przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

dzinks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 02, 2011 6:19 pm

przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: dzinks » wt mar 08, 2011 11:14 pm

Witam,
Wiem że podobny wątek już był poruszany, ale mam pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.
Mam Miśka Shoguna 2,8, w którym muszę wymienić mosty. Mam możliwość założenia mostów (przednich i tylnych w komplecie) z Miśka Shoguna 3,5. Interesuje mnie czy ktoś przekładał kiedyś mosty z silniejszego silnika do słabszego, czy to w ogóle gra i czy ma sens, co z mocą i przełożeniami?
jeśli ktoś wie coś na ten temat proszę o pomoc
z góry dzięki pozdrawiam

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: walus » śr mar 09, 2011 6:16 am

Z tego co pamiętam to w 2.8 występowały tylko przełożenia 4.9 ,a w 3.5 v6 4.625 i 4.875 :wink:

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: bazylisek » śr mar 09, 2011 8:28 am

przełożenia to różne bywały - w mocniejszym silniku raczej 4625, choć z automatem w dieslu może być 4,875~4,9 - a mosty 2,8 i 3,5 są identyczne[mocniejsze półosie, większy dyfer], ale ja się nie znam :)21
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: rudypajero.koszalin » śr mar 09, 2011 8:53 am

Na dyfrach powinny być naklejki mówiące jaki masz typ mostu i jakie ma przełożenie. Silniki 2,8 i 3,5 z reguły miały takie same przełożenie (krótki 4,636 a długi 4,9) różnice występowały w automatach, długi 2,8 chyba miał 5,28.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

dzinks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 02, 2011 6:19 pm

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: dzinks » śr mar 09, 2011 5:38 pm

Ten z silnikiem 3,5 ma przełożenie 4,272 i jest to automat, ale nie wiem jakie przełożenie ma 2,8 (manual), oba Miśki są długie, a mosty są do wymiany bo poprzedni właściciel nie zadbał o to żeby oleju w nich nie brakło :/

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: walus » śr mar 09, 2011 9:19 pm

Jeżeli są przełożenia 4,272 w Miśkach ( bo z takimi się jeszcze nie spotkałem :-? ) to do upalania nie polecam bo są za szybkie (łatwiej je uszkodzić)
Radziłbym Ci pozostać przy 4.9 lub 5.29 jeżeli zamierzasz jeżdzić na oponach 33'' :wink:
A z tego co wiem to w silnikach 2.8TD występowały tylko 4.9 bez różnicy długi/krótki ,manual/automat
Ale to jest tylko moja opinia i nikt nie musi się z nią zgadzać :)21 zawsze mogę być w mylnym błędzie :)21
Powołuje się na to forum;
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=23638
Pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: Kajen » śr mar 09, 2011 11:42 pm

Walus, ostatni post z Twojego linka... Byłem dzis i wczoraj u @Marca lepic jego rame i On ma longa 2.8 i ma 4.636. SS i blokada tyłu.

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: walus » czw mar 10, 2011 6:22 am

Być może :wink:
Nie spotkałem się z innymi przełożeniami w 2.8 niż 4.9 ale jak widziałeś 4.636 to najwyrażniej nie wszystko widziałem :)21 Jak sprawdzałeś przełożenia?
Aczkolwiek dalej twierdzę ,że nim wolniejsze przełożenia tym lepiej :wink: Przemieliłem parę mostów(zwłaszcza przednich) i najlepiej się sprowadzały przełożenia 5.29 . Prawda jest taka ,że prędkość V-max i przelotowa odczuwalnie się zmniejszyły choć miałem 33''
Ale niech każdy robi jak uważa za słuszne :wink:

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: DamnIt! » czw mar 10, 2011 8:41 am

W przypadku każdego Pajero 2 z silnikiem 3.5V6 występowały przełożenia 4.636 lub 4.272 i nie zależało to od tego czy misiek był krótki czy długi. Takie same przełożenia były nawet w rajdowym Pajero Evolution(V55W) z silnikiem 3.5V6MIVEC.

Pajero 2 z silnikiem 2.8TDI miały zaś dyferencjały:
- SWB: 4.636;
- LWB: 4.9;

Nieco inaczej przedstawia się sytuacja z samochodami z rynku japońskiego - sporo patroszonych u nas "anglików" to właśnie import prywatny z Japonii. Tamtejsze 2.8TDI występowało w wersjach:
- SWB w wersji Cabrio/Szmacianka - przełożenie 4.9;
- SWB w wersji Metal top/Blaszanka - przełożenia - 4.636;
- LWB - przełożenia 4.9 lub 4.636(występuje po 1996 roku);

Za cholerę nie wiem jakie przełożenia miały samochody oferowane różnym służbom(wojskowe, UN itd) - czyli te z resorami piórowymi i silnikiem 2.8 bez turbiny.

W przypadku zmian kółek na większe - warto zmienić przełożenia na wolniejsze(numerycznie większe).
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

dzinks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 02, 2011 6:19 pm

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: dzinks » czw mar 10, 2011 6:19 pm

W 2,8 mam pod maską V46W, możecie napisać co to znaczy, bo mam już mętlik w głowie.
Na moście nie mam już tabliczki :)

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: DamnIt! » czw mar 10, 2011 9:14 pm

Na tabliczce znamionowej pod maską masz napisane przełożenia.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: walus » czw mar 10, 2011 9:15 pm

@DamnIt! mam pytanko, o ile ogarniam w miarę temat przełożeń to nie wiem które z mostów ma najmocniejsze półosie.
Znasz może zależność?

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: Kajen » pt mar 11, 2011 10:21 am

Mam dwa mosty z jedynki, 4.875, jeden dwusatelitowy, drugi cztero. Ten mocniejszy ma grubsze połosie i ponoc pochodzi z 3.0 v6

dzinks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr mar 02, 2011 6:19 pm

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: dzinks » wt kwie 12, 2011 6:46 pm

Witam ponownie, ostatnio gdzieś przeczytałem, że przełożenie można sprawdzić licząc talerz/atak. Może mi ktoś napisać czy dobrze rozumuję, że ile mam zębów na talerzu taki przełożenie tak? czyli jak mam 47 zębów to przełożenie jest 4.7 ??
I co z tym atakiem, jego też trzeba policzyć? proszę o wyjaśnienie

Awatar użytkownika
l2772252
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw lis 05, 2009 12:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: l2772252 » ndz maja 01, 2011 12:04 pm

Witam panowie kiedyś czytałem że przedni most od Toyoty zgadza się z przełożeniami tylnego od pajero ktoś wie od jakiej toyoty jest ten most i jakie są te przełożenia?? a jeśli nie od toyoty to ktoś wie jaki most by podszedł do przód do pajero??
PREZES

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: Eskapada » ndz maja 01, 2011 3:05 pm

l2772252 pisze:Witam panowie kiedyś czytałem że przedni most od Toyoty zgadza się z przełożeniami tylnego od pajero ktoś wie od jakiej toyoty jest ten most i jakie są te przełożenia?? a jeśli nie od toyoty to ktoś wie jaki most by podszedł do przód do pajero??
Toyota HDJ 80 - 4.875
Jeep Dana 44 + przełożenia Youkon Gear

Osobiście zmotałbym oryginalny most tylny 5.29 +most przedni od HDJ80 + przełożenia Youkon Gear 5.29 + 36 calowa opona Siemx + ARB na przednią oś :)2

http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=4890
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: mitsu102 » ndz maja 01, 2011 10:35 pm

Eskapada pisze:
l2772252 pisze:Witam panowie kiedyś czytałem że przedni most od Toyoty zgadza się z przełożeniami tylnego od pajero ktoś wie od jakiej toyoty jest ten most i jakie są te przełożenia?? a jeśli nie od toyoty to ktoś wie jaki most by podszedł do przód do pajero??
Toyota HDJ 80 - 4.875
Jeep Dana 44 + przełożenia Youkon Gear

Osobiście zmotałbym oryginalny most tylny 5.29 +most przedni od HDJ80 + przełożenia Youkon Gear 5.29 + 36 calowa opona Siemx + ARB na przednią oś :)2

http://www.yukongear.com/ProductDetails ... rodID=4890
Witam.Możesz napisać jaki koszt jest takiego mostu do przodu od HDJ80 z tymi przełożeniami bo nie nadążam naprawiać tych zawiasów :roll:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: Eskapada » pn maja 02, 2011 8:30 am

Michał mosty do HDJ to nie ciepłe bułki ostania jakiś forumiowcz na Jeep.org.pl miał za około 3.500 zł z blokadą ARB – nie mnie jednak to była mega okazja bo albo most albo blokada była gratis.

Pod hasłem most toyota HDJ na Allegro jest tylko jeden most na dodatek tylny za 4.500 zł co dużo mówi o dostępności tych mostów i cen razy 10 w porównaniu do Pajero. Nie sadzę aby udało się kupić most od HDJ z radiusami zwrotnicami panhardem za mniej niż 4 tys. złotych

Cena przełożeń ( atak + talerz ) to około 200 dolarów w USA. Nie mniej jednak w oficjalnym imporcie tj. koszty transportu, cło, odprawa celna + 23 % VAT od wyżej wymienionych cena będzie x 4 wyższa.

Oczywiście można zostawić fabryczne przełożenia od Toyoty 4.875 i zastosować most od Pajero 4.875 ale to bez sensu bo na 35 calowej oponie a nawet 33 calowej suma przełożeń w mostach reduktorze czyni to auto za szybkim. Oczywiście dużo ludzi tak jeździ ,ale my nie mówimy tutaj o jeżdżeniu tylko o maksymalnym wykorzystaniu sprzętu w terenie. Sam się przekonałeś co znaczą przełożenia 5.29 . Wiesz już, jak łatwo się manewruje, wjeżdża i zjeżdża ze stromych wzniesień.

Do tej przeróbki musisz dodać dwie sprężyny np. Dobinsons do HDJ80 700 zł + dwa amortyzatory np. Old Man Emu 900 zł + amortyzator układu kierowniczego 450 zł. Dodaj jeszcze z trzysta złotych na polibsuze przednich wahaczy parę złotych na przerobienie przewodów hamulcowych - parafrazując Króla Juliana i tak dalej i dalej i tak dalej :)21

Budżet na zmotanie przedniego mostu do Pajero od HDJ800 + z dobrym przygotowaniem całej modyfikacji do terenu oscylować będzie w granicach 10 tys.

Toyota ma jedna wadę dostępność. Dla tego ja bym postawił Pajero na mostach od Patrola. Tylnych most nie wymaga większych modyfikacji. W przedni trzeba tylko odciąć główkę i przespawać ją, tak aby wyjście wału pasowało do reduktora w Pajero do tego zamontowałbym przełożenia 5.43 bo takie są dostępne do Patrola. Mosty kupisz już za 2 tys. dwie sztuki przełożenia około 6 tys. Niestety fabrycznie przełożenia Patrola w ogóle się nie nadają do Pajero !! !! są szybsze od najgorszych w Pajero 4.636

Nisko budżetową metodą jest most Dana 35 od Jeepa Wrangler, Cherokee XJ, Grand CHerokee ZJ lub szeroki most od Samuraja do turystki jak znalazł.


:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: N2O » pn maja 02, 2011 6:49 pm

Pokaż te mosty od y60 za 2 tyś komplet.
:)21

Normalnie chodzą po około 4 tyś za 2 sztuki, + wypada wyremontować przedni za około 1 tyś + przełożenia 4-6 tyś + ARB na przód za 3 tyś i już nie wychodzi tak różowo.
Za tą kwotę można kupić mosty od volvo.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mitsu102
 
 
Posty: 250
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 10:11 pm
Lokalizacja: Częstochowa

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: mitsu102 » pn maja 02, 2011 8:45 pm

Eskapada pisze:Michał mosty do HDJ to nie ciepłe bułki ostania jakiś forumiowcz na Jeep.org.pl miał za około 3.500 zł z blokadą ARB – nie mnie jednak to była mega okazja bo albo most albo blokada była gratis.

Pod hasłem most toyota HDJ na Allegro jest tylko jeden most na dodatek tylny za 4.500 zł co dużo mówi o dostępności tych mostów i cen razy 10 w porównaniu do Pajero. Nie sadzę aby udało się kupić most od HDJ z radiusami zwrotnicami panhardem za mniej niż 4 tys. złotych

Cena przełożeń ( atak + talerz ) to około 200 dolarów w USA. Nie mniej jednak w oficjalnym imporcie tj. koszty transportu, cło, odprawa celna + 23 % VAT od wyżej wymienionych cena będzie x 4 wyższa.

Oczywiście można zostawić fabryczne przełożenia od Toyoty 4.875 i zastosować most od Pajero 4.875 ale to bez sensu bo na 35 calowej oponie a nawet 33 calowej suma przełożeń w mostach reduktorze czyni to auto za szybkim. Oczywiście dużo ludzi tak jeździ ,ale my nie mówimy tutaj o jeżdżeniu tylko o maksymalnym wykorzystaniu sprzętu w terenie. Sam się przekonałeś co znaczą przełożenia 5.29 . Wiesz już, jak łatwo się manewruje, wjeżdża i zjeżdża ze stromych wzniesień.

Do tej przeróbki musisz dodać dwie sprężyny np. Dobinsons do HDJ80 700 zł + dwa amortyzatory np. Old Man Emu 900 zł + amortyzator układu kierowniczego 450 zł. Dodaj jeszcze z trzysta złotych na polibsuze przednich wahaczy parę złotych na przerobienie przewodów hamulcowych - parafrazując Króla Juliana i tak dalej i dalej i tak dalej :)21

Budżet na zmotanie przedniego mostu do Pajero od HDJ800 + z dobrym przygotowaniem całej modyfikacji do terenu oscylować będzie w granicach 10 tys.

Toyota ma jedna wadę dostępność. Dla tego ja bym postawił Pajero na mostach od Patrola. Tylnych most nie wymaga większych modyfikacji. W przedni trzeba tylko odciąć główkę i przespawać ją, tak aby wyjście wału pasowało do reduktora w Pajero do tego zamontowałbym przełożenia 5.43 bo takie są dostępne do Patrola. Mosty kupisz już za 2 tys. dwie sztuki przełożenia około 6 tys. Niestety fabrycznie przełożenia Patrola w ogóle się nie nadają do Pajero !! !! są szybsze od najgorszych w Pajero 4.636

Nisko budżetową metodą jest most Dana 35 od Jeepa Wrangler, Cherokee XJ, Grand CHerokee ZJ lub szeroki most od Samuraja do turystki jak znalazł.


:)21
Dzięki Bartek.To jednak za drogi gips :o .Za tą kwotę wsadzę mosty do Patrola od Laplandera :)9

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: Eskapada » pn maja 02, 2011 9:00 pm

N2O pisze:Pokaż te mosty od y60 za 2 tyś komplet.
:)21

Normalnie chodzą po około 4 tyś za 2 sztuki, + wypada wyremontować przedni za około 1 tyś + przełożenia 4-6 tyś + ARB na przód za 3 tyś i już nie wychodzi tak różowo.
Za tą kwotę można kupić mosty od volvo.
:lol:
poszukasz to znajdziesz :wink:

na szybko 1.200 zł / sztuka - baaa z wahaczami tarczami

http://allegro.pl/nissan-patrol-gr-y61- ... 42258.html

daj mi tysiaka a na pewno go kupię :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: N2O » pn maja 02, 2011 9:10 pm

Jakiś nieświadomy sprzedawca widocznie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: ernil » wt maja 03, 2011 8:12 am

Bartek, ale żeby było jasne, to przyznaj, że nie ma zbytnio sensu do gnijącego zestawu buda+rama+wielce wielki silnik 4d56t od pahero dodawać mosty od czegokolwiek, nieprawdaż? :)21
Nie prościej byłoby kupić oryginalne, lepsze, mocniejsze i ogólnie wspanialsze auto (czyli patrola oczywiście :)21 ) a te 10tyś to przeznaczyć na odrestaurowanie go i ew. dozbrojenie?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: Eskapada » wt maja 03, 2011 10:23 am

Nie ma sensu walczyć z wiatrakami. Ktoś konkretnie pyta – ja konkretnie odpowiadam. Dla jednych coś ma sens dla innych nie, dla jednych sex przedmałżeński jest OK. a dla innych to nie moralne.

:)21
ernil pisze:
Nie prościej byłoby kupić oryginalne, lepsze, mocniejsze i ogólnie wspanialsze auto (czyli patrola oczywiście :)21 ) a te 10tyś to przeznaczyć na odrestaurowanie go i ew. dozbrojenie?
Odpowiem Ci przewrotnie :wink:

Gdyby Pajero II było fabrycznie produkowane ze sztywnym mostem identycznie prowadzonym jak w Toyocie, Patrolu, sztywnym moście o wytrzymałości i konstrukcji HDj80 to przy zachowaniu całej reszty ( dużych nadkoli, mocnego układu napędowego , wyposażenia wnętrza, design, wyboru jednostek napędowych i wyboru nadwozi ) byłby to najlepszy fabryczny samochód terenowy. Obiektywnie patrząc na takie auto ( nieistniejące ) byłoby ono lepsze od Patrola.

Na pohybel mroczniej stronie mocy powiem Ci sylweta Y60 LBW to nie ma sobie równej

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: przełożenie mostu z mocniejszego silnika

Post autor: ernil » wt maja 03, 2011 10:49 am

Cieszy mnie Twoje dążenie do doskonałości :)21
BTW, byłem nie tak dawno we WRO, na Kozanowie. (Okazało się bowiem kilka lat temu, że mam tam rodzinę :)21 ) I powiem Ci, że ta powódź to musiała być ożeszkurwamać :o
Na Twoje szczęście tym razem nie miałem czasu Cię odwiedzić :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość