Wymiany i Lift zawieszenia Pajero I 3.0 V6
: pt gru 02, 2011 11:37 am
Witam, od 4 Miesięcy jest posiadaczem Pajero I. Kupiłem autko seryjne bez zmian. Jednak nie miało być używane do jazdy na co dzień tylko w teren
Pojechałem na pierwszy w swoim zyciu rajd w klasie Wyczyn i na pierwszej przeszkodzie poszły hamulce tzn rurka pękła ze starości, zablokowałem jedna sekcje ale to już nie to. Po tym wypadzie zrozumiałem że w aucie przyda się kilka wymian a przy okazji zrobię lift zawieszenia, i tu przyszło z pomocą forum4x4 a najbardziej starsze posty gdzie znalazłem niezbędne wskazówki.
1.Na pierwszy ogień poszły wszystkie oleje i filtry:
Olej z filtrem w silniku
Filtr Powietrza
Oleje w skrzyni reduktorze i mostach
Płyn Chłodniczy
2. Wymiana rozrządu razem z pompą wody
3. Wymiana wszystkich świec
4. Wymiana kabli wysokiego napięcia
5. Płyn hamulcowy
Tak autko wyglądało po z zakupie nie podniesione, ale już z zamontowanym soorklem

Następnym etapem był montaż snoorkela żeby autko nie dostało wody:
Do wykonania została zakupiona
- Rura gumowa ze brojeniem metalowym w środku 190 cm
- Kolanko gumowe średnica 70
- łącznik metalowy
- opaski metalowej 3 szt
Trochę odkręcania wyciagamy filtr powietrza oraz plastikowy element dochodzący do niego, przyda się on potem do zakończenia snoorkela. Wycinamy dziurę w podszybiu średnicy większej niż zakupiona rura. Po wycięciu zstaja ostre krawędzie żeby nie przecięło nam rury pilnikiem wyrównujemy i montujemy uszczelke na okolo otworu. Tak zabezpieczony otwór nie przetnie nam rury. Dalej montujemy kolanko na wyjściu z Filtra do kolanka za pomocą łącznika przyłączamy rurę która wczesniej została przeprowadzona na zewnątrz. Wszystko skrecamy na opaski żeby bylo szczelne i skręcamy.
Kolejny etap wymiana przewodów hamulcowych.
Zdjęcie przedstawia nowe przewody na jedna stronę

Przewody zakupiłem firmy TRW koszt na obydwa koła 150 zł zaznaczam ze sa one skręcane z dwóch przewodów na koło.
Zaczynamy od odrkęcania rurek od starych wężyków potem rozkręcamy w połowie, jak sie nie da to przecinamy gumówką
wyciagamy zawleczki i przewody mamy na zewnatrz. Montaż w odwrotnej kolejności ale bez gumówki
Lift Zawieszenia
Potrzebne elementy:
- Wahacze górne od pajero II 30 zł szt
- Dwa nowe górne Sworznie 80 zł szt
- podkładki pod sworznie (trzeba dorobić)
- wszystkie śruby nowe wzmacniane
- Amortyzatory na przód (HART) 90 zł szt
- Tylne sprężyny Patrol Y60 160 zł komplet
- Tylne amortyzatory Lublin 90 zł szt
Demontaż starych wahaczy i montaż od Pajero II
Na zdjeciu już zamontowany nowy wahacz

Sworzeń montujemy pod wahacz i wstawiamy podkladkę która daje nam dodatkowe centymetry skoku zawieszenia

Montując podkładkę pod sworzeń zmieniamy kąt pochylenia koła i trzeba go ustawić podkładkami pod wahacz w miejscu montazu do ramy w moim przypadku trzeba było wahacz oddalić o 1,5 cm
Drązki skrętne podkręciłem na maxa a i tak został jeszcze luz wahacza w dół.
Tylne zawieszenie
Wyciągamy spreżyny i montujemy od Patrola. Mozna juz wykręcić amortyzatory będzie łatwiej.
Sprężyna od Patrola jest 4 cm wyższa i zrobiona grubszego drutu.

Następnym krokiem jest montaż amrotyzatorów od Lublina, jedyny minus to taki ze trzeba rozwiercic górne mocowanie w amorku na otwór 16mm reszta pasuje bez problemu. Amortyzator od lublina jest o 5 cm dłuższy.

W swoim aucie jeszcze usunąłem drązek stabilizatora z tyłu.
Autko Stoi o wiele wyżej co widać na zdjęciu.

Powyższe zmiany w większym stopni negatywnie nie wpłynely na zachowanie autka, na zakretach mocno sie nie wychyla i nie buja. 3 grudnia jade na rajd w klasie wyczyn zobaczymy na co je stać
Następnym krokiem bedzie wymiana drązków skrętnych na HD oraz amortyzatory z wyższej półki:)
No i oponki 33 cale plus most z blokada tył:)
O dalszych pracach bede na bierząco informował i wstawie fotki
Całkowity koszt Liftu to 800 zł a jedzie naprawdę dobrze.

1.Na pierwszy ogień poszły wszystkie oleje i filtry:
Olej z filtrem w silniku
Filtr Powietrza
Oleje w skrzyni reduktorze i mostach
Płyn Chłodniczy
2. Wymiana rozrządu razem z pompą wody
3. Wymiana wszystkich świec
4. Wymiana kabli wysokiego napięcia
5. Płyn hamulcowy
Tak autko wyglądało po z zakupie nie podniesione, ale już z zamontowanym soorklem

Następnym etapem był montaż snoorkela żeby autko nie dostało wody:
Do wykonania została zakupiona
- Rura gumowa ze brojeniem metalowym w środku 190 cm
- Kolanko gumowe średnica 70
- łącznik metalowy
- opaski metalowej 3 szt
Trochę odkręcania wyciagamy filtr powietrza oraz plastikowy element dochodzący do niego, przyda się on potem do zakończenia snoorkela. Wycinamy dziurę w podszybiu średnicy większej niż zakupiona rura. Po wycięciu zstaja ostre krawędzie żeby nie przecięło nam rury pilnikiem wyrównujemy i montujemy uszczelke na okolo otworu. Tak zabezpieczony otwór nie przetnie nam rury. Dalej montujemy kolanko na wyjściu z Filtra do kolanka za pomocą łącznika przyłączamy rurę która wczesniej została przeprowadzona na zewnątrz. Wszystko skrecamy na opaski żeby bylo szczelne i skręcamy.
Kolejny etap wymiana przewodów hamulcowych.
Zdjęcie przedstawia nowe przewody na jedna stronę

Przewody zakupiłem firmy TRW koszt na obydwa koła 150 zł zaznaczam ze sa one skręcane z dwóch przewodów na koło.
Zaczynamy od odrkęcania rurek od starych wężyków potem rozkręcamy w połowie, jak sie nie da to przecinamy gumówką


Lift Zawieszenia
Potrzebne elementy:
- Wahacze górne od pajero II 30 zł szt
- Dwa nowe górne Sworznie 80 zł szt
- podkładki pod sworznie (trzeba dorobić)
- wszystkie śruby nowe wzmacniane
- Amortyzatory na przód (HART) 90 zł szt
- Tylne sprężyny Patrol Y60 160 zł komplet
- Tylne amortyzatory Lublin 90 zł szt
Demontaż starych wahaczy i montaż od Pajero II
Na zdjeciu już zamontowany nowy wahacz

Sworzeń montujemy pod wahacz i wstawiamy podkladkę która daje nam dodatkowe centymetry skoku zawieszenia

Montując podkładkę pod sworzeń zmieniamy kąt pochylenia koła i trzeba go ustawić podkładkami pod wahacz w miejscu montazu do ramy w moim przypadku trzeba było wahacz oddalić o 1,5 cm
Drązki skrętne podkręciłem na maxa a i tak został jeszcze luz wahacza w dół.
Tylne zawieszenie
Wyciągamy spreżyny i montujemy od Patrola. Mozna juz wykręcić amortyzatory będzie łatwiej.
Sprężyna od Patrola jest 4 cm wyższa i zrobiona grubszego drutu.

Następnym krokiem jest montaż amrotyzatorów od Lublina, jedyny minus to taki ze trzeba rozwiercic górne mocowanie w amorku na otwór 16mm reszta pasuje bez problemu. Amortyzator od lublina jest o 5 cm dłuższy.

W swoim aucie jeszcze usunąłem drązek stabilizatora z tyłu.
Autko Stoi o wiele wyżej co widać na zdjęciu.

Powyższe zmiany w większym stopni negatywnie nie wpłynely na zachowanie autka, na zakretach mocno sie nie wychyla i nie buja. 3 grudnia jade na rajd w klasie wyczyn zobaczymy na co je stać

Następnym krokiem bedzie wymiana drązków skrętnych na HD oraz amortyzatory z wyższej półki:)
No i oponki 33 cale plus most z blokada tył:)
O dalszych pracach bede na bierząco informował i wstawie fotki
Całkowity koszt Liftu to 800 zł a jedzie naprawdę dobrze.