Strona 1 z 2

Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redukcji

: pt lis 18, 2011 9:11 pm
autor: PAJERO Driver
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Od pewnego czasu mam problem ze swoim Pajero III 3.2 DI-D, niestety nawet trwająca kilka dni diagnoza w "niby" renomowanym warsztacie samochodowym nie była w stanie rozwiać moich wątpliwości.
Od niedawna zaobserwowałem w swoim aucie niepokojące zjawisko - przy gwałtownym przyspieszaniu i gwałtownej redukcji słychać specyficzne stuknięcie w podwoziu, według mnie w tylnej części auta. Pierwsza diagnoza - luzy w zawieszeniu, tym bardziej prawdopodobna, że przez jakiś czas jeździłem z wyrobionymi, "szarpiącymi" tylnymi tarczami hamulcowymi - została, po szczegółowym przeglądzie, obalona. Część mechaników zbagatelizowała ten problem argumentując, że "auta terenowe tak mają, taki ich urok". Ja jednak wolę podziwiać inne uroki mojego auta :wink: i martwię się tym bardziej, że zjawisko to w moim odczuciu nasila się z dnia na dzień.

Proszę pomóżcie, być może któryś z Was spotkał się z podobnymi objawami w swoim aucie, będę bardzo wdzięczny za wszelkie próby zdiagnozowania problemu mojego Pajeraka.

Pozdrawiam - Marek.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: pt lis 18, 2011 11:34 pm
autor: goszen
PAJERO Driver pisze:Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Od pewnego czasu mam problem ze swoim Pajero III 3.2 DI-D, niestety nawet trwająca kilka dni diagnoza w "niby" renomowanym warsztacie samochodowym nie była w stanie rozwiać moich wątpliwości.
Od niedawna zaobserwowałem w swoim aucie niepokojące zjawisko - przy gwałtownym przyspieszaniu i gwałtownej redukcji słychać specyficzne stuknięcie w podwoziu, według mnie w tylnej części auta. Pierwsza diagnoza - luzy w zawieszeniu, tym bardziej prawdopodobna, że przez jakiś czas jeździłem z wyrobionymi, "szarpiącymi" tylnymi tarczami hamulcowymi - została, po szczegółowym przeglądzie, obalona. Część mechaników zbagatelizowała ten problem argumentując, że "auta terenowe tak mają, taki ich urok". Ja jednak wolę podziwiać inne uroki mojego auta :wink: i martwię się tym bardziej, że zjawisko to w moim odczuciu nasila się z dnia na dzień.

Proszę pomóżcie, być może któryś z Was spotkał się z podobnymi objawami w swoim aucie, będę bardzo wdzięczny za wszelkie próby zdiagnozowania problemu mojego Pajeraka.

Pozdrawiam - Marek.
Nadmierny luz na tylnym moście, to najczęściej. Odkręć wał od mostu i zobacz jaki jest luz.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: sob lis 19, 2011 11:50 pm
autor: bazylisek
efekt wagonowy

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz lis 20, 2011 10:14 am
autor: Ryżak
A stukania takiego nie powoduje czasem krzyzak? U mnie tak bylo. Po wymianie ustalo. A podobnie bylo + jeszcze wibracje w przedziale predkosci od 70km/h do 90km/h. Powyzej albo ponizej tych predkosci drzenie i buczenie ustawalo.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz lis 20, 2011 11:30 am
autor: PAJERO Driver
Krzyżak też mi chodził po głowie ale widać jestem jeszcze laikiem w tych sprawach, bo zdałem się na opinię mechanika, że cyt."w tym aucie nie ma krzyżaków". Rozumiem, że kolega miał na myśli krzyżaki na wale napędowym?

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz lis 20, 2011 11:51 am
autor: dziczek
PAJERO Driver pisze:Krzyżak też mi chodził po głowie ale widać jestem jeszcze laikiem w tych sprawach, bo zdałem się na opinię mechanika, że cyt."w tym aucie nie ma krzyżaków". Rozumiem, że kolega miał na myśli krzyżaki na wale napędowym?
może chodziło mu o pająki .... :)21

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz lis 20, 2011 11:59 am
autor: goszen
bazylisek pisze:efekt wagonowy
Tam są w tylnym wale homokinetyki.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz lis 20, 2011 12:23 pm
autor: PAJERO Driver
Rozumiem, że na wał przypadają dwa krzyżaki?

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz lis 20, 2011 12:27 pm
autor: goszen
PAJERO Driver pisze:Rozumiem, że na wał przypadają dwa krzyżaki?
Tam nie ma krzyżaków tylko połączenia przegubowe (homokinetyki) ale nawet jak są wybite nie dają takiego efektu. to luzy na moście lub suma luzow skrzynia+reduktor. ale to pierwsze bardziej.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz lis 20, 2011 12:37 pm
autor: Wiarus
Auto trzeba zabrać na kanał i z dołu słuchać przy ruszaniu.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz lis 20, 2011 2:51 pm
autor: Ryżak
No nie wiem jak jest w tym pajero, myslalem ze podobnie i dalem taka podpowiedz tylko. Ja mam 2.8 td i takie cos u mnie sie dzialo. Wiec jak wprowadzilem w blad to przepraszam :P

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: pn lis 21, 2011 3:08 pm
autor: PAJERO Driver
Wymieniłem już tuleje na wahaczach wzdłużnych. Pytałem maechanika o tuleje mocowania mostu (jest ich 4 szt.), powiedział mi, że nie wyczuwa tam jakichkolwiek luzów :cry:

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: pn lis 21, 2011 3:30 pm
autor: Wojtek_W
Ale z tego co widze to jasno Ci napisali co jest przyczyna..
Chcesz na sile pol auta wymienic? :)21

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: sob gru 10, 2011 3:46 pm
autor: PAJERO Driver
Wymieniłem wszystkie tuleje związane z tylnym mostem - za radą "goszena". Efekt - stuki słychać w dalszym ciągu :-? .

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: sob gru 10, 2011 4:12 pm
autor: Wiarus
Ja Ci raz już pisałem co masz zrobić,a Ty możesz wymieniać dalej.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: sob gru 10, 2011 4:52 pm
autor: goszen
PAJERO Driver pisze:Wymieniłem wszystkie tuleje związane z tylnym mostem - za radą "goszena". Efekt - stuki słychać w dalszym ciągu :-? .
Przeczytaj dobrze posty moje, ja ci nie kazałem tulei wymieniać tylko sprawdzić pewne rzeczy.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz gru 11, 2011 12:06 pm
autor: PAJERO Driver
Mam prośbę, napiszcie proszę jakie są objawy wadliwego, kończącego się koła dwumasowego w Pajero III 3.2 DI-D ??

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz gru 11, 2011 12:09 pm
autor: Wiarus
Zaczynasz do problemu podchodzić od d... stony.Czytaj co piszemy.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz gru 11, 2011 2:07 pm
autor: PAJERO Driver
Odkręciłem wał napędowy, wspólnie z mechanikiem stwierdziłem luz na tulejach tylnego mostu - łącznie 4 tuleje. Po wymianie dwóch pierwszych stuki uległy redukcji o około 75 %, zostały do wymiany tylko 2 tuleje mocowania tylnego mostu. Zamówiłem je z firmy SuperPro. Po ich zamontowaniu stuki przy redukcji i gwałtownym przyspieszaniu i zwalnianiu (na każdym biegu) dalszym ciągu wyraźnie słychać. Luzów z tyłu już nie ma, nie ma już nawet miejsca w którym mogłyby być. Przy ruszaniu tych stuków w ogóle nie słychać, pojawiają się nieco później, przy większej prędkości i gwałtownym zwalnianiu, przyspieszaniu i gwałtownym operowaniu sprzęgłem.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz gru 11, 2011 2:28 pm
autor: Wiarus
Trzeba szukać dalej w przeniesieniu napędu.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz gru 11, 2011 4:04 pm
autor: PAJERO Driver
Pewien niewielki luz jest wyczuwalny na homokinetykach wału, nie wierze jednak by taki luzik generował aż tak wyraźne stuki. Z drugiej strony wymieniać "na czuja" dwa elementy za blisko 400 zł średnio mi się uśmiecha. Przy wbijaniu każdego biegu słychać wyraźny dwuetapowy stuk i później po puszczeniu sprzęgła wyraźne uderzenie w tylnej części auta.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz gru 11, 2011 4:05 pm
autor: goszen
PAJERO Driver pisze:Odkręciłem wał napędowy, wspólnie z mechanikiem stwierdziłem luz na tulejach tylnego mostu - łącznie 4 tuleje. Po wymianie dwóch pierwszych stuki uległy redukcji o około 75 %, zostały do wymiany tylko 2 tuleje mocowania tylnego mostu. Zamówiłem je z firmy SuperPro. Po ich zamontowaniu stuki przy redukcji i gwałtownym przyspieszaniu i zwalnianiu (na każdym biegu) dalszym ciągu wyraźnie słychać. Luzów z tyłu już nie ma, nie ma już nawet miejsca w którym mogłyby być. Przy ruszaniu tych stuków w ogóle nie słychać, pojawiają się nieco później, przy większej prędkości i gwałtownym zwalnianiu, przyspieszaniu i gwałtownym operowaniu sprzęgłem.
Jak odkręciłeś wał to sprawdziłeś bezwład tylnego mostu? W moście labo skrzyni biegów+ reduktor leży problem.

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz gru 11, 2011 6:34 pm
autor: PAJERO Driver
Rozumiem. Załóżmy, że tylny most jest w porządku (w zasadzie wszystko zostało przejrzane). Wszystkie poduszki w moim aucie również nie budzą zastrzeżeń. Co w takim razie może być z tą skrzynią i reduktorem?

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz gru 11, 2011 7:43 pm
autor: Blues_M07
PAJERO Driver pisze:Rozumiem. Załóżmy, że tylny most jest w porządku (w zasadzie wszystko zostało przejrzane). Wszystkie poduszki w moim aucie również nie budzą zastrzeżeń. Co w takim razie może być z tą skrzynią i reduktorem?
Cześć.Sprawdziłeś czy jest luz na tylnym moście? Miałem kiedyś to samo w W123,to był właśnie most.Wymieniłem wszystkie poduchy wózka,mostu,nawet półosie zmieniłem i dalej stukało.No ale "beczka" miała już dużo km najechane,miała prawo :)21
Dyfer był cichy,nie wył ale miał luz.Sprawdź to.
Pozdrawiam

Re: Kłopot z Pajero III 3.2 DI-D -stuki w podwoziu przy redu

: ndz gru 11, 2011 9:33 pm
autor: goszen
PAJERO Driver pisze:Rozumiem. Załóżmy, że tylny most jest w porządku (w zasadzie wszystko zostało przejrzane). Wszystkie poduszki w moim aucie również nie budzą zastrzeżeń. Co w takim razie może być z tą skrzynią i reduktorem?
Most nie jest w porządku bo most fabrycznie ma już luzy, a później się powiększa.
problem jest tego typu, że ty nie czytasz postów, a mi się nie chce pisać ciągle to samo. Tym bardziej, że temat był już przerabiany.
Suma luzów, to suma wszystkich kół zębatych w skrzyni i reduktorze. Jeśli ktoś jeździł na rozwalonym kole dwumasowym to w skrzyni i reduktorze pogłębiają się luzy.
w skrzyni masz ok 10 kół zębatych i w reduktorze 6. Jak na każdym zrobi się luz 1 mm to ile razem jest? 16 mm, to tak obrazowo. Jak włożysz wal do reduktora, to sprawdź ile musisz walem obrócić na 5 biegu, zanim poczujesz opór, i w moście tak samo.