcze z trzysta złotych na polibsuze przednich wahaczy parę złotych na przerobienie przewodów hamulcowych - parafrazując Króla Juliana i tak dalej i dalej i tak dalej
Budżet na zmotanie przedniego mostu do Pajero od HDJ800 + z dobrym przygotowaniem całej modyfikacji do terenu oscylować będzie w granicach 10 tys.
Toyota ma jedna wadę dostępność. Dla tego ja bym postawił Pajero na mostach od Patrola. Tylnych most nie wymaga większych modyfikacji. W przedni trzeba tylko odciąć główkę i przespawać ją, tak aby wyjście wału pasowało do reduktora w Pajero do tego zamontowałbym przełożenia 5.43 bo takie są dostępne do Patrola. Mosty kupisz już za 2 tys. dwie sztuki przełożenia około 6 tys. Niestety fabrycznie przełożenia Patrola w ogóle się nie nadają do Pajero
są szybsze od najgorszych w Pajero 4.636
Nisko budżetową metodą jest most Dana 35 od Jeepa Wrangler, Cherokee XJ, Grand CHerokee ZJ lub szeroki most od Samuraja do turystki jak znalazł.

Pod hasłem most toyota HDJ na Allegro jest tylko jeden most na dodatek tylny za 4.500 zł co dużo mówi o dostępności tych mostów i cen razy 10 w porównaniu do Pajero. Nie sadzę aby udało się kupić most od HDJ z radiusami zwrotnicami panhardem za mniej niż 4 tys. złotych
Cena przełożeń ( atak + talerz ) to około 200 dolarów w USA. Nie mniej jednak w oficjalnym imporcie tj. koszty transportu, cło, odprawa celna + 23 % VAT od wyżej wymienionych cena będzie x 4 wyższa.
Oczywiście można zostawić fabryczne przełożenia od Toyoty 4.875 i zastosować most od Pajero 4.875 ale to bez sensu bo na 35 calowej oponie a nawet 33 calowej suma przełożeń w mostach reduktorze czyni to auto za szybkim. Oczywiście dużo ludzi tak jeździ ,ale my nie mówimy tutaj o jeżdżeniu tylko o maksymalnym wykorzystaniu sprzętu w terenie. Sam się przekonałeś co znaczą przełożenia 5.29 . Wiesz już, jak łatwo się manewruje, wjeżdża i zjeżdża ze stromych wzniesień.
Do tej przeróbki musisz dodać dwie sprężyny np. Dobinsons do HDJ80 700 zł + dwa amortyzatory np. Old Man Emu 900 zł + amortyzator układu kierowniczego 450 zł. Dodaj jeszcze z trzysta złotych na polibsuze przednich wahaczy parę złotych na przerobienie przewodów hamulcowych - parafrazując Króla Juliana i tak dalej i dalej i tak dalej

Budżet na zmotanie przedniego mostu do Pajero od HDJ800 + z dobrym przygotowaniem całej modyfikacji do terenu oscylować będzie w granicach 10 tys.
Toyota ma jedna wadę dostępność. Dla tego ja bym postawił Pajero na mostach od Patrola. Tylnych most nie wymaga większych modyfikacji. W przedni trzeba tylko odciąć główkę i przespawać ją, tak aby wyjście wału pasowało do reduktora w Pajero do tego zamontowałbym przełożenia 5.43 bo takie są dostępne do Patrola. Mosty kupisz już za 2 tys. dwie sztuki przełożenia około 6 tys. Niestety fabrycznie przełożenia Patrola w ogóle się nie nadają do Pajero


Nisko budżetową metodą jest most Dana 35 od Jeepa Wrangler, Cherokee XJ, Grand CHerokee ZJ lub szeroki most od Samuraja do turystki jak znalazł.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Pokaż te mosty od y60 za 2 tyś komplet.
Normalnie chodzą po około 4 tyś za 2 sztuki, + wypada wyremontować przedni za około 1 tyś + przełożenia 4-6 tyś + ARB na przód za 3 tyś i już nie wychodzi tak różowo.
Za tą kwotę można kupić mosty od volvo.


Normalnie chodzą po około 4 tyś za 2 sztuki, + wypada wyremontować przedni za około 1 tyś + przełożenia 4-6 tyś + ARB na przód za 3 tyś i już nie wychodzi tak różowo.
Za tą kwotę można kupić mosty od volvo.

