Pajero II jaki sztywny most ?
Moderator: Kosiarz
Pajero II jaki sztywny most ?
Witam serdecznie , jestem tu nowy . Mam Pajero II 2.5 TDi na skrzyni super select . Problem w tym ze tylny most ma blokadę a przedni nie . Drugi mankament to niezależne zawieszenie z przodu którego chcę się pozbyć .
Moje pytanie brzmi a bardziej zapytanie o pomoc czy orientuje się ktoś jaki most przedni pasowałby rozstawem kół oraz przełożeniem ? .
Zdaje sobie sprawę ze trzeba spawać itd. W sieci znalazłem że pasują mosty od jeepa XJ , ZJ oraz patrola (tu po odwróceniu) ale jednak chciałbym to sprawdzić - może ktoś przekładał już most przedni w pajero i pomoże .
Pozdrawiam
Moje pytanie brzmi a bardziej zapytanie o pomoc czy orientuje się ktoś jaki most przedni pasowałby rozstawem kół oraz przełożeniem ? .
Zdaje sobie sprawę ze trzeba spawać itd. W sieci znalazłem że pasują mosty od jeepa XJ , ZJ oraz patrola (tu po odwróceniu) ale jednak chciałbym to sprawdzić - może ktoś przekładał już most przedni w pajero i pomoże .
Pozdrawiam
Re: Pajero II jaki sztywny most ?

a po co Ci przednia blokada

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
Człowieku ,tyle lat się w to bawisz i nie wiesz do czego jest blokada-byś się Adaś wstydził



Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
Ok Panowie poprawie swoje pytanie . Przepraszam ale jestem nowy w tym temacie .
Chciałbym porobić sobie auto , trochę pojeździłem w błocie i zauważam czego mu brakuje .
Nie chciałbym zmieniać auta bo podoba mi się pajero i jestem z niego zadowolony . Znalazłem już inne tematy na tym forum nawiązujące do mojego pytania ale nie do końca został temat wyjaśniony dlaczego "Nie" dla przedniego sztywnego mostu .
Sztywny przedni most wydaje mi się lepszym rozwiązaniem mniej awaryjnym niż obecny most z przegubami , wahacze i drążki skrętne ...
Przez to że się nie znam to pytam teoretycznie na forum i liczę na zrozumienie i zdobycie jakiej kolwiek wiedzy a może i znajomych do późniejszych jazd w terenie .
Chciałbym porobić sobie auto , trochę pojeździłem w błocie i zauważam czego mu brakuje .
Nie chciałbym zmieniać auta bo podoba mi się pajero i jestem z niego zadowolony . Znalazłem już inne tematy na tym forum nawiązujące do mojego pytania ale nie do końca został temat wyjaśniony dlaczego "Nie" dla przedniego sztywnego mostu .
Sztywny przedni most wydaje mi się lepszym rozwiązaniem mniej awaryjnym niż obecny most z przegubami , wahacze i drążki skrętne ...
Przez to że się nie znam to pytam teoretycznie na forum i liczę na zrozumienie i zdobycie jakiej kolwiek wiedzy a może i znajomych do późniejszych jazd w terenie .
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
Kolego o sztywnym moście wielu gadało ale nikt (chiba ) go na oczy nie widział. Teoretycznie jest to możliwe ale będzie kosztowało straszne pieniądze-ja rozmawiałem o kwocie ponad 10k. Dlatego raczej nie warto próbować bo nie za bardzo ma to sens.Ale jak koniecznie chcesz to działaj i zdaj relację.
Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
po prostu proszę o radę gdzie szukać przełożeń w moich mostach skrzyni i w jaki sposób je dobrać . Chciałbym to zrobić sam dla siebie , zaplecze posiadam w firmie , sprzęt do tego , materiał ze złomu
tylko trochę brakuje mi wiedzy jaki most kupić aby pasował . Wyczytałem gdzieś w sieci ze z jeepów pasuje lub z patrola po odwróceniu . Pytanie co wybrać . Chciałbym zrobić auto które będzie jeździć na wycieczki i dla zabawy w torfie .
Za sztywnym mostem wg.tylko mnie teoretycznie staje fakt łatwego podniesienia auta , większa odporność na błoto , blokada której nie raz zabrakło o ile dobrze rozumiem zasadę działania blokady przedniego mostu dlatego jestem tutaj i pytam aby nie wepchnąć się w niepotrzebne drogie pomyłki z dobraniem sprzętu .
Dodam że mam budę w longu i taką chciałbym zostawić bez EX przeróbek . Nie szukam osób które zrobią to za mnie ale osób które naprowadzą mnie z czystej pasji w odpowiednią stronę dobrania sprzętu który mówiąc prosto dospawam oraz poskręcam .
Obecnie reanimujemy amatorsko ramę która standardowo przegniła i prowadzała od lewej do prawej .... Może i dołożyły się do tego spreżyny z allegro typu ironmejden które dobijały raz za razem .
Dziękuje za zainteresowanie .

Za sztywnym mostem wg.tylko mnie teoretycznie staje fakt łatwego podniesienia auta , większa odporność na błoto , blokada której nie raz zabrakło o ile dobrze rozumiem zasadę działania blokady przedniego mostu dlatego jestem tutaj i pytam aby nie wepchnąć się w niepotrzebne drogie pomyłki z dobraniem sprzętu .
Dodam że mam budę w longu i taką chciałbym zostawić bez EX przeróbek . Nie szukam osób które zrobią to za mnie ale osób które naprowadzą mnie z czystej pasji w odpowiednią stronę dobrania sprzętu który mówiąc prosto dospawam oraz poskręcam .
Obecnie reanimujemy amatorsko ramę która standardowo przegniła i prowadzała od lewej do prawej .... Może i dołożyły się do tego spreżyny z allegro typu ironmejden które dobijały raz za razem .
Dziękuje za zainteresowanie .
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
Napisz jaki masz silnik, to powiemy Ci jakie powinieneś mieć przełożenia. Jeśli masz przełożenia 4.625 to faktycznie patrol K160 ma takie, toyota lj70?. Posiadanie sztywnego mostu nie jest tożsame z posiadaniem blokady. Blokadę od ARB możesz włożyć do obecnego mostu.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
przerost formy nad trescią i rzeźbienie w g...
chcesz mieć sztywne mosty kup se patrola jamnika albo samuraja
chcesz mieć sztywne mosty kup se patrola jamnika albo samuraja
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
A kto bogatemu zabroni 

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
Nie odbierz mnie źle, Pajero w takiej formie jak jest nie należy modyfikować. Tylna blokada, przełożenia 5,28, koła 35' , to max co się da z tego auta wyciągnąć.lawrai1 pisze:Witam serdecznie , jestem tu nowy . Mam Pajero II 2.5 TDi na skrzyni super select . Problem w tym ze tylny most ma blokadę a przedni nie . Drugi mankament to niezależne zawieszenie z przodu którego chcę się pozbyć .
Moje pytanie brzmi a bardziej zapytanie o pomoc czy orientuje się ktoś jaki most przedni pasowałby rozstawem kół oraz przełożeniem ? .
Zdaje sobie sprawę ze trzeba spawać itd. W sieci znalazłem że pasują mosty od jeepa XJ , ZJ oraz patrola (tu po odwróceniu) ale jednak chciałbym to sprawdzić - może ktoś przekładał już most przedni w pajero i pomoże .
Pozdrawiam
Nie modyfikuj Pajero tylko dlatego, że to Pajero, przywiązanie do marki przemija. Zepsujesz auto, doprowadzisz do takiego stanu, ze nawet sprzedać wstyd będzie.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
jest to pajero II 2.5 td+i skrzynia super select tylny most ma blokadę włączaną przyciskiem pod nadmuchem .
Kolego Adas dlaczego piszesz ze zepsuje auto tak że sprzedać będzie wstyd ? . Nie zamierzam sprzedać tego auta . Z chęcią pouczyłbym się na nim stąd tu jestem a jak zepsuje to trudno . Wiadomo że najprościej byłoby kupić patrola ale go już każdy ma .
Przecież skrzynie , silnik itd. też można wymienić ... - nie śpieszy mi się .
Zdaje sobie sprawę że z punktu opłacalności nie ma to sensu ale chodzi o to aby to zrobić .
Proszę o info gdzie szukać informacji o przełożeniach oraz pomoc w zrozumieniu tego zagadnienia a także o pomysły od jakich aut może pasować most .
Kolego Adas dlaczego piszesz ze zepsuje auto tak że sprzedać będzie wstyd ? . Nie zamierzam sprzedać tego auta . Z chęcią pouczyłbym się na nim stąd tu jestem a jak zepsuje to trudno . Wiadomo że najprościej byłoby kupić patrola ale go już każdy ma .
Przecież skrzynie , silnik itd. też można wymienić ... - nie śpieszy mi się .
Zdaje sobie sprawę że z punktu opłacalności nie ma to sensu ale chodzi o to aby to zrobić .
Proszę o info gdzie szukać informacji o przełożeniach oraz pomoc w zrozumieniu tego zagadnienia a także o pomysły od jakich aut może pasować most .
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
raptem jak zwykle ........ 

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
zacznij czytać tutajlawrai1 pisze:jest to pajero II 2.5 td+i skrzynia super select tylny most ma blokadę włączaną przyciskiem pod nadmuchem .
Kolego Adas dlaczego piszesz ze zepsuje auto tak że sprzedać będzie wstyd ? . Nie zamierzam sprzedać tego auta . Z chęcią pouczyłbym się na nim stąd tu jestem a jak zepsuje to trudno . Wiadomo że najprościej byłoby kupić patrola ale go już każdy ma .
Przecież skrzynie , silnik itd. też można wymienić ... - nie śpieszy mi się .
Zdaje sobie sprawę że z punktu opłacalności nie ma to sensu ale chodzi o to aby to zrobić .
Proszę o info gdzie szukać informacji o przełożeniach oraz pomoc w zrozumieniu tego zagadnienia a także o pomysły od jakich aut może pasować most .
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=40208
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
niezależny zawias to największa wada ale i największa zaleta tego auta. Jak mu wsadzisz most od parcha to będziesz musiał mieć koła minimum 35 żeby to jechało tak jak w oryginale na 32. A jak wsadzisz 35 to będziesz po kieszeniach łańcuchy z reduktora nosił. Popatrz jeszcze pod auto i zobacz ile to trzeba będzie podnieść aby ten most miał gdzie pracować. I teraz popatrz na tylny wał i jego kąt, tylne wahacze itd.
Koledzy dobrze radzą - nie psuj. Poskładaj na dobrych częsciach i jeździj z głową. Do patrola dorośniesz z czasem gdyż albowiem (parafrazują ezechiela) kręta i wyboista droga wiedzie do własnego patrola.
Koledzy dobrze radzą - nie psuj. Poskładaj na dobrych częsciach i jeździj z głową. Do patrola dorośniesz z czasem gdyż albowiem (parafrazują ezechiela) kręta i wyboista droga wiedzie do własnego patrola.
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
znaczy się Patrol to kres ślepej uliczkiMroczny pisze:...Do patrola dorośniesz z czasem gdyż albowiem (parafrazują ezechiela) kręta i wyboista droga wiedzie do własnego patrola.

nie kumam co ludzi ciągnie do przedniej blokady, chyba tylko chęć jej posiadania

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
Adas Ty się nie śmiej ja jak zmienię to też na patrola
tylko niemieckie dziadki muszą mi go jeszcze trochę wygłaskać

tylko niemieckie dziadki muszą mi go jeszcze trochę wygłaskać

2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
... a bez V8-em będziesz łosiemMroczny pisze:Do patrola dorośniesz

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Pajero II jaki sztywny most ?
Kolego Lawrai nie zrozum mnie źle , ale po Twoich pytaniach ciężko o powagę.
Z jednej strony piszesz że masz długiego miśka ze słabawym silnikiem ,dziurawą ramą i generalnie się nie znasz. A z drugiej że chciałbyś po godzinach , przy użyciu podzespołów pochodzących ze złomu zmotać sztywny most-co jest mega modyfikacją- w dodatku bez pomocy mechanika -tylko forumowiczów.
Przede wszystkim samochód który posiadasz -nawet po doprowadzeniu go do perfekcyjnego stanu technicznego i zmotaniu sztywnego mostu z blokadą -będzie dalej samochodem do turystycznych wyjazdów i taplania się w błotku koło komina. Uwierz mi że do tego nie potrzebujesz sztywnego mostu i blokady.
Kolejnym problemem jest to że raczej nie znajdziesz kogoś kto to już zrobił więc nie będziesz mógł podjechać i na własne oczy zobaczyć o co kaman.Pozostanie Ci czytanie na forumie że podobno "ktoś, gdzieś, kiedyś o tym czytał ".
Posłuchaj dobrej rady i nie idź tą drogą
,po czterech latach mocnego motania miśka, wydaniu walizki szelestów-dalej bardzo Go lubię i nie chcę się z nim rozstawać -ale do ostrej jazdy będzie inna furmanka
Z jednej strony piszesz że masz długiego miśka ze słabawym silnikiem ,dziurawą ramą i generalnie się nie znasz. A z drugiej że chciałbyś po godzinach , przy użyciu podzespołów pochodzących ze złomu zmotać sztywny most-co jest mega modyfikacją- w dodatku bez pomocy mechanika -tylko forumowiczów.
Przede wszystkim samochód który posiadasz -nawet po doprowadzeniu go do perfekcyjnego stanu technicznego i zmotaniu sztywnego mostu z blokadą -będzie dalej samochodem do turystycznych wyjazdów i taplania się w błotku koło komina. Uwierz mi że do tego nie potrzebujesz sztywnego mostu i blokady.
Kolejnym problemem jest to że raczej nie znajdziesz kogoś kto to już zrobił więc nie będziesz mógł podjechać i na własne oczy zobaczyć o co kaman.Pozostanie Ci czytanie na forumie że podobno "ktoś, gdzieś, kiedyś o tym czytał ".
Posłuchaj dobrej rady i nie idź tą drogą

Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
A ja stwierdzam że krótkie pajero 3.0 v6 z tylną blokada simexem 32 cale podniesiony dwa cale daje radę
i w zupełności wystarcza. Po co ci sztywny most z przodu i tak się tym longiem powiesisz 


- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
bobon pisze: Kolejnym problemem jest to że raczej nie znajdziesz kogoś kto to już zrobił więc nie będziesz mógł podjechać i na własne oczy zobaczyć o co kaman.Pozostanie Ci czytanie na forumie że podobno "ktoś, gdzieś, kiedyś o tym czytał ".
Tere fere!



Powiem tak:
Zrobić da się wszystko. Tylko że trzeba dysponować nie tylko zapleczem technicznym, ale i sporą wiedzą w temacie zawieszeń. Nikt poprzez forum nie doradzi jak to zrobić dobrze. Każda taka modyfikacja jest inna, niepowtarzalna.
Lawrai jak nie masz doświadczenia w budowie takich zmot, to masz przed sobą długa drogę do sukcesu... Ale satysfakcja gwarantowana, tym większa im droga dłuższa

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
Żeś się teraz kuwa ujawnił ,jak se inną furę kupiłem
No to melduj jak toto masz zmotane




No to melduj jak toto masz zmotane

Nie ważne czym, byle MKNĄĆ
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
no przecież widzisz na zdjęciu, że most się trzyma na jego głowie
Rudy a motałbyś to jeszcze raz z perspektywy czasu

Rudy a motałbyś to jeszcze raz z perspektywy czasu

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Pajero II jaki sztywny most ?
Ło jeżu. to było motane z 10 lat temu
. Niestety tego autka już nie ma. Została mi tylko karoseria (trzymam ją na placu z sentymentu).
Co tu meldować, mosty na początku były z Robura, potem z GRa. Po drodze kilka silników, skrzyń biegów, zawieszeń różnej maści itp. Niezmienny był tylko reduktor od Robura i winch od Stara.
Długa historia, i zajefajna przygoda była z tym autkiem.
Nie żałuje


Co tu meldować, mosty na początku były z Robura, potem z GRa. Po drodze kilka silników, skrzyń biegów, zawieszeń różnej maści itp. Niezmienny był tylko reduktor od Robura i winch od Stara.
Długa historia, i zajefajna przygoda była z tym autkiem.
Nie żałuje


Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość