Strona 1 z 2
Pajero 2 czy trooper?
: pn kwie 04, 2011 10:23 pm
autor: alibia1112
Witam Wszystkich posiadaczy Misiów

Poszukuje autka z długim nadwoziem, klimą i blokadą mostów.
Autko na słuzyć do wycieczek off road, średniego terenu i skoczyć do marketu za zakupy.
Mam do przeznaczenia ok 17 tyś plus startowe
Jakie silniki polecacie?
z Góry dziękuje za wszystkie kasztany

Re: Pajero 2 czy trooper?
: pn kwie 04, 2011 11:03 pm
autor: Ajwen
polecamy silniki na ropem i benzynem. Z wiadomych względów nie polecamy silników
o napędzie jondrowym

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 6:43 am
autor: alibia1112
dzięki
Chodziło mi raczej czy 2.8 d czy 3.0 benzyna i ewentualnie gazować?
Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 8:35 am
autor: Ajwen
a dlaczego nie 2.5 czy 3.5 ? to bardzo dobre silniki. jedynie nie polecamy 2.3 i 2.6 tak mi się wydaje...
widzisz kolego .... aczkolwiek niechętnie,ale napiszę noo
jesteś już dość długo na tym forum, więc powinieneś wiedzieć,że ludziom sie nie chce już pisać ciągle i w kółko na te same tematy, zobacz...
jest 52 strony z wątkami o pajero, chyba już wszystko zostało napisane i powiedziane o tym samochodzie,
klepanie o tym samym w kółko doprowadza do mdłości, a mało kto chce mieć kolorową klawiaturę.
czy zadałeś sobie troszkę trudu i poczytałeś? albo chociaż przejrzyj wątki...
ojj musze kończyć, bo mdli mnie

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 10:50 am
autor: alibia1112
czytałem, czytałem ale wszytskiego się nie dowiedziałem
ale dalej też będe czytał, bo te 52 strony żeby przejrzeć i najciekawsze ogarnąć też zajmuje dużo czasu.
Rozumiem twoje mdłości dlatego z góry przepraszam ale w tym działe jestem świerzak
2,5 d słyszałem że jest dobry i widziałem w akcji
3.5 b bardzo żwawy, ale podobne awaryjny,
Najważniejszy będzie i tak stan techniczny i ilość rudej na ramie

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 11:03 am
autor: lukas 78
w trooperach rama była bardziej rudoodporna
silnik diesla 3,1 ma lepszy moment obrotowy i jest dosyć oszczędny
ale nie ma superselect i bardziej traci na wartosci
no i brak takiego ładnego znaczka z diamentami
poza tym mniej części niż do Pajero
ale nie ma tragedii

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 12:21 pm
autor: alibia1112
poza tym mniej części niż do Pajero
ale nie ma tragedii

[/quote]
Z częściami dałbym rade.
Posiadałem daihatsu feroza, nauczyłem się cierpliwości i że nie wszystko jest od ręki w kazdym motoryzacyjnym. (jak do plaskacza)
znaczek Też bym przeżył

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 12:33 pm
autor: lukas 78
Trooper to to samo co Monterey
ogólnie wielkie i ciężkie
solidnie zrobione in Japan
silnik diesla jak w ciężarówce
demon szybkości nie jest chociażby na masę i CX ale nie ma tragedii
Pajero też nie jest ścigacz chyba ,że 3,5 ale tu z częściami też nie radośnie
a i lubi łyknąć
bryła Pajero dla mnie ładniejsza no i środek ale to kwestia gustu
no i Pajero to legenda
Ogólnie co kupisz oby w dobrym stanie
polecam auta z zachodu tam nie ma takiego druciarstwa jak w Polsce
chyba ,ze przejdzie przez ręce tureckich kupczyków i naszych fachmanów

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 1:58 pm
autor: alibia1112
narazie szukam na naszym rynku
ale obawiam się wspomnianego druciarstwo i bajek przez telefon>
pajero 2 bardziej mi się podoba, ale na wygłądzie się nie jeżdzi.
ale cały czas mam dylemat czy kupować kopciucha czy benzyne?
czy 3l b lubi gaz i czy warto psuć silnik?
mam plaskacza z gazem i czasami mam go dosyć i chętnie bym to coś wywalił
powstrzymuje mnie ekonomia ( 200tyś km w 4lata)
Najlepiej jakby był już coś dłubnięty (większe koło, lift) ale wiem że takie żeczy to tylko w erze za taką kase
dzięki za posty
Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 2:48 pm
autor: lukas 78
miałem kilka aut na gazie i jestem raczej na nie
tym bardziej w terenówce gdzie często moczysz auto i jeździsz po błocie
zaraz pewnie odezwą się zwolennicy gazu
jedyny plus to ekonomia
z tym ,że kupując 3,0 lub 3,5 licz się ze spalaniem minimum 15l/100
do tego koszt instalacji
diesel spali ci koło 10 l przy rozsadnej jeździe przynajmniej mój 2,5 tyle potrzebuje w mieszanej jeździe
wiec sobie przekalkuluj ile jeździsz i co ci się oplaci
diesle są praktycznie bezobsługowe
dobre świece żarowe wystarczą na kilka lat jedynie filter paliwa warto zmienić przed zimą
w benzyniaku dochodzi częsta wymiana świec, kopułki,przewody plus tysiące innych niespodzianek z elektryką
ja brałbym kopciucha

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 6:35 pm
autor: DamnIt!
alibia1112 pisze:Witam Wszystkich posiadaczy Misiów

Poszukuje autka z długim nadwoziem, klimą i
blokadą mostów.
Autko na słuzyć do wycieczek off road, średniego terenu i skoczyć do marketu za zakupy.
Mam do przeznaczenia ok 17 tyś plus startowe
Jakie silniki polecacie?
z Góry dziękuje za wszystkie kasztany

a może być bester-locker na obu mostach?
Ja bym brał miśka z 3.0V6 i automatyczną skrzynią biegów i zapodał mu LPG pod podłogą.
Gdyż albowiem jestem skąpy i leniwy.
BTW: czy troopery/montereye miewały chociaż LSD?
Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 7:08 pm
autor: lukas 78
Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 7:49 pm
autor: lbl78
DamnIt! pisze:
BTW: czy troopery/montereye miewały chociaż LSD?
miały
do tego nowsze mają ToD co jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż SS
3,5benzyna w troopku/Montku już cłkiem wymiata
seryjnie koła 32 cale (beż żadnych liftów) a 33 bez najmniejszych problemów
większy od miśka i to dużo, a promień skrętu i manewrowalność w zasadzie identyczna
apetyt na LPG od 14 do 18 litrów
jedyne na co można narzekać to 3.0 diesel w nowszym troopie, nie jest to zupełnie bezawaryjna konstrukcja

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 8:24 pm
autor: DamnIt!
lbl78 pisze:DamnIt! pisze:
BTW: czy troopery/montereye miewały chociaż LSD?
miały
do tego nowsze mają ToD co jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż SS
3,5benzyna w troopku/Montku już cłkiem wymiata
seryjnie koła 32 cale (beż żadnych liftów) a 33 bez najmniejszych problemów
większy od miśka i to dużo, a promień skrętu i manewrowalność w zasadzie identyczna
apetyt na LPG od 14 do 18 litrów
jedyne na co można narzekać to 3.0 diesel w nowszym troopie, nie jest to zupełnie bezawaryjna konstrukcja

być może, ale chyba ciężko będzie za 17 tysi no i status "białego kruka" może się czkawką odbijać. Zwłasza ten tod może być "zabawny" z racji swej budowy i zerowej popularności. No i cos wymiary chyba nie grają - bo Pajero 2 Long jest dłuższe i wyższe o kilka cm, zaś Trooper jest o kilka cm szerszy. Rozstaw osi prawie identyczny. Koła takie same zmieści do Pajero 2

To już wolałbym chyba terracana niz tego troopera.
Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 8:35 pm
autor: lbl78
DamnIt! pisze:
być może, ale chyba ciężko będzie za 17 tysi no i status "białego kruka" może się czkawką odbijać. Zwłasza ten tod może być "zabawny" z racji swej budowy i zerowej popularności. No i cos wymiary chyba nie grają - bo Pajero 2 Long jest dłuższe i wyższe o kilka cm, zaś Trooper jest o kilka cm szerszy. Rozstaw osi prawie identyczny. Koła takie same zmieści do Pajero 2

To już wolałbym chyba terracana niz tego troopera.
za 17 tysi już może coś znaleźć choć 20-25 za 3,5 w automacie bardziej realne
ta zerowa popularność to w porównaniu do SS kilka razy więcej sztuk wyprodukowanych

siedzi to w większości Isuzu 4x4, jak i w Oplach, jak i w GMC wbrew pozorom nie jest to taki biały kruk jak Ci się wydaje

co tam wolisz Twoja sprawa

a do Pajero 2 to 33 wchodzą po grubej rzeżbie, nie mółiąc o tym że w ostrym bieżniku upierdalają wszystko co widzą

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 8:50 pm
autor: lukas 78
dla mnie benzyna w 4x4 to pomyłka
ale co kto woli

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 9:25 pm
autor: DamnIt!
lbl78 pisze:DamnIt! pisze:
być może, ale chyba ciężko będzie za 17 tysi no i status "białego kruka" może się czkawką odbijać. Zwłasza ten tod może być "zabawny" z racji swej budowy i zerowej popularności. No i cos wymiary chyba nie grają - bo Pajero 2 Long jest dłuższe i wyższe o kilka cm, zaś Trooper jest o kilka cm szerszy. Rozstaw osi prawie identyczny. Koła takie same zmieści do Pajero 2

To już wolałbym chyba terracana niz tego troopera.
za 17 tysi już może coś znaleźć choć 20-25 za 3,5 w automacie bardziej realne
ta zerowa popularność to w porównaniu do SS kilka razy więcej sztuk wyprodukowanych

siedzi to w większości Isuzu 4x4, jak i w Oplach, jak i w GMC wbrew pozorom nie jest to taki biały kruk jak Ci się wydaje

co tam wolisz Twoja sprawa

a do Pajero 2 to 33 wchodzą po grubej rzeżbie, nie mółiąc o tym że w ostrym bieżniku upierdalają wszystko co widzą

eeee. ten tod występował chyba przez ostatni rok produkcji troopera i w Vehicrosie jeszcze chyba. Pewnie jeździ z 8 todów w naszym kraju

. Na allegro jest jeden tod z benzynką(słownie: jeden). Tym bardziej ten trooper z todem znika w porównaiu z grubo ponad milionem wyprodukowanych Pajero 2

Do pajero 2 32" wchodzą bez liftu(niedawno zdjęcie zamieściłem - jest w dziale mitsu w jakimś długim wątku) i nic nie obciera. Do 33" w przypadku cliassica trzeba podciągnąć drążki - body lift o 3 cm załatwia sprawę definitywnie w każdym pajero 2. śmiem twierdzić że w trooperze są potrzebne dokładnie takie same zabiegi. Nie wiem skąd jakieś legendy o "grubej rzeźbie" w Pajero wytrzasnąłeś.
Ja wiem że możesz Pajero nie lubić

- ale żeby od razu takie insynuacje....

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 9:27 pm
autor: lbl78
w samym krakał znam 6 aut z ToDem
no ale to białe kruki
przy czym to same montki i Troopy bo vehicrosów nie licze bo widziałem ze 3 na oczy

to nie tak że nie lubie pajero
lubie podoba mi się, tylko na 17 obejrzanych sztuk 1 rokował do czegokolwiek

reszta była poprostu złomem
Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 9:30 pm
autor: alibia1112
a jak ze szczelnością w automatach w pajero 2?
Lubie jeżdzić po wodzie i nie chce aby od byłe kałuży szlak trafił przekładnie
15l benzyny starcza 3l longowi w jeżdzie mieszanej?
Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 9:31 pm
autor: lbl78
powinno styknąć jeśli nie będziesz się na światłach ścigał

a automaty to Asina bodajże

mocna sztuka

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 9:37 pm
autor: alibia1112
terenówka nie służy mi do ścigania ze świateł, a do wycieczek i zabawy w błocie>
Plaskacza mam w automacie i super smiga,ale nie jeździłem pajero z taką skrzynią i po prostu nie wiem czy szarpie lub przeciąga.
Daihatsu feroza mi podobnie paliła to juz sie przyzwyczaiłem

(hobby ma swoje prawa)

Re: Pajero 2 czy trooper?
: wt kwie 05, 2011 11:59 pm
autor: majkii
lbl78 pisze:DamnIt! pisze:
być może, ale chyba ciężko będzie za 17 tysi no i status "białego kruka" może się czkawką odbijać. Zwłasza ten tod może być "zabawny" z racji swej budowy i zerowej popularności. No i cos wymiary chyba nie grają - bo Pajero 2 Long jest dłuższe i wyższe o kilka cm, zaś Trooper jest o kilka cm szerszy. Rozstaw osi prawie identyczny. Koła takie same zmieści do Pajero 2

To już wolałbym chyba terracana niz tego troopera.
za 17 tysi już może coś znaleźć choć 20-25 za 3,5 w automacie bardziej realne
ta zerowa popularność to w porównaniu do SS kilka razy więcej sztuk wyprodukowanych

siedzi to w większości Isuzu 4x4, jak i w Oplach, jak i w GMC wbrew pozorom nie jest to taki biały kruk jak Ci się wydaje

co tam wolisz Twoja sprawa

a do Pajero 2 to 33 wchodzą po grubej rzeżbie, nie mółiąc o tym że w ostrym bieżniku upierdalają wszystko co widzą

Wypraszam sobie. Mam 33"x12.50"x15 bez jakiejkolwiek rzeźby by opony wsadzić.Metodycznie zawias wcześniej zmieniony na +2"
Re: Pajero 2 czy trooper?
: śr kwie 06, 2011 9:55 am
autor: mstrucz
Prawda jest taka, że za tę sama cenę kupi się Troopera (a Montereya jeszcze szybciej) w dużo lepszym stanie niż Pajero (niestety) jeżeli chodzi o auta niemotane. Tylko że Trooper/Monterey to typowy "wycieczkowóz" (masa). Do wyprawowych przejazdów w terenie bardziej niż do upalania po klamki w błocie. Ale auto pancerne. Tylko tak jak pisaliście silnik 3,1 wymaga więcej opieki niż 3,0.
Trzeba pamiętać, że nie ma strachu przez Oplem bo obydwa były produkowane w Japonii (całkowicie) w tej samej fabryce.
Re: Pajero 2 czy trooper?
: śr kwie 06, 2011 10:10 am
autor: DamnIt!
lbl78 pisze:w samym krakał znam 6 aut z ToDem
no ale to białe kruki
[...]
z benzynką?

no i pod jakim względem elektroniczny tod z zylionem czujników rodem z jakiejś osobówki ma być lepszy od czysto mechanicznego rozwiązania jakim jest SuperSelect?
Re: Pajero 2 czy trooper?
: śr kwie 06, 2011 10:52 am
autor: lbl78
DamnIt! pisze:lbl78 pisze:w samym krakał znam 6 aut z ToDem
no ale to białe kruki
[...]
z benzynką?

no i pod jakim względem elektroniczny tod z zylionem czujników rodem z jakiejś osobówki ma być lepszy od czysto mechanicznego rozwiązania jakim jest SuperSelect?
z beną 3 a nie zylion a max 12
a co do masy

jaką mase ma pajero?? bo z tego co mnie pamięć nie myli to niewiele mniejszą