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Dzięki Bartek.To jednak za drogi gipsEskapada pisze:Michał mosty do HDJ to nie ciepłe bułki ostania jakiś forumiowcz na Jeep.org.pl miał za około 3.500 zł z blokadą ARB – nie mnie jednak to była mega okazja bo albo most albo blokada była gratis.
Pod hasłem most toyota HDJ na Allegro jest tylko jeden most na dodatek tylny za 4.500 zł co dużo mówi o dostępności tych mostów i cen razy 10 w porównaniu do Pajero. Nie sadzę aby udało się kupić most od HDJ z radiusami zwrotnicami panhardem za mniej niż 4 tys. złotych
Cena przełożeń ( atak + talerz ) to około 200 dolarów w USA. Nie mniej jednak w oficjalnym imporcie tj. koszty transportu, cło, odprawa celna + 23 % VAT od wyżej wymienionych cena będzie x 4 wyższa.
Oczywiście można zostawić fabryczne przełożenia od Toyoty 4.875 i zastosować most od Pajero 4.875 ale to bez sensu bo na 35 calowej oponie a nawet 33 calowej suma przełożeń w mostach reduktorze czyni to auto za szybkim. Oczywiście dużo ludzi tak jeździ ,ale my nie mówimy tutaj o jeżdżeniu tylko o maksymalnym wykorzystaniu sprzętu w terenie. Sam się przekonałeś co znaczą przełożenia 5.29 . Wiesz już, jak łatwo się manewruje, wjeżdża i zjeżdża ze stromych wzniesień.
Do tej przeróbki musisz dodać dwie sprężyny np. Dobinsons do HDJ80 700 zł + dwa amortyzatory np. Old Man Emu 900 zł + amortyzator układu kierowniczego 450 zł. Dodaj jeszcze z trzysta złotych na polibsuze przednich wahaczy parę złotych na przerobienie przewodów hamulcowych - parafrazując Króla Juliana i tak dalej i dalej i tak dalej![]()
Budżet na zmotanie przedniego mostu do Pajero od HDJ800 + z dobrym przygotowaniem całej modyfikacji do terenu oscylować będzie w granicach 10 tys.
Toyota ma jedna wadę dostępność. Dla tego ja bym postawił Pajero na mostach od Patrola. Tylnych most nie wymaga większych modyfikacji. W przedni trzeba tylko odciąć główkę i przespawać ją, tak aby wyjście wału pasowało do reduktora w Pajero do tego zamontowałbym przełożenia 5.43 bo takie są dostępne do Patrola. Mosty kupisz już za 2 tys. dwie sztuki przełożenia około 6 tys. Niestety fabrycznie przełożenia Patrola w ogóle się nie nadają do Pajero![]()
są szybsze od najgorszych w Pajero 4.636
Nisko budżetową metodą jest most Dana 35 od Jeepa Wrangler, Cherokee XJ, Grand CHerokee ZJ lub szeroki most od Samuraja do turystki jak znalazł.


NISSAN PATROL GR Y60
http://www.youtube.com/watch?v=moaOrmccok8
http://www.youtube.com/watch?v=moaOrmccok8
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
poszukasz to znajdzieszN2O pisze:Pokaż te mosty od y60 za 2 tyś komplet.
![]()
Normalnie chodzą po około 4 tyś za 2 sztuki, + wypada wyremontować przedni za około 1 tyś + przełożenia 4-6 tyś + ARB na przód za 3 tyś i już nie wychodzi tak różowo.
Za tą kwotę można kupić mosty od volvo.

na szybko 1.200 zł / sztuka - baaa z wahaczami tarczami
http://allegro.pl/nissan-patrol-gr-y61- ... 42258.html
daj mi tysiaka a na pewno go kupię

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Jakiś nieświadomy sprzedawca widocznie.


Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Bartek, ale żeby było jasne, to przyznaj, że nie ma zbytnio sensu do gnijącego zestawu buda+rama+wielce wielki silnik 4d56t od pahero dodawać mosty od czegokolwiek, nieprawdaż? 
Nie prościej byłoby kupić oryginalne, lepsze, mocniejsze i ogólnie wspanialsze auto (czyli patrola oczywiście
) a te 10tyś to przeznaczyć na odrestaurowanie go i ew. dozbrojenie?

Nie prościej byłoby kupić oryginalne, lepsze, mocniejsze i ogólnie wspanialsze auto (czyli patrola oczywiście

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Nie ma sensu walczyć z wiatrakami. Ktoś konkretnie pyta – ja konkretnie odpowiadam. Dla jednych coś ma sens dla innych nie, dla jednych sex przedmałżeński jest OK. a dla innych to nie moralne.
Gdyby Pajero II było fabrycznie produkowane ze sztywnym mostem identycznie prowadzonym jak w Toyocie, Patrolu, sztywnym moście o wytrzymałości i konstrukcji HDj80 to przy zachowaniu całej reszty ( dużych nadkoli, mocnego układu napędowego , wyposażenia wnętrza, design, wyboru jednostek napędowych i wyboru nadwozi ) byłby to najlepszy fabryczny samochód terenowy. Obiektywnie patrząc na takie auto ( nieistniejące ) byłoby ono lepsze od Patrola.
Na pohybel mroczniej stronie mocy powiem Ci sylweta Y60 LBW to nie ma sobie równej


Odpowiem Ci przewrotnieernil pisze:
Nie prościej byłoby kupić oryginalne, lepsze, mocniejsze i ogólnie wspanialsze auto (czyli patrola oczywiście) a te 10tyś to przeznaczyć na odrestaurowanie go i ew. dozbrojenie?

Gdyby Pajero II było fabrycznie produkowane ze sztywnym mostem identycznie prowadzonym jak w Toyocie, Patrolu, sztywnym moście o wytrzymałości i konstrukcji HDj80 to przy zachowaniu całej reszty ( dużych nadkoli, mocnego układu napędowego , wyposażenia wnętrza, design, wyboru jednostek napędowych i wyboru nadwozi ) byłby to najlepszy fabryczny samochód terenowy. Obiektywnie patrząc na takie auto ( nieistniejące ) byłoby ono lepsze od Patrola.
Na pohybel mroczniej stronie mocy powiem Ci sylweta Y60 LBW to nie ma sobie równej

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika
Cieszy mnie Twoje dążenie do doskonałości 
BTW, byłem nie tak dawno we WRO, na Kozanowie. (Okazało się bowiem kilka lat temu, że mam tam rodzinę
) I powiem Ci, że ta powódź to musiała być ożeszkurwamać
Na Twoje szczęście tym razem nie miałem czasu Cię odwiedzić

BTW, byłem nie tak dawno we WRO, na Kozanowie. (Okazało się bowiem kilka lat temu, że mam tam rodzinę


Na Twoje szczęście tym razem nie miałem czasu Cię odwiedzić

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość