Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » pt gru 02, 2011 11:37 am

Witam, od 4 Miesięcy jest posiadaczem Pajero I. Kupiłem autko seryjne bez zmian. Jednak nie miało być używane do jazdy na co dzień tylko w teren :D Pojechałem na pierwszy w swoim zyciu rajd w klasie Wyczyn i na pierwszej przeszkodzie poszły hamulce tzn rurka pękła ze starości, zablokowałem jedna sekcje ale to już nie to. Po tym wypadzie zrozumiałem że w aucie przyda się kilka wymian a przy okazji zrobię lift zawieszenia, i tu przyszło z pomocą forum4x4 a najbardziej starsze posty gdzie znalazłem niezbędne wskazówki.
1.Na pierwszy ogień poszły wszystkie oleje i filtry:

Olej z filtrem w silniku
Filtr Powietrza
Oleje w skrzyni reduktorze i mostach
Płyn Chłodniczy

2. Wymiana rozrządu razem z pompą wody

3. Wymiana wszystkich świec
4. Wymiana kabli wysokiego napięcia
5. Płyn hamulcowy

Tak autko wyglądało po z zakupie nie podniesione, ale już z zamontowanym soorklem
Obrazek

Następnym etapem był montaż snoorkela żeby autko nie dostało wody:
Do wykonania została zakupiona
- Rura gumowa ze brojeniem metalowym w środku 190 cm
- Kolanko gumowe średnica 70
- łącznik metalowy
- opaski metalowej 3 szt
Trochę odkręcania wyciagamy filtr powietrza oraz plastikowy element dochodzący do niego, przyda się on potem do zakończenia snoorkela. Wycinamy dziurę w podszybiu średnicy większej niż zakupiona rura. Po wycięciu zstaja ostre krawędzie żeby nie przecięło nam rury pilnikiem wyrównujemy i montujemy uszczelke na okolo otworu. Tak zabezpieczony otwór nie przetnie nam rury. Dalej montujemy kolanko na wyjściu z Filtra do kolanka za pomocą łącznika przyłączamy rurę która wczesniej została przeprowadzona na zewnątrz. Wszystko skrecamy na opaski żeby bylo szczelne i skręcamy.

Kolejny etap wymiana przewodów hamulcowych.

Zdjęcie przedstawia nowe przewody na jedna stronę
Obrazek

Przewody zakupiłem firmy TRW koszt na obydwa koła 150 zł zaznaczam ze sa one skręcane z dwóch przewodów na koło.
Zaczynamy od odrkęcania rurek od starych wężyków potem rozkręcamy w połowie, jak sie nie da to przecinamy gumówką :D wyciagamy zawleczki i przewody mamy na zewnatrz. Montaż w odwrotnej kolejności ale bez gumówki :D

Lift Zawieszenia


Potrzebne elementy:
- Wahacze górne od pajero II 30 zł szt
- Dwa nowe górne Sworznie 80 zł szt
- podkładki pod sworznie (trzeba dorobić)
- wszystkie śruby nowe wzmacniane
- Amortyzatory na przód (HART) 90 zł szt
- Tylne sprężyny Patrol Y60 160 zł komplet
- Tylne amortyzatory Lublin 90 zł szt

Demontaż starych wahaczy i montaż od Pajero II
Na zdjeciu już zamontowany nowy wahacz
Obrazek

Sworzeń montujemy pod wahacz i wstawiamy podkladkę która daje nam dodatkowe centymetry skoku zawieszenia
Obrazek

Montując podkładkę pod sworzeń zmieniamy kąt pochylenia koła i trzeba go ustawić podkładkami pod wahacz w miejscu montazu do ramy w moim przypadku trzeba było wahacz oddalić o 1,5 cm

Drązki skrętne podkręciłem na maxa a i tak został jeszcze luz wahacza w dół.

Tylne zawieszenie


Wyciągamy spreżyny i montujemy od Patrola. Mozna juz wykręcić amortyzatory będzie łatwiej.
Sprężyna od Patrola jest 4 cm wyższa i zrobiona grubszego drutu.
Obrazek

Następnym krokiem jest montaż amrotyzatorów od Lublina, jedyny minus to taki ze trzeba rozwiercic górne mocowanie w amorku na otwór 16mm reszta pasuje bez problemu. Amortyzator od lublina jest o 5 cm dłuższy.
Obrazek

W swoim aucie jeszcze usunąłem drązek stabilizatora z tyłu.
Autko Stoi o wiele wyżej co widać na zdjęciu.
Obrazek
Powyższe zmiany w większym stopni negatywnie nie wpłynely na zachowanie autka, na zakretach mocno sie nie wychyla i nie buja. 3 grudnia jade na rajd w klasie wyczyn zobaczymy na co je stać :)

Następnym krokiem bedzie wymiana drązków skrętnych na HD oraz amortyzatory z wyższej półki:)
No i oponki 33 cale plus most z blokada tył:)
O dalszych pracach bede na bierząco informował i wstawie fotki

Całkowity koszt Liftu to 800 zł a jedzie naprawdę dobrze.

Awatar użytkownika
walus
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn lis 10, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: walus » pt gru 02, 2011 7:18 pm

Popracuj jeszcze kolego nad przełożeniami bo jak założysz oponki 33'' to zacznie się sypać :wink:
A do tego nie masz pełnego podparcia sworznia wahacza co może się skończyć pęknięciem śrub :-?
Jak samochód większości do zabawy to przedni stabilizator też wywal i daj dłuższe amorki
Zmierz jak możesz prześwit do belki przedniego zawieszenia i pochwal się wynikiem :wink:

pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: Eskapada » pt gru 02, 2011 7:37 pm

walus pisze:Popracuj jeszcze kolego nad przełożeniami bo jak założysz oponki 33'' to zacznie się sypać :wink:
A do tego nie masz pełnego podparcia sworznia wahacza co może się skończyć pęknięciem śrub :-?
Jak samochód większości do zabawy to przedni stabilizator też wywal i daj dłuższe amorki
Zmierz jak możesz prześwit do belki przedniego zawieszenia i pochwal się wynikiem :wink:

pozdrawiam :wink:
te mądrala :wink: jesteś u mnie jutro ?? najważniejsze, że zapomniałeś dodać, iż powinno się przedłużyć tylne odboje a zwłaszcza po wywaleniu stabilizatora. Teraz jednym ogranicznikiem wykrzyżu tylnej osi jest przykrótki amorek - jeden, dwa, trzy wyjeby i będzie po amorze.

Druga sprawa to drążek Panhrada - skoro kolega zandi nie pisze o modyfikacjach rzeczonego to mniemam, że auto zostawia cztery ślady -aczkolwiek zamontowana sprężyna od Nissan Patrol jest tylko o 4cm wyższa od fabrycznej Pajero wiec problem mógł nie wystąpić. Fabryczne sprężyny od Y60 SWB w dobrej kondycji winny dać około 8 do 10 cm liftu. Auto na zdjęciach stoi mniej więcej identycznie jak moje L040 na sprężynach Dobinsons +200kg dedykowanych do Pajero ( czyli +50mm)

Swoją drogą powiedzenia w motaniu sztrucla :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » pn gru 05, 2011 11:58 am

Podziękował zqa dobre rady napewno się przydadza:)
Ale Tak, autko robi dwa slady jest idealnie proste :D Własnie jesteśmy po rajdzie i muszę powiedzieć ze spisywało się przyzwoicie:D troche ogumienie nie dawało rady bo tylko 29 cali

Co do amorków to wytrzymały pare ładnych godzin męczarni w tym 8 km szybkościowke gdzie auto spisało sie bardzo dobrze :)

Poniżej fotki z Rajdu

Obrazek

Obrazek

Jeszcze filmik :) moje beda pózniej.
http://www.youtube.com/watch?v=G5iOCLsI ... ture=share

Co do przełożeń to u siebie mam 4,625
Mam już upatrzony most tylni z blokada 5.285 i teraz moje pytanie czy jak kupie most przedni np od SS to przełożenie bedzie pasować do mojego mostu mam ES?? Czy muszę szukać mostu z przełożeniem 5,285 z ES.
Jakby ktoś posiadał taka wiedze to napewno sie przyda przy dalszym motaniu :)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: Eskapada » wt gru 06, 2011 5:44 pm

Przełożenia w mostach to jedno a typ reduktora to co innego. Jeśli kupisz most przedni z takimi samymi przełożeniami jak tylny to rodzaj reduktora typ skrzyni ( manualna automat) nie ma znaczenia. Nie mniej jednak wymień reduktor na SS nie dla tego że SS jaki taki zajebiaszczy i robi super na czarnym tylko dla tego, że jest mocniejszy, że jego łańcuch jest szerszy.

rozważ również przełożenia 4.875 i most sztywny od Toyoty ( drogo ) lub o Jeepa XJ ( taniej ) lub od K260 ( drogi + obracanie główki mostu )

Good luck :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: Adas » wt gru 06, 2011 7:07 pm

zandi pisze:...

Co do przełożeń to u siebie mam 4,625
Mam już upatrzony most tylni z blokada 5.285 i teraz moje pytanie czy jak kupie most przedni np od SS to przełożenie bedzie pasować do mojego mostu mam ES?? Czy muszę szukać mostu z przełożeniem 5,285 z ES.
Jakby ktoś posiadał taka wiedze to napewno sie przyda przy dalszym motaniu :)
jak zapodasz przełożenia 5,285 przy oponach 33' to nie musisz motać reduktora
jeżeli już motasz przełożenia to lepiej kupić przedni most z 3,0 cztero satelitowe od PI ma mocniejsze przeguby i wówczas można zapodać 35'
co do motania przedniego mostu od SS do P1 to wchodzi tylko trzeba trochę pomotać poduszkę podporową, bo ma kilka mm przesunięcie, ale nie jest to mega rzeźba.

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: alibia1112 » wt gru 06, 2011 7:25 pm

Zandi skąd jesteś ??

Takie przeróbki robisz tylko w swoim pojeżdzie ??
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » wt gru 06, 2011 8:15 pm

Piszesz o 4 satelitowych mostach w 3.0 v6 jak go rozpoznć ma jakis symbol ??
Muszę sie zastanowic co do opcji ktora wybiore:)

Dzisiaj padł plan zeby zapodac 35 cali opony ale nie wiem czy to nie bedzie przesada :)

Ogolnie podziekował za dobre rady zaraziłem sie tym autem, nawet moja dziewczyna juz jest o nie zazdrosna bo ciagle w głowie mosty koła i nastepne rajdy :d ciekawe kiedy mnie z domu wygoni :D

Pozdrawiam

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » wt gru 06, 2011 8:25 pm

alibia1112 pisze:Zandi skąd jesteś ??

Takie przeróbki robisz tylko w swoim pojeżdzie ??
Środa Wielkopolska

Tylko w swoim,ale z chęcia dziele się tym co zrobiłem:)

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: Kajen » sob gru 10, 2011 2:48 pm

Najprościej most czterosatelitowy poznasz po lewym przegubie, te w dwusatelitowym były cieńsze, aczkolwiek nie wiem czy jest w stanie potwierdzić to info. Z tymi, z którymi się spotkałem to tak miały...

EDIT:
Aczkolwiek ponieważ masz 3.0V6, wiec pewno masz i czterosatelitowy most. Tylko przełożenia jakieś takie na autostrade...

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » wt sty 10, 2012 1:49 pm

Witam stoje przed dylematem zakupu opon i teraz w gre wchodza dwie opony i dwa rozmiary.

Silverstone Extreme lub BF km2 i teraz pytanie 31 czy 33 cale. Mosty beda założone z przełożeniem 5,285 .

Moze ktos pomoże w wyborze??

Pozdrawiam

kzh

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: kzh » wt sty 10, 2012 8:54 pm

a co tam u wspornika slychac?

:)21

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » śr sty 11, 2012 1:08 pm

kzh pisze:a co tam u wspornika slychac?

:)21

??

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: rus_one » śr sty 11, 2012 1:39 pm

:)21


Pewno go łamie tu i uwdzie :)21

Więcej jak 31" bym nie pakował do niego. No chyba że się szarpniesz na sztywniaka do przodu.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

kzh

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: kzh » śr sty 11, 2012 2:07 pm

zandi pisze:
kzh pisze:a co tam u wspornika slychac?

:)21

??

:)21


Obrazek

te blyszczace sruby to jakis zart, prawda?

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » śr sty 11, 2012 3:10 pm

NIe rozumiem dlaczego żart?? Co jest z nim i nie tak ?? oryginalnych nie szlo odkercic wiec były uciete a wzamian nich zamontowane nowe wzocnione.Autko było już na dwóch rajdach i zadnej awarii.

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: rus_one » śr sty 11, 2012 3:16 pm

Tą podkładkę pod sworzeń zrób pełną bo możesz się zdziwić jak ci się koło położy :)21
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » śr sty 11, 2012 3:31 pm

A tak na uboczu to widzieliscie auto 4x4 w terenie gdzie nic sie nie psuje ?:D To ja takie chce. Tylko nie piszcie mi tu o patrolach bo nie potrzebuje 2,5 tonowego kloca bo czym to potem wyciagać :D

Pozdrawiam

kzh

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: kzh » śr sty 11, 2012 3:33 pm

w jakiej klasie sa to sruby? ja tam widze cyferke .8

w ogole sworzen+te sruby= :)3

kzh

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: kzh » śr sty 11, 2012 3:35 pm

rus_one pisze:Tą podkładkę pod sworzeń zrób pełną bo możesz się zdziwić jak ci się koło położy :)21

pelna podkladka calkowicie nic nie da. potrzebna jest czwarta sruba, ktorej nie ma i nie bedzie.

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » śr sty 11, 2012 3:36 pm

Kolego gdzie na zdjeciach widzisz śruby do sworznia??? Te śruby do przykręcenia wahacza do ramy sa w klasie 10 cos tam.

kzh

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: kzh » śr sty 11, 2012 3:38 pm

nikt nie pisze o srubach sworznia tylko tych do ramy. nie wierze ze to jest klasa 10. pokaz fote z bliska.

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » śr sty 11, 2012 3:42 pm

10,9 spisane z śruby :D no chyba ze żle nabili w co wątpie :D

zandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 9:45 am

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: zandi » śr sty 11, 2012 3:50 pm

Obrazek

Dla niedowiarków :D

kzh

Re: Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6

Post autor: kzh » śr sty 11, 2012 4:05 pm

wygladaly jak sruby do mebli typu 5.8 :)21

niestety podkladka sworznia i wahacza to dwie porazki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość