Strona 1 z 1
skrzynia aluminiowa a żeliwna
: czw sty 05, 2012 9:30 pm
autor: fraberger
Witam!
Padła mi skrzynia w Pajero I 2,5td, wiem już że są dwa rodzaje (alu i żeliwo) może będzie ktoś mógł pomóc w temacie jaka jest różnica?
W moim była aluminiowa, a przyjechała żeliwna+reduktor

z jakimi problemami mogę się natknąć przy montażu i jak ewentualnie je rozwiązać
Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna
: czw sty 05, 2012 9:37 pm
autor: Kajen
Więc tak:
Miałeś km-145
Masz V5MT1
Ja bym się tam cieszył...
Problemy ? Ponoć pasuje plug&play, a jak nie pasuje to różnica może być w szczegółach czyli:
Inna blacha między silnikiem i skrzynią
Inny rozrusznik, czyli ile wystają zęby
Koła zamachowe, czytałem ze są różne ale co i jak to nie wiem

Wałów nie powinieneś przerabiać.
Więc, reasumując, ideałem jest V5MT1 z SS (ale tu już rzeźba w wałach).Ta sama skrzynia z ES jest niezajebliwa.
Aisin-warner robi dobre skrzynie.
O ile mają olej

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna
: czw sty 05, 2012 9:47 pm
autor: fraberger
A więc tak, przedni wał pasuje do reduktora, sprzęgło pasuje, a jak na razie problem pojawił się przy tylnym wale i reduktorze inny rozmiar na wieloklinie i teraz mam dylemat czy adaptacja całego wału czy tylko wieloklin, a jak tylko wieloklin to czy krzyżak będzie pasował
Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna
: czw sty 05, 2012 9:50 pm
autor: Kajen
Bo skrzynie to się kupuje razem z wałami

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna
: czw sty 05, 2012 9:56 pm
autor: fraberger
No teraz to już będę wiedział, ale teraz pytanie czy wał od tamtej wersji będzie pasował do mojego mostu?
Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna
: czw sty 05, 2012 9:57 pm
autor: fraberger
A jak na razie to ja mam wała

Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna
: czw sty 05, 2012 10:07 pm
autor: Kajen
To se dokup całego wała i po problemie...
Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna
: czw sty 05, 2012 10:18 pm
autor: fraberger
No, problem jest w 200 km.w jedna stronę, no ale jak gdzieś bliżej się nie znajdzie to będzie trza jechać.
Problem w tym że auto musi być na niedzielę
Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna
: pt sty 06, 2012 8:53 am
autor: goszen
fraberger pisze:A więc tak, przedni wał pasuje do reduktora, sprzęgło pasuje, a jak na razie problem pojawił się przy tylnym wale i reduktorze inny rozmiar na wieloklinie i teraz mam dylemat czy adaptacja całego wału czy tylko wieloklin, a jak tylko wieloklin to czy krzyżak będzie pasował
Kup od gościa jeszcze wał tylny ale weź tez zabierak do tylnego mostu, bo inny jest rozstaw śrub. Zabierak przełożysz.
Re: skrzynia aluminiowa a żeliwna
: sob sty 07, 2012 2:02 am
autor: fraberger
Jutro, a tak naprawdę dzisiaj, sprawdzę czy reduktor da się przełożyć. Wał miał dojechać PKS-em i ZONK nie dojechał, nie wiem czy przyczyna tkwi w złym rozkładzie czy dzień świąteczny chociaż "pani" w info poinformowała że jedzie