Strona 1 z 1
"Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: śr sty 02, 2013 1:29 pm
autor: krosnianin
Powitać,
Mam taką zagadkę nad którą się zastanawiam.
Od około pół roku w moim miśku 2,5TD Gdzieś z przodu w momencie gdy jest 4x4 pod górke lub po prostu przy skręcie przy dodaniu mocno gazu słychać "trzask".
Coś jakby młotkiem uderzyć o grubą deskę. (taki głuchy, krótki)
Jak dam dłużej po garach to czasami kilka razy "kliknie".
Poza tym nic złego się nie dzieje.
Zapewne ktoś z forum wie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy.
Jak ktoś wie to proszę o poradę.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: śr sty 02, 2013 1:45 pm
autor: Adas
prawdopodobnie łańcuch
Zapnij reduktor na 4L i ostro z buta rusz do tyłu, jak będzie chrupać to łańcuch
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: śr sty 02, 2013 5:30 pm
autor: Stu
da się skrócić, ale musi być już mocno rozciągnięty - inaczej nie złożysz reduktora do kupy.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: śr sty 02, 2013 5:46 pm
autor: lukas 78
jak z przodu i przy skręcaniu to przegub
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: śr sty 02, 2013 8:25 pm
autor: piotr-stihl
oczywiście że przegub
od 1.5 roku wiem że prawy mam do wymiany - olać to
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: czw sty 03, 2013 8:13 am
autor: krosnianin
Przeguby sprawdziłem organoleptycznie wczoraj.
Problem z przegubami raczej bym od razu zidentyfikował jak sądzę. Bo źródło dźwięku obok koła.
A tu wygląda na to że dźwięk dochodzi trochę bardziej z pod fotela kierowcy.
Zrobiłem test jak kolega Adas zaproponował. Zadałem 4L + wsteczny + but = klik,klik,klik ...
Także "delikatnie" skłaniałbym się w stronę łańcucha reduktora.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: czw sty 03, 2013 8:19 am
autor: krosnianin
I pojawia się pytanie. Czy łańcuch od superselecta (miśki lata 90') będzie pasował do zwykłego reduktora z lat 80' ? (tylko łańcuch od superselecta znalazłem od ręki)
Jeśli ktoś ma wiedzę co do powyższego + jakie dodatkowe elementy muszę dokupić do takiej roboty jak wymiana łańcucha reduktora to ślicznie proszę o info.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: czw sty 03, 2013 10:13 am
autor: Heilsberg
Nie będzie pasował bo od SS jest szerszy.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: czw sty 03, 2013 5:21 pm
autor: Adas
krosnianin pisze:...
Zrobiłem test jak kolega Adas zaproponował. Zadałem 4L + wsteczny + but = klik,klik,klik ...
Także "delikatnie" skłaniałbym się w stronę łańcucha reduktora.
to przerób auto na SS, dużo łatwiej z częściami do reduktora, wymieniasz reduktor, lub skrzynie i reduktor, dorabiasz wały i po temacie, łańcuch z SS jest dużo mocniejszy, i nie oszczędzaj na oleju do reduktora musi być syntetyk GL-5
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: czw sty 03, 2013 10:04 pm
autor: Heilsberg
Adaś, zapomniałeś o moście przednim.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: czw sty 03, 2013 10:42 pm
autor: Adas
most może zostać ze sprzęgiełkami
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: pn sty 14, 2013 3:57 pm
autor: krosnianin
reduktor rozebrany. Stan samego reduktora nadzwyczaj dobry. Łożyska tryby wszystko jak nówka.
Sam łańcuch za to ewidentnie nadaje się do wymiany.
I tu brak K...wa takiego łańcucha na rynku.
Za oryginał w serwisie Mitsu zaśpiewali ... uwaga uwaga Trzy tysiące siedemset PLN....
Chyba kupie po prostu używany cały reduktor
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: pn sty 14, 2013 4:05 pm
autor: guzik1125
skróć łancuch

Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: pn sty 14, 2013 8:05 pm
autor: jarekstryszawa
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: wt sty 15, 2013 8:47 am
autor: krosnianin
z tematu który dałeś linka jarekstryszawa wynika, że:
"
Skracanie łańcucha to ZAWSZE jest pomysł z doopy. łańcuch się bowiem nie naciąga (mimo że tak się zwyczajowo to określa), bo nie jest z plasteliny. Wyciągnięty łańcuch ma po prostu już wytarte sworznie - wszystkie, na każdym ogniwie. A to oznacza tyle, że jego podziałka jest już większa niż nominalna, i taki łańcuch - nawet jak skrócisz - nie będzie poprawnie siedział na kołach.
A to oznacza dwie rzeczy - przyspieszone zużycie zębów kół (więc i brokat metalowy pojawiający się w oleju i załatwiający przekładnię tak, że już nie ma czego ratować), i osłabienie samego łańcucha, zwiększające szansę jego zerwania (a zerwany łańcuch robi już bardzo fajną demolkę).
Na szyi se zawieś taki łańcuch, a do auta wkładaj zdrowy .
"
Ktośtam miał dobry pomysł coby obdzwonić firmy zajmujące się produkcją łańcuchów. Ponoć jakaś firma może dorobić tyle, że koleś nie pamięta nazwy tej firmy.
Pajero ta auto genialne

. Ale brak części zamiennych do starszych typów to spisek i hańba
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: wt sty 15, 2013 10:47 am
autor: czorcik
Skracanie łańcucha to ZAWSZE jest pomysł z doopy. łańcuch się bowiem nie naciąga (mimo że tak się zwyczajowo to określa), bo nie jest z plasteliny. Wyciągnięty łańcuch ma po prostu już wytarte sworznie - wszystkie, na każdym ogniwie. A to oznacza tyle, że jego podziałka jest już większa niż nominalna, i taki łańcuch - nawet jak skrócisz - nie będzie poprawnie siedział na kołach.
Łańcuch jest ze stali, która tak jak i plastelina odkształca się plastycznie (w pewnym zakresie). Taki łańcuch nie przypomina rowerowego, sworznie nie są okrągłe, nie wycierają się, a odkształcają - plastycznie (kto widział rozkuty łańcuch będzie wiedział).
A to oznacza dwie rzeczy - przyspieszone zużycie zębów kół (więc i brokat metalowy pojawiający się w oleju i załatwiający przekładnię tak, że już nie ma czego ratować), i osłabienie samego łańcucha, zwiększającae szansę jego zerwania (a zerwany łańcuch robi już bardzo fajną demolkę).
Koła zużywają się razem z łańcuchem, podobnie jak w rowerze. Dlatego wymiana samego łańcucha, przy zbyt zużytych kołach nie gwarantuje pełnego sukcesu i idealnej pracy.
Szukaj używanego reduktora.
A jak chcesz koniecznie nowy łańcuch - można dobrać znając jego charakterystykę (przynajmniej do PIII). Koszt ok 800 zł.
Kontakt na PW jak chcesz.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: śr sty 16, 2013 11:37 am
autor: krosnianin
Sprawa z łańcuchami ma się tak.
Znalazłem dwie firmy, które potraktowały moje zapytanie o łańcuch poważnie.
Jedną produkcyjną drugą handlową.
Firma handlowa MA ten łańcuch w cenie 320PLN/1m ale niestety zostało im tylko 20cm...
Można domówić ale trzeba czekać 3m-ce...
Firma produkcyjna wyceniła wyprodukowanie tego łańcucha na zamówienie (na podstawie zdjęcia i wymiarów łańcucha podanych przez email) . Cena 690,00 zł/ odcinek + VAT.
Czyli 848,7PLN za łańcuch + transport 20PLN. Czas produkcji 5-7 dni
To jest mniej więcej cena całego reduktora używki.
Uważam, że jeśli sprzedający reduktor daje gwarancje rozruchową to chyba będzie to ciut lepszym rozwiązaniem niż zamawiać łańcuch za 850PLN.
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: śr sty 16, 2013 11:48 am
autor: lukas 78
Ameryki nie odkryłeś
Re: "Chrup" gdzieś z przodu.. ;-)
: wt sty 29, 2013 12:55 pm
autor: krosnianin
HAPPY END
"nowy" używany reduktor zamontowany. Afto śmiga aż miło. Nie ma już "chrup"

nawet na 4L + wsteczny + but...
Oszywiście nie obyło się bez problemów. "nowy" stary reduktor był niestarannie zdemontowany co skutkowało piachem w jego wnętrzu. Rozbiórka, oczyszczenie, nowy olej, przy okazji nowy krzyżak na tylnym wale i jest GIT
Pozdrawiam i dzięki za WSZYSTKIE sugestie.