Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

cbr123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 26, 2008 5:36 pm

Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: cbr123 » czw lis 28, 2013 8:09 pm

Witam,

Od kilku dni mam problem z Pajero (1994 rok, 2.5 tdi). Gdy silnik się rozgrzeje to na luzie obroty skaczą do 3 tys, by potem zmaleć do 500 lub zgasnąć. Kiedy silnik jest mniej rozgrzany to obroty wachlują w przedziale ok 1 tysiąca (500 - 1500). Obecnie próba odpalenia rozgrzanego auta wygląda tak, że po uruchomieniu silnika obroty skaczą do 4 tys i powoli schodzą aż silnik zgaśnie. Auto nie reaguje płynnie na pedał gazu. W załączeniu fotka kontrolek po przekręceniu zapłonu, po odpaleniu gasną.

Pozdrawiam PH


Obrazek

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: acinski » czw lis 28, 2013 8:46 pm

W dieslu takie jaja?
Ma elektroniczną pompę czy jeszcze mechanik?
Kiedyś gdy moja pojara dostawała trochę powietrza w układzie zasilania paliwem to bujało obrotami, ale nie do takich wartości.
Jeśli to mechaniczna pompa to moim zdaniem ona się kończy no bo nic innego chyba to być nie może w tym silniku.
Dziadek 2,5TD `98

( ͡° ͜ʖ ͡°)
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt lis 08, 2013 2:16 pm

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: ( ͡° ͜ʖ ͡°) » czw lis 28, 2013 8:53 pm

pompa moze byc wyhustana skoro nie reaguje na gaz

cbr123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 26, 2008 5:36 pm

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: cbr123 » czw lis 28, 2013 9:07 pm

Do póki auto jest zimne, później nie za mocno dogrzane to jest ok. Rano przejechał ok 18 km i było ok, choć na parkingu nie chciał zgasnąć po wyłączeniu kluczyka. Kręcił coraz wolniej aż się zadusił. W drodze powrotnej ( ok. 30 km ) przed domem zaczął wariować, aż zgasł na niskich obrotach.

Spotkał się ktoś w ogóle z takimi obiawami w dieslu?

Być może jakaś przepustnica powietrza się przycina i źle dozuje mieszankę.

Pompa mechaniczna.

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: Zibi » czw lis 28, 2013 9:12 pm

zawór elektromagnetyczny

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: lukas 78 » czw lis 28, 2013 10:21 pm

może być coś z tym zaworem od gaszenia jak pisał poprzednik elektromagnetycznym albo w baku masz zupę zamiast ropy :wink:
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

( ͡° ͜ʖ ͡°)
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt lis 08, 2013 2:16 pm

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: ( ͡° ͜ʖ ͡°) » czw lis 28, 2013 10:24 pm

jak szwankujacy elektrozawor powoduje wzrosty pod 3krpm ?

a co do gaszenia to moj tez czasami nie chce zgasnac ale winna jest stacyjka. sprawdz u siebie.

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: Faja » pt lis 29, 2013 5:41 pm

Do sprawdzenia i przeczyszczenia
Obrazek
oraz
Obrazek
Regulator odśrodkowy to nic innego jak wirujące ciężarki odchylające się wraz ze wzrostem obrotów pompy, a regulator obrotów to układ sprężynek. Wszystko razem ze sobą współpracuje. I może być zasyfione. A może ktoś próbował tuningować regulator obrotów i źle złożył sprężynki lub przesadził z dodatkowymi podkładkami. Tak czy siak trzeba pompę rozebrać.
No a problem z gaszeniem to elektrozawór lub jego zasilanie.
Różne diesle teraz vitara tdi.

cbr123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 26, 2008 5:36 pm

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: cbr123 » sob lis 30, 2013 2:26 pm

Jak narazie bez zmian, w poniedziałek Mitsu jedzie na warsztat.

A ssanie ręczne, mogło się zaciąć?

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: acinski » sob lis 30, 2013 3:18 pm

cbr123 pisze:Jak narazie bez zmian, w poniedziałek Mitsu jedzie na warsztat.

A ssanie ręczne, mogło się zaciąć?
Miałbyś stale podniesione obroty. Nie ma wtedy prawa falować.
Ja stawiam na pompę.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: Faja » ndz gru 01, 2013 6:56 pm

Cbr123 a spróbuj jeszcze zanim rozbebeszysz pompę podmienić od kogoś ten zawór gaszący i zasil go bezpośrednio kabelkiem z akumulatora. Dostęp do niego jest dobry więc można szybko sprawdzić. Wyeliminujesz tym uszkodzenie zaworu i jego zasilania.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: N2O » pn gru 02, 2013 11:12 am

Objawy wskazują na zacierający się regulator.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

cbr123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 26, 2008 5:36 pm

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: cbr123 » pn gru 02, 2013 11:42 am

Witam,

Aktualnie sprawy wyglądają tak, że jestem na tygodniowym wyjeździe wiec info o aucie mam tylko telefoniczne. Samochod stoi u mojego ojca w warsztacie. Pompa jest wyjęta i idzie do sprawdzenia.
Dzięki wszystkim za odzew w temacie.

cbr123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 26, 2008 5:36 pm

Re: Falujące obroty, gaśnięcie silnika [Pajero II 2,5 tdi]

Post autor: cbr123 » pn gru 09, 2013 8:13 pm

Witam po przerwie,

Winna była pompa. Została zregenerowana, działa już ok. Może się komuś na przyszłość przyda.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość