Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: MACIEK27 » pt sty 18, 2013 4:07 pm

witam
Mam pytanie jako ze bede składał silnik, to musze kupic nowe uszczelki pod głowicę i są rózne grubości od 1,2 mm ( w opisie np na stronie intercarsu), do japońskiej kgk japan którą mam ma grubość 1,7 mm (niestety mam 1 szt.), i teraz pytanie przy nominalnych panewkach jaka powina być grubość? i czy to ma znaczenie? i czy lepiej dorabiać czy kupowac zamiennik, moze aso tylko nie mam numery budy i zaczynaja sie komplikacje ...jaki model itd
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: lukas 78 » pt sty 18, 2013 4:27 pm

w benzyniaku grubość uszczelki nie gra praktycznie żadnej roli
z drugiej strony skąd wiadomo ile ktoś wcześniej glowicę splanował etc.
kupuj firmowe erling ajusa reiz
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: MACIEK27 » pt sty 18, 2013 4:58 pm

Dzieki za odpowiedz, pytanie nr 2 :)21 chyba z ciekawosci - uszczelka z jednej strony ma metalowe łaczenie miedzy tłokami , i czy jest róznica jak sie zakłada taka uszczelke ? metal do bloku czy do głowicy ? silnik niby orginalny 100 tys z anglika p.s w aso uszczelka 330 zł , na e pajero 129 zł lub dorabianie ...

tu zdjecie podgladowe z jednej strony metal łaczacy z drugiej nie.
http://www.google.pl/imgres?q=md145826& ... :100,i:223
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: lukas 78 » pt sty 18, 2013 9:21 pm

na uszczelce powinieneś mieć napis "TOP" albo coś w tym stylu i napisem do góry
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: MACIEK27 » pt sty 18, 2013 10:19 pm

własnie nie ma jest nazwa i made in japan
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: lukas 78 » pt sty 18, 2013 10:21 pm

to załóż napisem do góry
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: Michał4x4 » pt sty 18, 2013 10:36 pm

MACIEK27 pisze:Dzieki za odpowiedz, pytanie nr 2 :)21 chyba z ciekawosci - uszczelka z jednej strony ma metalowe łaczenie miedzy tłokami , i czy jest róznica jak sie zakłada taka uszczelke ? metal do bloku czy do głowicy ? silnik niby orginalny 100 tys z anglika p.s w aso uszczelka 330 zł , na e pajero 129 zł lub dorabianie ...

tu zdjecie podgladowe z jednej strony metal łaczacy z drugiej nie.
http://www.google.pl/imgres?q=md145826& ... :100,i:223
Ale ta uszczelka może być tylko w jeden sposób zamontowana :o

Przyłożysz do bloku to będzie wiedział którą stroną

:)21
Dzika Koza

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: lukas 78 » pt sty 18, 2013 11:01 pm

nie ma lewa prawa w katalogu
to nie będzie taka ?
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-mit ... 63118.html
nie liczyłbym na to ,że e...pajero ma ją lepszej jakości :)21
w IC jest uszczelka jakaś firma stone :)21 za 94 zł brutto detal kod N05066
tylko ja bym ani tej takomy ani stona raczej nie zakładał jak masz zamiar dłużej jeździć tym miskiem
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: MACIEK27 » sob sty 19, 2013 1:48 am

Michał4x4 pisze:
MACIEK27 pisze:Dzieki za odpowiedz, pytanie nr 2 :)21 chyba z ciekawosci - uszczelka z jednej strony ma metalowe łaczenie miedzy tłokami , i czy jest róznica jak sie zakłada taka uszczelke ? metal do bloku czy do głowicy ? silnik niby orginalny 100 tys z anglika p.s w aso uszczelka 330 zł , na e pajero 129 zł lub dorabianie ...

tu zdjecie podgladowe z jednej strony metal łaczacy z drugiej nie.
http://www.google.pl/imgres?q=md145826& ... :100,i:223
Ale ta uszczelka może być tylko w jeden sposób zamontowana :o

Przyłożysz do bloku to będzie wiedział którą stroną

:)21
racja jak zdejme głowice bede wiedział wiecej, z tanich chinskich uszczelek sie wyleczyłem wole juz dorabiac.
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: gebels » sob sty 19, 2013 9:16 am

bo jak byś miał motor 12V to byś se w ASO Hyundaja kupił komplet za 4 stówki i by nie było sprawy :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: lukas 78 » sob sty 19, 2013 10:35 am

ja bym zakładał erlinga z IC w detalu dostępny jest na ich stronie 230 zł brutto to będzie jak Gebelsowy oryginał z ASO Hyundai :)21 i nie bawił się w dorabianie
jak ci strzeli któraś to i tak będziesz musiał dwie kupować bo nie trafisz która :wink:
żebyś mieszkał bliżej załatwiłbym ci taką po taniości :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: Faja » sob sty 19, 2013 11:06 am

Tylko Elring i nowe śruby.
Różne diesle teraz vitara tdi.

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: MACIEK27 » sob sty 19, 2013 2:13 pm

uszczelka od 12V jest inna , ta 24 V jest zdecydowanie drozsza i trudniej dostepna, podjade po tego elringa najprawdopodobniej, sruby do głowicy - temat tabu zobacze jak z dostepnościa znalazłem na e-pajero za 119 zł na jedna głowice.
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: vandall1 » sob sty 19, 2013 5:50 pm

Grubość uszczelki dobieramy mierząc stopień splanowania głowicy przez porównanie wysokosci nominalnej/fabrycznej/ z wysokościa faktyczną głowicy.Panewki nie mają tu nic do rzeczy.
Mierzy sie tez wysokośc wyjścia tłoka w gmp ponad płaszczyznę bloku.
Grubość uszczelki poza innymi sprawami,ma wpływ na prawidłową zgodność znaków rozrzadu/wałek w głowicy/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: lukas 78 » sob sty 19, 2013 8:05 pm

w przypadku benzyniaków grubość uszczelki nie gra roli a przynajmniej nie taką żeby to odczuć , nie mówię tu o extremalnym splanowaniu głowicy jak w wozach tuningowych a zwykłym miśkowatym klekocie
dostęp uszczelek do 3,0 24V jest mocno ograniczony nie ma w czym przebierać :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: MACIEK27 » ndz lut 24, 2013 4:16 pm

Jakby co mam uszczelke nowa japonska do 3.0 24 V wymienie na polos prawa :)2
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero 3.0 V6 24V grubość uszczelki.

Post autor: Kajen » wt lut 26, 2013 7:16 pm

Nie wiem jak w benzynce ale w dieslu bodajże po przejechaniu 1kkm powinno się jeszcze dokręcić głowicę odpowiednim momentem, chyba na instrukcji z ajusy coś takiego widziałem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość